Home » , » Πολιτισμικές Διαστάσεις της Νεοαποικιοκρατίας στην Ελλάδα

Πολιτισμικές Διαστάσεις της Νεοαποικιοκρατίας στην Ελλάδα

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Τετάρτη 10 Ιουνίου 2015 | 12:04 π.μ.

Του Γρ. Σουλτάνη

Η πολιτισμική αντιπαράθεση δυτικής και ανατολικής Ευρώπης είναι που καθορίζει τα κίνητρα των δανειστών έναντι της Ελλάδας, περισσότερο ή εξίσου με τους οικονομικούς και πολιτικούς λόγους.
Γι αυτό και η Ελλάδα είναι η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που δέχθηκε τη νεοαποικιοκρατική επίθεση της ευρωατλαντικής ελίτ, όπου η λεηλασία συνδυάζεται με την πρόβα θανάτου της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας και της εθνικής κυριαρχίας.

Η σφοδρότητα της νεοαποικιοκρατικής ιμπεριαλιστικής επίθεσης δε μπορεί να αποδοθεί στο σαδισμό του πιστωτή προς το χρεώστη, που απορρέει από την οικονομική σχέση εξάρτησης και που επιτρέπει στο δανειστή να βιαιοπραγεί και να εξαργυρώνει με αίμα το χρήμα που έχασε ή πιθανόν να χάσει.

Άλλωστε, και οι ίδιοι οι δανειστές γνωρίζουν ότι είναι συνυπεύθυνοι ως προς τη δημιουργία του ελληνικού χρέους, αφού είναι αποτέλεσμα των ανισορροπιών της ευρωζώνης, της διεφθαρμένης εγκάθετης πολιτικο-οικονομικής ελίτ που βρισκόταν στην υπηρεσία των δανειστών, και των πολιτικών της ΕΚΤ που χρηματοδότησε, μέσω της κατανάλωσης, την γερμανική οικονομία.

Το γεγονός ότι η λεηλασία της χώρας και ο μετασχηματισμός της σε τριτοκοσμική ζώνη φτηνού εργατικού δυναμικού, έγινε με βάση το μετα-αποικιακό πρόγραμμα της Συναίνεσης της Ουάσιγκτον, με την παρουσία του ΔΝΤ, συνδέεται άμεσα με την γεωπολιτική αναδιάρθρωση της Δύσης που προωθείται με την TTIP (Διατλαντική Εταιρική Σχέση Εμπορίου και Επενδύσεων), προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος των BRICS και ιδιαίτερα της Κίνας που, απροκάλυπτα πια, ζητά την παράδοση της παγκόσμιας ηγεμονίας με ειρηνικό τρόπο.

Η επιβράδυνση της ανάπτυξης, το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας και η χαμηλή κερδοφορία του κεφαλαίου, εξαναγκάζουν τον ευρωπαϊκό καπιταλισμό-υπό την ηγεμονία του γερμανικού κεφαλαίου-να μειώσει τα κόστη παραγωγής, να αναζητήσει κερδοφόρα πεδία επιχειρηματικότητας, φτηνές πρώτες ύλες και φτηνό εργατικό δυναμικό. Τα μητροπολιτικά καπιταλιστικά κέντρα αναλαμβάνουν την διάσωση του συστήματος με την καπιταλιστική αναδιάρθρωση και ιμπεριαλιστική επέκταση.

Η ιμπεριαλιστική επέκταση, στα πλαίσια της περιφερειακής ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, εκλαμβάνεται πια ως «εταιρική» σχέση, αφού η ιδεολογία της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης-την οποία προπαγανδίζει ένας ολόκληρος στρατός γραφειοκρατών-λειτουργεί ως προπέτασμα καπνού που καλύπτει τις προθέσεις τόσο των ιμπεριαλιστικών μητροπολιτικών κέντρων όσο και των εθνικών πολιτικοοικονονικών ελίτ που στο σύνολό τους βρίσκονται υπό αποικιακή κηδεμονία.

Η φιλελεύθερη ρητορική της ειρήνης, μέσω της ευρωπαϊκής οικονομικής ενοποίησης, είναι στη πραγματικότητα ο μανδύας που υποκρύπτει την ωμή βία που κινεί τους καπιταλιστικούς θεσμούς και που προωθεί τον ευρω-ατλαντικό ιμπεριαλισμό.

Εντούτοις, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι η ΕΕ έχει εισέλθει σε μια φάση καπιταλιστικής όσο και γεωπολιτικής αναδιάρθρωσης, η σκληρότητα των νεοαποικιακών μέτρων που έχουν επιβληθεί στην Ελλάδα, δε μπορεί να αποδοθεί αποκλειστικά σε αυτούς τους λόγους.

Διαφαίνεται στο δημόσιο λόγο των δανειστών ότι η απαξιωτική αντιμετώπιση της Ελλάδας προέρχεται από μία θεωρία ιμπεριαλιστικής ιεράρχησης των πολιτισμών: από την πεποίθηση ότι ο πολιτισμός της Δύσης είναι ανώτερος από εκείνον των χωρών της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Έτσι, η βία που χαρακτηρίζει την οικονομική σχέση δανειστών-χρεώστη, στη περίπτωση της Ελλάδας,  είναι κατά κάποιο τρόπο το μέσο που αντικειμενοποιεί την ήδη προϋπάρχουσα πολιτισμική βία και που σε άλλες συνθήκες θα μπορούσε να εκδηλωθεί με στρατιωτικά αντί με οικονομικά μέσα.

Αν και η ρητορική των φορέων της οικονομικής παγκοσμιοποίησης, μέσω των πολυεθνικών εταιριών, έχει δημιουργήσει την ψευδαίσθηση ότι η οικονομία έχει καταργήσει και υποκαταστήσει τις πολιτισμικές διαφορές, εντούτοις, ο πολιτισμικός παράγοντας είναι παρών, διαμορφώνει την οικονομία, και τελικά, έχει υποκαταστήσει την ίδια την πολιτική μετά την αποχώρησή της.

Η υποκατάσταση της πολιτικής από τον πολιτισμό φαίνεται ξεκάθαρα στη περίπτωση της Ελλάδας, όπου η κινητήρια δύναμη των πολιτικών διαδικασιών έχει πάψει να είναι η πολιτική-αφού δεν υφίσταται επί της ουσίας άλλη ιδεολογία από τον νεοφιλελευθερισμό.

Αυτό που διαφοροποιεί πια τις πολιτικές δυνάμεις είναι το κατά πόσο είναι ικανές να εκφράσουν την πολιτισμική ιδιαιτερότητα, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι συχνά αυτό δεν συμβαίνει με συνειδητό τρόπο. Αίφνης, η δυναμική που απέκτησε ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε άμεση σχέση με την αριστερά, όσο με το γεγονός ότι η αριστερά είναι ακόμη ικανή να γίνεται φορέας διεκδίκησης πολιτισμικών και συλλογικών δικαιωμάτων που στην πορεία μπορούν να αποκτήσουν ταξικό περιεχόμενο.

Όταν ο S. Huntington  ισχυρίστηκε ότι η Ευρώπη διαιρείται σε δύο πολιτισμικά αλληλοσυγκρουόμενα τόξα: της Δυτικής Ευρώπης (ρωμαιοκαθολικό και προτεσταντικό δόγμα) και της ανατολικής (ορθοδοξία, και μέρος του Ισλάμ), απηχούσε τις γενικότερες αντιλήψεις της ευρω-ατλαντικής ελίτ- προβλέποντας μάλιστα, ότι η θέση της Ελλάδας στην ΕΕ θα γίνεται όλο και περισσότερο προβληματική.

Η συγκρουσιακή φύση των δύο τόξων έγινε ιδιαίτερα έκδηλη με την επέμβαση στη Σερβία, την καταστολή των ρωσόφωνων της Ουκρανίας, αλλά και το εμπάργκο κατά της Ρωσίας.
Οι δύο ευρωπαϊκές πολιτισμικές ζώνες δε σχετίζονται μόνο την πολιτισμική σφαίρα, αλλά ταυτόχρονα, την ιδεολογία, την οικονομία και τη γεωπολιτική: ο δυτικός κόσμος, πολιτισμικά, λειτουργεί με όρους κυριαρχίας, παράγει την φιλελεύθερη καπιταλιστική τάξη πραγμάτων, τον ιμπεριαλισμό και τον γεωπολιτικό επεκτατισμό. Αντίθετα, το ανατολικό τόξο, παρά το γεγονός ότι δεν έχει να επιδείξει ένα επεξεργασμένο  πολιτισμικό σχέδιο, έχει την εγγενή τάση να εναντιώνεται στις δυτικές πολιτισμικές κατασκευές και τον φιλελευθερισμό και να προτάσσει την συλλογικότητα έναντι του ατομικισμού.

Σωστά λοιπόν, ο Huntington θεώρησε ότι η Ελλάδα, ως τμήμα του ανατολικού πολιτισμικού τόξου, αποτελεί κίνδυνο για την φιλελεύθερη ευρωατλαντική τάξη πραγμάτων, κάτι που αποκαλύπτει η διάχυτη ανησυχία της δυτικής ελίτ στην πιθανή προσέγγιση Ελλάδας-Ρωσίας. Πράγματι, μια τέτοια προσέγγιση γίνεται απειλητική, αφού μπορεί να αποτελέσει τα προεόρτια μιας ευρύτερης πολιτικής ενοποίησης του ανατολικού πολιτισμικού τόξου ενάντια στη φιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση.
Από πολιτισμική σκοπιά, η επίθεση της υπερεθνικής ελίτ έχει τεράστια σημασία, δεδομένου ότι η Ελλάδα παραμένει ένας χώρος με πνευματική επιρροή τόσο στο σλαβικό κόσμο όσο και στο χριστιανικό και εν μέρει στο μουσουλμανικό Ισλάμ.

Δεδομένου ότι το μοντέλο του Huntington είναι το επικρατέστερο, παρέχωντας μια σχετικά επαρκή ερμηνεία της διεθνούς πραγματικότητας, είναι βέβαιο ότι για την ευρωατλαντική ελίτ, η Ελλάδα αποτελεί πολιτισμικό χώρο υψηλού κινδύνου, αφού εν δυνάμει, μπορεί να προκαλέσει ένα νέο γεωπολιτικό μέτωπο αντιπαράθεσης.

Φυσικά, ένα τέτοιο γεγονός δεν είναι απαραίτητο να αποτελεί μια συνειδητή διαδικασία-και ιδιαίτερα πολιτική-, δεδομένου ότι τα πολιτισμικά φαινόμενα αναδύονται μέσα από μια δύνη πολυπλοκότητας  που ξεφεύγει από τη γραμμική λογική.

Σημασία έχει ότι η αυτό-αποικιοποιημένη ελληνική πολιτικοοικονομική ελίτ, πλήρως παραδομένη στον ευρωατλαντικό ιμπεριαλισμό, όχι μόνο είναι ανίκανη να οραματισθεί ένα εθνικό και πολιτισμικό σχέδιο για τη χώρα, στη δεδομένη πολυπολική στιγμή, μα αντίθετα, έχει αναπτύξει δεξιότητες αποκλειστικά και μόνο για την εκποίησή της.

Το βέβαιο είναι-αντίθετα από ότι υποστηρίζουν οι δανειστές και οι συνοδοιπόροι τους-ότι η Ελλάδα αν παραμείνει στην αγκαλιά της ιμπεριαλιστικής Ευρώπης, θα υποστεί χειρότερη καταστροφή από τη μικρασιατική. 
Μοιράσου το :

+ σχόλια + 5 σχόλια

Ανώνυμος
10 Ιουνίου 2015 στις 12:41 π.μ.

Στον εισαγγελέα την Τετάρτη ο αστυνομικός των ΜΑΤ που σκότωσε την 7χρονη κόρη του.
Αντιγράφω από το Κουτί της Πανδώρας,
"Αύριο Τετάρτη θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα ο 47χρονος αρχιφύλακας της ΕΛ.ΑΣ. που συνελήφθη, κατηγορούμενος ότι σκότωσε την μόλις 7 ετών κορούλα του στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης. Ο κατηγορούμενος ως παιδοκτόνος παραμένει κρατούμενος στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης, όπου εξετάζεται από τους συναδέλφους του που ερευνούν την υπόθεση.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία του ιατροδικαστή, ο θάνατος της μικρής Χρύσας προήλθε από ασφυξία, γεγονός που ενισχύει την αρχική εκτίμηση ότι ο 47χρονος στραγγάλισε την ανήλικη κόρη του!
Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό τι ήταν αυτό που «όπλισε» τα χέρια του κατηγορούμενου.
Σοκ στο πανελλήνιο έχει προκαλέσει η υπόθεση, που εξελίχθηκε νωρίς το απόγευμα στην οδό Νεμέας, όπου ζούσε ο 47χρονος μαζί με τη σύζυγό του και τα δύο ανήλικα παιδιά τους. Την ώρα του φόνου, ο κατηγορούμενος βρισκόταν στο διαμέρισμα μαζί με την 7χρονη.
Εκείνη τη στιγμή απουσίαζε η σύζυγός από το σπίτι, όπως επίσης και το άλλο παιδί τους, ηλικίας 6 ετών. Μετά το αποτρόπαιο έγκλημα, ο αστυνομικός επικοινώνησε με την Άμεση Δράση, την οποία κάλεσε να στείλει αστυνομικές δυνάμεις στην περιοχή.
Ο αστυνομικός που υπηρετεί στα ΜΑΤ Θεσσαλονίκης, επέστρεψε πριν από λίγες μέρες στην υπηρεσία του, μετά από πολύμηνη άδεια ανατροφής που είχε λάβει, λόγω της γέννησης του δεύτερου παιδιού του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο άντρας των ΜΑΤ δεν είχε απασχολήσει στο παρελθόν την υπηρεσία του για κάποιο πειθαρχικό παράπτωμα, ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι αντιμετώπιζε πριν από δέκα και πλέον χρόνια προβλήματα άγχους. Έκτοτε δεν φαίνεται να αναφέρθηκε κάποιο ψυχοσωματικό πρόβλημα".

Εκφράζω τη βαθύτατη λύπη μου για το χαμό του μικρού κοριτσιού. Περιμένω πρώτα την απόφαση της Δικαιοσύνης κι αναλόγως μετά θα σχολιάσω.
Να πούμε μόνο πως κατά τη γνώμη μας τα ΜΑΤ δεν χρειάζονται. Οι αστυνομικοί που υπηρετούν σε αυτά μπορούν να απασχοληθούν σε άλλες θέσεις, που να έχουν στόχο την καταπολέμηση και την πρόληψη του εγκλήματος. Η καταστολή είναι κάτι ανήθικο κι η νοοτροπία της υπακοής δημιουργεί πάντα πρόβλημα σε όλους.
Επιπλέον υπάρχει ανάγκη, να δούμε πάλι τα κριτήρια με τα οποία κάποιος εντάσσεται στα σώματα ασφαλείας και πως του επιτρέπεται να οπλοφορεί. mitsos175.

Ανώνυμος
10 Ιουνίου 2015 στις 9:13 π.μ.

Το σχολιο σου αγαπητε Mitsos175 μου θυμησε ενα ωραιο δίστιχο :"Μαντζουρανα στο κατώφλι , σε δαγκωνα στον σβερκο ".
Πως συνδεεται η παιδοκτονια που διαπραξε ενας πατερας ( ; ) με το οτι τα ΜΑΤ δεν χρειαζονται - κατα την γνωμη σου - ειναι πραγματικα αξιο ιδιαιτερης αναλυσης ισως και ψυχαναλησης. "Μα αφου ο παιδοκτονος ηταν στα ΜΑΤ" θα πεις.......ωραιος συνειρμος.....
Ο "κυριος" αυτος ειχε διαγνωστει με προβληματα αγχους απο την υπηρεσια του. Πριν 10 χρονια. ( το αναφερει το ρεπορταζ ). Και τι εκανε η υπηρεσια; Του πηρε το οπλο. Καλα εκανε. Καλο θα ηταν να τον εδιωχνε και απο την αστυνομια λεω εγω . Ομως το εγκλημα εγινε στο σπιτι του . Σκοτωσε την κορη του. Οχι με οπλο. Με τα χερια του ( κατα το ρεπορταζ παντα ) . Διακρινουμε εδω καποια ολιγορια απο μερους της υπηρεσιας του; ΝΑΙ. Και μαλιστα εγκληματικη. Εχει διαγνωσει εναν αστυνομικο με προβληματα αγχους. Γιατι δεν τον εθεσε υπο παρακολουθηση ψυχιατρικη; Γιατι δεν απευθυνθηκε η αστυνομια στις υπηρεσιες προνοιας του Δ. Ευοσμου για να συνδραμουν οι ψυχολογοι στην παρακολουθηση του. Μα φυσικα γιατι οι υπηρεσιες αυτες δεν υπαρχουν ή αν υπαρχουν υπολειτουργουν. Αυτα ειναι τα εγκληματα. Και οσο υπαρχει έλλειψη και αρα και ανυπαρξια δικτύωσης υπηρεσιων , τοσο πιο συχνα θα βλεπουμε τετοια φαινομενα, ειτε ο δραστης ειναι παγωτατζης, ειτε οικοδομος , ειτε και γω δεν ξερω τι.

Παρεπιπτοντως , συμφωνω οτι τα ΜΑΤ δεν χρειαζονται και θα επρεπε ηδη να εχουν καταργηθει.

Ανώνυμος
10 Ιουνίου 2015 στις 1:00 μ.μ.

Ψηφιακή Αλληλεγγύη: Να γιατί χιλιάδες δικαιούχοι δεν παίρνουν τα ''όχι'' και τόσο δωρεάν λαπτοπ
"Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι 45.000 δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος που δικαιούνται είτε δωρεάν laptop είτε tablet δεν έχουν κάνει ακόμη χρήση της επιταγής τους από το πρόγραμμα Ψηφιακή Αλληλεγγύη που τους παρείχε επιδότηση για να προμηθευτούν τον τεχνολογικό αυτό εξοπλισμό που δίνει πρόσβαση στο διαδίκτυο. Συγκεκριμένα από τους περίπου 290.000 δικαιούχους της Ψηφιακής Αλληλεγγύης οι 45.000 δεν έχουν λάβει τον εξοπλισμό τους λίγο πριν την λήξη της δυνατότητας αυτής. Ο λόγος είναι απλός.... δεν υπήρχε εξοπλισμός από τα καταστήματα λιανικής που έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα και έχει εγκριθεί η διάθεση του που να είναι δωρεάν. Συγκεκριμένα είναι πολλές οι περιπτώσεις - σύμφωνα με καταγγελίες που έχουν σταλεί στα dikaiologitika.gr - που τα καταστήματα λιανικής έλεγαν στους δικαιούχους ότι δεν έχουν διαθέσιμο εξοπλισμό που να είναι στην τιμή της επιδότησης δηλαδή 230 ευρώ ενώ τους προσέφεραν ακριβότερο εξοπλισμό ώστε να καλύψουν την διαφορά απέ την τσέπη τους. Παράλληλα «παρατυπίες» υπήρξαν πάλι από μεριάς των λιανεμπόρων στην διάθεση διαδικτυακής σύνδεσης (σταθερή ADSL/VDSL ή κινητή (mobile) 3G (ή ανώτερη) ή δορυφορική) με επιδότηση μέχρι 12€ το μήνα, αφού ζητούσαν εξτρά χρήματα για την σύνδεση ή σε άλλες περιπτώσεις δέσμευαν με συμβόλαια χρονικής διάρκειας πολύ μεγαλύτερης από αυτή της διάρκειας του προγράμματος. Οι παραπάνω λόγοι είναι ενδεικτικοί για τον λόγο που οι δικαιούχοι προτίμησαν να μην εξαργυρώσουν της επιταγής Ψηφιακής Αλληλεγγύης με τον χρόνο υλοποίησης του προγράμματος να τελειώνει στο τέλος του μήνα..."
Το πρόγραμμα αυτό ήταν μια εξυπηρέτηση του Σαμαρά στις εταιρείες εις βάρος των πιο φτωχών συμπολιτών μας. Κατ αρχήν έπρεπε να ξεκινήσει πολύ νωρίτερα αλλά επίτηδες το πήγαν στην προεκλογική περίοδο κι αυτό δημιούργησε τρομερά προβλήματα στα οποία έχουμε αναφερθεί ξανά. Δεύτερον υπάρχουν ακόμα περισσότερα παράπονα και καταγγελίες τόσο για την ποιότητα των υπηρεσιών και του εξοπλισμού όσο και για τους όρους.
Όροι που έχουν μια εισπρακτική νοοτροπία και μάλιστα από ανθρώπους που σίγουρα δεν έχουν να δώσουν.
Ευχαριστώ τους συγγενείς και φίλους, που μου δίνουν την άδεια να χρησιμοποιήσω το δικό τους ιντερνέτ και εξοπλισμό. Αλίμονο αν περίμενα από το "δωρεάν" ιντερνέτ του Σαμαρά... mitsos175.

Ανώνυμος
10 Ιουνίου 2015 στις 1:40 μ.μ.

Απορώ πως γίνεται να μιλάμε σήμερα για την "σύγκρουση των πολιτισμών" και τα σκουπίδια του Huntington. Το θεωρητικό κατασκεύασμα ενός ακαδημαϊκού που εκπροσωπούσε σε όλη του την πορεία τον αμερικάνικο ιμπεριαλισμό, την πλανητική σφαίρα επιρροής του και την "εκπολιτιστική" αποστολή του, όπως παλιότερα οι Άγγλοι και Γάλλοι αποικιοκράτες λέγαν ότι φέρναν πολιτισμό στην Ινδία, στην Κίνα, Αφρική και όπου γης... Τον πολιτισμό που βγαίνει από την κάννη ενός όπλου γιατί οι κακοί ήταν απολίτιστοι.
Από τα αστεία της υπόθεσης: ο Huntington έφαγε πόρτα δυο φορές για μαγειρεμένα στοιχεία και μη επιστημονική μέθοδο όταν έκανε αίτηση να γίνει μέλος της Αμερικάνικής Ακαδημίας Επιστημών.
Το οποίο μαγείρεμα προφανώς χρειαζόταν γιατί αλλιώς η σύμμαχος Νότια Αφρική (με το παλιό καλό απαρτχάιντ) δεν μπορούσε να ομαδοποιηθεί με π.χ. την Γαλλία.

opca
(συνεχίζεται)

Ανώνυμος
10 Ιουνίου 2015 στις 1:42 μ.μ.

(συνέχεια)
Η χρήση άχρηστων (από αναλυτική σκοπιά) "θεωριών"-προπαγάνδας διαφόρων Λόρδων Haw-Haw πέρα από στείρα πάντα ήταν επιβλαβής για το εργατικό και λαϊκό κίνημα. Ο αμερικανονατοϊκός ιμπεριαλισμός θέλει να πουλάει τα καθρεφτάκια του Huntington στους ιθαγενείς του πλανήτη Γη, δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να πάρουμε. Η USA και παρέα είναι τόσο επιθετική στην Ευρώπη (και όχι μόνο) γιατί μετά το 2008 βιώνει μια από τις χειρότερες καπιταλιστικές κρίσεις, εδώ και καιρό βιώνει μια σχετική βιομηχανική παρακμή (όπως η Αγγλία στην αυγή του 20ου) ενώ ο αναδυόμενος ενδεχόμενος μελλοντικός ιμπεριαλιστικός ανταγωνιστής (Κίνα) με τον μισόκουτσο σύμμαχό του (Ρωσία) τα πηγαίνουν καλά στον 21ο. Επί παραδείγματι, για πρώτη φορά μετά από πάνω από 100 χρόνια σηκώνεται κάποια χώρα στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου της βιομηχανική παραγωγής μαζί με/πάνω από τις ΗΠΑ.
Το μπουρδούκλωμα του νεοφιλελευθερισμού με την σύγκρουση πολιτισμών δεν μας πάει πουθενά. Ούτε η Κίνα, ούτε η Ρωσία, διαφωνούν με τους αμερικάνους/ενωσίτες ότι η εργασία πρέπει να είναι ελαστική ή ότι μικρές εξαρτημένες χώρες όπως η Ελλάδα πρέπει να ξεπουλάνε δημόσια περιουσία/υποδομές.
Πάντα χρησιμοποιούσαν οι αποικιοκράτες τις γκαρίδες του πολιτισμού, της θρησκείας, της γλώσσα και των εθνικών καταβολών για να κάνουν τη βρομοδουλειά τους. Χωρίς να προσποιούμαστε ότι δεν υπάρχουν γλωσσικές/θρησκευτικές/εθνικές κλπ διαφορές σαν ηλίθιοι, δεν πρέπει και να πάμε να κάνουμε τους μαϊντανούς στην χορωδία τους.
opca

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger