Pages

Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022

‘Έλληνες εφοπλιστές είναι οι μεγαλύτεροι υπονομευτές της πράσινης μετάβασης στη Ναυτιλία… Αποκαλυπτικά στοιχεία που τους καίνε!

Του Αντώνη Νταλακογεώργου - Προέδρου της ΠΕΝΕΝ

  Σε ολόκληρο τον κόσμο έχει αναπτυχθεί ένα τεράστιο κίνημα για την προστασία του περιβάλλοντος και των κινδύνων που διαμορφώνει η ανεξέλεγκτη επιχειρηματική δραστηριότητα η  οποία αποδεδειγμένα ενοχοποιείται στο όνομα της αύξησης των κερδών και οδηγούν τον πλανήτη στα όρια της απόλυτης καταστροφής.

Οι διεθνείς συναντήσεις και οι έως τώρα αποφάσεις που λαμβάνονται εκεί συνιστούν ημίμετρα και η κατάσταση οδηγείται σε ένα περιβαλλοντικό ολοκαύτωμα χωρίς ωστόσο να αγγίζει τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους και τις κυβερνήσεις τους!

Ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της αδυσώπητης καταστροφής όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία των μελετών και ειδικών αφορούν τα βρώμικα Ναυτιλιακά καύσιμα. 

Σε αυτόν τον κρίσιμο και νευραλγικό τομέα η χώρα μας λόγω του μεγέθους της Ναυτιλίας θα έπρεπε και όφειλε να διαδραματίσει ένα σπουδαίο ρόλο…

Δυστυχώς οι Έλληνες εφοπλιστές αναδεικνύονται και αυτή τη φορά οι θλιβεροί πρωταγωνιστές που διαρκώς βάζουν εμπόδια στη λήψη των αποφάσεων τόσο στους διεθνείς οργανισμούς όσο και σε περιφερειακό επίπεδο (ΙΜΟ- Ευρωπαϊκή Ένωση)

Υπενθυμίζουμε ότι ο πρώην Πρόεδρος της ΕΕΕ Θ. Βενιάμης στην πρώτη φάση που ήταν σε εξέλιξη η διαβούλευση και μέσα στα προτεινόμενα μέτρα ήταν η εισαγωγή στα πλοία των SCRUBBERS (σύστημα καθαρισμού καυσαερίων) και η ανάλογη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των πλοίων επικαλέστηκε τον κίνδυνο να σημειωθούν ατυχήματα στα μηχανοστάσια των πλοίων και να τεθεί σε κίνδυνο η ζωή των Ναυτεργατών!!!

Αυτό και άλλα τέτοια φαιδρά και κατάπτυστα επιχειρήματα χρησιμοποίησαν στην προπαγανδιστική φαρέτρα τους ώστε να εμποδίσουν με κάθε τρόπο την νέα τεχνολογία για την μείωση των καρκινογόνων ρύπων που βγαίνει καθημερινά από τις τσιμινιέρες των πλοίων τους!

Ακολούθως συγκρότησαν ένα αντιδραστικό μπλοκ με ευκαιριακά νηολόγια και σημαίες όπως είναι Κύπρος- Μάλτα- Νησιά Μάρσαλ βάζοντας συνεχώς βέτο για την λήψη των αναγκαίων μέτρων για περιορισμό της ρύπανσης και της κατάργησης των βρώμικων Ναυτιλιακών καυσίμων.

Σε αυτή την «εθνική» γραμμή επιστράτευσαν το Μητσοτάκη και τον Πλακιωτάκη οι οποίοι αποδείχθηκαν οι πιο θερμοί οπαδοί της παράτασης στη λήψη μέτρων και αυτά να παραπεμφθούν στο αόριστο και μακρινό μέλλον…

Αποκαλυπτικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι πάνω απ΄ όλα έχουν τα υπερκέρδη τους!

Παρακολουθώντας καθημερινά τα ζητήματα που αφορούν την απαλλαγή των πλοίων από τα ρυπογόνα- καρκινογόνα καυσαέρια διαπιστώνουμε ότι η μια μετά την άλλη χώρα που έχει ένα υπολογίσιμο μέγεθος στη Ναυτιλία, παίρνουν και ανακοινώνουν σειρά μέτρων που σηματοδοτούν αυτή την πορεία όπως είναι: Νορβηγία, Δανία, Σουηδία, Γαλλία, Ιαπωνία αλλά και πολλές ακόμη μικρότερες χώρες.

Οι Έλληνες εφοπλιστές και το πολιτικό τους προσωπικό επιλέγουν να υπονομεύσουν κάθε πρωτοβουλία και προσπάθεια που συντείνει στην αντιμετώπιση του περιβαλλοντικού προβλήματος.

Δυστυχώς ο ασφυκτικός έλεγχος που ασκούν στα ΜΜΕ οι εφοπλιστές δεν αφήνει το παραμικρό περιθώριο να υπάρχει η στοιχειώδης ενημέρωση στις «οικολογικές» θέσεις τους και το μόνο που κάνουν είναι να εξυμνούν το δήθεν πατριωτικό και κοινωνικό ρόλο των μεγαλόσχημων εφοπλιστών! 

Αυτή η στρατηγική των Ελλήνων εφοπλιστών δεν σχετίζεται μόνο με τα όσα διαδραματίζονται στα διεθνή forum αλλά και στις επιχειρηματικές τους επιλογές που αφορούν τα νέα ναυπήγησης ποντοπόρα πλοία..

Σύμφωνα με στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας  (έρευνα του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers Inc.) το ελληνικό εφοπλιστικό κατεστημένο επενδύει συστηματικά στα βρώμικα καύσιμα αφού το 100% των φορτηγών πλοίων που ναυπηγούν καίνε συμβατικά καύσιμα!

Το 75% στα δεξαμενόπλοια και το 60% στα LNG CARRIERS (για ευνόητους λόγους) χρησιμοποιούν άλλα εναλλακτικά καύσιμα!

Ο τυχοδιωκτισμός σε όλο το μεγαλείο του, οτιδήποτε οδηγεί σε μείωση των κερδών το απεχθάνονται και το πολεμούν με κάθε θεμιτό και αθέμιτο τρόπο!

Με αυτή την πολιτική και παίρνοντας υπόψιν τον αναβαθμισμένο ρόλο τους στους διεθνείς οργανισμούς ο στόχος περί μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από την λεγόμενη Ναυτιλιακή βιομηχανία και η χρήση τους για μηδέν εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα οδηγούνται τουλάχιστον για τον επόμενο αιώνα!!!

Η ευαισθητοποίηση, η οργάνωση – κινητοποίηση και η δράση των λαών της Ευρώπης και όλου του κόσμου είναι η δύναμη που μπορεί να βάλει την σφραγίδα της  να τεθούν στο προσκήνιο οι δικές τους ζωές και των νέων γενεών. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου