Γράφει ο mitsos175
Με τι κριτήρια επιλέγεται ένας άγιος; Η απάντηση δεν είναι ούτε απλή, ούτε αυτονόητη, όπως πιστεύουν πολλοί.
Άγιος δεν είναι ο ενάρετος, ο καλός. Αλλιώς πολλοί άγιοι δεν θα λατρεύονταν. Ο Μέγας Κωνσταντίνος πχ. Έχουμε γράψει για τις δολοφονίες που διέπραξε ως Αυτοκράτορας. Παρόλα αυτά η Εκκλησία τον τιμά ως Άγιο.
Με τι κριτήρια επιλέγεται ένας άγιος; Η απάντηση δεν είναι ούτε απλή, ούτε αυτονόητη, όπως πιστεύουν πολλοί.
Άγιος δεν είναι ο ενάρετος, ο καλός. Αλλιώς πολλοί άγιοι δεν θα λατρεύονταν. Ο Μέγας Κωνσταντίνος πχ. Έχουμε γράψει για τις δολοφονίες που διέπραξε ως Αυτοκράτορας. Παρόλα αυτά η Εκκλησία τον τιμά ως Άγιο.
Κάποιοι κατά καιρούς έχουν μιλήσει για γενικά γνωρίσματα των αγίων. Ένα από αυτά είναι η δημοτικότητα. Αρκετοί χριστιανοί πχ θεωρούσαν άγιο τον Παΐσιο και η Εκκλησία τους έκανε το χατίρι. Φυσικά ο ασκητικός βίος είναι στα υπέρ, στα πρόσθετα προσόντα, όπως άλλωστε και η φιλανθρωπία.
Τα θαύματα επίσης θεωρούνται "Σημεία Αγιότητας". Βέβαια κάποιες φορές το ποίμνιο την πατάει. Πχ Αγία Αθανασία του Αιγάλεω. Αν και αρχικά αφορίστηκε από την Εκκλησία (1967) αποκαταστάθηκε με απόφαση της Ιεράς Συνόδου το 1980. Αλίμονο στα θύματα της.
Ήταν διευθυντήρια ενός γηροκομείου και οι ηλικιωμένοι ζούσαν σε συνθήκες Κόλασης, ίσως για να μετανοήσουν.
Σε κάμποσα χρόνια θα μπορούσε να γίνει Αγία, αν δεν ήταν μια εκπομπή στην τηλεόραση που αποκάλυψε τις απάτες της.
Παλαιοτέρα, πριν εφευρεθεί το video είχαμε περισσότερους Αγίους. Άρα, για τις θεούσες, το video είναι του "εξαποδό", αφού εμποδίζει τους ανθρώπους να αγιάσουν!
Τα θαύματα δεν είναι σίγουρα για να αγιάσει κάποιος, ούτε η καλοσύνη, ούτε ο λιτός βίος.
"Υπάρχει ένα απαραίτητο προσόν το οποίο, αν το έχει κάποιος, θα γίνει σίγουρα άγιος"; Λοιπόν υπάρχουν δυο πολύ βασικές προϋποθέσεις: Οι παπάδες προσέχουν πάρα πολύ ποιους κάνουν αγίους. Πρώτα από όλα απαραίτητο προσόν είναι να έχουν πεθάνει.
Το να ανακηρύξουν κάποιον Άγιο εν ζωή είναι πολύ - μα πολύ επικίνδυνο. Μπορεί στο τέλος να φανεί ότι μπήκε στον Παράδεισο με μέσον, κι αυτό οπωσδήποτε έχει επίπτωση στην αξιοπιστία της Εκκλησίας. Άρα πρέπει να είναι νεκρός.
Αν με διαβάζετε, δεν είστε Άγιοι, άσχετα αν είστε καλοί, φιλάνθρωποι, έντιμοι, ενάρετοι, εγκρατείς, λιτοδίαιτοι, πιστοί, κοκ. Όμως κι αν ακόμα αναστηθεί κάποιος, θα πρέπει να ξαναπεθάνει οπωσδήποτε, όπως ο Λάζαρος, ή τουλάχιστο να αναληφθεί στους Ουρανούς, όπως ο προφήτης Ηλίας. Αλλιώς δεν έχει ένα από τα βασικά κριτήρια.
"Εντάξει, το ένα είναι να είναι μακαρίτης, το άλλο"; Το άλλο, απαραίτητο κριτήριο, είναι η απόλυτη υποταγή στο Θεό. Και βέβαια τους εκπροσώπους του. Εδώ θα σταθούμε λίγο. Οι παπάδες το λένε Πίστη. Κάποιοι άλλοι μπορεί να το ονομάσουν Υποταγή ακόμα και Φανατισμό. Φανατισμό που εξυπηρετεί τους σκοπούς της διάδοσης της θρησκείας.
Ο Μ. Κωνσταντίνος πχ ανακηρύχτηκε Άγιος για το Διάταγμα των Μεδιολάνων, όπου ο Χριστιανισμός έγινε «επιτρεπόμενη θρησκεία» (Religio licita).
Ο Αβραάμ ήταν Άγιος, γιατί πήγε να σφάξει το γιο του για χάρη του Θεού. Όπως ο Ιακώβ, ο Μωυσής, ο Λοτ, και πολλοί άλλοι που έσφαζαν απίστους.
Αν δεν ήταν πιστοί στο Θεό, θα ήταν απλά άπιστοι σύζυγοι, αιμομίκτες, φονιάδες κι εγκληματίες.
Και οι Αρχαίοι Έλληνες μιλούσαν για θυσίες παιδιών από τους γονείς, είχαν όμως τουλάχιστο την εξυπνάδα να τις αποδώσουν σε αμαρτίες ανθρώπων, κι όχι σε τεκμήριο Πίστης.
Ο Αγαμέμνονας πχ παραλίγο να σφάξει την Ιφιγένεια γιατί αμάρτησε, σκότωσε το ελάφι της Θεάς Άρτεμης.
Τις απόψεις του Ιουδαϊσμού για τα "καλά και συμφέροντα", το "σκοπό που αγιάζει τα μέσα" υιοθέτησαν οι Χριστιανοί. Και μετέπειτα οι Μουσουλμάνοι. "Καλός είναι όποιος πεθαίνει ή ακόμα σκοτώνει για τη θρησκεία του. Αυτή είναι πάνω από όλα, από ανθρώπους κι από ανθρωπιά"!
Οι δολοφόνοι γίνονται έτσι ήρωες, οι αμαρτίες ξεπλένονται. Όχι μόνο συγχωρούνται, αλλά επιβάλλονται αν είναι "θέλημα Θεού"!
Που το θέλημα του Θεού φυσικά το γνωρίζουν μόνο μια χούφτα δήθεν εκπρόσωποι Του.
Τώρα γιατί ο Παντοδύναμος Θεός δεν βγαίνει ο Ίδιος να μας πει τι θέλει, είναι μια απορία που μάλλον δεν θα απαντηθεί. Που ανάγεται στα Μυστήρια.
Μην ξεχνάμε πως οι Ιεροεξεταστές, οι Σταυροφόροι και οι σύγχρονοι Τρομοκράτες, αν δεν πιστεύουν ότι είναι Άγιοι, σίγουρα θεωρούν πως θα πάνε έτσι στον Παράδεισο! Αλήθεια; Πολύ αμφιβάλουμε.
Η Αμφιβολία όμως όπως κι η Λογική είναι κατά της Αγιότητας...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου