Home » , » H υφυπουργός Παιδείας, Ζέτα Μακρή εκτός τόπου και χρόνου – Ο ρόλος της Τράπεζας θεμάτων

H υφυπουργός Παιδείας, Ζέτα Μακρή εκτός τόπου και χρόνου – Ο ρόλος της Τράπεζας θεμάτων

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Παρασκευή 29 Απριλίου 2022 | 12:00 μ.μ.

H  υφυπουργός Παιδείας, Ζέτα Μακρή εκτός τόπου και χρόνου: « Η ύλη έχει καλυφθεί και η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων οδηγεί σε αδιάβλητες και πιο αντικειμενικές εξετάσεις»

Του Γιώργου Κ. Καββαδία*

Η  υφυπουργός Παιδείας, Ζέτα Μακρή, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα αναφερόμενη στην Τράπεζα Θεμάτων διευκρίνισε ότι το υπουργείο έχει ως επιστημονικό συνεργάτη το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής το οποίο παρακολουθεί την κάλυψη της ύλης και το οποίο θεωρεί ότι η κάλυψη «είναι επαρκέστατη και έχει γίνει με τρόπο που εκπαιδευτικά επιτρέπει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων».

«Μας είναι πολύ εύκολο να αναβάλουμε και να βρούμε δικαιολογίες ότι ήταν μια ντεμί χρονιά. Δικαιολογίες για τη μη εφαρμογή υπάρχουν. Όμως, σύμφωνα με τα δεδομένα που γνωρίζουμε, η ύλη έχει καλυφθεί και η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων οδηγεί σε αδιάβλητες και πιο αντικειμενικές εξετάσεις», υπογράμμισε αποδεικνύοντας ότι βρίσκεται εκτός τόπου και χρόνου!

Πρώτα από όλα γιατί αγνοεί τις αλλεπάλληλες εγκυκλίους- «διαταγές»  του γ. γ. του ΥΠΑΙΘ κ. Αλέξανδρου Κόπτση για την ολοκλήρωση της ύλης, παρά τις αναφορές πάρα πολλών εκπαιδευτικών ότι αυτό είναι πρακτικά αδύνατον! Αν όλα είναι τόσο «ομαλά και κανονικά» προς τι οι αλλεπάλληλες εγκύκλιοι - «διαταγές»  του γ. γ. του ΥΠΑΙΘ

«Αγνοεί» η υφυπουργός ότι  λειτουργία των σχολείων κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς δεν μπορεί να χαρακτηριστεί φυσιολογική. Μεγάλος αριθμός μαθητών αλλά και καθηγητών νόσησαν και εξακολουθούν να νοσούν από covid19 είτε οι ίδιοι είτε άτομα του περιβάλλοντός τους, πράγμα που τους ανάγκασε να παραμείνουν σε καραντίνα για κάποιο διάστημα. Αναπόφευκτα λοιπόν διδακτικές ώρες χάθηκαν για ένα σημαντικό μέρος των μαθητών, άρα η ουσιαστική κάλυψη του συνόλου της ύλης καθίσταται ακόμα πιο δύσκολη.

«Αγνοεί» η υφυπουργός ότι η ύλη δεν μπορεί να βγει και δεν μπορεί να εφαρμοστεί η τράπεζα θυμάτων και εμμένει στην εφαρμογή μιας σκληρής ταξικής πολιτικής σε βάρος της μόρφωσης των μαθητών και στον απόρριψη και τον αποκλεισμό όλο και περισσότερων μαθητών που προέρχονται από τις ασθενέστερες τάξεις και στρώματα και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Η σχολική χρονιά που διανύουμε δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως φυσιολογική, μετά από δύο χρόνια τηλεκπαίδευσης.

Τράπεζα θυμάτων: Εξοστρακισμός χιλιάδων μαθητών!

Για την ιστορία να θυμίσουμε ότι η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων (Ν.4186/13 «Νέο Λύκειο»),  προβλήθηκε με φωτοστέφανο αθωότητας στις διακηρύξεις των πρώην υπουργών Παιδείας Αρβανιτόπουλου – Λοβέρδου και  εφαρμόστηκε για πρώτη φορά τη σχολική χρονιά 2013-2014 στην Α’ Τάξη και Β’ Τάξη του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου. Αυτός ο θεσμός δημιούργησε πολλές αντιδράσεις, καθώς το 40% των εξεταζόμενων μαθητών την πρώτη χρονιά της εφαρμογής του επανεξετάστηκε στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Καταργήθηκε επισήμως τον Μάρτιο του 2015.

Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί, ωστόσο, καταλαβαίνουν ότι στην πραγματικότητα η κεντρική γραμμή πλεύσης του υπουργείου Παιδείας είναι η έμφαση στις εξεταστικές δοκιμασίες που αφενός οδηγεί σε ένα «ξεκαθάρισμα» του μαθητικού πληθυσμού και αφετέρου απλώνει την «σκιά της» στην ημερήσια διάταξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κατανοούν ότι ο ρόλος που επιφυλάσσεται για τους  είναι η μετάλλαξή τους σε μικρόψυχους ελεγκτές, σε συμβολαιογράφους επιδόσεων, εξεταστές, επιτηρητές, διορθωτές, κοντολογίς σε κακοπληρωμένους τεχνικούς χωρίς ίχνος παιδαγωγικής λειτουργίας.

Τράπεζα θεμάτων – αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση

Η εκπαιδευτική διαδικασία κινδυνεύει να μπει στα εκπαιδευτικά φέρετρα της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης, τα σχολεία να μετατραπούν σε «νησί των νεκρών», και να διευκολυνθεί η κατηγοριοποίησή τους με αγοραία κριτήρια.

Με την Τράπεζα Θεμάτων το υπουργείο Παιδείας θα επιχειρήσει σταδιακά να αξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες με βάση τις επιδόσεις των μαθητών.  Παράλληλα η στόχευση του ΥΠΑΙΘ είναι να βάλει την εκπαιδευτική διαδικασία στα εκπαιδευτικά φέρετρα της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης, μετατρέποντας το σχολείο σε «νησί των νεκρών», να διευκολύνει την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών με κριτήριο τις επιδόσεις των μαθητών και με αυτό τον τρόπο  να γίνει ευκολότερη υπόθεση η επιβολή αυταρχικών μέτρων αξιολόγησης, εντατικοποίησης και διοικητικού ελέγχου. Η ύλη, η Τράπεζα Θεμάτων, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι βασικά κομμάτια των ταξικών φραγμών της εκπαίδευσης.

* Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, μέλος της ΣΕ του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» του Εκπαιδευτικού Ομίλου.

Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger