Εντελώς ανούσια και προσχηματική η αντιπαράθεση που ξέσπασε μεταξύ του "Βήματος" και του "Documentou" για το ποιας εταιρείας δημοσκοπήσεων είναι πιο αξιόπιστα τα ευρήματα ερευνών της.
Ο Λευτέρης Χαραλαμπόπουλος από το έντυπο του Μαρινάκη χαρακτηρίζει την δημοσκόπηση που δημοσιεύει το "Documento" ότι προέρχεται "από τα Lidl για δημιουργία εντυπώσεων και μόνο", με τον Κώστα Βαξεβάνη να του απαντάει ότι "στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για δημοσκοπήσεις", παραθέτοντας το πόσο παταγωδώς έχουν διαψευστεί προβλέψεις τις δημοσκοπικής εταιρείας που υπερασπίζεται ο γραφιάς του "Βήματος.
Ο Λευτέρης Χαραλαμπόπουλος από το έντυπο του Μαρινάκη χαρακτηρίζει την δημοσκόπηση που δημοσιεύει το "Documento" ότι προέρχεται "από τα Lidl για δημιουργία εντυπώσεων και μόνο", με τον Κώστα Βαξεβάνη να του απαντάει ότι "στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για δημοσκοπήσεις", παραθέτοντας το πόσο παταγωδώς έχουν διαψευστεί προβλέψεις τις δημοσκοπικής εταιρείας που υπερασπίζεται ο γραφιάς του "Βήματος.
Χτες είχαμε κάνει αναφορά γι' αυτές τις δυο δημοσκοπήσεις. Σήμερα να προσθέσουμε και κάτι άλλο. Η διαμάχη μεταξύ αυτών των δυο δημοσιολόγων είναι εντελώς εικονική.
Παλιές καραβάνες και οι δυο στο κουρμπέτι γνωρίζουν πολύ καλά αυτό που ομολογεί στο κείμενο του ο Χαραλαμπόπουλος. Οτι δηλαδή τα αποτελέσματα των δημοσκοπησεων επηρεάζουν την κοινή γνώμη -σε πιο βαθμό δεν μπορούμε να γνωρίζουμε- και ότι "από αυτές κρίνονται πολιτικές εξελίξεις και επιλογές".
Είναι δηλαδή "εργαλεία" για τα αστικά κόμματα που τα χρησιμοποιούν εδώ και δεκαετίες.
(Στην πορεία θα συμπληρώσουμε και τι έγραφε ο ίδιος ο Χαραλαμπόπουλος για τις δημοσκοπήσεις, την εποχή που παρίστανε τον "αριστερό" μέσα από τα κείμενα του, στο περιοδικό "Unfollow"
Γνωρίζουν, λοιπόν και οι δυο, Χαραλαμπόπουλος και Βαξεβάνης και κάτι άλλο πολύ βασικό, το οποίο δεν ομολογούν. Οτι η εγκυρότητα των αποτελεσμάτων αυτών των μετρήσεων της λεγόμενης κοινής γνώμης είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Κι αυτό δεν το λέμε απλώς εμείς. Το έχουν παραδεχθεί οι ίδιοι οι υπεύθυνοι των εταιρειών.
Αν θυμάστε, μετά το Βατερλό που έπαθαν όλες οι εταιρείες δημοσκοπήσεων στις τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις και ειδικά στο δημοψήφισμα, ανάγκασαν τους υπευθύνους τους να βγουν δημόσια να ζητήσουν συγνώμη, για τις «αστοχίες» των προβλέψεων τους ψελλίζοντας κάποιες αστείες δικαιολογίες, για να μην παραδεχθούν ότι κατασκευάζουν τα αποτελέσματα ανάλογα τις επιθυμίες του πελάτη ο οποίος τις πληρώνει. Ολα τα άλλα είναι "άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε¨.
Αν ψάξει κανείς στο διαδίκτυο θα βρει τις «απολογίες» του Κώστας Παναγόπουλου της εταιρείας δημοσκοπήσεων Alco, του Θωμά Γεράκη, της MARC του Δημήτρη Μαύρου της MRB, κι' άλλων δημοσκόπων που ουσιαστικά παραδέχονται ότι όλες οι έρευνες τους σχετικά με την εκλογική προτίμηση των εκλογέων είναι εντελώς αφερέγγυες.
Και κάτι τελευταίο: Ποιος έγραφε ότι "Για να πούμε και την αλήθεια, οι περισσότεροι από μας είναι σίγουροι ότι οι κατά παραγγελία δημοσκοπήσεις «μαγειρεύονται»"; Μα ο Λευτέρης Χαραλαμπόπουλος όταν παρίστανε τον αντιεξουσιαστή μέσα από τις σελίδες του περιοδικού "Unfollow".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου