Τι έγινε λοιπόν στα αλήθεια το 1821; Την πρώτη σοβαρή ανάλυση την έχει καταθέσει ο μαρξιστής ιστορικός Γιάννης Κορδάτος, με το βιβλίο του «Η Κοινωνική Σημασία της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821».
Η πρώτη έκδοσή του κυκλοφόρησε το 1924. Ηταν ένα βιβλίο που έκανε πάταγο, προκαλώντας την λύσσα όλων εκείνων που ο Κορδάτος είχε ονομάσει «βατράχους της πατριδοκαπηλίας».
Οι μαρξιστικές ιδέες είναι το αντίδοτο στα ψέματα της κυρίαρχης τάξης και ο Γ. Κορδάτος αντιπροσωπεύει τις ρίζες της μαρξιστικής σκέψης στην Ελλάδα.
Ο Κορδάτος ξεσκεπάζει αλύπητα τα προνόμια και τον ρόλο των αρχιρασοφόρων, όπως και των λοιπών πυλώνων του συστήματος, των «κοτζαμπάσηδων» για παράδειγμα. Γράφει: «Η Εκκλησία έπαιρνε μάλιστα από κάθε χριστιανό ραγιά ειδικό φόρο, που λεγόταν ρόγα ή ζητεία. Πολλές φορές με ασπλαχνία Σάϋλωκ έκανε κατάσχεση στο αλέτρι ή τα άλλα γεωργικά εργαλεία του αγρότη, αν τύχαινε και δεν πλήρωνε τον παραπάνω φόρο». Και συμπεραίνει: «Μ΄ όλον τον αγώνα και τον τυραγνισμό του [ο μικροαγρότης] τίποτε δεν του απόμεινε, επειδή ερχόταν ο φορατζής, ο δεσπότης, ο κοτζάμπασης κι ο τσορμπατζής και του το έπαιρναν. Δεν ήταν τόσο ο Τούρκος αγάς που ερχόταν σε επαφή με τον αγρότη, ούτε ο σούμπασης, ήταν ο χριστιανός προύχοντας και ο δεσπότης που, με το να είναι με την τουρκικήν εξουσίαν, με χίλιους δυο τρόπους έγδυναν τον ραγιά γεωργό και δουλευτή».
Η πρώτη έκδοσή του κυκλοφόρησε το 1924. Ηταν ένα βιβλίο που έκανε πάταγο, προκαλώντας την λύσσα όλων εκείνων που ο Κορδάτος είχε ονομάσει «βατράχους της πατριδοκαπηλίας».
Οι μαρξιστικές ιδέες είναι το αντίδοτο στα ψέματα της κυρίαρχης τάξης και ο Γ. Κορδάτος αντιπροσωπεύει τις ρίζες της μαρξιστικής σκέψης στην Ελλάδα.
Ο Κορδάτος ξεσκεπάζει αλύπητα τα προνόμια και τον ρόλο των αρχιρασοφόρων, όπως και των λοιπών πυλώνων του συστήματος, των «κοτζαμπάσηδων» για παράδειγμα. Γράφει: «Η Εκκλησία έπαιρνε μάλιστα από κάθε χριστιανό ραγιά ειδικό φόρο, που λεγόταν ρόγα ή ζητεία. Πολλές φορές με ασπλαχνία Σάϋλωκ έκανε κατάσχεση στο αλέτρι ή τα άλλα γεωργικά εργαλεία του αγρότη, αν τύχαινε και δεν πλήρωνε τον παραπάνω φόρο». Και συμπεραίνει: «Μ΄ όλον τον αγώνα και τον τυραγνισμό του [ο μικροαγρότης] τίποτε δεν του απόμεινε, επειδή ερχόταν ο φορατζής, ο δεσπότης, ο κοτζάμπασης κι ο τσορμπατζής και του το έπαιρναν. Δεν ήταν τόσο ο Τούρκος αγάς που ερχόταν σε επαφή με τον αγρότη, ούτε ο σούμπασης, ήταν ο χριστιανός προύχοντας και ο δεσπότης που, με το να είναι με την τουρκικήν εξουσίαν, με χίλιους δυο τρόπους έγδυναν τον ραγιά γεωργό και δουλευτή».
Ας μας βρει ο Κορδατος εναν (1) γνωστο επιφανη επαναστατη του 1821 που να αρνηθηκε την προσφορα του θρονου της Ελλαδος στο βασιλια Οθωνα και να προσπαθησε να συνεχισει την επανασταση.Δεν υπαρχει κανεις.Δηλαδη ολοι οι εξεγερθεντες που αντεγραφαν γαλλικα συνταγματα και αλλοι ισως κοινωνιστες αποδεχθηκαν την απολυτη μοναρχια του Οθωνα και μονον μετα απο δεκαετια οταν σταθεροποιηθηκε το κρατος αρχισαν να ζητουν συνταγμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕαν η επανασταση δεν ειχε εθνικο χαρακτηρα τοτε μπορουμε να πουμε οτι δεν επεφερε καμμια αλλαγη αφου την μια απολυτη μοναρχια του σουλτανου τη διαδεχθηκε η αλλη απολυτη μοναρχια του Οθωνα.Για αυτους ομως που την εκαναν ειχε ηδη συντελεσθει η μεγαλυτερη δυνατη αλλαγη : η ΕΘΝΙΚΗ απελευθερωση.Γιαυτο κανεις δεν πηρε τα οπλα λεγοντας οτι η επανασταση "προδοθηκε".Πολυ μικροτερη αντισταση συναντησε ο Οθωνας και απο αυτον τον Καποδιστρια ή τις αλλες ελληνικες Διοικησεις που ησαν σε συνεχη εμφυλιο λογω διαφορων συμφεροντων.Και για τον ιδιο λογο για πανω απο ενα αιωνα γυρω απο το ελληνικο κρατιδιο θα ξεσπουν επαναστασεις με αιτημα την ενωση μαζι του δηλαδη τη μεταβαση απο τη μοναρχια του σουλτανου στη μοναρχια του Βασιλειου της Ελλαδος.
Στα πλοία του Μιαούλη, το πλήρωμα δεν ήξερε καθόλου την ελληνική γλώσσα και μιλούσε Αρβανίτικα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ιστορικό αυτό δεδομένο το προβάλουν οι έλληνες κομμουνιστές σαν επιχείρημα ότι να! δεν ήταν εθνική η επανάσταση , γιατί συμμετείχαν και άλλοι λαοί. Εδώ φαίνεται δυστυχώς ξεκάθαρα πως υπάρχουν έλληνες εκπαιδευτικοί άσχετοι με την ελληνική ιστορία. H Αρβανίτικη δεν είναι γλώσσα των Αλβανών, αλλά των μακρινών προγόνων μας των Πελασγών και πήρε το όνομά της από την αρχαία πόλη ΑΡΒΩΝ .Την Αρβανίτικη γλώσσα την ομιλούσαν οι αρχαίοι Έλληνες της Ηπείρου, και της Ιλλυρίας, χιλιάδες χρόνια πριν έρθουν οι Αλβανοί στην Ευρώπη, από την εποχή των Πελασγών.
Οι Αρβανίτες είναι Έλληνες και ήρθαν από την Β. Ηπείρο μετά από την εκδίωξη τους από τους αλλόθρησκους Τουρκαλβανούς και παρέμεναν κυρίως στην Στερεά και Πελοπόννησο. (Κων/νος Παπαρρηγόπουλος: «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους», ο Κ. Μπίρης: «Αρβανίτες οι Δωριείς του Νεότερου Ελληνισμού», ο Περικλής Περάκης: «Η Διαμόρφωση του Ελληνικού Έθνους». κ.ά.)
Άρα οι Αρβανίτες ήταν και Έλληνες και χριστιανοί με εθνική συνείδηση που πολέμησαν τους Τούρκους κάτω από την ίδια σημαία των κοινών ιδανικών του έθνους μας και της θρησκείας μας.
Πολύ θα ήθελα να ακούσω έναν αριστερό σύντροφο να λέει στους αρβανίτες κάτοικους της Ελλάδας ότι δεν είναι έλληνες.
"τα πλοια του μιαουλη σε τρικυμια που γεννουν καποιες ερμηνειες της ιστοριας"
ΑπάντησηΔιαγραφήοι αρβανιτες ειναι απογονοι η αλβανων η εξωγηινων. δεν εχω τις γνωσεις να υποστηριξω με βεβαιοτητα το ενα απο τα δυο.μπορει παρολα αυτα να διακρινει κανεις κοινες λεξεις στα αρβανιτικα των "αυτοχθονων" περιοχων οπως για παραδειγμα των σπατων και του μαρκοπουλου με την αλβανικη γλωσσα των γειτονων.
ο φεραιος περιεγραφε μια επανασταση ολων των λαων και σε αυτη εκ των πραγματων συμετειχαν ανεξαρτητα απο καταγωγη η γλωσσα. (καραγιωργης (ο σερβος) , αντρουτσος (ελληνοαλβανος κατα τον εγγλεζο ιστορικο φινλευ ), κλπ)
εχω μια γνωμη, εκφραζω μονο τον εαυτο μου αρα μικρη υπηρεσια προσφερω αν η επιθυμια ηταν η εκθεση κουμμουνιστων δια της εκφρασμενης γνωμης οτι οι αρβανιτες δεν ειναι ελληνες (ελληνες ειναι σημειωνω απλα καταγονται απο αλβανους) η τι αλλο