Home » » Αστυνομικά… παράσιτα

Αστυνομικά… παράσιτα

Από giorgis , Κυριακή 7 Αυγούστου 2011 | 11:10 μ.μ.

Σαν να μην μας έφταναν τα… «σμήνη» των σούπερ κοριών και των άλλων τεχνολογικών αστυνομικών «παράσιτων» που δημιουργούν μικρά αλλά πολλα­πλά εξανθήματα στο σώμα της ελευ­θερίας και των ατομικών δικαιωμάτων, το υπουργείο (φευ) Προστασίας του Πολίτη ετοιμάζεται να εντάξει και νέα σούπερ όπλα φακελώματος και παρα­κολούθησης στον ελώδη βάλτο που τα συντηρεί και τα «θρέφει».

Ο μεγάλος αδελφός που μας χτύπη­σε προ καιρού την πόρτα, βρίσκεται σε φάση… διαρκούς ηλεκτρονικής αναβάθμισης, καθώς εξελίσσει ολοένα πε­ρισσότερο τις «μηχανές αναζήτησης» κι εντοπισμού του πολίτη.

Στο πλαίσιο αυτό, προγραμματίζεται κι επίκειται, μεταξύ άλλων, η ένταξη στην πολύτεκνη, πλέον, οικογένεια του big brother , ακόμα ενός διαστημικού σούπερ Hi Tech τεχνολογίας όπλου, το οποίο στην επιστημονική συντεχνιακή γλώσσα αποκαλείται Σύστημα Ηλε­κτρονικών Υπηρεσιών Ταυτοποίησης κι Αναγνώρισης Πολιτών (e-ΤΑΠ).

Πρόκειται για έναν «αναγνώστη ταυ­τοτήτων» - πανελλαδικής, φυσικά, εμ­βέλειας - που προορίζεται να εγκα­τασταθεί σε όλα τα σημεία εισόδου -εξόδου της χώρας, του διαβατηριακού ελέγχου, στη διεύθυνση Εγκληματολο­γικών Ερευνών και στις περιφερειακές της υπηρεσίες, στις διευθύνσεις Αλλοδαπών, καθώς και στις κατά τόπους αστυνομικές διευθύνσεις.

Όπως διαβάζουμε στο σχετικό Project, «στόχος είναι η ταυτοποίηση κι επεξεργασία δακτυλικών αποτυ­πωμάτων για την ανάπτυξη μιας νέ­ας σειράς υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και τη βελτιστοποί­ηση της δραστηριότητας του υπουρ­γείου Προστασίας του Πολίτη και των συνεργαζόμενων εθνικών και διε­θνών οργανισμών, στοχεύοντας στη διευκόλυνση της ελεύθερης κι απρό­σκοπτης εισόδου, παραμονής και δι­ακίνησης εντός κι εκτός Ελλάδος. Επίσης, στόχο αποτελεί η επιτάχυν­ση των διαδικασιών δακτυλοσκοπικής εξακρίβωσης και εξερεύνησης εγκληματιών - πάντα σε συμμόρφω­ση με τους ευρωπαϊκούς κανόνες και τις αντίστοιχες λειτουργίες για την καταπολέμηση του εγκλήματος». Σύμφωνα με πληροφορίες, το ολο­κληρωμένο σύστημα θα διασυνδεθεί με το Police On Line , με το εθνικό δί­κτυο δημόσιας διοίκησης (ΣΥΖΕΥΞΙΣ) και - το κυριότερο - με την Interpol, την Eurodac, τα κεντρικά συστήματα βάσεις δεδομένων της αστυνομίας, το Sirene, και βεβαίως με το Europol.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρ­χεται στα 9.108.910 ευρώ και χρημα­τοδοτείται από τα σχετικά προγράμμα­τα ΕΣΠΑ και τους εθνικούς πόρους. Η σύμβαση της προμήθειάς του αναμέ­νεται να γίνει τον Ιανουάριο της ερχό­μενης χρονιάς.
 

Εντοπισμός κινητού

Η δεύτερη μεγάλη, εν εξελίξει, προ­μήθεια ενός… κοινωνικού χαρακτήρα και προοπτικής σούπερ τεχνολογικού συστήματος, το οποίο θα ενσωματω­θεί στο ενδημικό οικοσύστημα των σούπερ παρασίτων της ΕΛ.ΑΣ., σχετί­ζεται με τον «εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των υπηρεσιών που αφο­ρούν στον ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτων αναγκών 112, για τη βέλτι­στη διαχείριση περιστατικών έκτακτης ανάγκης - κρίσης και την έγκαιρη ενη­μέρωση των πολιτών». Ωραίος προσδι­οριστικός τίτλος...

Στόχος του έργου, σύμφωνα με το ερμηνευτικό σκέλος στο αιτιολογικό της προμήθειας, είναι διττός: αφενός πρόκειται ακριβώς γι’ αυτό που περιγράφεται στον μακροσκελή τίτλο - δη­λαδή στην αντιμετώπιση έκτακτων και κρίσιμων γεγονότων - κι αφετέρου για τη μαζική αποστολή προειδοποιητικών μηνυμάτων στον κόσμο ο οποίος βρί­σκεται στο τόπο εκδήλωσης του κρίσιμου περιστατικού και απειλείται.

«Με δεδομένο τον ταχύ ρυθμό των τεχνολογικών εξελίξεων και την αυξα­νόμενη κινητικότητα των πολιτών μετα­ξύ χωρών», γράφουν οι διερμηνείς των κατ’ επίφαση καλών και… αγνών προ­θέσεων, «προκύπτει σαφής ανάγκη για διαμόρφωση μιας σύγχρονης κι αξιόπι­στης υποδομής που θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις σημερινές, αλλά και τις μελλοντικές απαιτήσεις για την πρό­σβαση του κοινού σε υπηρεσίες έκτα­κτης ανάγκης».

Ας δούμε τώρα και τους σκοπούς που επιτυγχάνει – σύμφωνα με τους συντάκτες της σχετικής μελέτης – η συγκε­κριμένη προμήθεια: πρόκειται για τη «βελτίωση της ταχύτητας αντίδρασης σε έκτακτα περιστατικά, τα οποία απαι­τούν εντοπισμό θέσης». Πού βρίσκεσαι, δηλαδή, για να έρθουμε να σε βρούμε… Και φυσικά, μόνο όταν θα πρόκειται για το καλό μας. Μακριά από εμάς κάθε άλ­λος υπαινιγμός... Και η ανακοίνωση συ­νεχίζει: «Ο χρόνος αντίδρασης από τη στιγμή της λήψης μιας κλήσης έκτακτης ανάγκης στο 112 πρέπει να μειωθεί όσο το δυνατό περισσότερο».

Αυτό είναι το πρώτο «επιφαινόμε­νο». Ακολουθούν και άλλες, εξόχως ευεργετικές μέριμνες για τον πολίτη που κινδυνεύει. Έτσι, για να μην νομί­ζετε ότι το κράτος και η αστυνομία αδι­αφορούν. Περιλαμβάνονται, λοιπόν, και τα εξής: «Βελτίωση της διαδικασίας εντοπισμού γεωγραφικής θέσης καλούντος. Ο εντοπισμός της γεωγρα­φικής θέσης θα πρέπει να πραγματο­ποιείται σε σύντομο χρονικό διάστη­μα, ενώ η ακριβής θέση, με βάση τα διαθέσιμα τεχνικά μέσα, πρέπει να εί­ναι διαθέσιμη στους φορείς έκτακτης ανάγκης. Πρέπει, επίσης, να υπάρχει βελτίωση της δυνατότητας μαζικής ενημέρωσης του πληθυσμού σε περι­πτώσεις καταστροφών ή άλλων έκτα­κτων αναγκών, ώστε ο κόσμος να είναι σε θέση να λάβει τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας».

Ιδού, τώρα, και τα προσδιοριστικά επεξηγηματικά οφέλη (για τον πολίτη φυσικά) απ’ τη βελτίωση του λειτουρ­γικού μοντέλου της υπηρεσίας 112: «Ο εντοπισμός της γεωγραφικής θέσης θα πραγματοποιείται εντός λίγων δευ­τερολέπτων. Πρόκειται για κάτι που ισοδυναμεί με τεράστια βελτίωση σε σύγκριση με την υπάρχουσα κατάστα­ση, κατά την οποία η διαδικασία του εντοπισμού αποτελεί υπόθεση αρκε­τών λεπτών. Μάλιστα, στην περίπτω­ση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας, τα συγκεκριμένα λεπτά μπορούν να υπερ­βαίνουν τα 30». Όχι ότι δεν διαθέτουν, δηλαδή, τον τρόπο, το μέσο ή το σύστη­μα, αλλά ότι… βιάζονται, τόσο ο εν λό­γω μηχανισμός όσο κι η αστυνομία, να τρέξουν να μας σώσουν...

«Στην επιτάχυνση της διαδικασίας θα συντελέσει δραστικά η αυτοματοποίηση μεταφοράς δεδομένων θέσης των χρηστών με την εφαρμογή τεχνι­κής push από τα δίκτυα των τηλεπι­κοινωνιακών παροχών». Κοινώς, όλοι οι καλοί… χωράνε! Μήπως, όμως, βρε παιδιά, με τέτοιας έκτασης «μποτιλιά­ρισμα» αβλαβών κοριών στα δίκτυα και στο Διαδίκτυο, χαθεί τελικά κι ο αυτο­σκοπός;

Το πράγμα, όμως, έχει κι άλλες ευερ­γετικές επιπτώσεις, αφού θα επιφέρει «δραματικές βελτιώσεις», όπως λέει, με πιθανό αυτοσαρκασμό κι αναπεπταμένο χιούμορ, ο συντάκτης της με­λέτης. Συγκεκριμένα, η βελτίωση θα περιλαμβάνει και τα εξής: «Εξασφά­λιση δυνατοτήτων γεωγραφικής απεικόνισης των δεδομένων θέσης, όπως και κάλυψη των αναγκών των υπηρεσι­ών άμεσης επέμβασης για ενημέρωση σχετικά με τη θέση ενός πολίτη. Επι­πλέον, διακίνηση των δεδομένων γεω­γραφικής απεικόνισης μεταξύ φορέων έκτακτης ανάγκης με ηλεκτρονικά και ασφαλή μέσα, καθώς επίσης δυνατότη­τα περαιτέρω επεξεργασίας των χαρτο­γραφικών δεδομένων θέσης (pan- tilt-zoom) μέσα από την υποστήριξη της απεικόνισης με υποδομή GIS. Τέλος, οργανωμένη και τυποποιημένη απο­στολή μηνυμάτων σε όλους τους χρή­στες κινητών τηλεφώνων, σε συγκεκρι­μένες γεωγραφικές περιοχές που τε­λούν υπό συνθήκες έκτακτης ανάγκης, με την ανάπτυξη μηχανισμού που θα επιτρέψει τη μαζική κι έγκαιρη ενημέ­ρωση σημαντικού μέρους του πληθυ­σμού για επικείμενη καταστροφή. Θα είναι δυνατή η αποστολή πολλαπλών μηνυμάτων σε διαφορετικές ώρες και σε πολλές γλώσσες». Άρα, θα ξέρουν ποιοι είμαστε και πού είμαστε…

Για να μην τρέφουμε αυταπάτες, με το νέο λειτουργικό, η χώρα μας θα εναρμονιστεί με το ευρωπαϊκό θεσμι­κό πλαίσιο - κεκτημένο υπέρ του πολί­τη. Αντί ταυτότητας, δηλαδή, οι ανάσες μας θ’ αποτυπώνονται σε μικρές ηλε­κτρονικές κουκίδες που θ’ αντιστοι­χούν στους αριθμούς των κινητών τη­λεφώνων. «Καλημέρα 69… τάδε!».

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρ­χεται σε 7.136.480 ευρώ (τσάμπα πράγμα δηλαδή) συμπεριλαμβανομέ­νου ΦΠΑ 23%. Η δε ψηφιακή του σύ­γκλιση έγινε πριν από έναν χρόνο (6 Αυγούστου 2010), ενώ η σύμβαση του έργου προβλέπεται να υπογραφεί τον Ιανουάριο του 2012. Με τις… υγείες μας! Αρκεί το φτέρνισμα να μην θεωρη­θεί εκπομπή σήματος κινδύνου – γιατί, σ’ αυτή την περίπτωση, θα πλακώσουν οι… από μηχανής διασώστες!

«Φάκελοι παντού»
 
Ωστόσο, οι ένστολοι άγγελοι - προ­στάτες και παραστάτες δεν περιορίζο­νται στους τρόπους με τους οποίους μπορούν, ανά πάσα στιγμή, να εντο­πίσουν κάποιο δεδομένο ή τον πολίτη που… κινδυνεύει. Καλού - κακού, λοι­πόν, δημιουργούν – πάντα για το καλό μας – ατομικούς «ηλεκτρονικούς» φακέλους.

Με πρόσχημα τις ψηφιακές υπηρε­σίες διαχείρισης δηλώσεων, καταγγε­λιών και αιτημάτων που αφορούν στο ηλεκτρονικό έγκλημα, προχωρούν στην προμήθεια λογισμικού το οποίο θα δέχεται δηλώσεις και καταγγελίες από πολίτες και επιχειρήσεις. Το λογι­σμικό θα είναι συνδεδεμένο όχι μόνο με άλλους φορείς της δημόσιας διοίκη­σης, αλλά και με κεντρικά συστήματα άλλων κρατών μελών της Ε.Ε.!

Παράλληλα, προωθούνται οι διαδι­κασίες προμήθειας άλλου συστήμα­τος, το οποίο θα παρέχει σε πολίτες κι επιχειρήσεις τη δυνατότητα να καταθέ­τουν ηλεκτρονικές αιτήσεις, λαμβάνο­ντας ταυτοχρόνως τις απαντήσεις των διοικητικών πράξεων για κάθε χρήση. Τέλος, μ’ ένα τρίτο και πλέον ουσιαστικό πρόγραμμα, που αποσκοπεί στην… ανάπτυξη ενός πληροφοριακού συστή­ματος, θα επιχειρηθεί η ψηφιοποίηση αρχείων, καθώς και η μηχανογράφη­ση, με μοναδικό σκοπό την αποτελε­σματικότητα και καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη (βεβαίως βεβαίως…).

Στα συνυπολογιζόμενα οφέλη της προμήθειας συγκαταλέγεται η ψηφιο­ποίηση «ενός σημαντικού αριθμού υφι­στάμενου αρχειακού υλικού έντυπης μορφής, δηλαδή το υπό ψηφιοποίηση περιεχόμενο των φακέλων». Το συγκε­κριμένο, όπως μαθαίνουμε, προορίζε­ται να συνδεθεί με το police on line , ως εκμεταλλεύσιμος πόρος. Πρόκειται για ένα σύστημα στο οποίο έχουν πρόσβα­ση όλοι οι αστυνομικοί.

Και τα τρία έργα, συνολικού προϋ­πολογισμού 30.090.790 ευρώ, έχουν υπαχθεί στα ΕΣΠΑ, με το πιο ακριβό ν’ αποτελεί το σύστημα ψηφιοποίησης υπηρεσιών κι αρχείων, το οποίο προϋ­πολογίζεται σε κάτι παραπάνω από 22 εκατ. ευρώ.

Ταυτόχρονα, προωθείται ένα άλλο έργο – αυτή τη φορά από το Γ’ κοινοτι­κό πλαίσιο στήριξης –, ούτως ώστε κά­θε αστυνομικός, ανεξαρτήτως θέσης, να διαθέτει πρόσβαση στα παραπάνω αρχεία, στοιχεία και δεδομένα. «Με τον τρόπο αυτό», διαβάζουμε στο αι­τιολογικό της προμήθειας, «αυξάνεται η αποτελεσματικότητα της αστυνομί­ας, εφόσον οι αστυνομικοί θα μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση – εν κινήσει και στα πλέον απομακρυσμένα σημεία – στα πληροφοριακά συστήματα που βρίσκονται στο αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ…. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί τη βάση για την περαιτέρω διείσδυση κι εξάπλωση των ευρυζωνικών υπηρεσιών».

Και για να μη νομίζετε ότι έχουν λη­φθεί όλες οι μέριμνες για… πεδιάδες, όρη και φαράγγια, κι ότι το «καλό» μας το κράτος θ’ άφηνε απροστάτευτο τον

πολίτη στην θάλασσα, υπάρχει και συ­νέχεια: Δεν πρέπει ν’ ανησυχείτε, κα­θώς βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη μια διαδικασία προμήθειας συστήματος ναυτιλιακών πληροφοριών – κι αυτή στην υπηρεσία του πολίτη, όπως φυσι­κά ήταν αναμενόμενο (safe sea net).

Η προμήθεια αυτή υπαγορεύεται και από σχετική ευρωπαϊκή οδηγία (2002/59/ΕΚ του ευρωπαϊκού κοινο­βουλίου και συμβουλίου) για την ηλε­κτρονική ανταλλαγή ναυτιλιακών πλη­ροφοριών, μέσω δικτύου τηλεματικής, στο οποίο θα συμμετέχουν όλα τα ναυ­τιλιακά κράτη μέλη της Ε.Ε. και του ευ­ρωπαϊκού οικονομικού χώρου (E.F.T.A.). Η λειτουργία του δικτύου στοχεύει κι αποσκοπεί στην πρόληψη ναυτικών ατυχημάτων και περιστατικών ρύπαν­σης, όπως επίσης και στην εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας σχετική με τη ναυτική ασφάλεια.

Όλα καλά μέχρι εδώ, θα πείτε. Πέ­ρα, όμως, από τις πληροφορίες κίνη­σης πλοίων, «με την υλοποίηση του έργου θα εξασφαλιστεί η ηλεκτρονική παροχή σε πληροφορίες που αφορούν στοιχεία εισιτηρίων σε πραγματικό χρό­νο (on line), καθώς και ναυτιλιακών πληροφοριών (στοιχεία αναμενόμε­νου πλοίου, φορτίου, ώρα κατάπλου κ.λπ.). Όσον αφορά στην ηλεκτρονική πιστοποίηση και στον έλεγχο καταγρα­φής των επιβαινόντων, το αναμενόμε­νο όφελος εκτιμάται ως ιδιαίτερα ση­μαντικό, τόσο για το σύνολο των ταξι­δευόντων (ασφάλεια) όσο και για την ενίσχυση της αξιοπιστίας της χώρας». Πραγματικός εφιάλτης, δηλαδή... Ούτε διακοπές θα μπορεί, πλέον, να πηγαίνει κανείς μόνος του – παρά μόνο αγκαλιά με τον αναπόφευκτα… «μεγαλύτερο αδελφό» του. Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου ανέρχεται στα 1.001.633,50 ευρώ. Τσάμπα πράγμα, δηλαδή. Και αυτό…

Ο τεχνολογικός μπαξές

Το σημερινό πρόταγμα στις… άρρητες, πλην όμως δεδομένες επιθυμίες των κυβερνώντων, ανακα­λύπτεται στη συνάρτηση της συγκρότησης, εκ του παραλλήλου, μιας ευμεγέθους βάσης καταχώρη­σης πληροφοριών - όπως επίσης ενσωμάτωσης δε­δομένων εικόνας και ήχου -, έτσι ώστε, μέσω του διαδραστικού συστήματος I-2, να τέμνονται, να ανα­τέμνονται και ν’ αναλύονται - σε μια ιδιότυπη δια­λεκτική σχέση τεχνολογίας κι έρευνας -, προκειμέ­νου ν’ αποκωδικοποιούνται οι επικείμενες απειλές, το modus vivendi και το modus operandi της νέας κοινωνίας του εγκλήματος, της παράνομης μετανά­στευσης, και φυσικά της νεοτρομοκρατίας. Απ’ όλον αυτόν τον ηδονοβλεπτικό συρφετό, δεν πρόκειται, φυσικά, να μείνουν άπραγοι και αδρανείς οι δύο σούπερ κοριοί της ΕΥΠ και της αντιτρομοκρα­τικής, οι οποίοι θα έλθουν να επισφραγίσουν έναν «μπιγκμπραδερίστικο» κυκεώνα περίπου 10.000 ταυτόχρονων παρακολουθήσεων και καταγραφής

συνομιλιών από κινητά τηλέφωνα, SMS, e-mail και άλλων ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας. Συνδετικός και συνεκτικός κρίκος στη συναδέλφω­ση των υπηρεσιών θ’ αποτελέσει το «αμαρτωλό» σύστημα C4i, το οποίο η αστυνομία έχει ήδη προ­σαρμόσει σε ελικόπτερα (όταν πετούν), όπως και σε κινητά κέντρα διοίκησης, τοποθετώντας σε αυτά ειδικές κάμερες προηγμένης τεχνολογίας με δυνατότητες δορυφορικής μεταφοράς δεδομένων μέσω του Hellas Sat, με απευθείας συνδέσεις (απ’ οποιο­δήποτε σημείο).

Μέσω δορυφόρου, εκτιμάται ότι θα αξιοποιηθούν και θα αναδειχθούν οι τεχνολογικές υποδομές που είναι εγκατεστημένες σε πολλά σκάφη τα οποία δια-πλέουν στην ελληνοτουρκική ακτογραμμή, όπως και στις εγκαταστάσεις αρκετών λιμενικών σταθμών της παραμεθόριας νησιωτικής χώρας, έτσι ώστε να δημι­ουργηθεί ένα «δίχτυ» ηλεκτρονικής επιτήρησης των διαύλων από τους οποίους διέρχονται καθημερινά τα

θαλάσσια καραβάνια των μεταναστευτικών ροών. Και φυσικά, σ’ αυτόν τον… τεχνολογικό μπαξέ, να μην ξεχάσουμε να προσθέσουμε το νέο σούπερ όπλο που διαθέτουν οι δίδυμες πρέσβειρες της… αρετής (ΕΥΠ και Αντιτρομοκρατική). Το όπλο ονο­μάζεται XP και διαθέτει δυνατότητες «σπασίματος» της ανωνυμίας των καρτοκινητών. Ο «αναγνώστης» καρτοκινητών αποτελεί επίσημο τεχνολογικό υπερόπλο των ελληνικών διωκτικών αρχών, αφότου έγινε ημιεπίσημη προμήθεια δύο συσκευών.

Η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών το ενέταξε στον σύγχρονο εξοπλισμό της τον περασμένο Ιούλιο, ενώ η Αντιτρομοκρατική κατάφερε να αρχίσει ν’ απο­λαμβάνει τα… ευεργετήματα χρήσης στα τέλη του 2009. Φυσικά, βασική, ικανή και αναγκαία προϋπό­θεση, για να «σπάσει» η ανωνυμία ενός καρτοκινητού, είναι να υπάρχει ο… ύποπτος. Χαράς ευαγγέ­λια, δηλαδή...
Μοιράσου το :

+ σχόλια + 3 σχόλια

Ανώνυμος
11 Αυγούστου 2011 στις 1:23 π.μ.

ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΉΘΗΚΑΝ ΟΙ ΦΑΚΕΛΛΟΙ

Ανώνυμος
11 Αυγούστου 2011 στις 1:34 π.μ.

facebook,twitter youtube me logariasmo kai google

Ανώνυμος
16 Αυγούστου 2011 στις 9:57 μ.μ.

OHE: τα blogs καλύπτονται από την ελευθερία της έκφρασης
Με ένα νέο Γενικό Σχόλιο αρ. 34 που επαναπροσδιορίζει το περιεχόμενο της ελευθερίας της έκφρασης, η Επιτροπή Δικαιωμάτων του Ανθρώπου του Ο.Η.Ε. ασχολήθηκε και με το θέμα των blogs. Το κείμενο αυτό ερμηνεύει την ελευθερία της έκφρασης όπως κατοχυρώνεται από το Άρθρο 19 του Διεθνούς Συμφώνου για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα (το οποίο έχει κυρώσει και η Ελλάδα, βλ. εδώ).

Σύμφωνα με το σχετικό απόσπασμα του Γενικού Σχολίου (βλ. το πλήρες κείμενο εδώ):

"44. Κάθε περιορισμός στη λειτουργία διαδικτυακών τόπων, ιστολογίων ή άλλων διαδικτυακών, ηλεκτρονικών ή παρόμοιων συστημάτων διάδοσης πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων που υποστηρίζουν τέτοιες επικοινωνίες, όπως οι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου ή οι μηχανές αναζήτησης είναι επιτρεπτός μόνο στο βαθμό που είναι συμβατος με την παράγραφο 3 [σ.σ. του Άρθρου 19 του ΔΣΑΠΔ, αντίστοιχη με την παρ. 2 του άρθρου 10 της ΕΣΔΑ].

45. Οι επιτρεπτοί περιορισμοί γενικά πρέπει να είναι συγκεκριμένοι ως προς το περιεχόμενό τους. Γενικές απαγορεύσεις για τη λειτουργία συγκεκριμένων ιστοτόπων και συστημάτων δεν είναι συμβατές με την παράγραφο 3. Είναι επίσης ασύμβατο με την παράγραφο 3 να απαγορευθεί σε έναν ιστότοπο ή σε ένα σύστημα διάδοσης πληροφοριών η μετάδοση υλικού μόνο λόγω του ότι είναι επικριτικό για την κυβέρνηση ή για το πολιτικό σύστημα που στηρίζει την κυβέρνηση.

46. Η δημοσιογραφία είναι μια λειτουργία που απλώνεται σε ένα ευρύ φάσμα παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των επαγγελματιών ρεπόρτερ και αναλυτών πλήρους απασχόλησης, καθώς επίσης και των ιστολόγων και άλλων που εμπλέκονται σε μορφές αυτο-έκδοσης, σε έντυπη ή διαδικτυακή ή άλλη μορφή και τα γενικά κρατικά συστήματα μητρώου ή αδειοδότησης για δημοσιογράφους είναι ασύμβατα με την παράγραφο 3."

Σύμφωνα λοιπόν με την επίσημη ερμηνεία της ελευθερίας της έκφρασης από το αρμόδιο όργανο του Ο.Η.Ε., το κράτος δεν επιτρέπεται να δημιουργήσει ένα μητρώο στο οποίο να καταγράφονται οι bloggers, γιατί μια τέτοια υποχρέωση από μόνη της παραβιάζει το Άρθρο 19 παρ. 3 του Διεθνούς Συμφώνου Ατομικών και Πολιτικών Δικαιωμάτων.

Σημειωτέον ότι οι παραβιάσεις του ΔΣΑΠΔ ελέγχονται κατόπιν ατομικής προσφυγής από την Επιτροπή Δικαιωμάτων του Ανθρώπου του Ο.Η.Ε., εφόσον έχουν εξαντληθεί τα εσωτερικά ένδικα μέσα.

http://elawyer.blogspot.com/2011/08/ohe-blogs.html?spref=fb

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger