Του Γ. Γ.
Αποψη δεν έχω για το αν ο «χορός του Ζαλόγγου» είναι εθνικός μύθος όπως φέρεται ότι είπε η Μ. Ρεπούση. (Η ίδια αρνείται την πατρότητα αυτής της θέσης). Αυτό που γνωρίζω είναι ότι η κυρίαρχη ιδεολογία κόβει και ράβει την ιστορία ανάλογα το πώς εξυπηρετούνται οι δικές της σκοπιμότητες.
Βλέποντας όμως σήμερα κάποιες αστικές φυλλάδες να πανηγυρίζουν πρωτοσέλιδα για τις δηλώσεις του Μ. Θεοδωράκη ο οποίος είπε ότι: «Αν είχα δύναμη, θα έλεγα στη Ρεπούση: "είναι προσόν που ζεις στην Ελλάδα και είσαι Ελληνας. Αν δεν το καταλαβαίνεις πήγαινε αλλού, πήγαινε να ζήσεις στη Νιγηρία"», θυμήθηκα την ρήση «που είσαι νιότη που ‘λεγες πως θα γινόμουν άλλος». Κι’ αυτό γιατί όπως και να το κάνουμε μόνο φασιστική αντίληψη δείχνουν τέτοιες δηλώσεις.
Ναι, κανείς δεν μπορεί να αμφιβάλλει ότι ο Μίκης Θεοδωράκης είναι ένας μεγάλος καλλιτέχνης που τα τραγούδια του σημάδεψαν μια ολόκληρη εποχή, όπως και ότι γνώρισε διώξεις από το αστικό κράτος.
Απ’ την άλλη όμως πρέπει να είναι η μοναδική «αριστερή προσωπικότητα» -πιθανόν και ο Λεωνίδας Κύρκος- που στήριξαν με τόσο θέρμη, τις τελευταίες δεκαετίες το αστικό πολιτικό σύστημα. Δεν μπορεί, να ξεχάσουμε το «Καραμανλής ή τανκς» που είπε το ’74, ότι χρημάτισε υπουργός στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, ότι βγήκε με τις πιτζάμες του στην τηλεόραση για να καλύψει την κυβέρνηση Σημίτη, τότε που είχε προχωρήσει στην παράδοση του Οτσαλάν στους Τούρκους.
Θεωρούμε ότι και η σημερινή του κίνηση αποσκοπεί στην επιθυμία του να βρίσκεται συνεχώς στο προσκήνιο και να απολαμβάνει ναρκισσιστικά τη δημοσιότητα.
Αποψη δεν έχω για το αν ο «χορός του Ζαλόγγου» είναι εθνικός μύθος όπως φέρεται ότι είπε η Μ. Ρεπούση. (Η ίδια αρνείται την πατρότητα αυτής της θέσης). Αυτό που γνωρίζω είναι ότι η κυρίαρχη ιδεολογία κόβει και ράβει την ιστορία ανάλογα το πώς εξυπηρετούνται οι δικές της σκοπιμότητες.
Βλέποντας όμως σήμερα κάποιες αστικές φυλλάδες να πανηγυρίζουν πρωτοσέλιδα για τις δηλώσεις του Μ. Θεοδωράκη ο οποίος είπε ότι: «Αν είχα δύναμη, θα έλεγα στη Ρεπούση: "είναι προσόν που ζεις στην Ελλάδα και είσαι Ελληνας. Αν δεν το καταλαβαίνεις πήγαινε αλλού, πήγαινε να ζήσεις στη Νιγηρία"», θυμήθηκα την ρήση «που είσαι νιότη που ‘λεγες πως θα γινόμουν άλλος». Κι’ αυτό γιατί όπως και να το κάνουμε μόνο φασιστική αντίληψη δείχνουν τέτοιες δηλώσεις.
Ναι, κανείς δεν μπορεί να αμφιβάλλει ότι ο Μίκης Θεοδωράκης είναι ένας μεγάλος καλλιτέχνης που τα τραγούδια του σημάδεψαν μια ολόκληρη εποχή, όπως και ότι γνώρισε διώξεις από το αστικό κράτος.
Απ’ την άλλη όμως πρέπει να είναι η μοναδική «αριστερή προσωπικότητα» -πιθανόν και ο Λεωνίδας Κύρκος- που στήριξαν με τόσο θέρμη, τις τελευταίες δεκαετίες το αστικό πολιτικό σύστημα. Δεν μπορεί, να ξεχάσουμε το «Καραμανλής ή τανκς» που είπε το ’74, ότι χρημάτισε υπουργός στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, ότι βγήκε με τις πιτζάμες του στην τηλεόραση για να καλύψει την κυβέρνηση Σημίτη, τότε που είχε προχωρήσει στην παράδοση του Οτσαλάν στους Τούρκους.
Θεωρούμε ότι και η σημερινή του κίνηση αποσκοπεί στην επιθυμία του να βρίσκεται συνεχώς στο προσκήνιο και να απολαμβάνει ναρκισσιστικά τη δημοσιότητα.
+ σχόλια + 8 σχόλια
Τον Μίκη τον αγαπούσαμε και τον αγαπάμε γιατί ήταν και είναι ο Μίκης. Αλλά πάντα ξέραμε ότι θα κάποια στιγμή θα την πει την κοτσάνα. Και ρωτούσαμε "Ποιος ήταν ο υπεύθυνος με το φίμωτρο δίπλα του, γιατί δεν τον πρόλαβε" και συνεχίζαμε να τον αγαπάμε, γιατί είναι ο Μίκης τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο.
Ενταξει ρε παιδια δεν νομιζω οτι ειναι φασισμος να αγαπας και να εισαι υπεριφανος για την πατριδα σου.Και οταν ακους κοτσανες στυλ Ρεπουση να την κραζεις.Δεν ειμαι φασιστας ,τον φασισμο τον σιχαινομαι!
Πολύ αγαπησιάρης είσαι ρε φίλε!
Αγαπάς και την Ρεπούση όπως τον Θεοδωράκη;
Ο Μίκης πάντα ήταν και είναι πατριώτης. Αν για μερικούς αριστερά σημαίνει άρνηση του Έθνους και της πατρίδας, δεν είναι απλά πολύ βαθιά νυχτωμένοι, αλλά επί της ουσίας εξυπηρετούν τα σχέδια των απανταχού κεφαλαιοκρατών για κατάργηση των εθνών μέσω της παγκοσμιοποίησης και μετατροπή των εργατών σε νομαδικούς πληθυσμούς που θα περιφέρονται από περιοχή σε περιοχή για ένα ξεροκόμματο. Ένας "πολυπολιτισμικός" χυλός εφεδρικής εργατικής δύναμης απόλυτα εκτεθειμένης στη χειρότερη εκμετάλλευση από τ' αφεντικά. Και αυτή τη "χυλοποίηση" ζούμε στις μέρες μας, είτε γίνεται κατανοητό αυτό, είτε όχι.
Κατά πόσο αυτοί οι νομάδες θα μπορούσαν, χωρίς ένα σταθερό σημείο αναφοράς, να αποκτήσουν ταξική συνείδηση και να διεκδικήσουν οργανωμένα τα δίκια τους είναι θέμα που πρέπει, να σκεφτούν όλοι πολύ καλά, πριν παραδώσουν οτιδήποτε ελληνικό και πάτριο στους εθνοκάπηλους της Χρυσής Αυγής και των συνοδοιπόρων της.
Ε όχι δε τι δέχομαι.
Ότι του αξίζει και ότι του πρέπει.
Διότι με την επιρροή του, έχει ασκήσει πολιτική. Δεν είναι επιτρεπτό να του χαρίζονται αυτά επειδή είναι ο τάδε! Είναι λάθος και πολύ μεγάλο μάλιστα.
Δεν έχω άποψη για το Καραμανλής ή Τάνκ , ( γιατί το είπε )
για τη στάση που κράτησε στον Οτσαλάν ,
οτι έκανε υπουργός επι Μητσοτάκη
σίγουρα δείχνει κάποιο ναρκισσισμό , αλλά αν δεν κάνω λάθος το 'χει αποκυρήξει ...
Πάντως πολύ σωστά της είπε, αφού είχαμε 'συνωστισμό στην Σμύρνη" να σηκωθεί να φύγει.
Δεν πρέπει ν' αφήσουμε κάποιες συστημικές κυράτσες
στο όνομα τάχαμου κάποιας αριστεράς να περνάνε ανιστόρητα ιδεολογήματα .
Η Ελλάδα η πατρίδα μας έχει προσφέρει , σε περιόδους , μια έκφανση οικουμενικότητας στον πολιτισμό και αυτό πρέπει να προασπίσουμε , όπως επεδίωξε να κάνει το ΕΑΜ για να μην περνάει η πατριδοκαπηλία των διαφόρων .
Άλλωστε εθνικό είναι τ' αληθές σύμφωνα με τον ποιητη΄ και αλήθεια είναι οτι η αριστερά ποτέ δεν κυβέρνησε τούτον τον τόπον.
Αν στοχεύουμε να κυβερνήσουν οι ιδέες μιας αριστερής ριζοσπαστικοποίησης πρέπει να συγκροτήσουμε την σκέψη μας κ' πάνω στην οικουμενικότητα των προγενέστερων Ελλήνων
κρατάμε την καταγωγή μας που ' ναι σπουδαία για να πετύχουμε σημαντικότερο μέλλον .
Δύσκολο πράγμα να είσαι Μίκης!
Αλλά ακόμη δυσκολότερο να είσαι Γκούφης! (Και ιδιαιτέρως Σούπερ-Γκούφης... και μαγκούφης).
Ο άνθρωπος είναι λαλημένος. Αποκαλούσε τα ρεμπέτικα συλλήβδην λούμπεν.
Το 1986 σε τηλεοπτική εκπομπή που παρουσίαζε η Κάτια Δανδουλάκη και ο Αλέκος Αλεξανδράκης, μιλώντας για την επίσκεψή του στην Κούβα το 1964, ανέφερε πως "αυτοί οι δύο" (εννοώντας τον Φιντέλ Κάστρο και τον Τσε Γκεβάρα) "με περιέφεραν από χωριό σε χωριό του νησιού προσπαθώντας να αντλήσουν οφέλη από την διασημότητά μου...".
Για το ΚΚΕ, σε πρόσφατη εκπομπή της Βίκυ Φλέσσα ανέφερε: ότι το 1977 έκανε σφοδρές παρατηρήσεις στον Χαρίλαο Φλωράκη και την λοιπή ηγεσία, να μαζέψει τα παιδιά της ΚΝΕ, που του έσπαγαν τα περίπτερα στην Θεσσαλονίκη για κάτι συναυλίες με τον Μπιθικώτση
Και όταν η Βίκυ Φλέσσα, του υπενθύμισε ότι το ΚΚΕ, τον στήριξε ως υποψήφιό Δήμαρχο Αθηναίων, στις Δημοτικές Εκλογές του 1978, έδωσε την πραγματικά αποστομωτική απάντηση...
Το έκαναν, είπε, για να με "εξευμενίσουν" και επειδή "ενοχλήθηκε η Μόσχα, από την αλήτικη συμπεριφορά τους, απέναντί μου. Και ύστερα πάλι με εκμεταλλεύτηκαν,... τους έφερα 18%... στο Πιάτο.
Τον άνθρωπο τον έχασε η Μουσική και τον κέρδισε η Σάτυρα.
Τώρα βέβαια άλλο πράγμα είναι να είσαι κουτός και άλλο Ρεπούση. Η αυταρχική Μαντάμ ντε Πομπαντούρ φορά κατάσαρκα την Αυθεντία.
Ο χορός του Ζαλόγγου φυσικά και δεν είναι μύθος.Στην Σμύρνη δεν υπήρξε συνωστισμός αλλά μαχαίρι,φωτιά και σφαγή.Τα ίδια και στον Πόντο.Το να τα λες αυτά και να τα θυμάσαι δεν σε κάνουν φασίστα.Ούτε σε κάνει αριστερό το να τα αρνείσαι.
Η γυναίκα μου είναι αρμένισσα κι έχω πάει στην Αρμενία.Στην Αρμενία το να αρνηθείς την γενοκτονία των Αρμενίων σημαίνει φυλακή.Εκεί θα έπρεπε να είναι και η Ρεπούση.Αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα το να σέβεσαι τους νεκρούς σου είναι αμαρτία.
Δημοσίευση σχολίου