Ας βάλουμε ένα απλό ερώτημα, που για να του δώσουμε απάντηση δεν χρειάζεται να είμαστε ειδικοί της αεροπορίας. Είναι δυνατόν ένα αεροπλάνο (το πρωθυπουργικό εν προκειμένω) να απογειώνεται από την Αθήνα και να χρειάζεται ανεφοδιασμό στη Ρόδο; Αν μας πουν ότι πράγματι χρειαζόταν οπωσδήποτε ανεφοδιασμό στη Ρόδο, ας μας επιτρέψουν να ρωτήσουμε το εξής; πώς το ίδιο αεροπλάνο, που έπρεπε σώνει και καλά να ανεφοδιαστεί στη Ρόδο, άλλαξε στη συνέχεια το σχέδιο πτήσης και πέταξε από την Αθήνα μέχρι την Αίγυπτο, όπου και ανεφοδιάστηκε; Βάλτε κάτω το χάρτη και θα δείτε ότι η κυβερνητική δικαιολογία δε στέκει με τίποτα. Η διαδρομή ΑΘήνα-Αίγυπτος είναι διπλάσια από τη διαδρομή Αθήνα-Ρόδος.
Εμάς, λοιπόν, όλη αυτή η ιστορία με την ελληνοτουρκική «ένταση» μας μυρίζει εθνικιστική κουτοπονηριά του Κομμένου, την οποία μάλλον εκ των υστέρων αντιλήφθηκαν οι Τσιπραίοι. Γι' αυτό και την έβαψαν. Δεν είναι τυχαίο ότι το θέμα «βγήκε» στα ΜΜΕ επειδή κάποιοι το «σέρβιραν» και όχι με τη θέληση της κυβέρνησης, η οποία αναγκάστηκε να το παραδεχτεί μετά την αποκάλυψη.
Τι πήγε να κάνει ο Κομμένος, που ως υπουργός Αμυνας είχε γνώση του σχεδίου πτήσης; Να ανεφοδιάσει το πρωθυπουργικό αεροπλάνο, που έχει στάτους πολεμικού αεροπλάνου, στη Ρόδο, η οποία -σύμφωνα με τη συνθήκη προσάρτησης των Δωδεκανήσων στην Ελλάδα- θεωρείται αποστρατιωτικοποιημένη. Στη συνέχεια, το αεροπλάνο θα πετούσε πάνω από την Τουρκία και θα έκανε την πιο σύντομη διαδρομή προς το Ιράν.
Η τουρκική στρατιωτική ηγεσία δεν αποτελείται από τίποτα αργόσχολους τζερεμέδες, αλλά από «γατόνια», όπως αποδείχτηκε. Οταν πήρε το σχέδιο πτήσης, δήλωσε ότι το ελληνικό στρατιωτικό αεροπλάνο δεν μπορεί να ανεφοδιαστεί στην αποστρατιωτικοποιημένη (λέμε τώρα) Ρόδο και μετά να πετάξει στον τουρκικό εναέριο χώρο. Αντιπρότεινε ανεφοδιασμό στην Αλεξανδρούπολη ή στην Ισταμπούλ. Πονηρά, δηλαδή, αντιπρότεινε και ένα ελληνικό αεροδρόμιο, για να μην κατηγορηθεί για αδιαλλαξία.
Ετσι, ο Κομμένος έκανε γαργάρα την κουτοπονηριά του και ο Τσίπρας με τη συνοδεία του άλλαξαν το σχέδιο πτήσης, παρέκαμψαν τον τουρκικό εναέριο χώρο, ανεφοδιάστηκαν στην Αίγυπτο και έφτασαν στο Ιράν περνώντας από τον σαουδαραβικό εναέριο χώρο. Μετά τη διαρροή, η ΝΔ βρήκε την ευκαιρία να κατηγορήσει την κυβέρνηση για «ανικανότητα να προασπίσει τα κυριαρχικά δικαιώματα της πατρίδας μας». Οι Τσιπραίοι απάντησαν ότι «η Ελλάδα διά της διπλωματικής οδού διαμαρτυρήθηκε έντονα στην Τουρκία για την άρνησή της να αποδεχτεί το σχέδιο πτήσης που της υποβλήθηκε» και πως «στο σχετικό διάβημα διαμαρτυρίας υπογραμμίστηκε ότι αυτές οι αμφισβητήσεις είναι απολύτως απαράδεκτες και ανυπόστατες βάσει του Διεθνούς Δικαίου και των σχετικών συνθηκών».
Καλά όλ' αυτά, αλλά ανεφοδιασμός στη Ρόδο δεν υπήρξε. Αν όντως η ελληνική κυβέρνηση θεωρούσε πως κακώς η τουρκική πλευρά έκανε αυτή την ερμηνεία, τότε θα έπρεπε να κάνει ανεφοδιασμό στη Ρόδο έστω κι αν δεν χρειαζόταν με το νέο σχέδιο πτήσης. Το ότι δεν το έκανε δείχνει ότι η τουρκική πλευρά όντως δεν είχε «μασήσει» στην κουτοπονηριά του Καμμένου.
τό νά χρειαζόταν ἀνεφοδιασμός στήν Ρόδο δέν σημαίνει ἀναγκαστικά ὅτι δέν ἔφταναν τά καύσιμα μέχρι τήν Αἴγυπτο. Ἁπλά δέν φτάνανε μέχρι τό Ἰράν καί ἴσως χρειαζόταν νά ἀνεφοδιαστεῖ ὁπωσδήποτε κάπου ἐνδιάμεσα μεταξύ Ρόδου καί Ἰράν , καί ἡ Ρόδος βόλευε ...
ΑπάντησηΔιαγραφήδέν χρειάζεται τόση προκατάληψη ...μήν βλέπεις παντοῦ ἐθνικιστικό δάκτυλο... τό πρόβλημα σου εἶναι ὁ Καμμένος ἤ ἡ ἀντιλαϊκή πολιτική συνολικά τῆς κυβέρνησης;
πάντως μέ δεδομένη πλέον τήν ἄρνηση τῶν Τούρκων, πράγματι ἔπρεπε νά ἀνεφοδιαστεῖ στήν Ρόδο καί ἄς πήγαινε ἔπειτα μέσῳ Αἰγύπτου