Το μεγαλοεφοπλιστικό κεφάλαιο έχει κάθε λόγο να πλέει σε πελάγη ευτυχίας, όχι μόνο επειδή, εν μέσω πανδημίας – πολέμου και προβληματικής εφοδιαστικής αλυσίδας, τα κέρδη του έχουν εκτοξευτεί σε ιστορικά επίπεδα ρεκόρ…
Παράλληλα με αυτά τα «επιτεύγματά τους» έχουν στο ενεργητικό τους ως επιτυχία (και πολλές φορές ορισμένοι το ομολογούν δημόσια) ότι κατάφεραν να ενσωματώσουν απόλυτα στην στρατηγική της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας όλο το συστημικό πολιτικό δυναμικό και τα κόμματά τους…..
Από την άλλη ο Μητσοτάκης και ο «εκτελεστής» της πολιτικής του στον χώρο της Ναυτιλίας (Γ. Πλακιωτάκης) επίσης νοιώθουν πανευτυχείς αφού βλέπουν ότι στην εφοπλιστόδουλη πολιτική που εφαρμόζουν δεν έχουν ίχνος αντιπολίτευσης και με τον τρόπο αυτό ανενόχλητοι και «απενοχοποιημένοι» ως ακραιφνείς οπαδοί του εφοπλιστικού δόγματος προχωρούν ακάθεκτοι παρέχοντας συνεχώς νέα προνόμια για το παρασιτικό εφοπλιστικό κατεστημένο!
Θα σταθούμε σε 4 κορυφαία ζητήματα που αναδείχθηκαν τα τελευταία χρόνια στον χώρο της Ναυτιλίας και τα οποία δείχνουν ανάγλυφα αυτό που δεκάδες φορές έχουμε διατυπώσει….
1) Συνταγματική αναθεώρηση (2018 - κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ) τα κόμματα – υπηρέτες του κεφαλαίου και των εφοπλιστών συνομολόγησαν και ταυτίστηκαν με την γραμμή τους να μείνουν στο σύνταγμα άθικτα τα προκλητικά φορολογικά προνόμια των εφοπλιστών που περιλαμβάνουν 57 φοροαπαλλαγές!
Στην σχετική κοινοβουλευτική επιτροπή που είχε συσταθεί για την αναθεώρηση του συντάγματος η ΠΕΝΕΝ ήταν το μοναδικό Ναυτεργατικό Σωματείο το οποίο έστειλε τις θέσεις της για κατάργηση αυτών των προνομίων…..
Ένας Βουλευτής (ΣΥΡΙΖΑ) με ειδικό ρόλο στην επιτροπή επικοινώνησε μαζί μας μετά την παραλαβή της επιστολής μας δηλώνοντας ότι «το κόμμα του θα ζητήσει και αυτό την κατάργηση αυτών των προνομίων…. Όταν έγινε η ψηφοφορία διαπιστώσαμε του λόγου το αληθές…. για τον Βουλευτή…. αφού η απόφαση για τα φορολογικά προνόμια των εφοπλιστών πήρε ψήφο εμπιστοσύνης από τον ΣΥΡΙΖΑ και τον ίδιο!!!
Αναζητήσαμε επανειλημμένα τον Βουλευτή, αλλά μην τον είδατε τον Παναγή!
2) Συζήτηση και έλεγχος στην Ευρωπαϊκή Ένωση για παραβάσεις των ενιαίων κανόνων στην Ε.Ε στην φορολογική μεταχείριση των ελλήνων εφοπλιστών.
Στέλνουμε επιστολές στην αρμόδια Επίτροπο στην αρμόδια Επιτροπή αλλά και σε όλους τους έλληνες Ευρωβουλευτές στο ευρωκοινοβούλιο! Καμιά απάντηση από κανέναν!
Τελικά με κάποια επουσιώδη φτιασιδώματα η Επιτροπή νομιμοποιεί την φορολογική ασυλία των ελλήνων εφοπλιστών….
3) Σταδιακή κατάργηση των βρώμικων Ναυτιλιακών καυσίμων που χρησιμοποιούνται στα πλοία και συμβάλουν τα μέγιστα στην επιβάρυνση του περιβάλλοντος….
Νέα παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ στα διεθνή ευρωπαϊκά όργανα (ΙΜΟ – Ε.Ε), πολιτικά κόμματα.
Η γραμμή της υπεράσπισης των βρώμικων καυσίμων που έχει χαράξει η ΕΕΕ, τα δορυφορικά από αυτούς νηολόγια – σημαίες και χώρες μέσω των διεθνών και περιφερειακών αρχών δίνουν την μια μετά την άλλη παρατάσεις για την υποχρεωτική εφαρμογή τους ενώ ταυτόχρονα χαμηλώνουν διαρκώς ακόμη περισσότερο τον πήχη αυτών των μέτρων!
Ουδείς, 4 χρόνια που εξελίσσεται αυτή η συζήτηση στα όργανα του ΙΜΟ και της Ε.Ε, μιλάει από τα πολιτικά κόμματα της χώρας μας.
Κατά τα λοιπά περισσεύει η περιβαλλοντική «ευαισθησία» όλων τους!
4) Με απαίτηση της ΕΕΕ το καλοκαίρι του 2020 η κυβέρνηση και ο αρμόδιος ΥΕΝ Γ. Πλακιωτάκης καταθέτει «ντροπο-λογία» στην Βουλή μέσα στα μεσάνυχτα η οποία ψηφίζεται και έτσι καταργείται η 76χρονη ΣΣΕ για τους έλληνες ναυτεργάτες των πληρωμάτων και των κατώτερων αξιωματικών για τους οποίους προβλέπονται πλέον μισθοί σύμφωνα με τα «διεθνή κρατούντα» δηλαδή ίδιοι με αυτούς των χαμηλόμισθων αλλοδαπών του τρίτου κόσμου!
Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι υπάρχει «ανορθολογισμός με τους μισθούς που προβλέπει η ελληνική ΣΣΕ για τα κατώτερα πληρώματα». Στην ίδια γραμμή πλεύσης και το τότε ΚΙΝΑΛ….
Ο ΣΥΡΙΖΑ κάνοντας «βλαχοπολιτική» δηλώνει την συμφωνία του με την κατάργηση της ΣΣΕ αλλά καταψηφίζει τα υπόλοιπα που περιλαμβάνονταν στην τροπολογία!!!
Τώρα ας έρθουμε και στα πιο πρόσφατα…..
Στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική» (οικονομική – ναυτιλιακή η οποία πρόσφατα αγοράστηκε από τον όμιλο του εφοπλιστή Δ. Μελισανίδη) υπάρχει ολοσέλιδη συνέντευξη (17/8) του τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Σαντορινιού.
Σε αυτή δεν υπάρχει ούτε λέξη για τα Ναυτεργατικά προβλήματα (πώς θα μπορούσε άλλωστε αφού ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση τα είχε λύσει όλα…).
Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχουν δύο σημεία που παραθέτουμε και σχολιάζουμε…
1) Μιλώντας ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ για την κατάσταση στην Ακτοπλοΐα, μεταξύ των άλλων μας ενημερώνει, υιοθετώντας απόλυτα την εφοπλιστική ρητορική ότι "το μεταφορικό κόστος επιβαρύνθηκε (για τους εφοπλιστές ο λόγος) αφού στα ναυτιλιακά καύσιμα, ο μετρικός τόνος αυξήθηκε από πέρυσι που είχε 440 και φέτος άγγιξε και τα 1.200 δολάρια"
Ποια είναι η απάντηση και η λύση στο πρόβλημα κατά τον τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ;
Αναφέρει ενδεικτικά: "Εδώ και μήνες οι Ακτοπλόοι (εφοπλιστές) έχουν καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις προς τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας για την αντιμετώπιση του αυξανόμενου κόστους των Ναυτιλιακών καυσίμων"... αυτές δεν έχουν συζητηθεί!
Δηλαδή ο "καλός" και "αριστερούλης" τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ ούτε λίγο ούτε πολύ αναπαράγοντας την εφοπλιστική προπαγάνδα, όχι μόνο καλεί την κυβέρνηση να συνδράμει τους "πάσχοντες εφοπλιστές" (δίνοντας και μη αξιόπιστα στοιχεία για την κατάσταση στην Ακτοπλοΐα, περί ζημιών και καταστροφών) αλλά ξεδιάντροπα ζητάει από την κυβέρνηση να δώσει και νέο ζεστό δημόσιο χρήμα τους Ακτοπλόους εφοπλιστές!
Το επόμενο διάστημα θα δοθούν τα οικονομικά στοιχεία και τα αποτελέσματα 9μήνου για τις εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Αθήνας. Εκεί θα δούμε πού θα κρυφτεί ο εν λόγο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ....
Το κυριότερο για το τέλος, η αναφορά του περί των εφοπλιστικών προτάσεων που διαρρηγνύει τα ιμάτιά του είναι τέτοιες και τόσες που οδηγούν με βεβαιότητα το ελληνικό κράτος και το δημόσιο να καλύψει τα πάντα στις εφοπλιστικές Ακτοπλοϊκές εταιρείες... και έτσι αυτοί να έχουν εξασφαλισμένα – εγγυημένα τα κέρδη τους από το ελληνικό κράτος!!
2) Ακόμη πιο "ενδιαφέρουσες" είναι οι απόψεις του τομεάρχη για την φορτηγό - ποντοπόρο ναυτιλία, εκεί όπου το ελληνικό μεγαλοεφοπλιστικό κεφάλαιο σπάει το ένα μετά το άλλο τα ανοδικά ρεκόρ κερδοφορίας. Ένα δείγμα αυτής της ιλιγγιώδους κερδοφορίας μπορεί να δει κανείς από τα αποτελέσματα που ανακοίνωσαν πρόσφατα μία σειρά εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες σε διεθνή χρηματιστήρια.....
Παρά ταύτα ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ μας πληροφορεί αναφορικά με την μείωση των πλοίων στην ελληνική σημαία ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι "δεν υπάρχει επαρκής προσπάθεια να υπάρξουν κίνητρα προς τους πλοιοκτήτες προκειμένου τα πλοία να παραμείνουν στην εθνική σημαία".
Τέτοια θρασύτατη - προκλητική αναφορά υπέρ των εφοπλιστών της ποντοπόρου Ναυτιλίας, όσο και αν διαβάσει κανείς στα επίσημα έγγραφα - ανακοινώσεις και δηλώσεις συλλογικών ή προσωπικών απόψεων των εφοπλιστών, δεν θα βρει πουθενά!!!
Το μόνο που ξέχασε να μας πει ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ είναι, ποια είναι επιτέλους αυτά τα νέα κίνητρα, που ούτε το δαιμόνιο εφοπλιστικό κεφάλαιο δεν έχει συλλάβει και επινοήσει, άλλα βρίσκονται στο μυαλό του κ. Σαντορινιού!!
Κατά τα λοιπά ο κ. Δρίτσας μας προσάπτει την κατηγορία ότι διαστρεβλώνουμε και παραποιούμε τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να πλασάρουμε την αντίληψη και την άποψή μας ότι "όλοι είναι ίδιοι"!!
Και η ντροπή ντρέπεται με αυτές τις αθλιότητες!!! Αιδώς Αργείοι!
Κλείνοντας υπογραμμίζουμε κάτι το οποίο συχνά - πυκνά εκφράζουμε στον γραπτό και προφορικό μας λόγο:
Στη Ναυτιλία δεν υπάρχει πολιτική της Ν.Δ, του ΣΥΡΙΖΑ ή του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ, υπάρχει μόνο η γραμμή των εφοπλιστών και τα υποταγμένα σε αυτούς κυβερνητικά κόμματα είναι οι διαχειριστές της δικής τους πολιτικής και των συντεχνιακών συμφερόντων τους!
Αντώνης Νταλακογεώργος
Υ.Γ. Σε αυτή τη βαθιά αντιλαϊκή γραμμή και πολιτική συστρατεύεται σύσσωμο το παραδομένο και εξαρτημένο συνδικαλιστικό κατεστημένο της πλειοψηφίας της ΠΝΟ, αφού ο ρόλος που του έχουν αναθέσει τα "μεγάλα αφεντικά" ήταν και είναι η υποταγή στο δόγμα της ανταγωνιστικότητας...
Είναι «αλυσοδεμένοι» με την εφοπλιστική πολιτική που δεν τολμούν να ζητήσουν ούτε τυπικά συνάντηση με την ΕΕΕ για την ανανέωση της ΣΣΕ η οποία εκκρεμεί από το μακρινό 2010!!
Δημοσίευση σχολίου