Ο Μίμης Ανδρουλάκης, είναι στην κατηγορία των "επάγγελμα πρώην κομμουνιστής", απ' αυτούς που επένδυσαν στο χρηματιστήριο της αστικής πολιτικής, το πέρασμα τους από το ΚΚΕ, ο συγκεκριμένος συμμετείχε και την αντιδικτατορική του δράση, για να αποκτήσει "μετοχές" στην δημόσια παρουσία του.
Ετσι και ο Ανδρουλάκης βρέθηκε στον ΣΥΡΙΖΑ, στην κομματική νομενκλατούρα του ΠΑΣΟΚ, μεταβλήθηκε σε θλιβερός απολογητής του καπιταλιστικού συστήματος και τα τελευταία χρόνια εκδηλώνει αντιΚΚΕ απωθημένα.
Μακριά από μένα κάθε ψυχαναλυτική προσέγγιση, αλλά δεν μπορώ να μην πω ότι μου πέρασε από το μυαλό ότι του έμεινε "τραύμα" από το 1991, όταν στο 13ο συνέδριο του ΚΚΕ, το 1991, ο Χαρίλαος Φλωράκης, επέλεξε να στηρίξει για γ.γ. της Κ.Ε την Αλέκα Παπαρήγα και όχι τον ίδιο, ο οποίος υπήρξε και ο αγαπημένος του λογογράφος.
Αυτή την αίσθηση την είχα αποκτήσει από πολύ παλιά, όταν είχα διαβάσει το βιβλίο του "Ο Κόκκινος Κάβουρας" όπου κάνει χαρμάνι πραγματικά γεγονότα με φαντασιώσεις του. και παρουσιάζει δήθεν συγκλονιστικές αποκαλύψεις του για «διείσδυση χαφιέδων στην ηγεσία του ΚΚΕ».
Τώρα και μετά τις αντιδράσεις που υπήρξαν από την πρόσφατη κυκλοφορία του βιβλίου του Μίμη Ανδρουλάκη «Πριν σβήσουν τα φώτα», η αίσθησή μου αυτή πάει να πάρει την μορφή πεποίθησης. Μετά το κείμενο του Θανάση Σκαμνάκη, στο οποίο ο Μ. Ανδουλάκης χαρακτηρίζεται "εκ συστήματος ψεύτης και κατ’ επάγγελμα πολιτικός απατεώνας", έρχεται σήμερα μια κοινή δήλωση 15 ατόμων που "βρεθήκαν για πολλά χρόνια, και κυρίως την εποχή της δικτατορίας, στις τάξεις της ΚΝΕ και του ΚΚΕ". να παραθέσουν μια τοποθέτηση λίβελο για τον λακέ του συστήματος.
Περισσότερα ψέματα, λιγότερες αλήθειες στο βιβλίο του Μίμη Ανδρουλάκη
Αυτές τις ημέρες κυκλοφόρησε το βιβλίο του Μίμη Ανδρουλάκη «Πριν σβήσουν τα φώτα», το οποίο ο συγγραφέας χαρακτηρίζει αυτοβιογραφικό-ιστορικό. Θεωρούμε πως με τα όσα γράφει στην Ενότητα του βιβλίου του με τίτλο «Ήμουν ένας από αυτούς – Αντίσταση – Πολυτεχνείο 1973», έχει παραβεί κάθε μεθοδολογική και δεοντολογική αρχή που πρέπει να διέπει μια προσωπική μαρτυρία.
Εμείς ιστορικοί δεν είμαστε. Βρεθήκαμε όμως για πολλά χρόνια, και κυρίως την εποχή της δικτατορίας, στις τάξεις της ΚΝΕ και του ΚΚΕ. Ως μάρτυρες των συμβάντων και ως συμμέτοχοι, διαπιστώνουμε πως τα ψέματα, οι ανακρίβειες και οι ηθελημένες ασάφειες που περιέχει είναι πολύ περισσότερα από τις (λίγες) αλήθειες.
Όλοι μας γνωρίσαμε τον Μ.Α. μετά τη μεταπολίτευση και άρα όποτε μας τοποθετεί σε συναντήσεις μαζί του είναι ανακριβή.
Ο Μίμης Ανδρουλάκης αναφέρεται σε πολλά και σε πολλούς. Για τα περισσότερα όμως δεν παραθέτει καμία ιστορική πηγή. Κανένα αντικειμενικό στοιχείο που να επιβεβαιώνει τα λεγόμενά του. Αντί αυτού λειτουργεί ως αδίστακτος κλεπτομνήμων, υφαρπάζοντας αφηγήσεις άλλων που παρουσιάζει δικές του ως προσωπικές μαρτυρίες προκειμένου να δώσει ισχύ στους αναπόδεικτους ισχυρισμούς του. Τσιμπολογάει περιστατικά και φράσεις, τα μεταπλάθει σε διαλόγους, που παραθέτει εντός εισαγωγικών, και τα πλασάρει με τρόπο που να φαίνεται ότι ήταν «αυτόπτης μάρτυς». Και όπου δυσκολεύεται ή δεν έχει υλικό προς απαλλοτρίωση που να τον βολεύει ή θέλει να προσδώσει μεγαλύτερη δραματική ένταση στα λεγόμενά του, καταφεύγει στο ακόμα πιο εξωφρενικό: επικαλείται λόγια που του έχουν δήθεν «εκμυστηρευτεί» ή «εξομολογηθεί» ακριβοί σύντροφοι που από χρόνια δεν βρίσκονται στη ζωή και, φυσικά, δεν μπορούν ούτε να τον διαψεύσουν ούτε να τον επιβεβαιώσουν.
Ο ίδιος υποστηρίζει πως μιλάει για πρώτη φορά ύστερα από 49 χρόνια, προφανώς για να δώσει μια ακόμη δραματική ένταση στη «μαρτυρία» του. Τον διαψεύδει ο εαυτός του. Καθένας που ενδιαφέρεται μπορεί να ανατρέξει στις πολλές προηγούμενες και έντυπες δημόσιες αφηγήσεις του. Σε αυτές, όπως και στην τωρινή, προσθέτει ή αφαιρεί σκηνές από τον αντιδικτατορικό βίο του ανάλογα με τις πολιτικές ή προσωπικές επιδιώξεις του της στιγμής.
Στην παρούσα έκδοση ο επιδιωκόμενος στόχος είναι η ανάδειξη του σε ρόλο κύριου πρωταγωνιστή, ισχυρισμός που δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα και που δεν επιβεβαιώνεται σε καμία από τις μέχρι τώρα περισσότερες από 100 επώνυμες μαρτυρίες οι οποίες έχουν δει τη δημοσιότητα τα τελευταία 49 χρόνια.
Δεν φαίνεται όμως πως όλα αυτά του αρκούν. Προχωράει σε μια ακόμη απρέπεια. Προσπαθεί να προβάλλει τον εαυτό του ως το κύριο πρόσωπο σε αντίστιξη με την εμπαθή εκμηδένιση του ρόλου του τότε γραμματέα της Οργάνωσης Σπουδάζουσας της ΚΝΕ Κώστα Τζιαντζή, τόσο στην αντιδικτατορική πάλη γενικά, όσο και στην εξέγερση του Πολυτεχνείου ειδικότερα. Και μάλιστα 11 χρόνια μετά το θάνατό του.
Ο Μ.Α. επιχειρεί ένα φθηνό αντιπερισπασμό. Δεν τον έπιασε έτσι ξαφνικά ο πόνος για την «Πανσπουδαστική Νο 8». Άλλος είναι ο στόχος της τυμβωρυχίας του: ρίχνοντας το αποκλειστικό ανάθεμα στον Κώστα Τζιαντζή για όλες τις οργανωτικές «ανεπάρκειες» της ευρισκόμενης τότε σε βαθιά παρανομία καθοδήγησης του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, παρουσιάζοντάς τον ως τον αποκλειστικό φορέα του «αμετάκλητου σφάλματος» τονώνει την αίσθηση μεγαλείου για τον εαυτό του, που φαίνεται ότι την έχει ανάγκη.
Δεν είναι στις προθέσεις μας να αφαιρέσουμε ούτε ένα αντιδικτατορικό γαλόνι από τον Μ.Α. Ήταν μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής στο Πολυτεχνείο, χωρίς να είναι χρεωμένος με οποιονδήποτε ιδιαίτερο ή, πολύ περισσότερο κρίσιμο τομέα της. Ήταν κι αυτός ένας ανάμεσα σε άλλους, πολλοί από τους οποίους στάθηκαν περισσότερο άτυχοι στα χρόνια της μαύρης παρανομίας, καταδιώχτηκαν, συνελήφθησαν και βασανίστηκαν στα μπουντρούμια της ΕΣΑ και της Ασφάλειας.
Το βιβλίο αυτό δεν είναι, όπως ο ίδιος έχει προαναγγείλει, παρά ο πρώτος τόμος και θα ακολουθήσει ο δεύτερος που θα περιέχει τα όσα συνέβησαν μετά το 1974. Οπότε και εμείς επιφυλασσόμαστε για μια συνολική απάντηση μετά την ολοκλήρωση του «πονήματος», οπότε θα έχουμε τη συνολική εκδοχή της ανακατασκευής, με επίκεντρο τον ίδιο, της κατά Μ.Α. σύγχρονης ιστορίας.
1.Αναστασιάδης Κίμων
2.Βαλαβάνη Νάντια
3.Καραγιάννης Γιώργος
4.Κυπραίος Τάκης
5.Παντάκας Δημήτρης
6.Πάντος Στέφανος
7.Παπαγκίκα Κατερίνα
8.Παπαδήμας Άλκης
9.Παπαπέτρου Γιώργος
10.Σκαμνάκης Θανάσης
11.Σορολοπίδης Γιώργος
12.Τσακνής Διονύσης
13.Τσικόπουλος Νίκος
14.Φιλιππάκης Γιώργος
15.Χατζόπουλος Στάθης
Δημοσίευση σχολίου