Pages

Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

Εμφύλιος στην Συρία και ενεργειακά κοιτάσματα

 Όπως έδειξε η πορεία των εξεγέρσεων σε σειρά χωρών της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, οι δυτικές ιμπεριαλιστικές έχουν τη θέληση και δυνατότητα να εκμεταλλεύονται τους εξεγερτικούς πόθους των λαών που στρέφονται κατά των τυραννικών καθεστώτων, για να επιβάλλουν τα δικά τους οικονομικά και γεωπολιτικά συμφέροντα. Χαρακτηριστικά τα όσα συνέβησαν στη Λιβύη, αλλά δυστυχώς, ακόμη χειρότερα τα όσα θα συμβούν.
Αυτή η ιμπεριαλιστική πολιτική βρίσκει επίσης πεδίο εφαρμογής και στη Συρία, με το Δημοκρατικό Ομπάμα άξιο συνεχιστή του Ρεπουμπλικάνου Μπους, αποκαλύπτοντας ότι η αμερικανική αστική πολιτική έχει συνέχεια. Θυμίζουμε την περιγραφή ως «Άξονα του Κακού» από τα νεοσυντηρητικά γεράκια του τότε προέδρου το καθεστώς των μουλάδων του Ιράν, την Συρία του Μπάαθ, την Χεζμπολάχ στο Λίβανο και τέλος, τη Χαμάς στην κατεχόμενη Παλαιστίνη. Λαοί που έζησαν και ζουν με την εκδήλωση δολοφονικής επίθεσης, μεταξύ άλλων από το κράτος Τρομοκράτη Ισραήλ. Στο πλαίσιο αυτό, όταν ανακαλύφθηκαν τα ενεργειακά κοιτάσματα στα χωρικά ύδατα της Παλαιστίνης, πολλοί τα συνδύασαν με τις βάρβαρες επιθέσεις στο Λίβανο το 2006 και την επιβολή καθεστώτος Απαρτχάιντ σε Λωρίδα της Γάζας και Ραμάλα, από ένα στυγνό ισραηλινό καθεστώς που χαράσσει το μέλλον της περιοχής αποκλειστικά με όρους κατοχής.
Πολλοί ξανασκέφτηκαν όλα αυτά  διαβάζοντας στη διεθνή αρθρογραφία τις αναφορές της εταιρείας γεωφυσικών μελετών ΡGS για τα κοιτάσματα της περιοχής που αξιολόγησε και η ΒΕΙCΙΡ/FRΑΝLΑΒ: ναι μεν η Κύπρος και το Ισραήλ έχουν πολύ σημαντικά αποθέματα φυσικού αερίου και πιθανόν πετρελαίου, καθώς βρέθηκε και νέο κοίτασμα στις ακτές του Ισραήλ και το  «Οικόπεδο 4» της Κύπρου δείχνει να έχει τη διπλάσια ποσότητα φυσικού αερίου από το «Οικόπεδο 12», αλλά το τεράστιο κοίτασμα φαίνεται ότι βρίσκεται στις ακτές του Λιβάνου, εντός τις ΑΟΖ του Λιβάνου! Στο Λίβανο που η Χεζμπολάχ αποτελεί τη μεγαλύτερη πολιτική δύναμη και μετέχει στην κυβέρνηση. Χεζμπολάχ που μπορεί να συμφωνεί στο καθεστώς γκέτο και αποκλεισμού των Παλαιστίνιων που ζουν στα προσφυγικά στρατόπεδα του Λιβάνου, αλλά καταφέρνει να κερδίζει σημαντικό μέρος του πληθυσμού προσφέροντας του μια εκδοχή μουσουλμανικού κράτους πρόνοιας, βασιζόμενη στην χρηματική ενίσχυση της Συρίας και του Ιράν. 
Για να μπορέσουν οι δυτικοί ιμπεριαλιστικές και οι πετρελαϊκοί κολοσσοί να εκμεταλλευτούν όλο αυτό τον πλούτο πρέπει να συντρίψουν την Χεζμπολάχ, κάτι που δεν κατόρθωσε η ισραηλινή στρατιωτική επίθεση, να κόψουν τον ομφάλιο λώρο με την Συρία και τη Χεζμπολάχ. Διαπιστώνουμε ότι πίσω από το υποκριτικό ανθρωπιστικό ενδιαφέρον για το λαό της Συρίας και την καταπίεση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων (κάτι που δεν έδειξαν απέναντι στο λαό της Σαουδικής Αραβίας ή του Μπαχρέιν, π.χ.), βρίσκεται το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο. Υπολογίζεται ότι στις ακτές του ο Λίβανος διαθέτει πολλαπλάσιες ποσότητες σε σύγκριση με τα κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου της Κύπρου και του Ισραήλ. Στο τελευταίο η Modiin Energy και η Adira Energy Corporation ανακοίνωσαν  ότι ανακάλυψαν νέα κοιτάσματα υδρογονανθράκων στα οικόπεδα Gabriella και Yitzhak, τα οποία βρίσκονται 24 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Τελ Αβίβ, μια συνέχεια ενός τεράστιου κοιτάσματος που βρίσκεται μέσα στην λιβανική ΑΟΖ. Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, η αρχική εκτίμηση είναι ότι υπάρχουν 232,2 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου και 1,8 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια φυσικού αερίου και στα δύο κοιτάσματα.
Όλα τα στοιχεία βασίζονται στην τρισδιάστατη σεισμική καταγραφή που έκανε η Netherland Sewell & Associated. Τα κοιτάσματα βρίσκονται σε σχετικά μικρό βάθος και φέρονται να είναι αξιοποιήσιμα εύκολα και με χαμηλό σχετικά κόστος. Το ίδιο συμβαίνει και με τον Λίβανο, αλλά εδώ υπολογίζονται από την ΡGS πολύ μεγαλύτερα κοιτάσματα τα οποία θα μπορούσαν μειώσουν, μαζί με τα υπόλοιπα την ευρωπαϊκή ενεργειακή εξάρτηση από τη Ρωσία. Κάτι που εξηγεί και την αμέριστη έμπρακτη στήριξη της Ρωσίας στην Συρία, εκτός βέβαια των λοιπών θεμάτων, της ναυτικής βάσης στην Ταρσό κλπ.
Για μια ακόμη φορά αποκαλύπτεται ότι οι χρηματιστηριακοί δείκτες, που αναπαριστούν την πορεία κερδοφορίας των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ενέργειας, είναι βαμμένα στο αίμα των λαών.
ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

17 σχόλια:

  1. "Εμφυλιος στη Συρια"!!!

    Πολυ χαιδευτικο σχολιο για τον Ασαντ που μακελευει το λαο του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καθόλου χαΪδευτικό δεν βρίσκω το άρθρο, ανώνυμε των 15 Μαρτίου 9.43μμ.

    Ισα-ισα, είναι αντικειμενικό στο θέμα του, κατά το ανθρωπίνως δυνατόν, ενώ τεκμηριώνεται με το να διασταυρωθεί και με άλλες παρόμοιες προσεγγίσεις, όπως του Κομμουνιστικού Κόμματος Συρίας, π.χ. εδώ

    http://mrzine.monthlyreview.org/2011/scp310511.html

    και στο άρθρο της 'Σίβυλλας' εδώ
    http://sibilla-press.blogspot.com/2011/12/hunein-nemer.html
    (που ατυχώς αναπαρήχθη και από γνωστό... ταλιμπάν υποστηρικτή του Ασάντ και "βρώμισε", αλλά... δεν προήλθε από δαύτον)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε τηλεγραφήματα που υπέκλεψε και δημοσίευσε η Wikileaks στις 27 Φεβρουαρίου, υπάρχουν και κάποια της STRATFOR στα οποία γίνεται σαφής αναφορά για παρουσία στρατιωτικών συμβούλων του ΝΑΤΟ στη Συρία,στο πλευρό των αντι-Ασαντ δυνάμεων,αμερικανούς,άγγλους,γάλλους,ιορδανούς,τούρκους και λίβυους.Τα τηλεγραφήματα γράφουν για άμεση συμμετοχή των μισθοφόρων στις μάχες.

    Αλλο παράδειγμα:

    Τα εγκλήματα ομάδων της συριακής αντιπολίτευσης περνάνε πάντα στα "ψιλά"
    "Η έκθεση κατηγορεί και τις ένοπλες ομάδες της αντιπολίτευσης για απαγωγή και δολοφονία ανθρώπων που πιστεύουν ότι συνδέονται με το καθεστώς."
    Εκθεση της Διεθνούς Αμνηστίας.

    http://www.time.com/time/world/article/0,8599,2109042,00.html

    Από: http://angryarab.blogspot.com/2012/03/crimes-by-syrian-opposition-groups-are.html


    Θα μπορούσα να παραθέσω πολλά παραδείγματα από τα οποία φαίνεται πως ο αγώνας κατά του ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΚΟΥ καθεστώτος του Ασαντ,δυστυχώς ηγεμονεύεται από κάθε είδους αντιδραστικά στοιχεία όπως φαίνεται και από τα παραπάνω.


    Να προσέχουν λοιπόν οι κάθε είδους καλοθελητές γιατί ο εχθρός του εχθρού μου δεν είναι και φίλος μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο καθηγητής πολιτικών επιστημών και ακτιβιστής As’ad AbuKhalil που γράφει στο http://angryarab.blogspot.com/ θεωρείτε από πολλούς ως ένας από τους πιο βαθείς και έγκυρους γνώστες της πολιτικής κατάστασης στη Μέση Ανατολή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αλλο παράδειγμα:

    Selon le "Canard enchaîné", des agents français actuellement au Liban et en Turquie "ont pour mission de constituer les premiers contingents de l'Armée syrienne libre".

    Από την Le Nouvel Observateur :

    http://tempsreel.nouvelobs.com/monde/20111122.OBS5105/la-dgse-va-t-elle-former-les-deserteurs-syriens.html

    Επίσης,η τουρκική εφημερίδα Milliyet επιβεβαιώνει έμμεσα τις πληροφορίες της γαλλικής Canard enchaîné.

    Εσείς από το Βαθύ Κόκκινο ψάχτε λίγο πιο βαθειά το θέμα και μη διστάζετε να δείτε τι παίζει αυτή την περίοδο στην περιοχή όπου παρατηρούνται πολύ σημαντικές ανακατατάξεις με κυριότερο τον αναβαθμισμένο ρόλο των Αδελφών Μουσουλμάνων και την προσπάθεια ένταξης τους στα σχεδια των δυτικών για τη νέα Μ.Ανατολή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. η Wikileaks για Stratfor,Συρία

    http://owni.fr/2012/03/06/guerre-libye-syrie-gi-files-wikileaks/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 1.Αγαπητε ανωνυμε (OMADEON): Το αρθρο του ΚΚΣυριας ειναι πολυ παλιο(Μαιος 11).Εχουν συμβει παρα ΠΟΛΛΑ απο τοτε).
    Οσο για τη συνεντευξη του ΓΓ του ΚΚΣ 2 μονο παρατηρησεις: “η επίθεσή τους μέσω των ΜΜΕ έχει κοστίσει 20 δισεκατομμύρια ευρώ” ( Μαλλον δεν εχει αισθηση των αριθμων ο γ.γ. του Κ.Κ. ΣΥΡΙΑΣ)

    “είναι ελεύθερες οι ειρηνικές διαδηλώσεις-εκδηλώσεις “!!!
    Οπως αυτη π.χ. :
    http://sxoliastesxwrissynora.wordpress.com/2011/08/23/%CF%83%CF%85%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%B7-%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%B3%CF%81%CE%AC%CF%86%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CE%B5-%CE%B1%CE%AF%CE%BC%CE%B1/.

    2.Ομως το αρχικο μου σχολιο αφορουσε τη λεξη "ΕΜΦΥΛΙΟΣ". Στα σοβαρα θεωρουμε οτι η επιθεση του Συριακου στρατου με βαρια οπλα εναντιον πολεων (Χομς,Χαμα, Ζαμπάντανι,Νταράγια κλπ),ειναι "ΕΜΦΥΛΙΟΣ"?!
    3.Θα συμφωνησω με τον αλλο ανωνυμο οτι ο " ο εχθρός του εχθρού μου δεν είναι και φίλος μου".(ισχυει και για τον καθε Ασαντ).
    4.Αληθεια πότε η Αριστερα θα κανει κατι για τη συριακη εξεγερση? Περασε ενας ολοκληρος χρονος.Ελπιζω να μην περιμενουμε την επεμβαση των ιμπεριαλιστων ,για να την καταγγειλουμε βεβαιως,βεβαιως...
    Εκτος και αν δεν ειναι εξεγερση.Οποτε ας ξανα-ορισουμε τι ειναι εξεγερση για την Αριστερα.Για να δουμε αν χωραει η εξεγερση της Συριας ή εξεγερσεις -πολιτικα ορθες- ειναι μονο αυτες που εγιναν εναντιον φυλοδυτικων καθεστωτων(Αιγυπτος,Τυνησια κλπ).
    Χρησιμο να διαβαστει ειναι το προφητικο αρθρο του Χρήστου Λάσκου που γραφτηκε τον περασμενο Μαιο:"Πάμε Συρία; Πάμε Μπαχρέιν;("http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=616241).
    5.Οποιος εχει επισκεφθει τη Συρια-οχι με γκρουπ-ξερει τι καθεστως ηταν. Προ τετραετιας μας ζητηθηκαν σε μια μικρη επαρχιακη κωμοπολη τα διαβατηρια μας στα ΚΤΕΛ Συριας για να καταγραφουν σε ειδικο βιβλιο(!).Αλλιως δεν μπορουσαμε να τα ταξιδεψουμε.
    Αυτος ο περηφανος λαος αγωνιζεται για την Ελευθερια και τη ΖΩΗ του.Παει πολυ να του ζηταμε εμεις -απο τα πληκτρολογια μας- πιστοποιητικα "αριστεροσυνης" και πολιτικα ορθου "αντιιμπεριαλισμου".

    και για να μην ειμαστε "ανωνυμοι":
    Θανασης Καραισκος.Μελος ΣΥΡΙΖΑ Ζακυνθου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θανάση
    1) από όλα τα στοιχεία που παρέθεσα μέχρι στιγμής(και υπάρχουν ακόμη πολλά τα οποία περνούν στα ψηλά ή και καθόλου στα διεθνή μμε) φαίνεται ότι μάλλον βρισκόμαστε μπροστά σε μια προσπάθεια ανατροπής του καθεστώτος Ασαντ και την εγκαθίδρυση ενός καθεστώτος τύπου Λιβύης ελεγχόμενο από τους Αδελφούς Μουσουλμάνους και τις δυτικές δυνάμεις με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει.Το ότι η επιχείρηση ανατροπής του καθεστώτος Ασαντ γίνεται με τη σύμπραξη (μέχρι σφικτού εναγκαλισμού) δυτικών,Τουρκίας, Σαουδικής Αραβίας, Κατάρ και όπως έλεγα των Αδελφών Μουσουλμάνων θα πρέπει να μας προβληματίσει ιδιαίτερα βλέποντας και το ρόλο που διαδραματίζουν αυτή την περίοδο στην Αίγυπτο με τη δημιουργία κλίματος συναίνεσης και συμβιβασμού με το καθεστώς Μουμπάρακ αλλά και μια τάση γενικότερης επαναπροσέγγισης τους με τη Δύση .Το ότι ο πραγματικός σκοπός μιας τέτοιας συμμαχίας, δεν φαίνεται μέχρι στιγμής να είναι σε καμία περίπτωση η εγκαθίδρυση μιας στοιχειώδους δημοκρατίας που θα ανακούφιζε κάπως τα λαϊκά στρώματα αλλά η συνέχιση της τυραννίας υπό διαφορετικό όμως δυνάστη και με διαφορετικό αυτή τη φορά διεθνή προσανατολισμό (ρήξη με τον άξονα Ιράν,Συρίας,Λιβάνου (Χετζμπολά))αποδεικνύεται και από τις σχέσεις μεταξύ των συμμάχων της αντιΑσάντ παράταξη και πλείστα ακόμη παραδείγματα.
    2) Λες σε κάποιο σημείο: Στα σοβαρά θεωρούμε ότι η επίθεση του Συριακού στρατού με βαριά όπλα εναντίον πόλεων (Χομς,Χαμα, Ζαμπάντανι,Νταράγια κλπ),είναι "ΕΜΦΥΛΙΟΣ"?!
    Φυσικά και πρόκειται για εμφύλιο και όχι για μονότερμα Ασάντ(στρατός) εναντίον όλων.
    Ποιων όλων? Ειλικρινά εσύ πιστεύεις ότι όλοι όσοι μισούν το καθεστώς Ασαντ θα πρέπει υποχρεωτικά να συμπαθούν όλο αυτό το σκυλολόι των μπράβων της ΜΙ6, και των άλλων, γαλλικών, τουρκικών, καταριανών, σαουδαραβικών μυστικών υπηρεσιών που εμφανίστηκαν ξαφνικά μπροστά στις πόρτες των σπιτιών τους παρέα με ντόπιους Αδελφούς Μουσουλμάνους? (Crimes by Syrian opposition groups are always mentioned in passing ."The report also accuses armed opposition groups of kidnapping and killing people believed to be associated with the regime.", http://www.time.com/time/world/article/0,8599,2109042,00.html)


    Μα είναι δυνατόν να θεωρείς άοπλο τον Ελεύθερο Συριακό Στρατό (Free Syrian Army) όταν είναι πολύ καλά εξοπλισμένος ακόμα και με αντιαρματικούς πύραυλους Milan (Missile d´Infanterie Léger ANtichar, http://en.wikipedia.org/wiki/MILAN ) με τους οποίους και εξολόθρευσαν πολλά άρματα μάχης του συριακού στρατού, και ποιος τους εκπαιδεύει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και επειδή δε μ'αρέσει να μένει τίποτα χωρίς αναφορά στην πηγή:


    The Syrian National Council
    " The main Syrian exile opposition group suffered a serious fracture on Wednesday as several prominent members resigned, calling the group autocratic, dominated by the Muslim Brotherhood and powerless to help Syrian rebels [...] "

    Το Εθνικό Συμβούλιο της Συρίας
    "Η βασική συριακή ομάδα της αντιπολίτευσης στην εξορία υπέστη ένα σοβαρό πλήγμα, την Τετάρτη, καθώς πολλά εξέχοντα μέλη της παραιτήθηκαν, χαρακτηρίζοντας την ομάδα αυταρχική, καπελωμένη από τη Μουσουλμανική Αδελφότητα και ανίκανη να βοηθήσει τους αντάρτες της Συρίας […]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητέ Θανάση, φοβάμαι ότι μεταφέρεις στο διαδίκτυο μερικές παρεξηγήσεις του προ-διαδικτυακού κόσμου.
    Το ΠΩΣ ονομάζουμε έναν πόλεμο ελάχιστα μετράει στην ορθολογική διερεύνηση των γεγονότων του. Ακόμη και ακραιφνείς υποστηρικτές του καθεστώτος Ασαντ (στην Ελλάδα) δεν έχουν πρόβλημα με το χαρακτηρισμό του πολέμου αυτού σαν "εμφύλιου". Εσύ θα είχες πρόβλημα με την ονομασία του Ελληνικού αντάρτικου 1944-1949 σαν "εμφύλιου"? Οχι βέβαια...
    Μετά, ελάχιστα μετράει (ή μπορεί να έχει και βλαβερές συνέπειες) η υιοθέτηση εκ μέρους της αριστεράς μιας στάσης "συμπαράστασης" στο λαό της Συρίας, κατά του καθεστώτος Ασάντ, όπως δείχνεις να πιστεύεις. Υπάρχουν και πολύπλοκα θέματα όπου επιβάλλεται να ΜΗΝ παρθεί τέτοια "ξεκάθαρη θέση" διότι δεν υπάρχει και μια απολύτως ξεκάθαρη κατάσταση. Η υιοθέτηση θέσης δίνει απλώς στην αριστερά την ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ πως μπορεί να επηρεάσει γεγονότα, ενώ το μόνο που μπορεί να επηρεάσει είναι η επικράτηση μιας λανθασμένης απλούστευσής της στα μάτια του ελληνικού (κυρίως) κοινού.
    Τέλος, υπερτονίζεις το ότι είσαι "επώνυμος" και με αποκαλείς "ανώνυμο". Πάλι λάθος κάνεις. Ο ανώνυμος είσαι ΕΣΥ, στο διαδίκτυο. ΟΧΙ μπλογκ με 570 δημοσιεύσεις, 5 χρόνια αγώνα και 460 άλλα μπλογκ που λινκάρουν προς αυτά, με 570 χιλιάδες θεάσεις και 1 εκατομμύριο θεάσεις των 75 βίντεό τους. Το όνομά σου το ξέρει η κομματική σου οργάνωση μόνο. Το δικό μου ψευδώνυμο το ξέρει η μισή περίπου μπλογκόσφαιρα και μπορείς ελεύθερα να μου... κάνεις και καζούρα λέγοντας "σιγά ρε νάρκισε". ΔΕΝ παρεξηγώ την καζούρα. It's good for the lulz (googable term: "lulz").
    (χαχαχα...)

    Δεν καταλαβαίνω γιατί όλοι βιάζεστε να "πάρετε θέση για τη Συρία". Χέστηκε η φοράδα στ' αλώνι αν θα πάρετε θέση ή δεν θα πάρετε. Οι πληροφορίες όμως που έρχονται από εκεί είναι κρίσιμα στοιχεία για την κατανόηση της κατάστασής της. Αλλοιώς, είναι αυτονόητο ότι τασσόμαστε όλοι ΥΠΕΡ του λαού της Συρίας, ΚΑΤΑ των βασανιστηρίων ή εκτελέσεων, αλλά και ΚΑΤΑ των "ανθρωπιστικών επεμβάσεων". Μπορεί να είναι αντιφατικά όλα αυτά μαζί, αλλά τουλάχιστον δεν προδίδουν και τις αριστερές αρχές μας. Ενώ η υιοθέτηση ενός υποσυνόλου αρχών και όχι όλων, αποτελεί προδοσία και ΟΛΩΝ μαζί των αρχών.

    Κατά τα άλλα, συμφωνώ ότι είναι λίγο παλιά η πρώτη εκείνη ανακοίνωση. Η δεύτερη όμως? Είναι γνήσιο ή όχι το Συριακό Κομμουνιστικό κόμμα? Από όσα διερεύνησα ειναι γνήσιο κι η πιο πρόσφατη ανακοίνωσή του αρκετά σαφής, αν και όχι υπερ-απλουστευτική. Αν πάλι έκανα λάθος θα χαρώ να το διορθώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το πρόβλημα της Συρίας δεν είναι καθόλου απλό, όπως καταδεικνύει και αυτό το εξαιρετικά σημαντικό άρθρο πληροφόρησης από το "Βαθύ Κόκκινο". Θα μπορούσαμε να λάβουμε υπ' όψη και π.χ. μια όχι τόσο παλιά σχετική ανακοίνωση του ΚΚΕ στο Ριζοσπάστη, η οποία (κατά την ταπεινή μου γνώμη) επιδίδεται σε λανθασμένο είδος και ύφος, ξεπερασμένης μανιχαϊστικής ρητορικής, αρχικά, λες και είναι ξεκάθαρη η κατάσταση στη Συρία, αλλά... προς το τέλος ξεκαθαρίζει τη _βασική_ αλήθεια (με την οποία πρέπει να ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ) ως εξής:

    http://www1.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=6555824

    Το ΚΚΕ εκφράζει την αλληλεγγύη του στο λαό και στους κομμουνιστές της Συρίας και αναγνωρίζει πως μόνο ο λαός της Συρίας έχει το δικαίωμα να καθορίσει το μέλλον της χώρας του, χωρίς ξένες υποδείξεις και επεμβάσεις.

    Καλεί την ελληνική κυβέρνηση εδώ και τώρα να σταματήσει κάθε στρατιωτική συνεργασία με το Ισραήλ. Να μη δώσει το έδαφος, τα λιμάνια και τον εναέριο χώρο της Ελλάδας για μια ιμπεριαλιστική επίθεση κατά της Συρίας και του Ιράν, που θα οδηγήσει σε μεγάλες περιπέτειες το λαό της Ελλάδας και τους άλλους λαούς της περιοχής μας».


    (Προσυπογράφω τα ανωτέρω)

    Υπάρχει, ωστόσο, κι ένα σημείο της ανακοίνωσης αυτής, όπου λίγο-πολύ διαφωνώ, ή θεωρώ το στυλ ... εμπρηστικό:

    Οπως μεγάλες ευθύνες έχουν και οι δυνάμεις του οπορτουνισμού, που εξ ονόματος της "Αριστεράς" είτε ευθέως στηρίζουν την ιμπεριαλιστική επέμβαση στη Συρία, με πρόσχημα τα δημοκρατικά δικαιώματα, είτε σ' αυτήν την κρίσιμη στιγμή κρατούν "ίσες αποστάσεις" και κάνουν πως δεν βλέπουν την ιμπεριαλιστική επέμβαση και τα αντιλαϊκά σχέδια που αυτή περικλείει.

    ΠΟΙΟ είναι το ρητορικό σφάλμα εδώ? Κατ' εμέ είναι η (λογικά αντιφατική) "καταδίκη" του να έχει κανείς "ίσες αποστάσεις". Κι είναι διπλό σφάλμα, διότι

    1) ΔΕΝ ειναι 'ίσες αποστάσεις' το να βλέπει κανείς ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ δύο δεινά και να καταδικάζει ΚΑΙ τα δύο. Εντελώς άλλο θέμα η ιμπεριαλιστική επέμβαση, εντελώς άλλο θέμα η κτηνώδης συμπεριφορά του καθεστώτος Ασάντ.

    2) Μεγάλο μέρος της αριστεράς-πλην-ΚΚΕ έχει πράγματι μεγάλη σύγχιση, όχι όμως τόσο πολύ διότι τηρεί "ίσες αποστάσεις" αλλά γιατί υπερ-απλουστεύει μια κατάσταση εξαιρετικά σύνθετη ΚΑΙ επικίνδυνη (π.χ. για ευρύτερο πόλεμο) προσπαθώντας να ΜΗ τηρήσει "ίσες αποστάσεις".

    Αλλά.. δεν είναι καθόλου απαραίτητο ότι είμασταν υπέρ του Σαντάμ ΧουσεΪν, όταν (κάποτε) καταδικάζαμε την εισβολή στο Ιράκ. Το ΑΝΤΙΘΕΤΟ ίσχυε τότε, όπως και τώρα. Είμασταν ΚΑΤΑ του Σαντάμ ΚΑΙ κατά της επέμβασης. Αλλά... το ΚΚΕ ίσως θέλει, με τη ρητορική του, να δαιμονοποιήσει κύκλους της αριστεράς και να τους σπρώξει (εκ των πραγμάτων) στη ζεστή αγκαλιά του... ΝΑΤΟ. (ΑΝ το καταφέρει, τότε η επερχόμενη σύγχιση "τα έχει όλα και συμφέρει").

    Συμφωνώ επομένως, με το τέλος της ανακοίνωσης του ΚΚΕ αλλά διαφωνώ με το εμπρηστικό στυλ των υπερ-απλουστεύσεων που εξαπλώνει αρχικά, για μικρο-κομματικούς σκοπούς. (Και ΔΕΝ με ενδιαφέρει να στηρίξω είτε το ΚΚΕ είτε τους αριστερούς αντιπάλους του).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. 1. Αγαπητε OMADEON ειναι προφανες οτι "ακραιφνείς υποστηρικτές του καθεστώτος Ασαντ (στην Ελλάδα) δεν έχουν πρόβλημα με το χαρακτηρισμό του πολέμου αυτού σαν "εμφύλιου".Σιγα μην ειχανε ..αντιρρηση.
    Οντως "δεν θα είχα πρόβλημα με την ονομασία του Ελληνικού αντάρτικου 1944-1949 -ΚΑΙ-σαν "εμφύλιου".
    ...Θα ειχα ομως προβλημα αν καποιος αποκαλουσε επεισοδιο "εμφυλιου πολεμου",την εισοδο του τανκ του Παπαδοπουλου και του στρατου στο Πολυτεχνειο .Για αυτο και κανεις δεν αποκαλει τους νεκρους του Πολυτεχνειου, θυματα...εμφυλιου.

    2.Ομολογω οτι δεν καταλαβαινω την αποψη περι "ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗΣ της Αριστερας πως μπορεί να επηρεάσει γεγονότα" κλπ. Τοτε αγαπητε OMADEON, γιατι γραφεις(γραφουμε) ολους αυτους τους ποταμους λεξεων??(και απασχολουμε και την ...μπλογκοσφαιρα).
    Οσο για την συμπαρασταση στο λαο της Συριας(που τη θεωρεις εως και ..βλαβερη), ΜΕΤΡΑΕΙ. Οπως μετραγαν για μας οι εκδηλωσεις συμπαραστασης στο εξωτερικο επι δικτατοριας (μηπως ειναι λιγο περιττο να τα εξηγω αυτα σε ενα αριστερο μπλογκ?).Γινονται και στην Ελλαδα τετοιες εκδηλωσεις συμπαραστασης στους Συριους εξεγερμενους.Να πας.Να δεις απο κοντα ποιοι ειναι(Συριοι και Ελληνες). Για εκδηλωσεις συμπαραστασης στον Ασαντ δεν εχω ακουσει.

    3. Κάνεις καποια αναφορα σε "πολύπλοκα θέματα όπου επιβάλλεται να ΜΗΝ παρθεί τέτοια "ξεκάθαρη θέση".
    Η αποψη μου ειναι οτι η ΑΛΗΘΕΙΑ ειναι πιο σημαντικη απο αυτα τα ...πολυπλοκα θεματα. Οι Συριοι εξεγερμενοι που επαναλαμβανω αγωνιζονται για την Ελευθερια και τη ΖΩΗ τους, κατι παραπανω περιμενουν απο ασκησεις επι ...γεωπολιτικου χαρτη(και μαλιστα απο Ελληνες αριστερους).

    4.Δεν καταλαβαίνω-λες- γιατί όλοι βιάζεστε να "πάρετε θέση για τη Συρία". Ενταξει αγαπητε Omadeon, ΜΟΝΟ ενας χρονος περασε..Εχουμε καιρο μπροστα μας..Εξαλλου δεν εγινε ακομη η επεμβαση των Δυτικων (για να μπορουμε να καταγγελλουμε με την ..ανεση μας).

    5.Για το σχολιο σου περι "αντιφατικων"θεσεων της αριστερας(με το 1 ΥΠΕΡ και τα 2 ΚΑΤΑ) συμφωνω. Αλλά δυστυχως αυτο το "αντιφατικο", ελαχιστα φαινοτανε στο αρθρο και ηταν ανυπαρκτο στον τιτλο (βλ "εμφυλιος" ).

    5.Ειναι σαφες οτι δεν εκανα για την 2η ανακοινωση (συνεντευξη ΓΓ ΚΚΣυριας) το σχολιο περι "παλαιοτητας"( αν και δεν ηταν και "αυγο ημερας",του Νοεμβριου ητανε).
    Για την συνεντευξη του ΓΓ λοιπον,εκανα 2 παρατηρησεις, που ισως αυτες αξιζε να σχολιασεις...Και αν μπεις στον κοπο σχολιασε και τα παρακατω: α) "...οφείλεται κυρίως στην υποστήριξη της Συριακής κυβέρνησης προς την Αντίσταση...",β) "... το κυβερνών κόμμα σʼ αυτή τη φάση δεν μπορεί να λειτουργήσει..."(!!!!). Φρασεις (εχει και αλλες) που κατα τη γνωμη μου δειχνουν το ποσο ..ανεξαρτητο -απο τον Ασαντ-ειναι το ΚΚΣ.


    Υστερογραφο(κυριολεκτικα):

    Υποκλινομαι στην αναγνωρισιμοτητα του ψευδωνυμου σου.
    Ομως αφου κατεθεσα το ονομα μου η στοιχειωδης ευγενεια - και οχι μονο- απαιτει να καταθεσεις και εσυ το δικο σου (μπορει βεβαια αυτη η απαιτηση μου να ανηκει στον "προ-διαδικτυακο κοσμο" οπως αναφερεις..).
    Ειναι προφανες οτι για λογους ισοτιμιας -και οχι μονο- δεν μπορει ενας ασημος με επωνυμο (εγω δηλ), να "συνομιλει" με εναν ανθρωπο που διαθετει διασημο "ψευδωνυμο"..
    Αντιο λοιπον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "Είμαι εδώ" πρόσεχε όπως πηγαίνεις για συμπαράσταση μήπως σκουντουφλήσεις πάνω σε τίποτα πράκτορες της ΜΙ6 και εξτρεμιστές σουνίτες.Οσοι αντικαθεστωτικοί συνεργάστηκαν αρχικά μαζί τους και με τον Ελεύθερο Συριακό Στρατό ,αντελήφθησαν προς τα πού πάει το πράμα και αρχίζουν να τους εγκαταλείπουν.

    Φυσικά αυτό δεν πρόκειται να το πληροφορηθείς από το Syria & Syrian Network for Human Rights με έδρα το Λονδίνο ούτε από το Αλ Τζαζίρα του Κατάρ που πρωτοστατεί στη δημιουργία της Νέας Μέσης Ανατολής με καθεστώτα 100% φίλα προσκείμενα στις δυτικές μεγάλες δυνάμεις.

    Αλήθεια από τη Λιβύη τι νέα έχουμε?
    Η δημοκρατία προχωράει,προχωράει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητέ Θανάση, όπως θα είδες και από τους συνδέσμους που έφεραν άλλοι εδώ, το θέμα της Λιβύης δεν είναι καθόλου απλό. Δεν προσφέρεται για εύκολες αντιδράσεις.

    Το άρθρο στην Αυγή που έφερες το διάβασα, κι εντόπισα κάτι που επεσήμανε _έμμεσα_. ΙΣΩΣ, κατά το άρθρο, μια μαζική συμπαράσταση στο λαό της Λιβύης εδώ στη Δύση, αν γίνει με το σωστό τρόπο και σωστούς ανθρώπους που "δεν μασάνε" και ΔΕΝ στηρίζουν τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις να είχε κάποιο θετικό αποτέλεσμα. Εεε... χλωμό το βλέπω!

    Ασφαλώς και πρέπει να γίνονται διαβήματα, κατά παραβιάσεων ανθρώπινων δικαιωμάτων, αν είναι εξακριβωμένα, κλπ. Αλλά... έτερον εκάτερον. Πες μου εσύ, μετά από τόσο πολύ βρώμικο Πληροφοριακό Πόλεμο, ΠΩΣ θα γλυτώσεις τη χρησιμοποίησή σου από την προπαγάνδα υπέρ της επέμβασης, που ολοένα και φουντώνει. Οι ίδιοι οι επαναστάτες κατά του Ασσάντ την κατήγγειλαν επανειλλημένα (και έφυγαν από το αντάρτικο-μαϊμού).

    Θα στο θέσω κι αλλοιώς. Φαντάσου ότι είσαι Ευρωπαίος συμπαραστάτης του ελληνικού λαού τον καιρό της χούντας, αλλά ότι ξαφνικά η Τουρκία επιτίθεται άδικα στην Ελλάδα (της χούντας). ΤΙ θα έκανες τότε? Θα διαδήλωνες υπέρ της... χούντας? (λέμε τώρα).

    Μερικές φορές η καλύτερη τακτική είναι να περιμένει κανείς, ή (έστω) να εκφράζεται εύστοχα, στοχευμένα, χωρις περιττές φανφάρες, εκεί που μπορεί και πρέπει να εκφραστεί.

    Αλλά είσαι ένας έντιμος άνθρωπος που δεν ξέρει από βρωμιές Πληροφοριακού Πολέμου. Αλλοιώς δεν θα μου ζητούσες... τόσο ευγενικά να σου πω το ονοματεπώνυμό μου (γκουχ-γκουχ)... χαχαχαχα

    Εν πάσει περιπτώσει, καταθέτω ένα ακόμη στοχείο που αλίευσα αλλά δεν το διασταύρωσα πλήρως ακόμη.

    http://www.blacklistednews.com/Syrian_Rebels_are_Foreign-backed_Terrorists/18499/0/38/38/Y/M.html

    Latest terrorist attack in Damascus illustrates illegitimacy of both Syria's rebels & the UN/NATO backing them.

    Ειμαστε σε πόλεμο, ακόμη και ΑΥΤΗ τη στιγμή που μιλάμε. ΔΕΝ είμαστε σε σαλόνι φιλοφρονήσεων και φανερών ταυτοτήτων....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ουάου... σόρυ, ΔΕΝ το πιστεύω ότι έκανα τέτοιο ΚΡΑΥΓΑΛΕΟ λάθος. Εγραφα "Λιβύη" ενώ εννοούσα Συρία. (φταίει ότι εκεινη τη στιγμή σκεφτόμουν τις τεράστιες ομοιότητες των δύο περιπτώσεων).

    χαχαχαχα

    Ah well, ΟΥΔΕΙΣ αλάνθαστος (και προπάντων εγώ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. "Η Σαουδική Αραβία αποστέλλει στρατιωτικό εξοπλισμό στους Σύρους αντάρτες σε μια προσπάθεια να σταματήσει την αιματοχυσία από το καθεστώς του Πρόεδρου Μπασάρ αλ-Ασάντ, δήλωσε υψηλόβαθμος Αραβας διπλωμάτης το Σάββατο." Ο Σαουδικός στρατιωτικός οπλισμός, βρίσκετε στο δρόμο προς την Ιορδανία για να εξοπλιστεί ο Ελεύθερος συριακός στρατός, " δήλωσε ο διπλωμάτης στο Γαλλικό Πρακτορείο υπό τον όρο της ανωνυμίας.


    "Saudi Arabia is delivering military equipment to Syrian rebels in an effort to stop bloodshed by President Bashar al-Assad's regime, a top Arab diplomat said on Saturday. "Saudi military equipment is on its way to Jordan to arm the Free Syrian Army," the diplomat told AFP on condition of anonymity." I mean, look at him. Does he not even look the role? Doe he not look like a great military commander? I mean, sure. A bunch of Hawthi rebels in Yemen defeated and humiliated his army but so what. I say he inspires confidence and bribes at once.

    http://gulfnews.com/news/gulf/saudi-arabia/saudi-sends-military-equipment-to-syria-rebels-diplomat-1.995918

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. US Mercenary “Took Part” in Gaddafi Killing; Sent to Assist Syrian opposition

    US government officials requested that an American private security firm contact Syrian opposition figures in Turkey to see “how they can help in regime change,” the CEO of one of these firms told Stratfor in a company email obtained by WikiLeaks and Al-Akhbar.

    James F. Smith, former director of Blackwater, is currently the Chief Executive of SCG International, a private security firm with experience in Afghanistan, Iraq, and Libya. In what appears to be his first email to Stratfor, Smith stated that his “background is CIA” and his company is comprised of “former DOD [Department of Defense], CIA and former law enforcement personnel.”

    “We provide services for those same groups in the form of training, security and information collection,” he explained to Stratfor. (doc-id 5441475)

    In a 13 December 2011 email to Stratfor’s VP for counter-terrorism Fred Burton, which Burton shared with Stratfor’s briefers, Smith claimed that “[he] and Walid Phares were getting air cover from Congresswoman [Sue] Myrick to engage Syrian opposition in Turkey (non-MB and non-Qatari) on a fact finding mission for Congress.”

    Walid Phares, named by the source as part of the “fact finding team,” is a Lebanese-American citizen and currently co-chairs Republican presidential candidate Mitt Romney’s Middle East advisory group.

    In a profile of Walid Phares published in Salon, As’ad AbuKhalil details Phares’ history with right-wing militias during the Lebanese civil war.

    Sue Myrick, who allegedly was providing “air cover” for the “fact finding team”, is a Republican Congresswoman from North Carolina who has a track record of extremist pro-zionist and anti-Islamic views.

    These include leading the charge against Dubai Ports World’s attempt to buy major American ports in 2006 – labeling the Islamic Society of North America as a group of “radical jihadists” – and demanding that former President Jimmy Carter’s citizenship be revoked for daring to meet with Hamas leaders in 2008.

    Currently, Myrick is a member of the United States House Permanent Select Committee on Intelligence, a congressional committee charged with overseeing the American intelligence community, and is also involved with the Department of Defense and the US military.

    In his email, the “true mission” for the “fact finding” team, Smith told Burton, was how “they can help in regime change.”

    συνεχίζεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή