Home » , » "Σταλαγματιά, σταλαγματιά, στάζουν τα δάκρυα μου, γιατί προδόθηκαν σκληρά, τα τόσα όνειρα μου"

"Σταλαγματιά, σταλαγματιά, στάζουν τα δάκρυα μου, γιατί προδόθηκαν σκληρά, τα τόσα όνειρα μου"

Από giorgis , Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012 | 6:59 π.μ.


"Προδόθηκα, προδόθηκα
σε ό,τι είχα πιστέψει
τώρα τι άλλο στη ζωή
μπορεί να με μαγέψει".

Συντρόφια, εντελώς βιωματικό το παρακάτω κείμενο.
Προχθές το βράδυ κάναμε μια «ζωντανή» μεταμεσονύχτια εκπομπή στο διαδικτυακό μας ραδιοφωνικό σταθμό, εγώ μαζί με τον σύντροφο Βασίλη, με θέμα την ήττα του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας, τα όσα επακολούθησαν στα πέτρινα χρόνια μετά τον εμφύλιο πόλεμο και πώς αυτό εκφράστηκε μέσα από τραγούδια δημοκρατικών δημιουργών, οι οποίοι μέσα από αλληγορικούς στίχους προσπάθησαν να τα προβάλουν στο ευρύτερο κοινό.

Σίγουρα δεν έχουμε την ιδιότητα του ιστορικού ερευνητή και πιο πολύ μιλούσαμε για βιωματικές καταστάσεις.
Και σ’ αυτό το σημείο θέλω να σταθώ λίγο. Ο γέρος μου, -τώρα έχει γίνει μεζές στα σκουλήκια-, υπήρξε αντάρτης του ΕΛΑΣ. Κάποια στιγμή, συνελήφθη, δικάστηκε από στρατοδικείο της εποχής τρεις φορές σε θάνατο και μετά από 7 χρόνια φυλακών και εξορίας βρέθηκε ελεύθερος υπογράφοντας την γνωστή δήλωση «αποκηρύσσω τον κομμουνισμό και τας παραφυάδας αυτού».

Δεν είναι η πιο ιδανική στιγμή για να μιλήσουμε για το τι επακολούθησε μετά την κατάπτυστη συμφωνία της Βάρκιζας, την δημιουργία του ΔΣΕ, τις διώξεις αγωνιστών που ήρθαν από το μετεμφυλιακό κράτος και όλα τα σχετικά.

Αυτό που θέλω να πω τώρα είναι ότι ξανακούγοντας αυτό το τραγούδι, στο σχετικό αφιέρωμα που κάναμε στον ρ/σ μας, και δίνοντας βάση στους στίχους μπόρεσα να καταλάβω γιατί ήταν το αγαπημένο τραγούδι του πατέρα μου.

Ασ' μην πλατειάζω όμως:
____________________

Σταλαγματιά, σταλαγματιά
στάζουν τα δάκρυά μου
γιατί προδόθηκαν σκληρά
τα τόσα όνειρά μου.

Προδόθηκα, προδόθηκα
σε ό,τι είχα πιστέψει
τώρα τι άλλο στη ζωή
μπορεί να με μαγέψει.

Σταλαγματιά, σταλαγματιά
στάζει η καρδιά μου αίμα
αχ, στη ζωή με πλάνεψε
το μαγεμένο ψέμα.

Μοιράσου το :

+ σχόλια + 6 σχόλια

Ανώνυμος
23 Σεπτεμβρίου 2012 στις 12:09 μ.μ.

Πάντοτε ήμουν δείκτης του μεγάλου ρολογιού της Ελλάδας. Και οι ώρες είναι κρίσιμες και οι σύντροφοι λιγόστεψαν. Άλλοι αφομοιώθηκαν, άλλοι ταΐζουν το εγώ τους κι άλλοι δεν έχουν όραμα. Αλλά το αληθινό μου χρέος στην Ελλάδα θα με φάει!!!!!!

Ανώνυμος
23 Σεπτεμβρίου 2012 στις 2:24 μ.μ.

Μα είναι τόσο ξεκάθαρο γιατί ήταν το αγαπημένο του τραγούδι, αφού τόσοι και τόσοι θεωρήθηκαν αναλώσιμοι... Σκ@τ@ στις εξουσίες και στα παιχνίδια τους, που παίρνουν στο λαιμό τους απλούς ανθρώπους.

Ανώνυμος
23 Σεπτεμβρίου 2012 στις 4:00 μ.μ.

Όταν πρωτοείδα την φωτογραφία αυτή,στην τηλεόραση και σε κίνηση πλέον,συγκλονίστηκα.Ειναι απο την παράδοση του οπλισμού του ΕΛΑΣ,μετά την Βαρκιζα.Αντάρτες που δεν κιότεψαν μπροστά στην τελειότερη πολεμική μηχανή που είχε γνωρίσει ο κόσμος,να κλαίνε σαν μικρά παιδιά.Μου φάνηκε σαν να παρέδιδαν τα παιδιά τους,τις μανάδες και πατεράδες τους,τα κόκκαλα των πεθαμένων τους,τα ιερά και τα όσια τους.Ας μας γίνει μάθημα,ποτέ ξανά παράδοση των όπλων στον εχθρό.

Ανώνυμος
23 Σεπτεμβρίου 2012 στις 4:29 μ.μ.

Εύγε Γιώργη! Αυτό το κείμενο-διαμάντι μετράει όσο κι ένα κάλεσμα γενικού ξεσηκωμού.

Είναι, όμως, επίσης λυπηρό που αυτοί οι στίχοι θα φτάσουν και σε "ώτα μη ακουόντων". Κάποιοι "αριστεροί" θα ...σ(φ)υρίζουν αδιάφορα λες και η δεξιόστροφη πορεία της καθεστωτικής αριστεράς δεν τους αφορά. Και κάποιοι άλλοι θα νιώθουν "επαναστατική" συγκίνηση θαυμάζοντας την Κανέλλη στο κυνοβούλιο να ρητορεύει (βλ. να μπουρδολογεί) υπερασπιζόμενη την ...ελληνική γλώσσα(!!!) και να ορκίζεται στο ιερό (μη χέσω) ευαγγέλιο πίστη στο σύνταγμα!!!

Όχι τάχα μου πως ο λαός είναι έτοιμος να πάρει τα όπλα, αλλά όταν θα 'ρθει εκείνη η ώρα, με τέτοιους "αριστερούς", πάντοτε θα κρέμεται πάνω απ' το κεφάλι μας μια Βάρκιζα.

Ανώνυμος
24 Σεπτεμβρίου 2012 στις 12:18 π.μ.

Γιώργο, αυτό το τραγούδι το θυμάμαι στο τζουκ μποξ, αυτό το ηρωικό, στο μαγαζί ξέρεις, τη "Χαραυγή", εκεί που μεγαλώσαμε,τραγουδήσαμε,
μεθύσαμε, συζητήσαμε, φιλοσοφήσαμε, τις πιο πολλές φορές παρέα με τον κυρ Κώστα.

27 Σεπτεμβρίου 2012 στις 12:33 π.μ.

« οι πράκτορες αυτοί του αγγλοαμερικανικού ιμπεριαλισμού, μες τους οποίους ξεχωρίζει το ξετσίπωτο υπερεθνικιστικό του τόνο το ΕΑΜ ( κατασκεύασμα του ελληνικού πρακτορείου της σταλινικής διπλωματίας που τιτλοφορείται το ΚΚΕ) ….» ένα μικρό απόσπασμα από την εφημερίδα
« ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΟΣ» ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΚΕ ΤΗΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΟΜΟΥΝΙΣΤΩΝ – ΔΙΕΘΝΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ ( ΤΜΗΜΑΣ ΤΗΣ 4ης ΔΙΕΘΝΟΥΣ )
ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΥΛΟΥ 3 , ΤΕΛΗ ΓΕΝΑΡΗ 1943

Τότε οι τροτσκιστές, έκαναν « αρνητική» κριτική έως και προπαγάνδα στο ΕΑΜ … σήμερα για άγνωστους λόγους, το υποστηρίζουν και κάνουν και κριτική για την συνθήκη της Βάρκιζας … μάλλον θα «κατάλαβαν» ότι «πουλάει» στον λαό μας το ΕΑΜικό κίνημα ακόμα …. Και είπαν να το εκμεταλλευτούν και αυτοί λίγο … αφού «φιλούν» εκεί που πριν χρόνια «έφτυναν» … άξιοι τις μοίρας τους είναι

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger