«Ψηφίζεις κυβερνήτες σου βγαίνουν .. μεσίτες», λέει ένα διαχρονικό σύνθημα. Κι αυτή η τακτική ξεπουλήματος και εκποίησης εθνικού πλούτου έχει ξεκινήσει απ’ τις αρχές της δεκαετίας του 90, επί υπουργίας Στέφανου Μάνου και συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας, από την «πρώτη αριστερή κυβέρνηση» με τον υπουργό της Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρήστο Σπίρτζη να λέει το εξής αμίμητο: «Δεν είναι ιδιωτικοποίηση όταν πουλιέται ελληνικός δημόσιος πλούτος και δεν το αγοράζει ένας ιδιώτης αλλά το γερμανικό δημόσιο».
Αλήθεια, ποιος «αριστερός» θα μπορέσει να βγει και να πει ότι το ξεπούλημα απ’ το ελληνικό κράτος στο Γερμανικό δημόσιο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων είναι προς το συμφέρον του ελληνικού λαού; Δεν θα αναφέρουμε τι έλεγε στο παρελθόν για το συγκεκριμένο θέμα ο πολιτικός απατεώνας Αλέξης Τσίπρας αλλά θα δώσουμε τον λόγο στον καθηγητή Ρούντολφ Χίκελ από το Πανεπιστήμιο της Βρέμης: «Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι τα σημαντικά κέρδη που εμφανίζουν αυτά τα 14 αεροδρόμια, στην ουσία, αντί να διοχετεύονται στα ελληνικά δημόσια ταμεία, θα πηγαίνουν κατευθείαν σε γερμανικά δημόσια ταμεία». Εξάλλου είναι χαρακτηριστικές και οι καταγγελίες συνδικαλιστικών φορέων ότι μ’ αυτό το ξεπούλημα διαμορφώνονται μονοπωλιακές συνθήκες στον τομέα των αερομεταφορών με ανεξέλεγκτες συνέπειες για τον τουρισμό που εξαρτάται από αυτές σε ποσοστά 78% - 86%, αλλά και για τις εργασιακές συνθήκες των εργαζομένων.
Κι αυτό το τεράστιο κοινωνικό και οικονομικό σκάνδαλο ήταν η «εισαγωγή» για τα όσα μας ετοιμάζει η «αριστερή» κυβέρνηση. Αντιγράφουμε από τον σημερινό «Ριζοσπάστη»:
Μπαράζ ιδιωτικοποιήσεων
Ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο της κρατικής περιουσίας που βρίσκεται στη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ (δημιούργημα του προηγούμενου μνημονίου), θα περάσει στα χέρια του ιδιωτικού κεφαλαίου.
Σε αυτό το πλαίσιο, η συγκυβέρνηση δεσμεύεται στο προσεχές διάστημα να ολοκληρώσει τις διαδικασίες που χρειάζονται για την «αξιοποίηση» των: ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Εγνατία Οδό, τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, το παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, τη ΔΕΣΦΑ, το συγκρότημα του Αστέρα Βουλιαγμένης, τις εκτάσεις σε Ποσείδι Χαλκιδικής και Αφάντου Ρόδου. Επίσης, η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσουν «δεσμευτικές ημερομηνίες» για τους διαγωνισμούς των λιμανιών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μέχρι το τέλος Οκτώβρη 2015.
Παράλληλα, σύμφωνα με το τρίτο μνημόνιο, συγκροτείται νέο «ανεξάρτητο» Ταμείο για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, που αφορά στην κλιμάκωση του προγράμματος των ιδιωτικοποιήσεων, ύψους 50 δισ. ευρώ. Ο σχετικός εφαρμοστικός νόμος θα έχει ψηφιστεί έως το τέλος Οκτώβρη, προκειμένου το νέο Ταμείο να αρχίσει να λειτουργεί από τα τέλη του 2015.
Σύμφωνα με τη συγκυβέρνηση, στο υπό διαμόρφωση Ταμείο θα περιέλθουν περιουσιακά στοιχεία, μετοχές των κρατικών επιχειρήσεων, νευραλγικές υποδομές, καθώς και «φιλέτα» ακίνητης δημόσιας περιουσίας, ενώ συζητείται και η εκχώρηση σε αυτό και του συνόλου των μελλοντικών εσόδων που θα δημιουργούνται από την εκμετάλλευση του ορυκτού/φυσικού πλούτου της χώρας.
Από την ιστοσελίδα iskra
ΠΩΛΕΙΤΑΙ Η ΕΛΛΑΣ: ΣΑΡΩΤΙΚΟ ΚΥΜΑ ΕΚΠΟΙΗΣΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΣΤΟ ΣΦΥΡΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΔΕΣΦΑ, ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ROSCO, ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ, ΕΛΠΕ, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΠΑ
ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ
Μπαράζ, εκατοντάδων κυριολεκτικά, ενεργειών της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ για την άμεση ιδιωτικοποίηση των περιουσιακών στοιχείων που έχει στο χαρτοφυλάκιό του το υπάρχον Ταμείο, προβλέπει το σχέδιο Asset Development Plan που ψηφίστηκε από 222 (!) βουλευτές μαζί με το νέο μνημόνιο από την Βουλή.
Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη εγκρίνει από τις 30 Ιουλίου το εν λόγω σχέδιο, ενώ σύμφωνα με το νέο μνημόνιο η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει όλο το σχέδιο εκποίησης των περιουσιακών στοιχείων που είχε στην κατοχή του το ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη του 2014 και να προβεί σε όλες τις ενέργειες για να προχωρήσουν οι τρέχοντες και οι νέοι διαγωνισμοί και να ολοκληρωθούν οι συναλλαγές σε όσους έχουν κατοχυρωθεί προτιμητέοι "επενδυτές".
Στο Asset Development Plan, που αποτελεί παράρτημα του νέου τρίτου μνημονίου, το οποίο ψήφισε την προηγούμενη εβδομάδα η Βουλή, περιγράφονται αναλυτικά ενέργειες και εκκρεμότητες για την εκποίηση των παρακάτω περιουσιακών στοιχείων και με την ακόλουθη σειρά: Περιφερειακά Αεροδρόμια, Ελληνικό, Αστέρας Βουλιαγμένης, ακίνητο Αφάντου στη Ρόδο, ΔΕΣΦΑ, ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco, Αερολιμήν Αθηνών, Ποσείδι Χαλκιδικής, Κέντρο ιππασίας Μαρκόπουλου, ηλεκτρονικές δημοπρασίες ακινήτων (σειρές ΙΙ, ΙΙΙ και ΙV) μαρίνες, Εγνατία Οδός, ΕΛΠΕ, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΠΑ άλλα ακίνητα και το σχέδιο τιτλοποίησης ή ανάλογης εκμετάλλευσης χαρτοφυλακίου ακινήτων.
Για το Ελληνικό όπου έχει "αναδειχθεί" αγοραστής η Lamda Development αναφέρεται μεταξύ άλλων η υποχρέωση έκδοσης άδειας καζίνο, εκκένωσης της έκτασης και πλήθος διοικητικών και άλλων πράξεων από τις αρμόδιες αρχές. Ως καταληκτική ημερομηνία για να έχουν ολοκληρωθεί τα πάντα αναφέρεται η συμβατική υποχρέωση της 14ης Νοεμβρίου του 2016.
Για τα περιφερειακά αεροδρόμια -όπου έχει επικρατήσει η Fraport- προβλέπεται η εξουσιοδότηση της κυβέρνησης να υπογράψει τη σύμβαση το ΤΑΙΠΕΔ (κάτι το οποίο έγινε τη Δευτέρα αλλά όπως προκύπτει υπάρχει εμπλοκή με τους Γερμανούς να δηλώνουν πως η διαπραγμάτευση συνεχίζεται). Το χρονοδιάγραμμα πάντως στο Asset Development Plan προβλέπει παράδοσή τους τον Μάρτιο του 2016.
Για τους ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco (που βρίσκονται ήδη σε διαγωνιστική διαδικασία) προβλέπεται η ολοκλήρωση των διαγωνισμών και η ψήφιση των συμβάσεων από την Βουλή τον Φεβρουάριο του 2016 για τον Πειραιά και τον Ιούνιο για τη Θεσσαλονίκη και δεσμευτικές προσφορές τον Δεκέμβριο για τα σιδηροδρομικά assets. Για τον Αστέρα αναμένεται ολοκλήρωση του τρέχοντος διαγωνισμού με νέο ΕΣΧΑΔΑ έως τα μέσα του 2016 και για την Αφάντου έως τα τέλη του 2015 (με αναθεωρημένο ΕΣΧΑΔΑ).
Για τον ΔΕΣΦΑ αναμένεται η διαβούλευση με την Κομισιόν και την Socar για την διευθέτηση της υπόθεσης.
Για το ποσοστό του 30% στον αερολιμένα Αθηνών προκήρυξη διαγωνισμού έως τον Δεκέμβριο φέτος και εκδήλωση ενδιαφέροντος έως τον Φεβρουάριο με παράταση της σύμβασης παραχώρησης .
Το Ποσείδι προβλέπεται να κλείσει μέχρι το Δεκέμβριο με έγκριση μέχρι τότε του ΕΣΧΑΔΑ.
Ο ιππόδρομος στο Μαρκόπουλο προβλέπεται να έχει κλείσει μέχρι τον Μάρτιο του 2016. Οι επόμενες ηλεκτρονικές δημοπρασίες ακινήτων θα πρέπει να έχουν βγει μέχρι τα τέλη του Σεπτεμβρίου.
Για τις Μαρίνες ειδικά του Αλίμου αλλά και της Χίου και των άλλων υπό τον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπεται η πρόσληψη νέων συμβούλων έως τα τέλη του 2015 και η προκήρυξη νέων διαγωνισμών. Ειδικά για την Πύλο όπου τρέχει διαγωνισμός με δυο υποψηφίους θα ζητηθούν δεσμευτικές προσφορές έως τον Δεκέμβριο του 2015.
Για την Εγνατία οδό το ΤΑΙΠΕΔ θα προσλάβει νέους συμβούλους εντός Σεπτεμβρίου ενώ πρέπει να προχωρήσουν θέματα όπως υπουργική απόφαση για τα διόδια έως τον Νοέμβριο αλλά και άλλα όπως η αναδιάρθρωση της ομολογιακής χρηματοδότησης που έχει λάβει η εταιρεία στο παρελθόν.
Για τα ΕΛΠΕ προβλέπεται εντός Νοέμβριου 2015 διαβούλευση και απόφαση επί των εισηγήσεων των συμβούλων για την πώληση του 35% είτε σε στρατηγικό επενδυτή είτε με διαδικασία επιταχυνόμενου βιβλίου προσφορών.
Για τον ΟΤΕ προβλέπεται η μεταφορά μετοχών που ελέγχει το δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ (συνολικά το δημόσιο ελέγχει άμεσα και έμμεσα άλλο 10%) μετά από συμφωνία με την Deutsche Telekom που ελέγχει το 40% στα πλαίσια της συμφωνίας μετόχων που έχει με το δημόσιο από το 2008.
Για τη ΔΕΗ αναφέρεται η πώληση του 17% εντός του 2016 και αποφάσεις για την ευρύτερη στρατηγική έως τα τέλη του 2016.
Προβλέπεται επίσης πώληση του 23% της ΕΥΑΘ και του 11% της ΕΥΔΑΠ σε χρόνο που δεν προσδιορίζεται όμως.
Ακόμα προβλέπεται νέα διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ με επανεξέταση των εναλλακτικών επιλογών, επίσης χωρίς συγκεκριμένη χρονική προθεσμία, και αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ μετά από την εξέταση του στρατηγικού πλάνου που θα παρουσιάσει ο σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ.
Πρέπει να σημειωθεί πως στο νέο μνημόνιο προβλέπεται μεν η ίδρυση του λεγόμενου "νέου Ταμείου των 50 δις" πλην όμως προβλέπεται και η υλοποίηση του συνόλου του προγράμματος ιδιωτικοποίησης του χαρτοφυλακίου του ΤΑΙΠΕΔ όπως αυτό αποφασίστηκε και περιγράφεται στο Asset Development Plan.
Με δεδομένο λοιπόν ότι το νέο Ταμείο δεν αναμένεται από τις μνημονιακές προθεσμίες να λειτουργήσει πριν το 2016 και ότι η έμφαση σε αυτό είναι στις μετοχές των τραπεζών συνάγεται πως το ΤΑΙΠΕΔ παραμένει προσώρας και μεσοπρόθεσμα το βασικό εργαλείο για την πώληση της περιουσίας του δημοσίου.
Με δυο λόγια: ΠΩΛΕΙΤΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΚΙΛΟ ΚΑΙ ΤΖΑΜΠΑ. ΠΑΡΤΕ ΚΟΣΜΕ !
Ανακοίνωση από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ
Ο λαός θα καταργήσει την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων και το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου
Αμέσως μετά την ψήφιση του 3ου μνημονίου, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προχώρησε στο ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, υλοποιώντας την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που κατήγγειλε μέχρι τώρα.
Η πολιτική των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και του υπόλοιπου μνημονιακού μπλοκ έγινε «μονόδρομος» για την κυβέρνηση Τσίπρα μετά την επιλογή να πληρώσει το ληστρικό χρέος. Πρώτη συνέπεια η τήρηση των μνημονιακών δεσμεύσεων και το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου για χάρη της κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου σε Ελλάδα και Ευρώπη, όπου δεσπόζει το γερμανικό. Αυτό που διασφάλισε σε «τιμή ευκαιρίας» τα 14 αεροδρόμια επωφελούμενο από τα μνημόνια και το καθεστώς επιτροπείας της χώρας από ΕΕ και ΔΝΤ.
Αυτές είναι οι «μεταρρυθμίσεις» των μνημονίων. Ξεπούλημα που βαφτίζεται επένδυση από τα γερμανικά συμφέροντα που βάζουν στο χέρι υποδομές τεράστιας αξίας που χτίστηκαν με το υστέρημα του λαού. Φτηνή προπαγάνδα τα περί προβληματικού δημοσίου, όταν η ΦΡΑΠΟΡΤ που άρπαξε τα αεροδρόμια ελέγχεται από το γερμανικό δημόσιο.
Το ξεπούλημα υποδομών που είναι αναγκαίες για την καθημερινή ζωή και πηγή δημόσιου πλούτου δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό. Ο εξευτελισμός του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ δε δεσμεύει το λαό. Τώρα αρχίζει ο αγώνας ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων. Για την ακύρωσή τους, για να δώσουν λόγο όλοι όσοι τις μεθόδευσαν, για το πέρασμα τους σε δημόσια ιδιοκτησία και τη λειτουργία τους με κοινωνικό και εργατικό έλεγχο και με βάση τις ανάγκες του λαού.
+ σχόλια + 2 σχόλια
Συμφωνα με τον περιφερειαρχη Ιονιων νησων ο οποιος ειναι και Συριζα κ. Γαλιατσατο αυτα τα χρηματα που
θα παρει το ελληνικο δημοσιο και για τα 14 αεροδρομια που τα εκαναν ουσιαστικα δωρο στους απογονους των ναζι της Γερμανιας ειναι κατα πολυ λιγοτερα απο οσα εισπρατει το ελληνικο κρατος καθε χρονο μονο το αεροδρομιο της Κερκυρας Σκεφτειτε τι ξενοδουλο λεφουσι ειναι ο Συριζα Ο περιφερειαρχης των Ιονιων νησων λεει οτι θα θεσει το θεμα των Ιονιων αεροδρομιων σε δημοψηφισμα Μακαρι Αλλα δεν το βλεπω γιατι ειναι Συριζα κι απ αυτους κανεις δεν πρεπει να περιμενει τιποτα καλο για τουτο το λαο και τον τοπο Ειναι ενας εσμος τελειωμενος αλλα παραμενει επικινδυνος και ειναι υποχρεωση του λαου να τον ξεμπηξει οσο γινεται νωριτερα
Δεν φαίνεται αριστερά όλη η γραμμή.
Κόβεται το άρθρο και γίνεται να διαβαστεί όλο.
Αν θέλετε κάντε κάτι.
Δημοσίευση σχολίου