Όταν παρακολουθείς τις δραστηριότητες ενός γέροντα, όπως ο Λεωνίδας Κύρκος –πρέπει να πλησιάζει τα 90- πρέπει να δείχνεις κατανόηση και ίσως να μην σχολιάζεις αιχμηρά τα λεγόμενα του. Όμως διαβάζοντας τις δηλώσεις του κάθε ίχνος συμπάθειας εξαφανίζεται αφού βλέπεις ότι παρ’ όλα τα λάθη του στην μακρόχρονη πορεία του εξακολουθεί να προκαλεί, συκοφαντώντας κάθε λαϊκή αντίδραση.
Ας προσπεράσουμε την στράτευση του στο πολιτικό εγχείρημα του Φώτη Κουβέλη και τα όσα είπε γ’ αυτόν τον πολιτικό σχηματισμό που ουσιαστικά τον βλέπει –και σωστά μάλλον- σαν ένα δεκανίκι του ΠΑΣΟΚ.
Τα όσα όμως είπε στο «Βήμα της Κυριακής» και αναπαράγονται σήμερα από άλλη αστική φυλλάδα σαν εκτιμήσεις του «ιστορικού ηγέτη της αριστεράς» είναι εντελώς προβοκατόρικα και δεν μπορεί να μην τα σχολιάσουμε. Δήλωσε, λοιπόν, μεταξύ άλλων, ο Λ. Κύρκος, στην φυλλάδα του ΔΟΛ: «Ποτέ δεν είδα με συμπάθεια τα κινήματα ανυπακοής και απειθαρχίας, ιδίως όταν διαμορφώνονται από εντελώς ετερόκλητες δυνάμεις, αλλά και από τους λεγόμενους αγανακτισμένους πολίτες ... Για την ιστορία να σας θυμίσω πάντως ότι και ο Μουσολίνι ήταν θιασώτης των απολίτικων και λαϊκίστικων κινημάτων ανυπακοής και απειθαρχίας».
Ούτε ο Ρέππας να ήταν, δεν θα επιχειρούσε τέτοιους άθλιους συνειρμούς του κινήματος «δεν πληρώνω» με τους μελανοχίτες του Μουσολίνι!
Για όσους είμαστε χρόνια στο κίνημα δεν μας ξαφνιάζει η κατάντια του «ιστορικού ηγέτη». Από τα χρόνια της δικτατορίας το 1973, ο Κύρκος και το κόμμα του (το ΚΚΕ εσωτερικού) υποστήριζαν πως η Αριστερά έπρεπε να συμμετάσχει στο παιχνίδι που έστησε η χούντα με την κυβέρνηση Μαρκεζίνη. Αργότερα και μετά την κατάρρευση της χούντας πρόβαλε την πολιτική της περίφημης Εθνικής Αντιδικτατορικής Ενότητας (της ΕΑΔΕ), τη συμπόρευση με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Ο Λ. Κύρκος ήταν εξάλλου αυτός που το 1989 πρωταγωνίστησε στην περίφημη εκείνη κάθαρση και τις συγκυβερνήσεις με τη Δεξιά. Ο κόσμος της αριστεράς τον τιμώρησε και υπό την ηγεσία του ο Συνασπισμός οδηγήθηκε στο να συγκεντρώσει ποσοστά που τον απέκλεισαν από την βουλή.
Μυαλό όμως δεν έβαλε και τα τελευταία χρόνια όλο μιλάει για μια αριστερά που πρέπει να είναι δεκανίκι του ΠΑΣΟΚ.
Για όποιον έχει παρακολουθήσει την μακρόχρονη πολιτική διαδρομή του Λ. Κύρκου εύκολα μπορεί να διαπιστώσει ότι η στάση του δεν είναι τίποτε άλλο παρά η συστηματική και συνεπής άσκηση της αστικής πολιτικής στο λαϊκό κίνημα.
Ας προσπεράσουμε την στράτευση του στο πολιτικό εγχείρημα του Φώτη Κουβέλη και τα όσα είπε γ’ αυτόν τον πολιτικό σχηματισμό που ουσιαστικά τον βλέπει –και σωστά μάλλον- σαν ένα δεκανίκι του ΠΑΣΟΚ.
Τα όσα όμως είπε στο «Βήμα της Κυριακής» και αναπαράγονται σήμερα από άλλη αστική φυλλάδα σαν εκτιμήσεις του «ιστορικού ηγέτη της αριστεράς» είναι εντελώς προβοκατόρικα και δεν μπορεί να μην τα σχολιάσουμε. Δήλωσε, λοιπόν, μεταξύ άλλων, ο Λ. Κύρκος, στην φυλλάδα του ΔΟΛ: «Ποτέ δεν είδα με συμπάθεια τα κινήματα ανυπακοής και απειθαρχίας, ιδίως όταν διαμορφώνονται από εντελώς ετερόκλητες δυνάμεις, αλλά και από τους λεγόμενους αγανακτισμένους πολίτες ... Για την ιστορία να σας θυμίσω πάντως ότι και ο Μουσολίνι ήταν θιασώτης των απολίτικων και λαϊκίστικων κινημάτων ανυπακοής και απειθαρχίας».
Ούτε ο Ρέππας να ήταν, δεν θα επιχειρούσε τέτοιους άθλιους συνειρμούς του κινήματος «δεν πληρώνω» με τους μελανοχίτες του Μουσολίνι!
Για όσους είμαστε χρόνια στο κίνημα δεν μας ξαφνιάζει η κατάντια του «ιστορικού ηγέτη». Από τα χρόνια της δικτατορίας το 1973, ο Κύρκος και το κόμμα του (το ΚΚΕ εσωτερικού) υποστήριζαν πως η Αριστερά έπρεπε να συμμετάσχει στο παιχνίδι που έστησε η χούντα με την κυβέρνηση Μαρκεζίνη. Αργότερα και μετά την κατάρρευση της χούντας πρόβαλε την πολιτική της περίφημης Εθνικής Αντιδικτατορικής Ενότητας (της ΕΑΔΕ), τη συμπόρευση με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Ο Λ. Κύρκος ήταν εξάλλου αυτός που το 1989 πρωταγωνίστησε στην περίφημη εκείνη κάθαρση και τις συγκυβερνήσεις με τη Δεξιά. Ο κόσμος της αριστεράς τον τιμώρησε και υπό την ηγεσία του ο Συνασπισμός οδηγήθηκε στο να συγκεντρώσει ποσοστά που τον απέκλεισαν από την βουλή.
Μυαλό όμως δεν έβαλε και τα τελευταία χρόνια όλο μιλάει για μια αριστερά που πρέπει να είναι δεκανίκι του ΠΑΣΟΚ.
Για όποιον έχει παρακολουθήσει την μακρόχρονη πολιτική διαδρομή του Λ. Κύρκου εύκολα μπορεί να διαπιστώσει ότι η στάση του δεν είναι τίποτε άλλο παρά η συστηματική και συνεπής άσκηση της αστικής πολιτικής στο λαϊκό κίνημα.
+ σχόλια + 13 σχόλια
Μην είστε τόσο σκληροί. Έχετε και έχουμε τουλάχιστον υποχρέωση να δείχνουμε σεβασμό σε ανθρώπους σαν τον Λεωδίδα Κύρκ. Το παρελθόν δεν διαγράφεται. Δεν επιλέγουμε από τη διαδρομή των ηγετών της αριστρεάς ότι νομίζουμε ότι σήμερα εξυοηρετεί τις δικές μας απόψεις. Για την Παπαρήγα που στο κάτω-κάτω ηγείται σήμερα του μεγαλύτερου τμήματος της αριστεράς, δεν δείξατε τόση σκληρότητα για τις ίδιες απόψεις. Δεν είναι κακό οι αριστεροί να δείχνουν ότι έχουν και συναίσθημα. Αλλά τελικά σύντροφε θα μας πεις ποιος είσαι; ( ελπίζω να εγκρίνεις τα όσα γράφω. Η "αριστερή"λ ογοκρισία είναι αποδεκτή;)
Αν παρακολουθούσες το μπλογκ μας θα γνώριζες ότι δεν λογοκρίνουμε κανένα σχόλιο.
Αν και δεν συνηθίζουμε να απαντούμε σε σχόλια αναγνωστών μας επειδή έθιξες ένα ζήτημα για το ποιος βρίσκεται πίσω απ’ το μπλογκ να σου απαντήσουμε. Το μπλογκ είναι συλλογικό και γράφουμε μόνιμα 5 σύντροφοι. Δεν οχυρωνόμαστε πίσω από την ανωνυμία του διαδικτύου. Πριν μερικές μέρες κάναμε ανοιχτό κάλεσμα σαν μπλογκ και σύντροφος που γράφει εδώ παρουσίασε το βιβλίο που έχει εκδώσει. (Υπάρχει σχετική ανάρτηση). Στην ρεμπέτικη βραδιά που προγραμματίζουμε και θα ανακοινώσουμε σε λίγες μέρες μπορείς να ‘ρθεις και να γνωρίσεις τους συντελεστές του μπλογκ.
Ποίο παρελθόν; Του Κύρκου;
Αυτόν που αφιέρωσε μια Ζωή στην διάλυσή τής αριστεράς;
Που μισεί και την λέξη κομμουνισμός- σοσιαλισμός;
Που στήριζε την Ε. Ε. Από τα τέλη τής δεκαετίας του 70? ( πριν και από το ΠΑΣΟΚ)
Κανένας σεβασμός δεν αξίζει στον Κύρκο. Σε τελική ανάλυση τα στερνά τιμούν τα πρώτα. Και ο κατήφοροσ του Κύρκου δεν έχει τελειωμό.
Όσο για την παραπάνω συκοφαντία σε σχόλιο ότι και η Παπαρήγα εξέφρασε τις ίδιες απόψεις τι να πει κανείς. Για διάβσε καλύτερα τις δηλώσεις Παπαρήγα προχτές. Για σκέψου ότι πολύ καιρό τώρα ένα από τα βασικά συνθήματα του ΚΚΕ είναι αυτό της ΑΝΥΠΑΚΟΗΣ. Η έννοια που κάνει τον "ιστορικό ηγέτη" να φρίττει.
Είμαι ο αναγνώστης που ζήτησα να μην είστε σκληροί με τον Κύρκο. Είμαι τακτικός, σχεδόν καθημερινός αναγνώστης του blog σας. Mετά τη μεταπολίτευση εγώ ήμουν μέλος του ΚΚΕ και ένας ξάδελφος μου με το ίδιο ονοματεπώνυμο με μένα, ήταν υποψήφιος στις εκλογές με το "εσ'' ( Έτσι αποκαλούσαμε εμείς οι γνήσιοι εκφραστές του μαρξισμού -λελινισμού το ΚΚΕ εσωτερικού) Ε λοιπόν δέχτηκα παρατηρήσεις από το κόμμα γιατί συνομιλούσα με τον «αναθεωρητή» παραμονές εκλογών. Ο ξάδελφος μου είχε φυλακιστεί από τη χούντα από το 1967 ως την αμνήστευση του 1973Αυτόν τον θεωρούσαμε εχθρό του λαϊκού Κινήματος.Aς σχολιάζουμε και κριτηκάρουμε τις πράξεις κάποιων χωρίς εμπάθειες
ΥΓ Θα ήθελα να παραβρεθώ στην εκδήλωση σας ,δυστυχώς όπως δεν κατοικώ στην Αθήνα . Αν κάνετε κάτι ανάλογο στη Θεσσαλονίκη θα μπορέσω να παραβρεθώ
Ο Λεωνίδας Κύρκος είναι εκτεθειμένος σαν πολιτικός, περισσότερες από 5 δεκαετίες.
Ο Ελληνικός Λαός τον τίμησε με την ψήφο του, πάμπολλες φορές. Αυτό είναι και το πιο σοβαρό επιχείρημα, προκειμένου να ασκηθεί, κριτική στον συγκεκριμένο πολιτικό.Σε ότι αφορά στην ηλικία του Λ. Κύρκου, θεωρώ, ότι έχει ξεπεράσει το προσδόκιμο ηλικίας του μέσου Έλληνα Συνταξιούχου.Και μην ξεχνάτε την άκρατη φασιστική αντίληψη, περί του ''προσδόκιμου ζωής'' την οριοθέτησε το πασοκ και βέβαια την ασπάσθηκε, ο ανανεωτής Λ.Κύρκος.Δεν τον άκουσα να διαμαρτυρηθεί, ή να πάρει θέσεις τέτοιες, που να δικαιολογούν την ιστορία του
στην Αριστερά. Ο Λ.Κ.δεν έγραψε ιστορία
στην Αριστερά.Η Αριστερά έγραψε μελανές σελίδες εξ αιτίας του και εξακολουθεί να γράφει...
Με την διάσπαση της Αριστεράς κατά την δεκαετία του 70 ξεκίνησε και ο κατακερματισμός του εργατικού και Λαϊκού κινήματος,συνεργούντος του πασοκ και προσωπικά του Ανδρέα Παπανδρέου,κατά την δεκαετία του 80.
Όπου από κίνημα το πασοκ, κατάντησε προσωποπαγές ,ηγεμονικό κόμμα.
Ο σφιχτός εναγκαλισμός του ΚΚες με το πασοκ, είχε πολλά και ορισμένες φορές,
βρώμικα ανταλλάγματα και οφίτσια..
Τα γνωρίζουμε όλοι.
Ο Λεωνίδας Κύρκος είναι ο Σιμίτης της
γονατισμένης Αριστεράς, που ακόμα δεν λέει να συνέλθει.
Φασιστική συμπεριφορά είναι η συμπεριφορά της υποταγής στις αρχές με την ψυχολογία του όχλου,ακόμα κι όταν οι αρχές και οι ηγεσίες κάνουν αίσχη,όπως τα μέτρα του πασοκ της εε και του δντ,αλλά και το μειγμα πολιτικής του σαμαρά που είναι τα ίδια μέτρα.Φασισμός είναι τα ματ του πασοκ είτε στην κερατέα είτε άλλου και ο ταξικός ρόλος της αστυνομίας που υπάρχει για να υπερασπίζεται την αστική τάξη.Φασισμός είναι οι επιστρατεύσεις των απεργών είτε μιλάμε για ναυτεργάτες είτε για οποιονδήποτε κλάδο.Φασισμός είναι η υπακοή στη βαρβαρότητα και ανηπακοή το καθήκον των πολιτών που αν η ανηπακοή είναι οργανωμένη θα φέρει καλύτερα αποτελεσματα.
και αριστερούς.Αυτά δε λύνονται με διαχειριστές αλλά με πάλη για άλλη εξουσία
Δεν ξέρω αν αξίζει να ασχολείται κανείς με τον Κύρκο. Εκείνο που θέλω να θυμίσω σε όσους βρεθήκαμε στη Γιούρα τον Απρίλη του 67 , Ο Λεωνίδας ήρθε μετά από ένα ενά ίσως δυο μήνες μετά. Για να ανέβει στις σκηνές της Νεολαίας έκανε άλλους δυο μήνες. Καταλάβαινε ότι θα του χωθούμε όλοι για το περίφημο "το 67 δεν είναι 36, που μας είχε φλομώσει σαν σύνθημα σε όλα τα μήκη και πλάτη της χώρας μας. Φυσικά η κατοπινή του πορεία είανι ανάλογη με τις αυταπάτες και τον αποπροσανατολισμό που έσπειρε σε όλους μας προεκλογικά και φυσικά προδικτατορικά ο "ηγέτης" της αριστεράς. 1
ΈΝΑς ΝΕΟΛΑΊΟς ΕΚΕΊΝΗς ΤΗς ΕΠΟΧΉς
προς ΕΝΑς ΝΕΟΛΑΙΟς ΕΚΊΝΗς ΤΗς ΕΠΟΧΉς
Έχετε καθήκον και υποχρέωση απέναντι στους νέους ανθρώπους,( που ούτως ή άλλως ιστορικά είναι αφημένοι στην τύχη τους)να μιλάτε για γεγονότα και πρόσωπα, που με τον ένα, ή τον άλλο, τρόπο, έπαιξαν κάποιο ρόλο στην πρόσφατη ιστορία της χώρας μας.
Θεωρώ ότι κανείς δεν είναι άμοιρος ευθυνών
εφόσον είχε εκτεθεί προς τον πολίτη και φυσικά τον εκπροσωπούσε.
Είτε το θέλουμε είτε όχι το ιστορικό παρελθόν μας, είναι άρρηκτα δεμένο με το
ζοφερό παρόν που ζούμε και το ακόμα
χειρότερο μέλλον που προοιωνίζεται για μας και τα παιδιά μας.Φυσικά αν αφήσουμε τα πράγματα να εξελιχθούν έτσι όπως εξελίσσονται...
H ανυπακοή έκανε και ο Μουσολίνι. Ενώ συζητήσεις π.χ.με την χούντα κυβέρνησης Μαρκεζίνη μπορεί να κάνει π.χ. ένας "προοδευτικός". Ονομάτα δεν λέμε υπολήψεις δεν θίγουμε
Δημοσίευση σχολίου