Home » , » Ξανά περί ένοπλης μειοψηφικής βίας με αφορμή μια προκήρυξη της "Ομάδας Λαϊκών Αγωνιστών"

Ξανά περί ένοπλης μειοψηφικής βίας με αφορμή μια προκήρυξη της "Ομάδας Λαϊκών Αγωνιστών"

Από giorgis , Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2017 | 8:30 μ.μ.

Του Γ. Γ.

«Ο ριζικός κοινωνικός μετασχηματισμός δεν μπορεί παρά να είναι έργο της κινητοποιημένης και οργανωμένης κοινωνίας. Η δράση του αντάρτικου πόλης δεν μπορεί να νοηθεί σε αντίθεση με τη λαϊκή κινητοποίηση, ανεξάρτητα και αποκομμένα από αυτήν. Αν δεν υπάρχει λαϊκή στήριξη στο αντάρτικο σχέδιο, αναπόφευκτα αυτό οδηγείται στην αποτυχία. Ο αγώνας δεν μπορεί να είναι καθαρά στρατιωτικός. Χρειάζεται να είναι πολιτικοστρατιωτικός».

Δημήτρης Κουφοντίνας.


Η ένοπλη πάλη δεν είναι πανάκεια, δεν είναι η μοναδική απάντηση στη κοινωνική υποδούλωση. Είναι όμως αναπόσπαστο τμήμα του συνολικού σχεδιασμού για την αντίσταση στη κατασταλτική επέλαση, την ανταπόδοση της βίας απέναντι στην αστική τάξη που μας ποδοπατά και την προετοιμασία για την μετωπική αναμέτρηση μαζί της.

Η ομάδα μας σε σχέση με τη συγκυρία, επιμένει στη θέση της για την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός πολιτικοστρατιωτικού μετώπου. Βάση ενός τέτοιου μετώπου δεν μπορεί να είναι η ιδεολογική ταύτιση, ούτε οι απόλυτες συγκλίσεις σε επιμέρους ζητήματα τακτικής. «Οι λέξεις μας χωρίζουν, οι πράξεις μας ενώνουν» έλεγαν οι Τουπαμάρος προσδίδοντας ένα μετωπικό και πολυσυλλεκτικό χαρακτήρα στο λαϊκό επαναστατικό κίνημα.

Η ένοπλη πάλη, χωρίς την κινηματική και λαϊκή υποστήριξη δεν μπορεί να ευδοκιμήσει, παρά μόνο να ευτελιστεί ως μια ''προσωπική'' αντιπαράθεση με το καθεστώς. Με αυτό το δεδομένο, η δράση της ομάδας μας διεκδικεί, πέρα από το να αποδείξει ότι το σύστημα είναι τρωτό και ετοιμόρροπο, την ανάδειξη της ένοπλης αντιπαράθεσης ως άμεσο και επίκαιρο εργαλείο στα χέρια του κινήματος. ... Ώστε να δημιουργηθεί ένα μαζικό-κοινωνικό αντάρτικο, ένα ενιαίο πολιτικοστρατιωτικό μέτωπο ως δύναμη ικανή να αναχαιτίσει τη μνημονιακή λαίλαπα.

Απόσπασμα από προκήρυξη της «Ομάδας Λαϊκών Αγωνιστών» όταν αναλάμβανε την ευθύνη  για την ένοπλη επίθεση που είχε πραγματοποιήσει  στις 14 Γενάρη 2013, στα κεντρικά γραφεία της Νέας Δημοκρατίας στη λεωφόρο Συγγρού.


Σαφώς και δεν υποτιμάμε οποιαδήποτε κατάκτηση των καταπιεσμένων, ακόμα κι όταν αυτή εμφανίζεται στο ήδη ναρκοθετημένο και δομικά εχθρικό νομικό εποικοδόμημα, μιας και η κάθε (έστω και μικρή) νίκη στο πεδίο του Δικαίου αποτελεί αποκρυστάλλωση σε νομική μορφή της αδιάκοπης ταξικής πάλης.
Πρέπει να περιφρουρούμε την κάθε κατάκτηση και όχι να την υποτιμάμε επειδή παίζουμε εκτός έδρας, στο γήπεδο του εχθρού.
Από την άλλη, όμως, ο φετιχισμός της νομιμότητας που διαχέει ύπουλα το δηλητήριό του στις λαϊκές μάζες, αποτελεί εμπόδιο στην ανάπτυξη του ταξικού κινήματος και πρέπει να αντιμετωπιστεί με αποφασιστικότητα ως εχθρός.
Όχι μονάχα επειδή κινείται εντός της κυρίαρχης αστικής ιδεολογίας, αλλά κι επειδή σαμποτάρει στην πράξη τα ταξικά μας συμφέροντα, σκορπώντας σε πρώτο βαθμό ειρηνιστικές αυταπάτες και φρούδες ελπίδες και στο τέλος απογοήτευση και παραίτηση.

Οι εκμεταλλευόμενοι μονάχα με τη δίκαιη λαϊκή αντιβία και τη συλλογική τους ανυπακοή μπορούν να απαντήσουν στην καταιγιστική βία που δέχονται. Μονάχα η ταξική οργάνωση και η έμπρακτη αμφισβήτηση του κρατικού μονοπωλίου στη βία μπορεί να σταθεί πραγματικό ανάχωμα στη μνημονιακή καταιγιστική επίθεση. Οποιαδήποτε ελπίδα ανάθεσης είναι αποπροσανατολιστική και εχθρική και πρέπει να χτυπηθεί ιδεολογικά και πολιτικά.

Τα παραπάνω περιέχονται σε ένα μακροσκελέστατο και καλά δομημένο κείμενο με ο οποίο η «Ομάδα Λαϊκών Αγωνιστών» αναλαμβάνει την βομβιστική ενέργεια που έκανε πρόσφατα στο Εφετείο Αθήνας.

Με ερέθισμα το κείμενο που δημοσιεύτηκε στο indymedia θέλουμε να επαναλάβουμε κάποιες σχετικές πάγιες θέσεις μας:

«Βλέπετε, οι άνθρωποι που έχουν δύναμη, μόνο ένα πράγμα ξέρουν και καταλαβαίνουν: τη βία».

Νόαμ Τσόμσκι, από το βιβλίο του Understanding Power, του 2002.

Το ζήτημα είναι ποιος ασκεί την βία, απέναντι σ’ αυτούς «που έχουν δύναμη» και με ποιο τρόπο.
Για τους κομμουνιστές είναι ξεκάθαρη η απάντηση. «Μόνο το μαζικό κίνημα μπορεί να θεωρηθεί σαν πραγματική πολιτική πάλη. Και οι μεμονωμένες τρομοκρατικές ενέργειες μπορούν και πρέπει να φέρουν όφελος μόνο όταν βρίσκονται σε στενή και άμεση σύνδεση με το μαζικό κίνημα». Β.Ι.Λένιν - (Απαντα, τ.40, σελ. 312).

Λαϊκή αντι-βία, απέναντι στο κράτος και στους μηχανισμούς του μπορεί να πρέπει να υπάρχει ακόμα και αν δεν βρισκόμαστε σε επαναστατικές καταστάσεις αρκεί αυτές να «βρίσκονται σε στενή και άμεση σύνδεση με το μαζικό κίνημα» όπως λέει ο Λένιν. Δεν πρέπει δηλαδή οι επαναστάτες, οι κομμουνιστές, να έχουν σαν ευαγγέλιο την παραλυτική αστική νομιμότητα.

Από κει και πέρα να επαναλάβουμε ότι θεωρούμε τις οργανώσεις ένοπλης μειοψηφικής βίας μέρος του επαναστατικού κινήματος, τα άτομα που συμμετέχουν σ’ αυτές συντρόφους, άσχετα αν δεν συμφωνούμε στον τρόπο δράσης τους.

Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι ο ελληνικός λαός ποτέ δεν ένιωσε να κινδυνεύει από την δράση αυτών των οργανώσεων. Άλλη είναι η βία που απειλεί όλη την ελληνική κοινωνία και όχι τα επιλεγμένα χτυπήματα των οργανώσεων μειοψηφικής ένοπλης βίας. Και αυτή είναι η βία της καπιταλιστικής βαρβαρότητας. Μιας βίας που δεν έχει ενόχους, δεν δικάζεται από κανένα δικαστήριο και οι δράστες της είναι οι εγκληματίες του λευκού κολάρου που υπηρετούν και στηρίζουν το απάνθρωπο καπιταλιστικό σύστημα. 

Εμείς, απ' την αρχή έχουμε προσπεράσει αντιλήψεις συνωμοσιολογικού χαρακτήρα που πάντα πίσω από τέτοιες οργανώσεις «ανακαλύπτουν», «προβοκάτορες», «μυστικές υπηρεσίες» κ.λ.π.

Αυτή την στιγμή έχουμε δεκάδες πολιτικούς κρατούμενους. Μπορεί κανένας να ισχυριστεί ότι η 17Ν, ο ΕΛΑ ή ο Επαναστατικός Αγώνας και η Συνωμοσία των Πυρήνων της Φωτιάς ήταν δημιουργήματα ή είχαν διαβρωθεί από μυστικές υπηρεσίες;

Επειδή  όλοι αυτοί οι δημοσιολόγοι, δεν θέλουν να δώσουν απάντηση στο ερώτημα  ποιο είναι το κίνητρο που κάνει νέους ανθρώπους να ρισκάρουν την ίδια τους την ζωή ή στην καλύτερη περίπτωση γ’ αυτούς να σαπίσουν τα υπόλοιπα χρόνια τους στα κάτεργα μιας φυλακής, εντασσόμενοι σε μια οργάνωση μειοψηφικής βίας,  αναμασούν τις παπαριές κάποιων καθεστωτικών κομμάτων, περί "προβοκατορολογίας".
Μοιράσου το :

+ σχόλια + 9 σχόλια

Ανώνυμος
27 Δεκεμβρίου 2017 στις 9:26 μ.μ.

Αναζήτησα το απόσπασμα του Λένιν στο οποίο αναφέρεσαι (Άπαντα, τόμ. 40, σ. 312), αλλά κάτι τέτοιο δεν υπάρχει σ’ αυτή τη σελίδα. Αντίθετα, αυτό που γράφει ο Λένιν, μεταξύ άλλων, είναι: «Μόνο με τη βία εδώ δεν μπορείς να κάνεις τίποτε.». Μπορείς μήπως να το ξαναψάξεις;

27 Δεκεμβρίου 2017 στις 11:07 μ.μ.

Η πηγή μου είναι κείμενο του Πέτρου Γιώτη, ενός ατόμου που θεωρώ ότι έχει ασχοληθεί πάρα πολύ με την μ/λ κοσμοθεωρία http://www.eksegersi.gr/issue/453/%CE%92%CE%B1%CE%B8%CF%8D-%CE%9A%CF%8C%CE%BA%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%BF

Ανώνυμος
28 Δεκεμβρίου 2017 στις 2:30 π.μ.

Η δική μου «πηγή» είναι ο Μπέρτολτ Μπρεχτ, ο οποίος σε ένα ποίημά του γράφει: «Ευλογημένη ας είναι η αμφιβολία!».

Και τώρα στο «ψητό». Μια γρήγορη αναζήτηση σε όλο το διαδίκτυο δείχνει ότι η αριστερά δεν σκέφτεται κριτικά (τουλάχιστον ένα σημαντικό μέρος της). Ο ένας αντιγράφει τον άλλο, χωρίς ποτέ κανείς μέχρι σήμερα να κάνει το κόπο να αναζητήσει τα λόγια αυτά του Λένιν στα Άπαντά του. Αναφέρω μερικούς: 1) Νίκος Μπογιόπουλος (στο «Ριζοσπάστη» και στον «Ημεροδρόμο»), 2) ιστοσελίδα erodotos.wordpress.com, 3) ιστοσελίδα guevaristas.org, 4) ο ανεκδιήγητος Αντώνης (βλ. Lenin Reloaded), 5) ιστοσελίδα athens.indymedia.org, 6) να μη ξεχάσουμε ακόμη τον …μεγάλο και αξεπέραστο μου-λου Πέτρο Γιώτη, κοκ.

Μ’ αυτά που ανέφερα πιο πάνω, δε θέλω να πω ότι τα λόγια αυτά δεν ανήκουν στο Λένιν. Μπορεί όντως να τα έγραψε. Για να πειστώ όμως πρέπει να γνωρίζω που ακριβώς βρίσκονται. Για έναν απλό λόγο: Ο Λένιν στα γραπτά του εφάρμοζε τις αρχές της διαλεκτικής. Δυό από αυτές: 1) Τα γεγονότα κρίνονται πάντα μέσα στο ιστορικό πλαίσιο στο οποίο γεννήθηκαν. 2) Κρίνονται πάντα στη διαλεκτική τους σύνδεση με άλλα γεγονότα και όχι ξεκομμένα μεταξύ τους. Θα με διευκόλυνε λοιπόν, αν γνώριζα το συγκεκριμένο άρθρο του Λένιν, ώστε να δω που ακριβώς αναφέρεται, και όχι τι νομίζει ο Πέτρος Γιώτης. Τα παραθέματα (τσιτάτα) μπορούν να βοηθήσουν υπό προϋποθέσεις, μπορούν όμως και να φενακίσουν.

Αυτά. Και άλλη φορά να προσέχεις. Με την ευκαιρία, σου εύχομαι ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!

30 Δεκεμβρίου 2017 στις 12:00 π.μ.

Ο Λένιν - άλλος «υποδεέστερης» επαναστατικότητας έναντι των «μαρτύρων» κι αυτός... - στο γράμμα του «Προς τον Φ. Κορίτσονερ, 25 του Οχτώβρη 1916» («Απαντα», εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή», τόμος 49, σελ. 312-313), έλεγε:

«Οσον αφορά την πολιτική εκτίμηση της πράξης - εμείς, φυσικά, παραμένουμε στην παλιά μας άποψη, που έχει επιβεβαιωθεί από την πείρα δεκαετιών, ότι οι ατομικές τρομοκρατικές απόπειρες δολοφονίας είναι άσκοπο μέσο πολιτικής πάλης (...) οι μεμονωμένες απόπειρες δολοφονίας, σαν επαναστατική τακτική, είναι άσκοπες και επιζήμιες. Μόνο το μαζικό κίνημα μπορεί να θεωρηθεί σαν πραγματική πολιτική πάλη. Και οι μεμονωμένες τρομοκρατικές ενέργειες μπορούν και πρέπει να φέρουν όφελος μόνο όταν βρίσκονται σε στενή και άμεση σύνδεση με το μαζικό κίνημα. Οι τρομοκράτες στη Ρωσία (ενάντιά τους πάντοτε παλεύαμε) έκαναν μία σειρά μεμονωμένες απόπειρες δολοφονίας, όμως το Δεκέμβρη του 1905, όταν ή υπόθεση έφτασε επιτέλους στο μαζικό κίνημα, στην εξέγερση - όταν χρειαζόταν να βοηθήσουμε τη μάζα να χρησιμοποιήσει βία, τότε ακριβώς οι "τρομοκράτες" απουσίασαν. Και δω βρίσκεται το λάθος των τρομοκρατών».

https://www.rizospastis.gr/story.do?id=1834493

"η αριστερά δεν σκέφτεται κριτικά..." ελέγχεται η ακρίβεια της γενίκευσης.
"Οι Κομμουνιστές δίνουν πηγές και στοιχεία όταν αναφέρουν κάτι." Αναντίρρητα!
https://ia600208.us.archive.org/12/items/Lenin_apanta/Lenin_49.pdf

Τσεκ;

Ανώνυμος
30 Δεκεμβρίου 2017 στις 3:23 μ.μ.

@ Ντούρος Εργατιστής

Τώρα πείστηκα.

«Ξέχασες» όμως κάτι. Η ακριβής διατύπωση αυτών που ανέφερα ήταν: «… η αριστερά δεν σκέφτεται κριτικά (τουλάχιστον ένα σημαντικό μέρος της).». Παρέλειψες την παρένθεση!

Αναφορικά με το κείμενο του Μπογιόπουλου, στηρίχτηκα σ’ αυτό: https://www.rizospastis.gr/story.do?id=7254742

31 Δεκεμβρίου 2017 στις 2:07 μ.μ.

η επανασταση αναβαλλεται μεχρι να διευκρινιστει τι ειπε, τι δεν ειπε ο βλαδιμηρος.
γιατι υποτιμαμε την γνωμη μας , φροντιζουμε να την στοιχισουμε πισω απο αποσπασματα εργου των γκραμσι, λουξεμπουργκ, λενιν κλπ
επαναλαμβανεται η ιστορια;

Ανώνυμος
31 Δεκεμβρίου 2017 στις 9:16 μ.μ.

Δεν είναι έτσι φίλε Γιάννη. Ούτε η επανάσταση αναβάλλεται, όπως το θέτεις ειρωνικά, ούτε υποτιμάμε τη γνώμη μας. Απλά, ζήτησα μια διευκρίνηση και την πήρα.

Από κει και πέρα, οι σημερινοί μαρξιστές/κομμουνιστές είναι ανάγκη να προχωρήσουν παραπέρα απαντώντας σε ζητήματα που θέτει η σημερινή εποχή, ταυτόχρονα, όμως, δε μπορούν να προσπεράσουν τη κληρονομιά που μας άφησαν όλοι αυτοί οι άνθρωποι. Όποιος δε μελετά το παρελθόν, όποιος το χλευάζει -για να το θέσω κάπως παρατραβηγμένα-, και, ασφαλώς, όχι μόνο τη κληρονομιά του κομμουνιστικού και εργατικού κινήματος, αυτός δεν έχει μέλλον!

Εδώ θα ‘θελα να «κλείσω» απ’ τη μεριά μου αυτό το θέμα και δε θα επανέλθω. Το θεωρώ λήξαν.

ΥΓ: Αν μέσα από τα σχόλια που έγραψα θεωρηθεί ότι έθιξα κάποιον, θα ‘θελα να επισημάνω ότι δεν είχα τέτοια πρόθεση. Καθένας συμβάλλει σ’ αυτό που ονομάζουμε «αριστερά» με τον δικό του τρόπο, έτσι όπως αυτός θεωρεί σωστό. Από κει και πέρα ας κριθεί από την Ιστορία.

2 Ιανουαρίου 2018 στις 2:10 π.μ.

διαβασα την απαντηση σε σχολιο δικο μου
προς Παναγιωτη Γ.

3 Ιανουαρίου 2018 στις 1:47 π.μ.

που βρισκεται τελικα το αποσπασμα του λενιν; υπαρχει στ' αληθεια;
η αναζητηση οδηγει στην σελιδα https://www.marxists.org/archive/lenin/works/1916/oct/25fk.htm απο οπου προκυπτει τομος 35 σελιδες 237-239.
το αξιοσημειωτο ειναι οτι ο ιδιος τομος απο το https://drive.google.com/file/d/0B7-PRrt0i0x8QWJKeUd6dEIxOVE/view στα ελληνικα δηλαδη εχει αλλο περιεχομενο και δεν περιλαμβανει το ζητουμενο.
το αστειο (;) δε της υποθεσης ειναι οτι και ο μπογιοπουλος απο την αντικρουση του κκε και ο γιωτης (αποσπασμα που παρατιθεται παραπανω) αντλουν επιχειρημα απο την ιδια παραγραφο. απλα ο μπογιοπουλος ειναι πιο επιλεκτικος. και αρκειται στην μιση παραγραφο.(στον μισο λενιν)

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger