Τελικά αυτοί οι εφοπλιστές κανένα σεβασμό δεν δείχνουν απέναντι στις “φιλότιμες” προσπάθειες του Σαμαρά να αναδείξει τον τουρισμό και την ακτοπλοϊα ως το νούμερο ένα success story που τόσο ανάγκη έχει η κυβέρνηση των εκτελεστικών οργάνων.
Έτσι μετά
από δυο βδομάδες ακύρωσης της ακτοπλοϊκής
γραμμής Βορείου Αιγαίου με Θεσσαλονική
και Καβαλά με το έτσι θέλω των εφοπλιστών
και την αδυναμία της κυβέρνησης να
επέμβει ούτε οι τουριστικοί πράκτορες
ξεσηκώθηκαν,ούτε οι ξενοδόχοι,ούτε και
οι μεγαλοπαραγωγοί,ούτε βέβαια τα
μεγαλοκανάλια που το έκαναν γαργάρα.Τι
κέρδος άλλωστε να βγάλεις από την άγονη
γραμμή Λήμνος-Αϊ Στράτη-Καβάλα.Ονομάζουμε
λοιπόν την αδυναμία του κράτους να
παρέχει τις απαραίτητες και αυτονόητες
υπηρεσίες στους πολίτες του “αναδιάρθρωση”
ή “success story” και
καθαρίσαμε.
Τι κρύβεται
όμως πίσω απ΄ όλα αυτά;Ω ναι πάλι το
βρήκατε, ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ.Εδώ και μια 40ενταετία
στο βόρειο αιγαίο αλώνιζε η Ναυτιλιακή
Εταιρεία Λέσβου(ΝΕΛ) μια σύμπραξη του
τοπικού μεγαλοκεφαλαίου πραγματικά
ταγμένη στις υπηρεσίες των κεντρικών
κυβερνήσεων,με πρώτες και πιο αποδοτικές
στην λίστα τα ρουσφέτια και οι μετακινήσεις
ψηφοφόρων στις εκλογές.Γι αυτό δεν είναι
υπερβολή αν χαρακτηρίσει κάποιος τον
τομέα της ναυτιλίας ως κύρια παραπολιτική
δεξαμενή μαζί με κάποιους άλλους γνωστούς
τομείς.
Την τελευταία
δεκαετία η εταιρεία ανοίχθηκε πολύ,βλέπετε
ήταν και πολλές οι επιδοτήσεις(βλ
υπουργούς δεκαετίας),και διεύρυνε τις
υπηρεσίες της πέρα του αιγαίου, η
κακοδιαχείριση όμως έφερε την φούσκα
στην επιφάνεια.Η εταιρεία τώρα είναι
στα πρόθυρα της πτώχευσης και επιβιώνει
απλά με την εξαργύρωση επιταγών “της
καλής εποχής”.
Στην παρούσα
συγκυρία αλλά και από πιο πρίν τα άλλα
αρπακτικά (ΑΝΕΚ,ΒLUE STAR
FERRIES) μυρίστηκαν πτώμα
και θέλουν να βγάλουν από την μέση τον
“χαμένο παίκτη” μέσα στα νόμιμα και
θεμιτά πλαίσια του φιλελευθερισμού
πάντα.Έτσι ενώ η ΑΝΕΚ δέχθηκε στην αρχή
να αναλαβεί την άγονη γραμμή πήρε την
πρόταση της πίσω όταν κατάλαβε ότι έτσι
θα έδινε κι άλλο χρόνο ζωής στο “πτώμα”.
Πέρα από τα
παιχνίδια των ναυτιλιακών εταιρειών
που γράφουν όποια πραγματική κοινωνική
πρόοδο στα παλιά τους τα παπούτσια,οι
εργαζόμενοι μπορούν αν θέλουν να πράξουν
προοδευτικά και σ' αυτόν τον νευραλγικό
τομέα.Είναι ανάγκη να δημιουργηθεί ένας
ακτοπλοϊκός φορέας με κοινωνικό και
εργατικό έλεγχο που θα εγγυάται τις
μετακινήσεις έμψυχου και άψυχου υλικού
σύμφωνα με τις ανάγκες και της πιο
απομακρυσμένης περιοχής.
Ένας τέτοιος
φορέας θα είναι ικανός να υποστηρίξει
ένα δίκτυο θαλάσσιων μεταφορών που πέρα
από την προνόηση για δωρεάν μετακίνηση
νησιωτών και ανέργων θα καλύπτει την
μεταφορά υλών πρώτης ανάγκης και
ενέργειας απαλλαγμένες από την τεράστια
υπεραξία που καρπώνονται οι εφοπλιστές
και οι μεγαλοεπιχειρηματίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου