Κατ' αρχας, δεν αμφισβητείται η ύπαρξη κουκουλοφόρων-ασφαλιτών και παρακρατικών σε πάρα πολλές διαδηλώσεις. Υπάρχουν άλλωστε και σχετικά οπτικοακουστικά ντοκουμέντα. Απ' αυτό όμως, εως ότου να χαρακτηρίζει ο κάθε βλαξ δημοσιογράφος, "χουλιγκάνο" και "μπαχαλάκια" όποιον συγκρούεται με τα ΜΑΤ, υπάρχει μεγάλη απόσταση!
Είναι τόσο άσχετοι και φυτά (όσοι εκ των «δημοσιογράφων» δεν εντάσσονται στη στρατευμένη συνομωταξία των Πρετεντεροιδών),που μολονότι ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ έκαναν σήμερα αναφορές για 1000-1500"μπαχαλάκηδες" στο Σύνταγμα, δεν μπήκαν στον κόπο να σκεφτούν, τι σημαίνει αυτό.
Μήπως δεν έχουν δει πολυάρθμους νεαρούς με κουκούλες να σπάνε McDonald's και τράπεζες στο Siatl των Η.Π.Α, στη Βαρκελώνη, στο Λονδινο κι αλλού;
Μήπως δεν γνωρίζουν πόσοι πιτσιρικάδες έχουν -άνευ λόγου-συρθεί σε αστυνομικά τμήματα κι έχουν φάει της χρονιάς τους, έτσι...για εξακρίβωση κι όπως είναι φυσικό, εξοργίζονται μόνο και μόνο στη θέα των ΜΑΤατζήδων;
Δεν θυμούνται ότι τα ΜΑΤ άφησαν ετοιμοθάνατο -πριν ένα μήνα- το διαδηλωτή Γ. Κάυκα; Μήπως αγνοούν το γεγονός ότι η νεολαία ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΛΛΗ με τη ζωή, που της έχουν επιβάλλει κι ως εκ τουτου εξεγείρεται τόσο ΒΙΑΙΑ, όσο ΒΙΑΙΑ της φέρεται το κοινωνικό-πολιτικό σύστημα; Δεν τα σκέφτηκαν όλα αυτά, οι αστοιχείωτοι και άσχετοι δημοσιογράφοι; Μάλλον όχι...
Ε, τότε ας τους θυμήσουμε δύο σημαντικά γεγονότα της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας, μπας και βγάλουν το χυλό απ’ το μυαλό τους:
1) Στις 8 Μάη του 1936 ,7.000 «μπαχαλάκηδες» απεργοί της Θεσσαλονίκης κατευθύνονται προς τη γενική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος. Η έφιππη κι η πεζή χωροφυλακή προσπαθεί να τους σταματήσει, πλην όμως ανεπιτυχώς. Τότε οι χωροφύλακες άρχισαν να πυροβολούν κατά του άοπλου πλήθους, που ύστερα από το πρώτο σάστισμα, αναδιοργανώνει τις δυνάμεις του και στήνει οδοφράγματα. Την ίδια ώρα, μια επιπλέον διαδήλωση από 4.000 περίπου εργάτες, με κατεύθυνση προς το διοικητήριο, δέχεται επίθεση από τη χωροφυλακή. Οι «κουκουλοφόροι» εργάτες σπάνε το μπλόκο των χωροφυλάκων κι ενώνονται στα οδοφράγματα με τους υπόλοιπους εργάτες.
Το πρωί της 9ης Μαΐου οι χωροφύλακες χτύπησαν στον ψαχνό και σε λίγο έπεσε ο πρώτος νεκρός απεργός: ήταν ο αυτοκινητιστής Τάσος Τούσης
Το βράδυ της 9ης Μαΐου ο λαός, οι «μπαχαλακηδες-κουκουλοφόροι»,δηλαδή οι εργάτες -απεργοί της Θεσσαλονίκης είναι η πραγματική εξουσία στην πόλη. «Οι αρχές είχαν ουσιαστικά καταλυθεί. Οι συνοικισμοί όλοι είχαν καταληφθή από τους διαδηλωτάς», γράφει ο επιμελητής του ημερολογίου του Ιωάννη Μεταξά, Π.Σιφναίος. Και ο Γρ. Δαφνής συμπληρώνει: «Τη νύκτα της 9ης προς 10η Μαΐου, ούτε ο Γενικός Διοικητής, ούτε ο Σωματάρχης, ούτε καμία άλλη αρχή ημπορούσε να ασκήση εξουσίαν! Ητο εκτός πάσης αμφιβολίας ότι ο λαός της Θεσσαλονίκης ήτο κύριος της καταστάσεως».
Σημειωτέον, ότι ο Γιάννης Ρίτσος, ενεπνεύσθη τον «ΕΠΤΑΦΙΟ» με αφορμήτον...«μπαχαλάκια-κουκουλοφόρο» νεκρό απεργό, Τάσο Τούση!
2) Μετά το παλατιανόπραξικόπημα της 15ης Ιούλη , ο λαός και η νεολαία διαδηλώνει και συγκρούεται με την αστυνομία καθημερινά στους δρόμους της πρωτεύουσας, διεκδικώντας στοιχειώδεις δημοκρατικές ελευθερίες.
Στις 21 Ιούλη, γίνεται μεγάλη συγκέντρωση στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου, κυρίως από «μπαχαλάκηδες-κουκουλοφόρους»φοιτητές και οικοδόμους.
Οι διαδηλωτές κατευθύνθηκαν προς την Ομόνοια και στρίβουν στη Σταδίου. Στο ύψος της οδού Χρ. Λαδά, βρίσκουν τις «αύρες» των Σωμάτων Ασφαλείας και στημένα οδοφράγματα από σίδερο και καταιγισμό από καπνογόνα. Η αστυνομία χτυπάει αδίστακτα, οι συγκρούσεις είναι σφορδές. Ο απολογισμός είναι αμέτρητοι τραυματίες και ανάμεσά τους ένας νεκρός. Ο 23χρονος φοιτητής της Ανωτάτης Εμπορικής Σχολής και στέλεχος της Δημοκρατικής Νεολαίας Λαμπράκη, ...«μπαχαλάκιας-κουκουλοφόρος», Σωτήρης Πέτρουλας.
Σημειωτέον, ότι ο Μίκης Θεοδωράκης, ενεπνεύσθη το ομώνυμο ιστορικό του τραγούδι, με αφορμή τον...«μπαχαλάκια-κουκουλοφόρο» νεκρό φοιτητή, Σωτήρη Πέτρουλα!
Αν λοιπόν εξακολουθούν να βαφτίζουν "χουλιγκάνο" και"μπαχαλάκια" όποιον συγκρούεται με την αστυνομία, ίσως να κατάλαβαν τώρα, ότι ο ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΕΤΡΟΥΛΑΣ και ο ΤΑΣΟΣ ΤΟΥΣΗΣ δολοφονήθηκαν, ενώ συμμετείχαν ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ!
Κι είναι τόσο ηλίθιοι, που αφενός αναφέρονται τιμητικά στη μνήμη του Σωτήρη Πέτρουλα, ως μάρτυρα της Δημοκρατίας, αφετέρου συγκινούνται όταν παίζει ο «Επιτάφιος» του Ρίτσου και του Θεοδωράκη για τον Τάσο Τούση, ενώ με τη λογική τους τους θεωρούν "χουλιγκάνους" και "μπαχαλάκηδες"...
askordoulakos
Είναι τόσο άσχετοι και φυτά (όσοι εκ των «δημοσιογράφων» δεν εντάσσονται στη στρατευμένη συνομωταξία των Πρετεντεροιδών),που μολονότι ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ έκαναν σήμερα αναφορές για 1000-1500"μπαχαλάκηδες" στο Σύνταγμα, δεν μπήκαν στον κόπο να σκεφτούν, τι σημαίνει αυτό.
Μήπως δεν έχουν δει πολυάρθμους νεαρούς με κουκούλες να σπάνε McDonald's και τράπεζες στο Siatl των Η.Π.Α, στη Βαρκελώνη, στο Λονδινο κι αλλού;
Μήπως δεν γνωρίζουν πόσοι πιτσιρικάδες έχουν -άνευ λόγου-συρθεί σε αστυνομικά τμήματα κι έχουν φάει της χρονιάς τους, έτσι...για εξακρίβωση κι όπως είναι φυσικό, εξοργίζονται μόνο και μόνο στη θέα των ΜΑΤατζήδων;
Δεν θυμούνται ότι τα ΜΑΤ άφησαν ετοιμοθάνατο -πριν ένα μήνα- το διαδηλωτή Γ. Κάυκα; Μήπως αγνοούν το γεγονός ότι η νεολαία ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΛΛΗ με τη ζωή, που της έχουν επιβάλλει κι ως εκ τουτου εξεγείρεται τόσο ΒΙΑΙΑ, όσο ΒΙΑΙΑ της φέρεται το κοινωνικό-πολιτικό σύστημα; Δεν τα σκέφτηκαν όλα αυτά, οι αστοιχείωτοι και άσχετοι δημοσιογράφοι; Μάλλον όχι...
Ε, τότε ας τους θυμήσουμε δύο σημαντικά γεγονότα της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας, μπας και βγάλουν το χυλό απ’ το μυαλό τους:
1) Στις 8 Μάη του 1936 ,7.000 «μπαχαλάκηδες» απεργοί της Θεσσαλονίκης κατευθύνονται προς τη γενική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος. Η έφιππη κι η πεζή χωροφυλακή προσπαθεί να τους σταματήσει, πλην όμως ανεπιτυχώς. Τότε οι χωροφύλακες άρχισαν να πυροβολούν κατά του άοπλου πλήθους, που ύστερα από το πρώτο σάστισμα, αναδιοργανώνει τις δυνάμεις του και στήνει οδοφράγματα. Την ίδια ώρα, μια επιπλέον διαδήλωση από 4.000 περίπου εργάτες, με κατεύθυνση προς το διοικητήριο, δέχεται επίθεση από τη χωροφυλακή. Οι «κουκουλοφόροι» εργάτες σπάνε το μπλόκο των χωροφυλάκων κι ενώνονται στα οδοφράγματα με τους υπόλοιπους εργάτες.
Το πρωί της 9ης Μαΐου οι χωροφύλακες χτύπησαν στον ψαχνό και σε λίγο έπεσε ο πρώτος νεκρός απεργός: ήταν ο αυτοκινητιστής Τάσος Τούσης
Το βράδυ της 9ης Μαΐου ο λαός, οι «μπαχαλακηδες-κουκουλοφόροι»,δηλαδή οι εργάτες -απεργοί της Θεσσαλονίκης είναι η πραγματική εξουσία στην πόλη. «Οι αρχές είχαν ουσιαστικά καταλυθεί. Οι συνοικισμοί όλοι είχαν καταληφθή από τους διαδηλωτάς», γράφει ο επιμελητής του ημερολογίου του Ιωάννη Μεταξά, Π.Σιφναίος. Και ο Γρ. Δαφνής συμπληρώνει: «Τη νύκτα της 9ης προς 10η Μαΐου, ούτε ο Γενικός Διοικητής, ούτε ο Σωματάρχης, ούτε καμία άλλη αρχή ημπορούσε να ασκήση εξουσίαν! Ητο εκτός πάσης αμφιβολίας ότι ο λαός της Θεσσαλονίκης ήτο κύριος της καταστάσεως».
Σημειωτέον, ότι ο Γιάννης Ρίτσος, ενεπνεύσθη τον «ΕΠΤΑΦΙΟ» με αφορμήτον...«μπαχαλάκια-κουκουλοφόρο» νεκρό απεργό, Τάσο Τούση!
2) Μετά το παλατιανόπραξικόπημα της 15ης Ιούλη , ο λαός και η νεολαία διαδηλώνει και συγκρούεται με την αστυνομία καθημερινά στους δρόμους της πρωτεύουσας, διεκδικώντας στοιχειώδεις δημοκρατικές ελευθερίες.
Στις 21 Ιούλη, γίνεται μεγάλη συγκέντρωση στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου, κυρίως από «μπαχαλάκηδες-κουκουλοφόρους»φοιτητές και οικοδόμους.
Οι διαδηλωτές κατευθύνθηκαν προς την Ομόνοια και στρίβουν στη Σταδίου. Στο ύψος της οδού Χρ. Λαδά, βρίσκουν τις «αύρες» των Σωμάτων Ασφαλείας και στημένα οδοφράγματα από σίδερο και καταιγισμό από καπνογόνα. Η αστυνομία χτυπάει αδίστακτα, οι συγκρούσεις είναι σφορδές. Ο απολογισμός είναι αμέτρητοι τραυματίες και ανάμεσά τους ένας νεκρός. Ο 23χρονος φοιτητής της Ανωτάτης Εμπορικής Σχολής και στέλεχος της Δημοκρατικής Νεολαίας Λαμπράκη, ...«μπαχαλάκιας-κουκουλοφόρος», Σωτήρης Πέτρουλας.
Σημειωτέον, ότι ο Μίκης Θεοδωράκης, ενεπνεύσθη το ομώνυμο ιστορικό του τραγούδι, με αφορμή τον...«μπαχαλάκια-κουκουλοφόρο» νεκρό φοιτητή, Σωτήρη Πέτρουλα!
Αν λοιπόν εξακολουθούν να βαφτίζουν "χουλιγκάνο" και"μπαχαλάκια" όποιον συγκρούεται με την αστυνομία, ίσως να κατάλαβαν τώρα, ότι ο ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΕΤΡΟΥΛΑΣ και ο ΤΑΣΟΣ ΤΟΥΣΗΣ δολοφονήθηκαν, ενώ συμμετείχαν ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ!
Κι είναι τόσο ηλίθιοι, που αφενός αναφέρονται τιμητικά στη μνήμη του Σωτήρη Πέτρουλα, ως μάρτυρα της Δημοκρατίας, αφετέρου συγκινούνται όταν παίζει ο «Επιτάφιος» του Ρίτσου και του Θεοδωράκη για τον Τάσο Τούση, ενώ με τη λογική τους τους θεωρούν "χουλιγκάνους" και "μπαχαλάκηδες"...
askordoulakos
+ σχόλια + 5 σχόλια
..ενδιαφέρον άρθρο αλλά φοβάμαι πως είναι ανακριβες: οι συγκρουσεις που περιγράφονται δεν έγιναν απο κουκουλοφόρους, έγιναν απο ανθρώπους που κατέβηκαν να διαδηλώσουν τις ιδέες και τα αιτήματα τους με καθαρά τα πρόσωπα τους και με τα πανώ των συλλογικοτήτων τους..οι παραλληλισμοί θέλουν προσοχή..πίσω απο τους κουκουλοφόρους που πετάγονται απο το πουθενά, χωρίς αιτήματα,χωρίς συλλογική ταυτότητα μπορεί να κρύβεται ο καθένας.. αλήθεια γιατί γίνονται επεισόδια μόνο στις απεργίες? 1μήνα που είναι οι "αγανικτισμένο¨ι" στο Σύνταγμα τα ΜΑΤ και οι ¨κουκουλοφόροι- μπαχαλάκηδε" που ήτανε?
ΥΣ. Σήμερα και άυριο είναι οι απεργία, δώστε και καμιά ανταπόκριση απο χώρους δουλειάς,μην παίζεται μπάλα εκεί που σας αφήνει ο ταξικός εχτρός
Μάνουελ
Θεωρώ άκυρο τον παραλληλισμό.
Παραπέμπω σε όσα έγραψε ο από πάνω σχολιαστής.
Και επίσης η βία ως πράξη από τους διαδηλωτές είναι θεμιτή όταν αποφασιστεί από την πλειοψηφία των διαδηλωτών. Και όταν λέω "αποφασιστεί" δεν εννοω να ... συγκληθεί συνέλευση για το αν θα γινει επίθεση, αλλά να δείξει η πλειοψηφία ότι επιθυμεί και είναι έτοιμη για χρήση και αντιμετώπιση βίας.
Η μονιμοποίηση της βίας και η χρήση της ως αυτοσκοπό όχι απλά δεν εκφράζει το λαό που διαδηλώνει, αλλά δε θα ενέπνεε ποτέ το Θεοδωράκη και το Ρίτσο και μπορώ να πω πως τελικά αυτός ο παραλληλισμός μπάχαλων-Πέτρουλα, προσβάλλει -έστω και ακούσια- την τιμή του Πέτρουλα.
Τι έγινε βρε γιοργι δεν σου άρεσε το σχόλιο τα ελεφεριακα σου
"ιδανικά" ειναι μονο για προσωπική χρήση .
Και ενω το σχόλιο μου ουτε καν ειναι στο ύφος που θα ταίριαζε σε αυτη σου
την απρέπεια και δεν ειναι χυδαίο οπως αλλα σχολια που δεν σε ενοχλουν
και τα ανεβαζεις το δικο μου το κόβεις .
Εμένα με ευχαριστεί που δεν υπερασπίζεις το αρθρο σου διοτι καταλαβαίνεις
το λαθος σου εστω και βουβά
αν ανατρέξετε σε φωτογραφίες της εποχής θα δείτε πως συγκρούονταν οι οικοδόμοι με καδρόνια και πέτρες εναντίον των μπάτσων. αν ανατρέξετε επίσης στις γνωστές αστικές φυλλάδες της εποχής θα δείτε και πάλι τις ίδιες καθεστωτικές αηδίες -που πιπιλάτε και οι της καθεστωτικής αριστεράς,- περι "ταραχοποιών", "αναρχοκουμουνιστών","βίαιων διαδηλωτών" "προβοκατόρων"κτλ.
προχθές στη αθήνα συγκρούονταν χιλιάδες κόσμος και πολλοί άλλοι(ακόμη και μεγάλης ηλικίας άνθρωποι)σήκωσαν και πέταξαν την πέτρα τους. το να εξισώνετε κάποιοι την βία του κράτους με την αντι-βία των "από κάτω" δεν είναι απλά ανάξιο λόγου είναι και πολιτικά ανήθικο.
και τέλος, πολλές φορές πιάνονται ασφαλίτες μέσα σε πλήθος κόσμου, σε απεργίες, σε συνεδριάσεις συνδικαλιστικών οργάνων,ακόμα και σε κινητοποιήσεις του παντελώς ακίνδυνου ΠΑΜΕ! αυτό τι σημαίνει, οτι όλα τα παραπάνω "ελέγχονταν" από την αστυνομία?!? ακόμη και προχθές πιάστηκε ασφαλίτης απο τους διαδηλωτές να κινείται ανάμεσα στον κόσμο στο μετρό του συντάγματος, αφοπλίστηκε(υπάρχουν παντού οι σχετικές φωτογραφίες)και κρατήθηκε στα ιατρεία πολλές ώρες.
τι σημαίνει αυτό?
οι περίφημοι ακροδεξιοί της εθελ στο σχετικό βίντεο που το είδε όλη η ελλάδα, είχαν ξυλοκοπηθεί(κάποιοι εξ αυτών),κυνηγηθεί και εγκλωβιστεί σε κτίριο του συντάγματος, από αυτούς που κάποιοι αναίσχυντα αποκαλείτε "κουκουλοφόρους" και "προβοκάτορες".και ήταν τα μάτ που τους απεγκλώβισαν και τους περιέφεραν μαζί τους, αναγνωρίζοντας προφανώς στο πρόσωπό τους τους φυσικούς συμμάχους τους, όπως έχει γίνει πολλάκις στο παρελθόν. αυτό γιατί δεν αναφέρεται πουθενά σχεδόν?
και τέλος σ'αυτόν που ανέφερε παραπάνω τα της "πλειοψηφίας" μερικά ερωτήματα.
ήταν πλειοψηφία του ρωσσικού λαού οι μπολσεβίκοι που επέδραμαν στα τσαρικά ανάκτορα, και όχι με πέτρες αλλά με όπλα κανονικά?
ο αγαπημένος σας τσε γκεβάρα ήταν καμιά πλειοψηφία όταν αποφάσισε με 40 άτομα να "εξάγει"την επανάσταση στην βολιβία και τις υπόλοιπες χώρες της λατινικής αμερικής?
ο μάης του 68 ήταν αποτέλεσμα κάποιας "πλειοψηφίας" της γαλλικής κοινωνίας?
ή απλά ωραία είναι αυτά, αλλά ΜΌΝΟ όταν είναι μακριά από τον κώλο μας?
Όπως βλέπουμε ο χυλός περιέχεται και σε μπόλικα αριστερά(?) μυαλά. Αν και δεν ξέρω κατά πόσον μπορεί κάποιος να θεωρεί εαυτόν αριστερό, όταν παρακαλουθεί τέτοια γεγονότα από την τηλεόραση (εκτός κι αν η αναπηρία δεν είναι μόνο διανοητική, οπότε πάσο). Διότι μονο καποιος που έχει τη μεσολαβημένη εμπειρία της τηλεόρασης και δεν έχει μυρίσει δακρυγόνο ούτε από χιλιόμετρα μπορεί να θέτει το ζήτημα γιατί κάποιος καλύπτει το πρόσωπό του. Και μόνο κάποιος διανοητικά αναπηρός τηλεθεατής (πλεονασμός, το ξέρω) μπορεί να αναρωτιέται γιατί καποιος καλύπτει το πρόσωπό του όταν καταγράφεται από κάμερες ενώ γίνονται δεκάδες συλλήψεις, τη στιγμή που ο ίδιος βλέπει αυτόν που καλύπτει το πρόσωπό του διαμέσου των καμερών λόγω των οποίων αναγκάζεται να καλυφθεί!
Για να μη μιλήσω για την έλλειψη κοινής λογικής του επιχειρήματος ότι ο Πέτρουλας κι ο Τούσης δεν φορούσαν κουκούλες. Αφού ρε ΣΤΟΚΕ τότε δεν υφίσταντο οι λόγοι (δακρυγόνα, κάμερες) που καθιστούν αναγκαία την "κουκούλα". Όσο για το άλλο επιχείρημα "αλλά να δείξει η πλειοψηφία ότι επιθυμεί και είναι έτοιμη για χρήση και αντιμετώπιση βίας" εσύ τι πιστεύεις αν η πλειοψηφία είχε μάσκες και μπορούσε να αντέξει στα δακρυγόνα θα καθόταν να παλέψει ή απλά θα τραβιόταν στα στενά για να επανέλθει και αυτό να το κάνει επι 2 μέρες σερί? Μα τι λέω! Τότε θα ήταν όλοι κουκουλοφόροι!
Αν δεν είστε θλιβεροί οπαδοί του Μπάμπη του Σκάι, κατεβείτε καμιά φορά στο δρόμο μπας κι αρχίσουν να επανενώνονται οι νεύρωνές σας.
ΑΚΡΙΒΕΙΑ, ΑΝΕΡΓΙΑ & ΝΕΟΙ ΦΟΡΟΙ
ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟΙ
Δημοσίευση σχολίου