Και αυτές οι χοντρές λαμογιές -μιλάμε για δισεκατομμύρια ευρώ που στοιχίζουν στον χειμαζόμενο ελληνικό λαό- συνεχίζονται και μ’ αυτή την κυβέρνηση και μάλιστα με μεγαλύτερη ένταση.
Πριν αναφερθούμε σ’ αυτά που είδαν τώρα το φως της δημοσιότητας να θυμηθούμε
ένα περασμένο δημοσίευμα που είχε ο Γ. Κύρτσος στην φυλλάδα του. Το τιτλοφορούσε «Εύκολες "αρπαχτές" στο Αμυνας» με υπότιτλο «Ο Ε. Βενιζέλος στον δρόμο που χάραξε ο Α. Τσοχατζόπουλος».
Η αιχμή που άφηνε στοχεύοντας τον σημερινό υπουργό Αμυνας είναι ξεκάθαρη αφού σε σημείο του ρεπορτάζ του θυμίζει ότι ο Τσοχατζόπουλος απομακρύνθηκε «από τις εκλογικές λίστες του ΠΑΣΟΚ, με το σκεπτικό ότι είναι ένας πολιτικός ο οποίος, σύμφωνα με ενδείξεις, πλούτισε ιδιαίτερα εύκολα».
Και ερχόμαστε τώρα στην χθεσινή αποκάλυψη του «Πρώτου Θέματος». Αντιγράφουμε αποσπάσματα από το ρεπορτάζ της εφημερίδας:
"ΕΚΘΕΤΗ ΕΙΝΑΙ Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για την απόφασή της να «χαρίσει» στους Γερμανούς κατασκευαστές των υποβρυχίων εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που η «Thyssen» ήταν υποχρεωμένη να επιστρέψει στο Ελληνικό Δημόσιο ως ποινικές ρήτρες.
Με παλαιότερη γνωμοδότησή του, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους αποφαίνεται ότι «όταν συντρέχει περίπτωση επιβολής ποινικών ρητρών, ακύρωση ή μείωση του προστίμου, δεν επιτρέπεται να γίνει με απόφαση της διοίκησης».
Στην αρχική σύμβαση που υπεγράφη το 2000 μεταξύ του ελληνικού κράτους και των γερμανικών εταιρειών HDW και «Ferrostaal», προβλεπόταν ότι στην περίπτωση όπου οι Γερμανοί καθυστερούσαν να παραδώσουν στο Ελληνικό Δημόσιο τα τρία υποβρύχια -η παραγγελία του τέταρτου υποβρυχίου της σειράς έγινε το 2003- όφειλαν να καταβάλουν αποζημίωση στο Δημόσιο.
Το πρωτότυπο υποβρύχιο με την ονομασία «Παπανικολής» έπρεπε να παραδοθεί 66 μήνες μετά την ενεργοποίηση της σύμβασης, ενώ προβλεπόταν και περίοδος χάριτος τριών μηνών υπέρ των κατασκευαστών. Τα υπόλοιπα τρία υποβρύχια ναυπηγήθηκαν (και συνεχίζουν) στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Το δεύτερο σκάφος με το όνομα «Πιπίνος» είχε συμφωνηθεί να παραδοθεί 99 μήνες μετά την εκταμίευση των προκαταβολών, το τρίτο υποβρύχιο με την ονομασία «Ματρώζος» έπρεπε να έχει παραληφθεί από το Πολεμικό Ναυτικό το αργότερο 114 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης (συμπεριλαμβανομένης της τρίμηνης περιόδου χάριτος) και το τέταρτο σκάφος που έχει λάβει την ονομασία «Κατσώνης» είχε προγραμματιστεί να παραδοθεί στο Ελληνικό Δημόσιο 126 μήνες μετά την εκταμίευση της προκαταβολής με την οποία ενεργοποιήθηκε η σύμβαση.
Σήμερα, 23 Μαΐου του 2010, διανύουμε τον 122ο μήνα από την ενεργοποίηση της σύμβασης και ακόμη το Πολεμικό Ναυτικό δεν έχει παραλάβει κάποιο από τα τέσσερα υποβρύχια.
Από τις 6 Ιανουαρίου του 2006 η καθυστέρηση παράδοσης των υποβρυχίων έπρεπε να έχει επισύρει τις συμβατικά προβλεπόμενες συνέπειες προς τους αναδόχους. Οι αποζημιώσεις αυτές απορρέουν
από το άρθρο 25 της κύριας σύμβασης «012Β/00» όπου προσδιορίζονται με ακρίβεια οι ποινικές ρήτρες που θα έπρεπε να έχει διεκδικήσει το Ελληνικό Δημόσιο από τους Γερμανούς.
Κι όμως, στην ενδιάμεση σύμβαση-πλαίσιο που υπεγράφη στις 18 Μαρτίου από το Ελληνικό Δημόσιο, τους απερχόμενους, τους νέους ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και από τις γερμανικές εταιρείες HDW και «ThyssenKrupp Marine Systems» προβλέπεται το ακριβώς αντίθετο.
Στο λεγόμενο «framework agerement» που αποκαλύφθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από το «ΘΕΜΑ», το ελληνικό κράτος επί της ουσίας παραιτείται του δικαιώματός του να διεκδικήσει ρήτρες για την καθυστερημένη παράδοση των γερμανικών υποβρυχίων.
Οπως αναφέρεται στο κείμενο της συμφωνίας της 18ης Μαρτίου: «Με την υπογραφή της τελικής
συμφωνίας η ελληνική κυβέρνηση, τα ‘‘Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε.’’ και η HDW θα παραιτηθούν απ’ όλες τις αξιώσεις που μπορεί να προβλέπονται από νόμους ή από συμβατικούς όρους όπως είναι η αθέτηση της σύμβασης, η καθυστερημένη παράδοση, δικαστικές διεκδικήσεις ή τόκοι υπερημερίας, εκτός κι αν τέτοιες αξιώσεις επιτρέπονται από αυτή τη σύμβαση».
Πώς άραγε νομιμοποιούνται οι υπουργοί Εθνικής Αμυνας και Οικονομικών να δηλώνουν ότι παραιτούνται του δικαιώματός τους να διεκδικήσουν αποζημιώσεις για την καθυστερημένη παράδοση τωνυποβρυχίων;".
Χρειάζεται να προσθέσουμε τίποτα εμείς;
Δεν είναι φανερό γιατί γίνονται αυτές οι μεθοδεύσεις;
Υ.Γ. Το μέγεθος της διαφθοράς και της ατιμωρησίας του πολιτικού προσωπικού που υπηρετεί την δικτατορία της αστικής τάξης που βιώνουμε ούτε σε τριτοκοσμική χώρα δεν θα συνέβαινε.
Εχουν βγει στον αφρό δεκάδες περιπτώσεις για χοντρές μίζες που καρπώθηκαν οι «αρμόδιοι» αλλά ποτέ δεν απέκτησαν όνομα οι λαδιάρηδες.
Από τις πιο τρανταχτές είναι η περίπτωση των γερμανικών υποβρυχίων. Σύμφωνα με όσα έχουν αποκαλυφθεί από τη γερμανική Δικαιοσύνη, οι κατασκευάστριες εταιρείες κατέβαλαν μίζες τουλάχιστον 80 εκατ. ευρώ για να λάβουν το αυτοκρατορικό συμβόλαιο που σήμερα υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ.
Δημοσίευση σχολίου