ΣΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Ζήσαμε να το δούμε και αυτό! Χάνεις το 1/3 των ψηφοφόρων σου, σε αποδοκιμάζουν τα 2/3 αυτών που ψηφίζουν, δεν προσέρχονται να ψηφίσουν πάνω από 4/10 των ψηφοφόρων γιατί δεν έχουν βρει ακόμη τον τρόπο να σε εκδιώξουν και εσύ θεωρείς ότι ο λαός εγκρίνει τα πεπραγμένα σου. Σε φτύνουν και εσύ ανακουφισμένος δηλώνεις σε όλους τους τόνους ότι δεν χρειάζεται πλέον να προσφύγεις στις κάλπες όπως απειλούσες αλλά αντίθετα μπορείς να συνεχίσεις το έργο σου…
Ο πρωθυπουργός, αν και απαξιώθηκε πλήρως η πολιτική του, από ζεματισμένη γάτα μετατράπηκε σε νικητή και με σπουδή και χαμόγελα έσπευσε να φωτογραφηθεί ως να ήταν νικητής δίπλα στον Καμίνη (!) για να εμπεδώσουμε τη μονοκρατορία του. Στο πλευρό του οι αγορές: ανακούφιση που δε θα μιλήσει μέσω εκλογών ο κυρίαρχος λαός. Ανακούφιση τα κανάλια: γλιτώσαμε τις περιπέτειες της λαϊκής ετυμηγορίας.
Παραδίπλα οι δημοσκόποι της πρόθεσης ψήφου που δεν τολμούν να ρωτήσουν το πιο απλό: πόσοι συμφωνούν με την κυβερνητική πολιτική. Και βέβαια πιο προωθημένοι από όλους, αμέσως μετά τις εκλογές, πρώτοι και καλύτεροι οι βιομήχανοι και το κεφάλαιο: απολύσεις στο δημόσιο. Όταν τους έχεις όλους αυτούς να προετοιμάζουν το έδαφος, να υποστηρίζουν αλλά και να επιβάλουν μια πολιτική συνεχούς λιτότητας τι τα χρειάζεσαι τα τανκς μέρες που είναι. Θα ξυπνήσουν όμως...Από τις ιαχές της νίκης του κινήματος!
Ριζοσπαστική Κίνηση Εκπαιδευτικών – Συλλόγου Υπαίθρου Θεσσαλονίκης
+ σχόλια + 2 σχόλια
Γράφει ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ
Από το χτεσινό μόνο φύλλο, μιας μόνο εφημερίδας, της εφημερίδας «Χρηματιστήριο», διαβάζουμε:
Σελίδα 1: «Κράτησε γερά στο 9μηνο η Αutohellas – κατέγραψε σημαντικά κέρδη 15,3 εκατ. ευρώ παρά την κρίση».
Σελίδα 8: «Βελτίωση μεγεθών για την Frigoglass – Κατά 192,2% αυξήθηκαν τα καθαρά κέρδη στο εννεάμηνο».
Στην ίδια σελίδα, λίγο παρακάτω: «Αύξηση κερδών για την Allianz Ελλάδος – λειτουργικά κέρδη αυξημένα κατά 47,5%».
Σελίδα 9: «Ανοδος 15,8% στα κέρδη της Μύλοι Λούλη».
Στην ίδια σελίδα, ακριβώς δίπλα: «Περαιτέρω αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας στα 38 εκατομμύρια ευρώ εμφάνισε στο εννεάμηνο του 2010 η Hellas Online (…)».
Σελίδα 10: «Αύξηση εσόδων στο γ’ τρίμηνο για Forthnet – Ανήλθαν σε 102 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 9,4%».
Στην ίδια σελίδα: «Εκτίναξη κερδών για Mermeren – τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ενισχύθηκαν σημαντικά κατά 175% (…)».
Αν δεν έχει γίνει ακόμα αρκούντως κατανοητό τι σημαίνουν τα προηγούμενα, θα γίνουμε πιο επεξηγηματικοί, μέσω ενός χαρακτηριστικού παραδείγματος:
Το Γενάρη του 2009, ο όμιλος της Frigoglass, που δραστηριοποιείται στον κλάδο της κατασκευής επαγγελματικών ψυγείων, ανακοίνωσε πρόγραμμα «εθελούσιας εξόδου» σχεδόν του μισού (!) προσωπικού στο εργοστάσιο της Αχαΐας.
Η εταιρεία, για να προχωρήσει στο ευρύ πρόγραμμα «αναδιάρθρωσης και περικοπής του εργατικού κόστους», όπως το τιτλοφορούσε, επικαλείτο την αρνητική διεθνή συγκυρία.
Μάλιστα, πηγές προσκείμενες στη διοίκηση έλεγαν πως «η επιδείνωση της κρίσης ήταν τέτοια, που ξεπέρασε τις προβλέψεις» και πρόσθεταν πως «η μείωση του εργατικού δυναμικού ήταν αναπόφευκτη, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί η κατάσταση περισσότερο στη διάρκεια του χρόνου» («Ελευθεροτυπία», 25/1/2009).
Παρακαλούμε, συγκρατήστε δύο λεπτομέρειες:
Πρώτον, ενώ η εταιρεία ισχυριζόταν ότι προχωρούσε σε μείωση προσωπικού λόγω της κρίσης, εκείνη ακριβώς τη στιγμή – σύμφωνα με τα στοιχεία του 9μηνου του 2008 – παρουσίαζε κέρδη ύψους 37,9 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ η διανομή κεφαλαίων προς τους μετόχους της ήταν ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ…
Δεύτερον, η Frigoglass τη στιγμή της «απαλλαγής» της από τους εργαζόμενους, ήταν ήδη συνδεδεμένη με έναν κολοσσό, τον όμιλο «Coca Cola 3 Ε», δηλαδή έναν επίσης υπερκερδοφόρο όμιλο…
Επιπλέον, σημειώστε:
Η κίνηση να οδηγήσει στην «έξοδο» τους εργαζόμενους έγιναν από μια εταιρεία, η οποία στο ετήσιο δελτίο του Ομίλου για το 2007 αυτοχαρακτηρίζεται «παγκόσμιος ηγέτης» στην αγορά επαγγελματικής ψύξης, κατέχοντας το 32% του μεριδίου αγοράς στη Δυτική Ευρώπη, το 45% στην Ανατολική Ευρώπη, το 56% στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή και το 5% στην Ασία («Ριζοσπάστης», 1/3/2009).
Και κάτι ακόμα:
Από το 2002 μέχρι και το 2008, τα κέρδη του Ομίλου στην Ελλάδα ξεπέρασαν αθροιστικά τα 175 εκατ. ευρώ!
Τελικά, η μείωση του προσωπικού στη «Frigoglass» πραγματοποιήθηκε και 93 εργαζόμενοι οδηγήθηκαν στην έξοδο (σ.σ.: «εθελουσίως», φυσικά…)
Χτες, όμως, όπως είδαμε, η ίδια εταιρεία, που όταν πετούσε τους 93 εργαζόμενους ισχυριζόταν ότι επρόκειτο για «αναπόφευκτη συνέπεια της κρίσης», ανακοίνωσε ότι στο τρέχον 9μηνο «τα καθαρά κέρδη της ενισχύθηκαν εντυπωσιακά κατά 192,2%» και ανήλθαν από τα 6,5 εκατ. ευρώ στα 19 εκατ. ευρώ!
Μήπως, τώρα, γίνεται καλύτερα αντιληπτό τι σημαίνει «κρίση»; Ποιος την πληρώνει» την κρίση; Ποιος αξιοποιεί την κρίση;
Και κυρίως
σε ποιους απευθύνονται οι κυβερνώντες μας όταν διακηρύσσουν ότι «η κρίση είναι ευκαιρία»;
Εγώ πάλι όταν βλέπω έξυπνα και μεστά σχόλια στενοχωριέμαι.
Και αυτό γιατί τα βλέπω να εκτίθενται μόνο σε σχετικά sites, ή σαν σχόλια σε ένα περιοδικό ή εφημερίδα χαμηλής κυκλοφορίας, άντε και σε εξαιρετική περίπτωση σε ένα τηλεοπτικό δίλεπτο χαμηλής ακροαματικότητας
Δημοσίευση σχολίου