Home » » Από την "αυτονομία" στην ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων

Από την "αυτονομία" στην ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Πέμπτη 7 Απριλίου 2016 | 8:28 μ.μ.

Του Γιώργου Κ. Καββαδία*

Πίσω από τις πιο σαγηνευτικές λέξεις μπορεί να κρύβονται οι πιο αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις. Στον κατ΄ ευφημισμόν εθνικό διάλογο για την παιδεία κυριαρχεί η ιδέα της αυτονομίας των σχολικών μονάδων που προβάλλεται ως ριζοσπαστική. Σε αυτή την κατεύθυνση ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνης Λιάκος.
αναφέρθηκε και σε αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα:
«Το αναλυτικό πρόγραμμα δεν είναι ανάγκη να είναι τόσο πολύ αναλυτικό . και να βάλουμε μια ζώνη που θα είναι τουλάχιστον το 1/3 του χρόνου των παιδιών, στην οποία θα υπάρχει μια ζώνη αυτονομίας, μια ζώνη συνεργασίας, διαθεματική ζώνη ή ζώνη έρευνας.».

Όλες αυτές οι ιδέες ούτε νέες είναι ούτε ριζοσπαστικές. Από τη δεκαετία του 1990 η κυρίαρχη πολιτική   επιδιώκει την ευθυγράμμισή της εκπαίδευσης στα δεδομένα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στόχος η διαμόρφωση του ευέλικτου, «αποκεντρωμένου» σχολείου της αγοράς, που οικοδομείται πάνω στα ερείπια του σημερινού δημόσιου σχολείου. Ιδέες που προβλήθηκαν πριν από χρνια όταν Υπουργός Παιδείας ήταν ο Γ. Παπανδρέου.

Βασικά στοιχεία αυτής  της νεοφιλελεύθερης πρότασης είναι: α) η επιλογή σχολείου από τους γονείς β) ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα σχολεία για να εξασφαλίσουν μαθητές και χρηματοδότηση  γ) το άνοιγμα του σχολείου στις  επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας, ώστε τόσο τα αναλυτικά προγράμματα όσο και η εργασία των εκπαιδευτικών να μην έχουν ως σκοπό να καλλιεργήσουν οι μαθητές κριτική σκέψη, αλλά να «πατρονάρονται» από δεξιότητες άμεσα χρηστικές στην αγορά εργασίας. δ) αξιολόγηση των σχολείων με βάση την επίδοση των μαθητών σε περιφερειακές εξετάσεις.
Πρόκειται για βασικές κατευθύνσεις της νεοφιλελεύθερης εκπαιδευτικής πολιτικής διαφοροποίησης των σχολείων, όπως έχουν σχεδιαστεί από ΕΕ και ΟΟΣΑ  και αναφέρονται στις προγραμματικές δηλώσεις πρώην Υπουργών Παιδείας, της Ά. Διαμαντοπούλου το 2009 και του Κ. Αρβανιτόπουλου το 2012.
Πίσω από όσα λέει ο Αντώνης Λιάκος, αλλά και ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, όταν κάνουν λόγο για δυνατότητα της σχολικής μονάδας να διαμορφώνει το πρόγραμμά της, για αυτονομία, διαφοροποίηση, μείωση, αναδιάταξη της ύλης και του αναλυτικού προγράμματος, ξεπροβάλλει μια εκπαίδευση και ένα σχολείο αντίστοιχο με τις οικονομικές και κοινωνικο-ταξικές συνθήκες της περιοχής του, που θα διαφοροποιείται κατά περιφέρεια ανάλογα με τις επιδιώξεις της αγοράς και τις κατευθύνσεις των επιχειρήσεων.

Με την «αποκέντρωση» και την «αυτονομία» ανοίγει η κερκόπορτα για την εισβολή των επιχειρήσεων στο σχολείο και την παρέμβασή του στο σχολικό πρόγραμμα και τη λειτουργία του σχολείου σε συνεργασία με τους δήμους. Πάνω στα ερείπια του ενιαίου δημόσιου σχολείου οικοδομείται η διαφοροποίηση κάθε σχολείου και ουσιαστικά ο ταξικός διαχωρισμός τους. Με «δούρειο ίππο» την Ευέλικτη Ζώνη ή τη διαθεματική ζώνη ή ζώνη έρευνας δίνεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις και τους δήμους να διαμορφώνουν ένα ποσοστό του προγράμματος σε κάθε σχολείο .

Με  όχημα την «αποκέντρωση» ξεκίνησε επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ το πέρασμα της εκπαίδευσης στους δήμους. Το πρώτο βήμα ήταν η παράδοση των παιδικών σταθμών στους ιδιώτες. Στόχος είναι η καθήλωση των κρατικών δαπανών για την εκπαίδευση και τη μετάθεση του κόστους λειτουργίας των σχολικών μονάδων στους δήμους και ουσιαστικά στους εργαζόμενους, με την επιβολή τοπικής φορολογίας.  Αν δεν μπορούν να ανταποκριθούν, τότε τα σχολεία θα υπολειτουργούν ή θα αναγκαστούν να δεχτούν τις «ευεργεσίες» των «χορηγών.            

Μετά τον πρόεδρο του Εθνικού Διαλόγου, Αντ. Λιάκο, και ο υπουργός Παιδείας, μιλώντας στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων (8/3), δήλωνε: «Θέλουμε να περάσουμε αρμοδιότητες, ευθύνες με ανάλογους πόρους, όμως όχι απλώς να διώχνουμε ευθύνες από το κεντρικό κράτος στην Αυτοδιοίκηση και στις σχολικές μονάδες.». Ειδικότερα στην εκπαίδευση η «αποκέντρωση» γκρεμίζει το μοντέλο του δημόσιου σχολείου και θεμελιώνει το αποκεντρωμένο σχολείο της αγοράς. Κοντολογίς άμεσος στόχος είναι η εξεύρεση πόρων έξω από τον κρατικό προϋπολογισμό. Οι πόροι αυτοί θα βρεθούν από ιδιωτικές επιχειρήσεις - χορηγούς, που θα μπορούν να καθορίζουν τα αναλυτικά προγράμματα, τη λειτουργία του σχολείου, αλλά και από δημοτικούς φόρους και από εισφορές γονέων. Αυτό είναι το ευέλικτο σχολείο της αγοράς.

Μακροπρόθεσμα τ' αποτελέσματα θα είναι ο μαρασμός και το κλείσιμο πολλών σχολείων, κυρίως των αγροτικών περιοχών, αφού  οι μικρότεροι δήμοι δε θα μπορούν ν' αντεπεξέλθουν στα έξοδα λειτουργίας τους, την ώρα που οι ποικιλώνυμοι «τοπικοί παράγοντες» θα ενδιαφέρονται για τη βιτρίνα τους, τα «καλά» σχολεία της περιοχής.  Ανάλογα  προβλήματα θ' αντιμετωπίσουν και πολλά σχολεία των αστικών κέντρων, ιδιαίτερα των υποβαθμισμένων περιοχών, που θα εξελιχθούν σε σχολεία αλλοδαπών μεταναστών και φτωχών Ελλήνων, κατά τα πρότυπα των ΗΠΑ, της μητρόπολης του καπιταλισμού.

Το όραμα της αποκέντρωσης ή και της αυτοδιαχείρισης, όπως προσθέτουν πολλοί, του σχολείου στις σημερινές κοινωνικές συνθήκες, όχι μόνο είναι ανέφικτο, αλλά απατηλό και αποπροσανατολιστικό. Ωστόσο σήμερα -εδώ και τώρα- το εκπαιδευτικό κίνημα μπορεί και πρέπει να θέσει ως θέμα άμεσης προτεραιότητας τη συρρίκνωση των αρμοδιοτήτων και εξουσιών, καθώς και την εξάλειψη των κάθε λογής αυθαιρεσιών της εκπαιδευτικής ιεραρχίας και γραφειοκρατίας (από το ΥΠΕΠΘ και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Έρευνας, μέχρι τους προϊσταμένους, σχολικούς συμβούλους και διευθυντές). Άλλωστε είναι φενάκη να πιστεύει κανείς ότι όλα αυτά μπορούν να επιτευχθούν με την ψευδεπίγραφη αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος που προωθούν οι κυβερνώντες.

Παράλληλα, είναι επιτακτική ανάγκη η αγωνιστική διεκδίκηση αιτημάτων που συμβάλλουν στην κατοχύρωση και διεύρυνση των εργασιακών και πνευματικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, έτσι που να μπορούν να επεμβαίνουν και να συμμετέχουν -ατομικά και συλλογικά- στη λειτουργία του σχολείου ως ενεργά υποκείμενα. Ενδεικτικά θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν και πρέπει να έχουν λόγο για τα Αναλυτικά προγράμματα, χωρίς αυτό να σημαίνει την παθητική συναίνεση και συνενοχή στη σύνταξή τους από τα «ανώτερα όργανα». Γενικότερα μπορούν και πρέπει να επεμβαίνουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, να έχουν άποψη για το περιεχόμενο των γνώσεων και των μεθόδων διδασκαλίας (τι και πώς θα διδαχθεί), αμφισβητώντας το ρόλο του πειθήνιου αλλοτριωμένου δημόσιου υπαλλήλου που λειτουργεί ως ιμάντας μεταβίβασης της κυρίαρχης ιδεολογίας και διαμεσολαβητής της κοινωνικής επιλογής των μαθητών.

Στις σημερινές συνθήκες, λοιπόν, που ξεδιπλώνεται η επίθεση εναντίον της δημόσια εκπαίδευσης είναι αναγκαίος ο σαφής προσανατολισμός του εκπαιδευτικού κινήματος για την υπεράσπιση του δωρεάν χαρακτήρα της και την προώθηση συγκεκριμένων αιτημάτων που επανειλημμένα έχουν διατυπωθεί:
Συγκεκριμένα χρειάζεται:

1. Υπεράσπιση της Δημόσιας Δωρεάν Ενιαίας εκπαίδευσης, χωρίς διαχωρισμούς σε τύπους σχολείων. Ενιαίο 12χρονο υποχρεωτικό δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά, χωρίς φραγμούς και δια κρίσεις

2. Οικονομική ενίσχυση της εκπαίδευσης, μαζικοί διορισμοί που θα επιτρέψουν τη μείωση του αριθμού των μαθητών σε 20 ανά τμήμα. Αύξηση των δαπανών στο 5% του ΑΕΠ.

3. Άμβλυνση των ταξικών ανισοτήτων. Δικαίωμα στη μόρφωση για όλους.

4. Αναδιάρθρωση των αναλυτικών προγραμμάτων με βάση τις θέσεις των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, ώστε να ικανοποιούνται οι ανάγκες των νέων για πολύπλευρη μόρφωση.

5. Όχι στο θεσμικό πλαίσιο που προωθεί την εφαρμογή της «αξιολόγησης» και της «αποκέντρωσης». Όχι στην κοινωνική κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της «αξιολόγησης» και της «αποκέντρωσης» των σχολείων. Παιδαγωγική αυτονομία και δημοκρατία στο σχολείο.

* Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος, μέλος της ΣΕ του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης», αρθρογράφος στο «ΕΘΝΟΣ» και μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά.
Μοιράσου το :

+ σχόλια + 6 σχόλια

7 Απριλίου 2016 στις 9:07 μ.μ.

18/1/10 Το «προφίλ» του κ. Αντώνη Λιάκου
Ο Αντώνης Λιάκος το 2004 υπέγραψε την προδοτική διακήρυξη υπέρ του σχεδίου Ανάν τουρκοποίησης της Κύπρου. Είναι (έκπτωτος από το 1996) καθηγητής της ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (όρα κατωτέρω). Γεννήθηκε στην Αθήνα (1947) και σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ. Φυλακίστηκε από τη δικτατορία από το 1969 έως το 1974. Μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιταλία, διδακτορική διατριβή στη νεώτερη και σύγχρονη ιστορία στο ΑΠΘ, 1984. Δίδαξε στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ
1981-1990. Το 1988-1989 ήταν Honorary Research Fellow στο Πανεπιστήμιο του Birmingham.
Το 1995 ήταν Επισκέπτης καθηγητής στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο της Φλωρεντίας, και στο Πανεπιστήμιο του Sydney στην Αυστραλία.
Το 1996- 1997 ήταν Visiting Research Fellow στο Πανεπιστήμιο του Princeton, ΗΠΑ. Το 2001 ήταν επισκέπτης καθηγητής στην Ecole Normale Superieure στο Παρίσι και το 2003 στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Αρθρογραφεί στην εφημερίδα Το Βήμα

http://deltio11.blogspot.com/2010/01/blog-post_3110.html
Η δικαιοσύνη, με τελεσίδικη απόφαση του ΣτΕ το 1996, αποφάσισε ότι ο κ. Αντώνης Λιάκος τοποθετήθηκε παρανόμως καθηγητής ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και διέταξε την άμεση απόλυση του. Για 14 χρόνια αυτή η απόφαση παραμένει ανεφάρμοστη ! ! !
Κάποια αόρατη «Δύναμη» ,που βρίσκεται υπεράνω των Θεσμών και της Δικαιοσύνης, υπεράνω του Κυρίαρχου Ελληνικού Λαού, προστατεύει τον «εκλεκτό» της Νέας Τάξης, των «Περιουσίων», και της Παγκόσμιας Διακυβέρνησης.

7 Απριλίου 2016 στις 9:08 μ.μ.

Η Επιτροπή του άρθρου 5 του Ν.1470/1984 του Συμβουλίου της Επικρατείας συνεδρίασε στις 22 Νοεμβρίου 1999 και ομοφώνως διαπίστωσε ότι η Διοίκηση δεν εφάρμοσε την κατά του Λιάκου (με αρ.3138/1996) απόφαση. Με αυτή τη διαπίστωση το θέμα παραμένει σε εκκρεμότητα !
Διαδοχικές Κυβερνήσεις Σημίτη και Καραμανλή,υποτάχθηκαν στις Βουλήσεις της Ανωτέρας Δυνάμεως και ο Λιάκος παραμένει 14 χρόνια στη Θέση του.
Δικηγόρος του κ. Λιάκου ήταν ο πανταχού παρόν κ.Αλιβιζάτος, που το 1996 προέβλεψε ότι η απόφαση δεν θα εφαρμοστεί ΠΟΤΕ. Τι γνώριζε ο κ.Αλιβιζάτος ;
Το πρώτο βήμα για να αποκατασταθεί η Δημοκρατία στην Ελλάδα, και η πρώτη σύγκρουση με την ΑΟΡΑΤΗ ΧΟΥΝΤΑ, είναι να εφαρμοστεί η απόφαση για τον Λιάκο.
Και βέβαια πρέπει να τιμωρηθούν όλοι όσοι ευθύνονται με πράξεις ή παραλήψεις για την περιφρόνηση της Δικαιοσύνης και την κατάλυση των δημοκρατικών θεσμών.
Ευθύνονται δεκάδες. Διαδοχικοί υπουργοί, και μάλιστα ο «τρομοκράτης», (στα Νιάτα του), Πέτρος Ευθυμίου, «φυτευτός» «δημοσιογράφος» και βουλευτής του ΔΟΛ, όταν ήταν υπουργός Παιδείας , κατηγορηματικώς αρνήθηκε να κάνει ο,τιδήποτε για να εκπέσει ο Λιάκος. Διαδοχικοί πρυτάνεις ευθύνονται επίσης όπως οι: Πέτρος Γέμτος, Γεώργιος Μπαμπινιώτης και Κωνσταντίνος Δημόπουλος.
Ευθύνονται και το σύνολο των βουλευτών που σιώπησαν.

[συνεχίζεται]

7 Απριλίου 2016 στις 9:09 μ.μ.

[συνεχίζεται]
Ο Αντώνης Λιάκος, είναι Πρόεδρος του ΟΠΕΚ (Όμιλος Προβληματισμού για τον Εκσυγχρονισμό της Κοινωνίας μας)
Το ΒΗΜΑ, 06/03/2005, Σελ.: B45
Τι θα άλλαζε αν στρέψουμε την προσοχή μας από την εθνορομαντική, στη «διαδικασιακή» και «συγκροτησιακή» αντίληψη του έθνους;
H πρώτη απάντηση είναι ότι έτσι μεταθέτουμε την προσοχή μας από τους αρχέγονους (primordial) στους πολιτικούς (civic) δεσμούς τού συνανήκειν.
Αυτή η στροφή είναι αναγκαία για να καταλάβουμε τις διαδικασίες αλλαγής και επανασυγκρότησης των πολιτικών κοινοτήτων μέσα στις οποίες ζούμε σήμερα. Για να καταλάβουμε δηλαδή τη σχέση του ελληνικού συνανήκειν με το διαμορφούμενο ή διαμφισβητούμενο ευρωπαϊκό• για να καταλάβουμε αν και πώς μπορεί να δημιουργηθεί συνανήκειν με τους μετανάστες και αλλοεθνείς που ζουν μαζί μας• για να καταλάβουμε πως αλλάζει η κοινότητά μας αλλά και πως μπορεί να διατηρήσει την αλληλεγγύη της σε συνθήκες παγκοσμιοποίησης• για να καταλάβουμε ευρύτερα τη σχέση μεταξύ πολιτισμικής διαφοροποίησης και αλληλεγγύης στη συγκρότηση κοινοτήτων.
H εθνική ταυτότητα έχει να κάνει με τους προσανατολισμούς και τις προτεραιότητες που θέλει να επιβάλει σε όσους τη μοιράζονται. Από καιρό έχει γίνει αισθητή η ανάγκη ανακαίνισής της.

Το ΒΗΜΑ, 03/04/2005, Σελ.: B48
«Καιρός να φτιάξουμε τους Ελληνες;»
....... Θα εθελοτυφλούσαμε αν δεν βλέπαμε την πολιτική από την ίδρυση του ελληνικού κράτους ως και τα μεταπολεμικά χρόνια ως μια πολιτική εθνοποίησης των μαζών που διαδοχικά συμπεριελήφθησαν στα όρια του ελληνικού κράτους, φερμένες από τις τέσσερις γωνιές της Ανατολικής Μεσογείου, από τα Ιόνια ως τον Εύξεινο..... Πώς το έθνος του '21, ένα βαλκανικό έθνος ποιμένων, αγροτών και ψαράδων, χωρίς καθολική ελληνοφωνία και με ελάχιστο αλφαβητισμό, αλλά με μια διεθνή δικτύωση εμπόρων και λογίων, μερικοί από τους οποίους δεν είχαν καν τα ελληνικά ως μητρική γλώσσα, κατόρθωσε ταχύτατα να εγκολπωθεί τις κληρονομιές της αρχαιότητας και να εξελληνιστεί; Θα αδικούσαμε την ιστορία μας αν δεν επισημαίναμε πώς άλλαξαν η γλώσσα, η παιδεία, η κουλτούρα, οι τρόποι αυτού του λαού, τα τοπωνύμια και τα ονόματά του. Τον εξαρχαϊσμό, τον οποίο κάποτε αντιμετωπίζαμε μέσα από τις διόπτρες του δημοτικισμού, θα πρέπει να τον δούμε με νέα ματιά. Ο λαός που ζούσε ανάμεσα στα
"O καθηγητής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Αντώνης Λιάκος επιτέθηκε στην Ακαδημία, καταλογίζοντάς της ολόπλευρο συντηρητισμό και απόσταση από τις ανάγκες της νεολαίας"
[συνεχίζεται]

7 Απριλίου 2016 στις 9:10 μ.μ.

[συνεχίζεται]
Το ΒΗΜΑ, 28/01/2007 , Σελ.: B58
........Οσοι είναι δάσκαλοι Ιστορίας ξέρουν πως αυτό είναι το δυσκολότερο πρόβλημα στην τάξη, από το δημοτικό ως το πανεπιστήμιο. Και γιατί να τους περάσουν όλα αυτά από το μυαλό; Φτάνει να επαναλαμβάνουν ότι η Αμερική μάς επιβάλλει να αλλάξουμε την ιστορία μας για να χάσουμε την εθνική μας ταυτότητα και να μην αντιστεκόμαστε στους Τούρκους και στη νέα τάξη πραγμάτων και ότι ο εκσυγχρονισμός ακυρώνει την Ιστορία. Τόσο απλοϊκά.
Τι είναι εκείνο όμως που δημιουργεί αυτές τις ψυχώσεις γύρω από ελάσσονα ζητήματα Ιστορίας, όπως είναι το σχολικό βιβλίο τώρα, οι αστυνομικές ταυτότητες χθες, το όνομα της Μακεδονίας προχθές, το βιβλίο του Ντυροζέλ για την Ιστορία της Ευρώπης παλαιότερα, όταν το πρώτο πράγμα που θα έπρεπε να σκεφτεί κάποιος που νοιάζεται για τη χώρα του και για την εθνική της ιστορία είναι ότι δεν έχουμε ύστερα από δύο αιώνες ανεξαρτησίας μια εθνική Βιβλιοθήκη; Αλλά έτσι είναι οι ψυχώσεις. Μανία στα ελάσσονα, υποκρισία στα μείζονα. Δυστυχώς την ίδια ψυχωτική λειτουργία τη βλέπουμε και σε άλλα ζητήματα της πολιτικής. Το μέγα ζήτημα της αναβάθμισης της δημόσιας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, από την οποία εξαρτάται το μέλλον αυτής της χώρας μέσα στο πλαίσιο της κοινωνίας της γνώσης, συρρικνώθηκε στο άσυλο και στους κουκουλοφόρους. Τόσο απλοϊκά αλλά και τόσο παράλογα;
Ο κ. Αντώνης Λιάκος είναι καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

ΟΙ 120 ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΟΥ κ. ΒΑΣΙΛΑΚΗ
Νίκος Αλιβιζάτος, Ηρακλής Ανδύρας, Καίτη Αρώνη - Τσίχλη, Ινώ Αφεντούλη, Γιώργος Βαρεμένος, Κορίνα Βασιλοπούλου, Λίνα Βεντούρα, Αννυ Βιτσέντζου, Γιώργος Βλαβιανός, Κώστας Βουκελάτος, Κώστας Βούλγαρης, Νικόλας Βουλέλης, Ρέα Γαλανάκη, Θανάσης Γεωργακόπουλος, Βασιλική Γεωργιάδου, Μπάμπης Γεωργούλας, Θανάσης Γιαλκέτσης, Ηλιος Γιαννακάκης, Γιάννης Γιανουλόπουλος, Γιώργος Γιανουλόπουλος, Διονύσης Γουσέτης, Κ. Γραμματικάκης, Βαγγέλης Γρηγόρης, Αννα Δαμιανίδου, Βαγγέλης Δεληπέτρος, Εύη Δεμίρη, Νίκος Δήμου, Θανάσης Διαμαντόπουλος, Κώστας Ζέπος, Πέρσα Ζέρη, Μυρσίνη Ζορμπά, Βασ. Ζουναλής, Κώστας Ζώρας, Αλέξης Ηρακλείδης, Μίκης Θεοδωράκης, Νίκος Θεοτοκάς, Ελιζαμπέττα Καζαλόττι, Γιάννης Καλαϊτζής, Λεωνίδας Καλλιβρετάκης, Ηλίας Κανέλλης, Γκασμέντ Καπλάνι, Κώστας Κάρης, Τάκης Κατσιμάρδος, Ηλίας Κατσούλης, Διονύσης Καψάλης, Παύλος Κλαυδιανός, Γιώργος Κοντογιώργης, Γιάννης Κοντός, Γιώργος Κοροπούλης, Μάγδα Κοτζιά, Ηλίας Κούβελας, Στέλιος Κούλογλου, Χριστίνα Κουλούρη, Κώστας Κουφογιώργος, Νίκος Κυριαζίδης, Γιώργος Λάκος, Κάτια Λεμπέση, Αντώνης Λιάκος, Σταύρος Λιβαδάς, Σπύρος Λιναρδάτος, Νικήτας Λιοναράκης, Λίνα Λούβη, Λεωνίδας Λουλούδης, Πάσχος Μανδραβέλης, Γιώργος Μαργαρίτης, Φαίδων Μαλιγκούδης, Αντώνης Μανιτάκης, Αριστείδης Μανωλάκος, Ναπολέων Μαραβέγιας, Χρήστος Μάτης, Αλίκη Μάτση, Δήμος Μαυρομμάτης, Νίκος Μεγγρέλης, Ηρακλής Μήλλας, Γιάννης Μηλιός, Μιχάλης Μητσός, Τάκης Μίχας, Λευκή Μολφέση, Νίκος Μπακουνάκης, Μάκης Μπαλαούρας, Στρατής Μπαλάσκας, Αριστείδης Μπαλτάς, Παντελής Μπασάκος, Παντελής Μπουκάλας, Γιώργος Μπράμος, Αντώνης Νταβανέλος, Σωτήρης Ντάλης, Νίκος Ξυδάκης, Αλέξης Οικονομίδης, Βασίλης Πάικος, Ανδρέας Πανταζόπουλος, Στέφανος Παπαγεωργίου, Δαμιανός Παπαδημητρόπουλος, Τέτα Παπαδοπούλου, Βίκτωρ Παπαζήσης, Αθ. Παπανδρόπουλος, Τάσος Παππάς, Σπήλιος Παπασπηλιόπουλος, Προκόπης Παπαστράτης, Γιάννης Πατίλης, Βασ. Πεσματζόγλου, Πέτρος Πιζάνιας, Σήφης Πολυμίλης, Δημήτρης Ραυτόπουλος, Αλκης Ρήγος, Μάνος Στεφανίδης, Ριχάρδος Σωμερίτης, Χρήστος Τελίδης, Τάσος Τέλλογλου, Γιάννης Τζαννετάκος, Σταύρος Τσακυράκης, Κώστας Τσαλόγλου, Κώστας Τσουράκης, Αννα Φραγκουδάκη, Δημήτρης Χαντζόπουλος, Λεων. Χατζηπροδρομίδης, Τάκης Χατζόπουλος, Σοφιανός Χρυσοστομίδης, Βάσω Ψιμούλη.
(ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ Ε.ΜΠ.: Οι περισσότεροι υπογράφουν και τη διακηρυξη υπερ του σχεδίου ΑΝΑΝ)
[συνεχίζεται]

7 Απριλίου 2016 στις 9:10 μ.μ.

[συνεχίζεται]
"Η γενοκτονία της μνήμης", του Γιώργου Καραμπελιά, Εκδότη
Περιοδικό ΑΡΔΗΝ, τεύχος 62, Νοέμβριος 2006 – Ιανουάριος 2007
.......................
Και βέβαια, το νέο αποφασιστικό στοιχείο είναι ο εξωραϊσμός της Τουρκοκρατίας και η άμβλυνση της εθνικο-απελευθερωτικής διάστασης του 1821. Για παράδειγμα, στη σελίδα 18, το παιδομάζωμα αναφέρεται ως «στρατολόγηση των παιδιών των χριστιανών από τους Οθωμανούς» (sic!), χωρίς να συνδέεται άμεσα με τους «βίαιους εξισλαμισμούς», και βέβαια δεν γίνεται καμιά αναφορά στην τεράστια έκταση που είχε προσλάβει.
Η Οθωμανική Αυτοκρατορία δεν είναι πια ένα από τα στυγνότερα εκμεταλλευτικά καθεστώτα που γνώρισε η σύγχρονη ιστορία, αλλά μια «πολυπολιτισμική» κοινότητα, όπως απεφάνθη ο μέντορας της «νέας Ιστορίας», εκλεκτός των εντύπων του Οργανισμού Λαμπράκη, Αντώνης Λιάκος. Όσο δε για τη μετεπαναστατική ιστορία, εκεί, τα πράγματα λαμβάνουν την έκταση σκανδάλου. Η απελευθέρωση της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας μεταβάλλονται σε «προσάρτηση», ενώ, ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, υπογραμμίζεται ο «μειοψηφικός χαρακτήρας» του ελληνικού πληθυσμού της πόλης, χωρίς καμιά αναφορά στους ελληνικούς αγροτικούς πληθυσμούς της ευρύτερης περιφέρειας της Θεσσαλονίκης, ούτε στους εκτεταμένους ελληνικούς πληθυσμούς σε περιοχές που σήμερα ανήκουν σε άλλα κράτη, και όχι μόνο την Τουρκία κ.λπ., κ.λπ.
Ο Όμιλος Προβληματισμού για τον Εκσυγχρονισμό της Κοινωνίας (ΟΠΕΚ) πραγματοποίησε χθες βράδυ στη Λευκωσία εκδήλωση - συζήτηση με θέμα : "Η Ιστορία στην εκπαίδευση : Συντήρηση ή Μεταρρύθμιση.
Στη συζήτηση, που έγινε με αφορμή το θόρυβο που προκλήθηκε σε Κύπρο και Ελλάδα για τα όσα περιέχονται στο νέο βιβλίο Ιστορίας της Γ' Λυκείου για την ΕΟΚΑ, έλαβαν μέρος οι Αντώνης Λιάκος καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αλέξης Ηρακλείδης Αναπληρωτής καθηγητής Διεθνών Σχέσεων στο Πάντειο, Σία Αναγνωστοπούλου, Επίκουρος καθηγήτρια Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, Σάββας Παύλου φιλόλογος και Δημήτρης Ταλιαδώρος Ιστορικός - ερευνητής.
(ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ Ε. ΜΠ.: ΑΠΑΝΤΕΣ ΓΝΩΣΤΟΙ....)
Έκθεση χωρίς τίτλο εναντίον της λογοκρισίας. 5.6.2007 . (ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Πρόκειται για τον αυν... δεσποινίδος υπό του ήχους του ελληνικού (προς θεού, όχι τουρκικού) ύμνου.
Το έργο του οποίου η προβολή διακόπηκε με απαράδεκτα βίαιο τρόπο από την αστυνομία κατά τη διάρκεια της έκθεσης «Ι syghroni elliniki skini» στο πλαίσιο της Art Athina συνταιριάζει δυο διαφορετικές αφηγήσεις.
Από τη μία την εκμετάλλευση των εθνικών συμβόλων από την αυταρχική πολιτική του ελληνικού κράτους της δεκαετίας του 1960 και του 1970 και από την άλλη τη διάδοση της κινηματογραφικής πορνογραφίας ως μιας εσωτερικής και βασανισμένης διεξόδου των καταπιεσμένων ενστίκτων. Η χρήση αρχειακού υλικού, η κινηματογράφηση των .........
Έκθεση χωρίς τίτλο, εναντίον της απαράδεκτης λογοκρισίας που σημειώθηκε στην Art Athina 2007.
Δευτέρα 4 - Πέμπτη 7 Ιουνίου 2007 Ιάσωνος 45, Μεταξουργείο Ι. Κώνστας, Δ. Παπαδοπούλου, Νίκος Τρανός, Κ. Κατσούρη, Νίκος Καναρέλης, Ρωσίνα Μπαλτατζή,... Πόπη Κρούσκα, Αντώνης Λιάκος, Όλγα Δανιηλοπούλου, Κατερίνα Φρουζάκη, Μαρία Μαραγκού,...524 διανοούμενοι υπέρ του διαχωρισμού εκκλησίας-κράτους 20-052005
Τις τελευταίες ημέρες ο δημόσιος βίος συγκλονίζεται και η χώρα μας εκτίθεται εκ νέου διεθνώς από τις αποκαλύψεις φαινομένων διαπλοκής, βαθιάς σήψης και διαφθοράς σε σημαντικούς θεσμούς...
[συνεχίζεται]

7 Απριλίου 2016 στις 9:11 μ.μ.

[συνεχίζεται]
Είναι θεμελιώδες ζήτημα δημοκρατίας.
1)Aγγελίδης Μανόλης, παν/κός, Πάντειο 2) Αβδελίδη Καλλισθένη, ΕΚΚΕ 3) Αγγελόπουλος Γιώργος, Παν/μιο Μακεδονίας 4) Αδάμ Νίκος, συνταξιούχος ΟΤΕ...., 244) Λιάκος Αντώνης, παν/κός, ιστορικός,..... 518) Χούχος Χρήστος, καθηγητής, Ξάνθη, 519) Χριστόπουλος Δημήτρης, παν/κός, Πάντειο 520) Χρυσάκης Μανώλης, ΕΚΚΕ 521) Χρυσόγελος Νίκος, χημικός 522) Ψαρρά Αγγέλικα, ιστορικός 523) Ψημμένος Γιάννης, καθηγητής 524) Ψιμούλη Βάσω, ιστορικός
Yπογραφές κατά της απόσυρσης του βιβλίου της Στ' δημοτικού
[συνεχίζεται]
1.Αβάνης Γεώργιος, Εκπαιδευτικός Β/ θμιας Εκπαίδευσης,....... 203. Λιάκος Αντώνης, Καθηγητής Νεότερης Ιστορίας, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Οι μετριοπαθείς «εθελοντές» παραστρατιωτικοί της Σρεμπρένιτσα και οι... «φανατικοί» πανεπιστημιακοί και δημοσιογράφοι
Του Μανώλη Βασιλάκη
Μεγάλη έκπληξη δοκίμασα παρακολουθώντας τον «διάλογο» για τη σφαγή της Σρεμπρένιτσα και πραγματική κατάπληξη από την ΚΑΚΟΗΘΕΙΑ που διαπνέει το κείμενο της «ppol» με τίτλο «Οι Έλληνες εθελοντές και η “προοδευτική πολιτική” / της Σύνταξης» η οποία αυτόκλητη ανέλαβε την υπεράσπιση….
Παρ’ όλα αυτά στέλνω τούτο το κείμενο προς δημοσίευσιν μαζί με την ανακοίνωση όσων έχουν υπογράψει μέχρι στιγμής (προς δημοσίευσιν επίσης), για να δηλώσω ότι είναι τιμή μου να ανήκω στον... «κόσμο των φανατικών», όπως ο «φανατικός» Νίκος Δήμου, ο «φανατικός» Αντώνης Λιάκος, ο «φανατικός» Ηλίας Κατσούλης, ο «φανατικός» Γ. Γιανουλόπουλος, ο «φανατικός» Ρ. Σωμερίτης, ο «φανατικός» Η. Κανέλλης, ο «φανατικός» Μ. Μητσός, ο «φανατικός» Π. Μανδραβέλης, ο «φανατικός» Δ. Ραυτόπουλος, ο «φανατικός» Λ. Χατζηπροδρομίδης κ.ά. που συνυπογράφουν αυτή τη Έκκληση.

Δελτίο τύπου από το περιοδικό ΑΝΤΙΒΑΡΟ, 10 Μαίου 2007
Στην ίδια δημόσια εκδήλωση, που έγινε μάλιστα υπό την αιγίδα παιδαγωγικού τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, η καθηγήτρια του τμήματος κα Αννα Φραγκουδάκη χαρακτήρισε "ρατσιστική" κάθε επίκληση της προσφοράς τής κλασσικής Ελληνικής αρχαιότητας στον Ευρωπαϊκό πολιτισμό, γιατί έτσι οι σύγχρονοι Έλληνες "θέλουν να κρύψουν το άσκημο και μπάσταρδο εθνικό τους πρόσωπο".
Ο δε καθηγητής Ιστορίας Αντώνης Λιάκος αμφισβήτησε τη σχετική επιταγή του Συντάγματος, καλώντας ιστορικούς και δασκάλους "αντί να ενισχύουν την εθνική ταυτότητα, πρέπει να δίνουν στους μαθητές τους τα εφόδια για να επιλέγουν οι ίδιοι την ταυτότητά τους".
Ευριπίδης Μπίλλης
Τ. Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger