«Η δικαιοσύνη είναι τυφλή από το ένα μάτι...» τόνισε χθες μιλώντας στους δημοσιογράφους, πριν την έναρξη της εκδήλωσης για τις δίκες των ανηλίκων και κατά του τρομονόμου, που έγινε χθες το βράδυ με πυκνό ακροατήριο ο πανεπιστημιακός κ. Ζήσης Παπαδημητρίου, στην εκδήλωση της Πρωτοβουλίας Αλληλεγγύης.
Ομιλητές ήταν ο κ. Ζήσης Παπαδημητρίου - ομότιμος καθηγητής Γενικής και Πολιτικής Κοινωνιολογίας Νομικής του Α.Π.Θ, ο Δημήτρης Μπελαντής - Διδάκτωρ Νομικής και η Γιώτα Θεοδοσίου - Συντονίστρια της Διεθνούς Αμνηστίας Θεσ/κης.
Γραπτές παρεμβάσεις έγιναν από την Φωτεινή Τσαλίκογλου - καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Γιάννη Πανούση - καθηγητή Εγκληματολογίας στο Τμήμα Επικοινωνίας ΜΜΕ
Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργο Ρούση - καθηγητή Πολιτικής Θεωρίας Παντείου Πανεπιστημίου και Περικλή Κοροβέση – συγγραφέα και άλλους.
Προηγουμένως, μιλώντας στους δημοσιογράφους για τη θέση του, ο πανεπιστημιακός κ. Ζήσης Παπαδημητρίου ανέφερε: «Κατανοώ την οργή τους έστω κι αν αυτή είναι άκρως συναισθηματική, είμαι της άποψης ότι η έννοια της δικαιοσύνης εξαντλείται στη χώρα μας, στην αυστηρότητα απέναντι σε τέτοιου είδους περιπτώσεις, διαμαρτυρόμενων νεολαίων, ενώ εκείνοι οι οποίοι οδήγησαν τη χώρα στο χείλος του γκρεμού παραμένουν ελεύθεροι και μάλιστα όχι μόνο δεν τιμωρούνται, αλλά θεωρούν τον εαυτό τους υπερπατριώτη.
Περίπου 300- 600 δισεκατομμύρια έχουν φύγει στο εξωτερικό την ίδια στιγμή που επιβάλλονται φοβερά μέτρα στους υπόλοιπους, στη χώρα.
Υπάρχουν 200.000 Έλληνες που έγιναν ζάπλουτοι τον τελευταίο καιρό, ενώ παλαιότερα βρωμούσαν τα χνώτα τους από την πείνα. Μας έχουν ζαλίσει τα μυαλά με την υπόθεση Βατοπαιδίου εδώ και 2 1/2 χρόνια και το αποτέλεσμα είναι μηδενικό. Υπάρχουν διάφορα σκάνδαλα, ομολόγων, Ζίμενς κλπ. κανείς δεν τιμωρείται.
Αν αυτό εννοεί η ελληνική δικαιοσύνη ότι είναι απονομή της δικαιοσύνης να τιμωρήσει ανήλικους, επειδή διαμαρτυρήθηκαν, είναι προς λάθος κατεύθυνση.
Όμως, δεν συμφωνώ με τη βία των νέων ενάντια στα πράγματα και με τις καταστροφές. Η βία αυτού του είδους δεν μπορεί να αποτελέσει, σε καμιά περίπτωση, μέσο για την επίτευξη πολιτικών στόχων. Αντίθετα νομιμοποιεί στη συνείδηση του κράτους, αλλά και των πολιτών την αναγκαιότητα των κατασταλτικών μηχανισμών.
Η βία πρέπει να είναι η βία των πολλών. Τι εννοώ: Αν κατέβαιναν στη Θεσσαλονίκη στη Λάρισα, Αθήνα κι αλλού, εκατοντάδες, εκατομμύρια Έλληνες στις κεντρικές πλατείες και λέγανε: Εμείς, αν είμαστε ανυπάκουοι στις υποχρεώσεις μας απέναντι στις τράπεζες, δεν πληρώνουμε τους λογαριασμούς ΔΕΗ, δεν πληρώνουμε στις εφορίες, τότε θα είχαμε τελείως διαφορετικό αποτέλεσμα. Οι μόνοι που έχουν το δικαίωμα να νομιμοποιούν αυτές τις μορφές απονομής μαζικής, αποδοτικής και αποτελεσματικής βίας, είμαστε μόνο εμείς οι Έλληνες. Αλλά, δυστυχώς, έχουμε γίνει λωτοφάγοι και περί άλλων τυρβάζουμε και έρχονται διάφοροι και μας επιβάλλουν τη δικιά τους λογική.
Ως διανοούμενος κι ως ακαδημαϊκός δάσκαλος, θεωρώ τον εαυτό μου υποχρεωμένο, παρά τα γεράματά μου, να βρίσκομαι εδώ πέρα και να στηρίξω αυτούς τους νέους, απέναντι σε μια δικαιοσύνη, η οποία από το ένα μάτι είναι τυφλή».
Η εκδήλωση διοργανώθηκε από την Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης για τους συλληφθέντες της Λάρισας, στο αμφιθέατρο της Ιατρικής Σχολής.
Πηγή: Εφημερίδα της Λάρισας "Ελευθερία"
«Δεν υπάρχει καιρός για έρωτες, συναγωνιστή» – Γιατί ΕΑΜ και ΕΛΑΣ
προστάτευαν την οικογένεια ενώ έστηναν ριζοσπαστικούς θεσμούς
-
Πηγή: Της Βασιλικής Λάζου, Ιστορικού, διδάσκουσας ΑΠΘ – “Αιρετικά” «Πού
είναι “τα πατροπαράδοτα ελληνικά ήθη και έθιμα”; Σε πολιτείες και
Πριν από 51 δευτερόλεπτα
Δημοσίευση σχολίου