Pages

Τετάρτη 29 Ιουνίου 2022

Μια παλιά ιστορία, με αφορμή μια νέα δημοσκόπηση

Του Γ. Γ.

Θα πάθουν τέτοιο πατατράκ, ανάλογου μεγέθους όπως και στο δημοψήφισμα του '15, οι εταιρείες δημοσκοπήσεων, τότε που ήταν η πιο κραυγαλέα αποτυχία τους, όταν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των βουλευτικών εκλογών; Μένει να το δούμε. 

Η αίσθησή μας είναι πάντως ότι οι δημοσκόποι θα συγκαταλέγονται στους χαμένους των εκλογών, (από ζήτημα προβλέψεων γιατί οικονομικά θα έχουν βγάλει το παντεσπάνι τους). Θα δούμε αν αυτή η αυθαίρετη εκτίμηση θα επιβεβαιωθεί.

Να θυμίσουμε πάντως, ότι αν ψάξει κανείς στο διαδίκτυο, θα βρει τις "απολογίες" του Κώστα Παναγόπουλου της εταιρείας δημοσκοπήσεων Alco, του Θωμά Γεράκη, της MARC, του Δημήτρη Μαύρου της MRB, κι' άλλων δημοσκόπων, που ουσιαστικά παραδέχονται ότι τα αποτελέσματα των ερευνών τους, σχετικά με την εκλογική προτίμηση των ψηφοφόρων, στις τελευταίες εκλογές του 2019, ήταν εντελώς αφερέγγυα.

Ασχετα από την άποψη που έχουμε για την πολιτική ωριμότητα του εκλογικού σώματος, και θεωρώντας δεδομένο ότι οι κάθε είδους επαφές μας δεν μπορούν να θεωρηθούν μικρογραφία της κοινωνίας, να ακούμε ότι η Ν.Δ., προηγείται κατά δέκα ποσοστιαίες μονάδες του ΣΥΡΙΖΑ -όπως μας παρουσιάζει η δημοσκόπηση της εταιρείας MARC η οποία παρουσιάστηκε χτες στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1, μας φαίνεται αδιανόητο. 

Προσέξτε τώρα μια ιστορία από τα παλιά. Πριν κάποια χρόνια κυκλοφορούσε ένα πολύ ενδιαφέρον έντυπο. Το "Unfollow", το οποίο  συστηνόταν στο αναγνωστικό κοινό σαν "μηνιαίο, ανεξάρτητο, δημοσιογραφικό & πολιτικό περιοδικό"
Στις στήλες του έγραφαν πολύ αξιόλογα πρόσωπα. Ο Μπογιόπουλος, ο Βατικιώτης, ο Ζαραλίκος κ.α.
Διευθυντής του ήταν ο Λευτέρης Χαραλαμπόπουλος. Μια αιχμηρή πένα, που τα ρεπορτάζ του, δεν περνούσαν απαρατήρητα. 
Και εδώ θα σας παραπέμψω σε ένα περασμένο κείμενο μου, που το τιτλοφορούσα: "Λευτέρης Χαραλαμπόπουλος: Ενας κατάπτυστος πολιτικός γενίτσαρος", για να αποφύγω να επαναλάβω πράγματα που έχω γράψει για τον συγκεκριμένο τύπο. 

Το "φεγγάρι", λοιπόν που ο Χαραλαμπόπουλος παρίστανε τον αντιεξουσιαστή, -πριν τον "αγοράσει" ο  "μαφιόζος Ελληνας Μπερλουσκόνι" όπως αποκαλούσε ο ίδιος τον σημερινό εργοδότη του, Βαγγέλη Μαρινάκη- είχε γράψει στο "Unfollow", ένα καλό κείμενο σχετικά με τις δημοσκοπήσεις και τις δημοσκοπικές εταιρείες. 

Εγραφε μεταξύ άλλων σ' αυτό: "... Ασφαλώς οι δημοσκοπήσεις αποτελούν και ένα -με επιστημονική τεκμηρίωση ενδεδυμένο- χαλινάρι που χρησιμοποιούν τα καθεστωτικά μέσα και οι κυβερνώντες για να κρατούν σε λήθαργο τους πολίτες. Φανταστείτε, ας πούμε, να δημοσιεύονταν δημοσκοπήσεις που θα εμφάνιζαν τον ΣΥΡΙΖΑ με επτά ποσοστιαίες μονάδες μπροστά ή την κυβέρνηση να καταρρέει, πόσο διαφορετική θα ήταν η κατάσταση και η ψυχολογία του κόσμου.

Φημολογείται έντονα ότι τέτοιες δημοσκοπήσεις υπάρχουν, αλλά δεν δημοσιεύονται. Να υποθέσουμε ότι δεν τις αφήνει να βγουν στο φως η κυβέρνηση για να μη διαλυθεί; Ή ότι δεν τις «κυνηγά» ούτε η αντιπολίτευση για να μην σπάσει ο διάολος το ποδάρι του και πέσει η κυβέρνηση πριν το σωστό τάιμιγκ; Το ψέμα είναι βολικό από πολλές πλευρές…

Πάντως, στην «ελεύθερη αγορά» κανείς δεν χάνεται. Κι αν δεν ακούτε τόσο συχνά τις δημοσκοπήσεις τους, δεν σημαίνει ότι οι οκτώ πιο διάσημες στο κοινό εταιρείες ερευνών κοινής γνώμης (ALCO, GPO, Κάπα-Research, MARC, Metron Analysis και MRB) δεν κάνουν χρυσές δουλειές, πληρωμένες από το ελληνικό δημόσιο βεβαίως...".

Και να ολοκληρώσουμε αναφέροντας κάτι σχετικό με την δημοσκόπηση που παρουσιάστηκε χτες στον ΑΝΤ1 και αποτέλεσε το ερέθισμα γ' αυτό το κείμενο. 
Ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης δημοσκοπικής εταιρείας και αυτοχαρατηριζόμενος πολιτικός αναλυτής είναι ο Θωμάς Γεράκης. Σας παραπέμπουμε, λοιπόν στην ανάρτηση που τιτλοφορούσαμε: "Ενας άθλιος δημοσκόπος ο οποίος ξεκίνησε σαν άθεος και κομμουνιστής, σπούδασε με υποτροφία απ' το ΚΚΕ και κατάντησε θλιβερός λακές του συστήματος"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου