Pages

Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2014

Στo άγριο ταξικό έγκλημα του Norman Atlantic στην Αδριατική είναι γνωστοί οι φονιάδες

Στo άγριο ταξικό έγκλημα του Norman Atlantic στην Αδριατική είναι γνωστοί οι φονιάδες: ιταλική και ελληνική κυβέρνηση, Λιμενικό, μεταφορικές εταιρείες, πλοιοκτήτης Κάρλο Βιζεντίνι και ΑΝΕΚ- Ε.Ε.

10 νεκροί και 40 αγνοούμενοι ενώ κανείς δεν είναι σίγουρος για τον αριθμό των επιβαινόντων- Τραγωδία δίχως τέλος: Δυο ναυτικοί νεκροί κατά τη ρυμούλκηση του Norman Atlantic-Φόβοι για εκατόμβη μεταναστών που κρύβονταν στα γκαράζ

AYTH EINAI H EYΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΦΟΠΛΙΣΜΟΣ. Ο οδηγός Χρήστος Πέρλης από τα Παλιάμπελα που είναι ένας από τους διασωθέντες του Norman Atlantic, φτάνοντας στην Ηγουμενίτσα, δηλώνει: "Πνιγήκαμε μέσα στις καμπίνες από τους καπνούς και τις φωτιές. Σηκωνόμαστε στις 4:00 το πρωί, τραβάμε την κουρτίνα μας και η φωτιά ήταν στο παράθυρό μας. Στο φινιστρίνι μας!"[...] "Από τις 4:00 που καιγόμασταν, το πρώτο ελικόπτερο ήρθε δύο το μεσημέρι. Δύο και κάτι. Ήμασταν μέσα στη φωτιά, μέσα στο νερό και βοήθεια από τίποτα! Φωτιά λάβα... Όλο ήταν ένα κινητό ηφαίστειο! Επέπλεε ένα ηφαίστειο πάνω στο νερό!" Για τα σωστικά μέσα του πλοίου, ο οδηγός είπε ότι "δε δούλευε τίποτα. Ούτε ρεύμα, ούτε νερό. Απ' το πρώτο τέταρτο έπαθε γενικό μπλακ άουτ".

Χαρακτηριστική της κατάστασης που επικρατούσε στο πλοίο Norman Atlantic πριν εκδηλωθεί η φωτιά, τα ξημερώματα της Κυριακής, είναι η επιστολή διαμαρτυρίας επιβάτιδας του πλοίου προς την ΑΝΕΚ: «Από που να ξεκινήσω.. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε Ηγουμενίτσα, με καθυστέρηση ήδη στην ώρα άφιξης/αναχώρησης (Πάτρα-Ανκόνα). Εκτός από παστωμένοι και υπερφορτωμένοι για τη χωρητικότητα του συγκεκριμένου πλοίου, δεν υπάρχει και απολύτως καμία ανακοίνωση-ενημέρωση για το πόσο θα καθυστερήσουμε να φτάσουμε Ανκόνα. Ενοχλητική δυσωδία διάχυτη σε όλους τους χώρους του πλοίου, τουαλέτες απαράδεκτες, καρέκλες σπασμένες και όλα αυτά στην ίδια τιμή που θα έπρεπε κανονικά να ταξιδέψουμε με ένα αξιοπρεπές και αξιόπιστο πλοίο της γραμμής. Και αυτό λόγω "αλλαγής πλοίου" και "αντικατάστασης με ένα καινούργιο", όπως ενημερωθήκαμε από το προσωπικό στο λιμάνι της Πάτρας».

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΚΑΙ Η ΕΡΕΥΝΑ-ΔΙΑΔΩΣΗ ΤΩΝ ΔΕΝΔΙΑ ΚΑΙ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗ. Σοβαρές ευθύνες καταλογίζει στην κυβέρνηση για την οργάνωση και τον συντονισμό της όλης επιχείρησης όσο το πλοίο Norman Atlantic ήταν σε ελληνικά χωρικά ύδατα αλλά και στη συνέχεια όταν αυτό μετακινήθηκε ακυβέρνητο εκτός ελληνικών υδάτων, η Πανελλήνια Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ): «Οι αρμόδιοι υπουργοί δεν γνώριζαν -όπως δήλωσαν στα ΜΜΕ- ποιος πλέον έχει την ευθύνη της όλης επιχείρησης, ιδιαίτερα στη φάση της προσπάθειας ρυμούλκησης του πλοίου και της ασφαλούς πρόσδεσής του στο κοντινότερο λιμάνι που ήταν στην Αλβανία» τονίζουν και προσθέτουν πως ο «μπαμπούλας των κακών καιρικών συνθηκών δεν μπορεί να καλύψει τις κυβερνητικές ευθύνες για το φιάσκο και τις τραγικές παραλείψεις στην όλη επιχείρηση». Ιδιαίτερη αναφορά κάνουν για την οργανική σύνθεση του πλοίου, λέγοντας πως η κυβέρνηση και ο υπουργός Ναυτιλίας έδωσαν οργανικές συνθέσεις σε όλα τα επιβατηγά-οχηματαγωγά διεθνών γραμμών στο πλαίσιο μιας αντίληψης, η οποία είναι ξένη με την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στα πλοία και στη θάλασσα αλλά είναι στενά συνδεδεμένη με το νεοφιλελεύθερο μοντέλο που υπηρετεί την ανταγωνιστικότητα, την κερδοφόρα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων».

ΘΥΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ, ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ. Σύμφωνα λοιπόν με μαρτυρίες επιβαινόντων οδηγών οι οποίοι έχουν διασωθεί το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο με 200 τουλάχιστον βυτιοφόρα των 32 τόνων έκαστο που μετέφεραν ελληνικά ελαιόλαδα. Τα βαρέα οχήματα μόλις χωρούσαν στο πλοίο και κατά μία εκδοχή υπήρξαν διαμαρτυρίες προς τους ιδιοκτήτες των μεταφορικών εταιριών ότι μπορεί να υπάρξει πρόβλημα κατά τη διαδρομή, επειδή οι κυματισμοί πιθανώς να προκαλούσαν μετατοπίσεις και τα βυτιοφόρα να ακουμπούσαν στην οροφή του γκαράζ του πλοίου. Το εύφλεκτο φορτίο εξηγεί και την γρήγορη επέκταση της πυρκαγιάς και πολύ περισσότερο την αποτυχία της κατάσβεσης από μελή του πληρώματος. Ένας από τους διασωθέντες οδηγούς υποστήριξε ότι κατά τη διαδρομή προς την Ιταλία και λόγω της θαλασσοταραχής σημειώθηκε μετατόπιση φορτίου, οι τριβές πιθανώς των βυτιοφόρων με τη μεταλλική οροφή του πλοίου να προκάλεσαν σπινθήρες και από αυτούς εικάζεται ότι ξεκίνησε η πυρκαγιά.

Η υπερφόρτωση του πλοίου προέκυψε από την και με τις αυξημένες ανάγκες μεταφοράς ελαιολάδου στην Ιταλία αφού η παραγωγή της γείτονος χώρας έχει υποστεί μεγάλη καταστροφή από τις πρόσφατες θεομηνίες που έπληξαν της περιοχές παραγωγής ελαιολάδου και ιδιαίτερα την Τοσκάνη. Παράλληλα την εποχή αυτή πραγματοποιείται ο μεγαλύτερος όγκος εξαγωγών λαδιού προς την γειτονική χώρα. Έτσι έμποροι, μεγάλοι μεταφορείς και ακτοπλοϊκές εταιρίες  έχουν κάθε λόγο να υπερφορτώνουν τα πλοία για να μεγιστοποιούν τα κέρδη τους». Παράλληλα, οι θάνατοι τόσων οδηγών αντανακλούν τις άθλιες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης στα ταξίδια. Αυτές οφείλονται για την παραμονή τους στα φορτηγά και τον εγκλωβισμό τους εκεί, όπου και βρήκαν βασανιστικό θάνατο!

Όλα τα παραπάνω μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η δολοφονία τόσων συνανθρώπων μας στην Αδριατική οφείλεται στο κέρδος.Οφείλεται στη μαύρη συμμαχία ιταλικής και ελληνικής κυβέρνησης, Λιμενικού, μεταφορικών εταιρειών, του ιταλού πλοιοκτήτη Κάρλο Βιζεντίνι και της ΑΝΕΚ που νοίκιασε το πλοίο για το δρομολόγιο - Ε.Ε. Όλα δείχνουν ότι η πυρκαγιά οφείλεται στην εξωφρενική υπερφόρτωση του πλοίου σε συνδυασμό με τα ανεπαρκή μέσα προστασίας από την πυρκαγιά όσο και την έλλειψη διασωστικών μέσων. Το ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ έχει απόλυτο δίκιο όταν γράφει: «Το Ναυάγιο έχει όνομα και λέγεται Ευρωπαϊκή Ένωση. Παρακολουθώντας την επιχείρηση διάσωσης του φλεγόμενου πλοίου ανοιχτά της Κέρκυρας, η οποία λαμβάνει χώρα από τις 04:00 το πρωϊ με έναν επιβεβαιωμένο νεκρό, το μυαλό κάποιου υποσυνείδητα μπορεί να πάει στο άλλο ναυάγιο που ζει η χώρα εδώ και πέντε χρόνια και φαίνεται να οδεύει σε μια νέα φάση εντός ευρωπαϊκού πλαισίου.

Οι μεγαλεπίβολοι ευρωπαϊκοί πολιτικοί σχεδιασμοί περί ανάπτυξης, σταθερότητας και ασφάλειας εγκλωβίστηκαν και αποτεφρώθηκαν μέσα στο κουφάρι του Norman Atlantic ας ελπίσουμε όχι και οι  τύχες 312 επιβαινόντων που αφέθηκαν στη μοίρα τους και σίγουρα πήραν ένα καλό μάθημα ότι το κόστος ζωής και στην ονειρεμένη Ευρώπη έχει μειωθεί κατά πολύ.Πέρα από τις εγκληματικές ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας αλλά και της ΑΝΕΚ που ναύλωσε το πλοίο η επιχείρηση διάσωσης πραγματικά πήγε κατά διαόλου όχι γιατί η κατάσταση ήταν «διαβολική» όπως ειπώθηκε αλλά γιατί στην Νέα Ευρώπη η αξία της ανθρώπινης ζωής έχει πάρει την κατιούσα ανεπιστρεπτί. Ενώ η FRONTEXοποίηση σε Μεσόγειο και  Αιγαίο  έχει καθιερωθεί και οργανώνονται πανευρωπαϊκές επιχειρήσεις σκούπας και καταστολής μεταναστών το Ευρωπαϊκό σύστημα Ασφάλειας φαίνεται να καταρρέει σ` ένα ναυάγιο ρουτίνας. Μετά από 3 ώρες φτάνουν στην περιοχή σκάφη του Ιταλικού Λιμενικού ανεπαρκή για αντιμετώπιση πυρκαγιών, αλλά και χωρίς εμφανές σχέδιο αντιμετώπισης από το Κέντρο επιχειρήσεων. Ήδη άτομα είχαν διασωθεί από καϊκια. Από τα 12 super puma «τα παντός καιρού» επιχειρεί το ένα και αυτό με δυσκολίες».

Για μια ακόμη φορά αποκαλύπτεται ότι η «εθνική τους ανάπτυξη» και κερδοφορία απαιτεί τη θυσία μας. Τα εφοπλιστικά και εργοδοτικά κέρδη είναι βουτηγμένα στο αίμα, επιβάλλονται με την στυγνή κρατική καταστολή και τρομοκρατία. Ας κρατήσουμε τέσσερις «συμπτώσεις: Την ώρα που δολοφονούνταν οι επιβάτες του Norman Atlantic στην Αδριατική, στην Αθήνα, τα ΜΑΤ τσάκιζαν τους απεργούς βιβλιουπάλληλους έξω από τον ΙΑΝΟ, βασανίζοντας τους συλληφθέντες μέσα στο αστυνομικό τμήμα Ακροπόλεως- μια είδηση που δεν έπαιξε σε κανένα μεγάλο κανάλι-ακριβώς γιατί πρέπει να επιβληθεί η πλήρη εργοδοτική αυθαιρεσία και να παταχθεί κάθε εργατική αμφισβήτηση.

Παράλληλα και ταυτόχρονα, στις Σκουριές Χαλκιδικής για μια ακόμη φορά οι αγωνιζόμενοι κάτοικοι που υπερασπίζονται το περιβάλλον και τον τόπο τους, την υγεία και την ίδια την ύπαρξη τους από τις επενδύσεις και του εθνικού εργολάβου Μπόμπολα, γνώριζαν τη βάναυση αντιμετώπιση από τα ΜΑΤ, τους Πραιτοριανούς της κυβέρνησης και των αστικών συμφερόντων. Επίσης, άγνωστος αριθμός επιβατών χαροπάλευε στο μισθωμένο πλοίο της ΑΝΕΚ, ιδιοκτησίας Ομίλου Βαρδινογιάννη, όπως επίσης των STAR και Megaπροπαγανδιστή της καθεστωτικής πολιτικής, επίσημου προμηθευτή καυσίμων στο ΝΑΤΟ και στις αμερικανικές βάσεις, που πρόσφατα είχε προσφέρει τα καύσιμα των τεθωρακισμένων και των πολεμικών αεροσκαφών για τη διεξαγωγή στρατιωτικής παρέλασης στο πλαίσιο της "εθνικής ανάτασης" και του χουντικού δόγματος «Πατρίδα-Θρησκεία-Οικογένεια». Είναι ο κόσμος της Διαπλοκής που κατευθύνει τις ζωές μας. Τέλος, την ίδια περίοδο η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για να κρατηθεί  στην εξουσία προβάλλει τον «εξ ανατολάς κίνδυνο, απαιτώντας «εθνική ενότητα και εθνική συμφιλίωση» καταφέρνοντας επιπλέον να επιβάλλει το νέο Μνημόνιο με τα οδυνηρά ταξικά μέτρα.

Η απαίτηση απόδοσης ποινικών και πολιτικών ευθυνών είναι υπόθεση ενός σύγχρονου εργατικού διεθνιστικού κινήματος και του κόσμου της εργασίας που συνειδητοποιεί ότι η Ανατροπή του εκμεταλλευτικού-καταπιεστικού-δολοφονικού αστικού κόσμου είναι Απαίτηση στο Σήμερα.

Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΑΤΗ-ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΗ

ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ 

3 σχόλια:

  1. Παιδια μη φοβαστε πειτε τον πραγματικο ενοχο. Ειναι ο καπιταλισμος και ο νομος του κερδους ανεξαρτητα ποιος ειναι διαχειρηστης. οσο λοιπον τα μεσα παραγωγης ειναι στους αστους ετσι θα γινεται. Μη πουλατε παραμυθια και φουμαρα για ανθρωπινο καπιταλισμο Ξεφτιλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. To σχόλιο σου είναι κακεντρεχές και διατυπωμένο πριν καν διαβάσεις την ανακοίνωση.
    "Η απαίτηση απόδοσης ποινικών και πολιτικών ευθυνών είναι υπόθεση ενός σύγχρονου εργατικού διεθνιστικού κινήματος και του κόσμου της εργασίας που συνειδητοποιεί ότι η Ανατροπή του εκμεταλλευτικού-καταπιεστικού-δολοφονικού αστικού κόσμου είναι Απαίτηση στο Σήμερα".
    Δεν σου απαντάμε στις ύβρεις γιατί πολύ απλά σεβόμαστε το BAΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 11.08 αλλα λογια να αγοπιομαστε. Τα μεσα παραγωγης πρεπει να περασουνε στην εργατικη ταξη ολα τα αλλα ειναι κουραφεξαλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή