Οπως έχουμε γράψει, η εφημερίδα "Καθημερινή" και για τον λόγο ότι ο διευθυντής της Αλέξης Παπαχελάς διαθέτει σοβαρό ποσοστό μετοχών στον όμιλο ΜΜΕ του Αλαφούζου, σε κάποια θέματα "γραμμής", -που θα 'λεγαν και οι παλιοί κομμουνιστές-, διαθέτει χώρο σε κάποιους αρθρογράφους - δημοσιολόγους να κάνουν "παράσιτα" στον γνωστό χαβά που ακούγεται απ' τους παραγωγούς εκπομπών σε τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό Σκάι.
Η παραπάνω εισαγωγή έγινε με αφορμή το σημερινό άρθρο που δημοσιεύεται στην "Κ" και φέρει την υπογραφή του κ. Γιώργου Θ. Μαυρογορδάτου τ. καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Μετά την ανάγνωση του το πρώτο που σκέφτηκα ήταν: Ρε μπας και ο τέως Πανεπιστημιακός δάσκαλος διαβάζει ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ; Το πιθανότερο είναι πως όχι. Απλώς ο άνθρωπος είναι σοβαρός γ' αυτό επαναλαμβάνει με, άλλες εκφράσεις αυτό που γράφαμε κι' εμείς πριν μερικές μέρες. Οτι δηλαδή, ορισμένοι πρέπει να εγκαταλείψουν τις εθνικιστικές ηλιθιότητες και να παραδεχτούν ότι στην Ελλάδα υπάρχει Τουρκική μειονότητα, σταματώντας να πιπιλίζουν την καραμέλα ότι στην χώρα μας υπάρχει μόνο μουσουλμανική μειονότητα.
Το άρθρο του τ. καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών στο οποίο επισημαίνεται ότι "η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι υπάρχουν Τούρκοι. Και υπάρχουν επειδή εξαιρέθηκαν από την ελληνοτουρκική υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών το 1923", είναι εμπεριστατωμένο και δύσκολα επιδέχεται αμφισβήτηση.
Αναφέρει στον επίλογο του:
Εφευρέθηκε πρόσφατα ο ευφημισμός «τουρκογενείς». Πρόκειται λοιπόν για «τουρκογενείς Ελληνες»; Αλλά τότε τι είναι οι Ελληνες της Πόλης, οι κληρικοί του Πατριαρχείου και ο ίδιος ο Οικουμενικός Πατριάρχης, που έχουν υποχρεωτικά τουρκική υπηκοότητα; Αν παίρναμε ως μοναδικό κριτήριο την υπηκοότητα, όπως ακριβώς κάνουμε για τους Τούρκους που έχουν ελληνική υπηκοότητα, θα καταλήγαμε στο τραγελαφικό συμπέρασμα ότι όλοι αυτοί και ο ίδιος ο εκάστοτε Οικουμενικός Πατριάρχης είναι απλώς «Τούρκοι Ορθόδοξοι». Ισως, γιατί όχι, και «ελληνογενείς Τούρκοι»…
Αυτές είναι τελικά μοιραίες λογικές αντιφάσεις στις οποίες παραδέρνει η εθνική μας στρουθοκάμηλος όσο κρατάει το κεφαλάκι της χωμένο στην άμμο για να μη βλέπει ένα υπαρκτό πρόβλημα, που είναι εξαιρετικά δύσκολο αλλά και επικίνδυνο.
+ σχόλια + 3 σχόλια
Εδω βεβαια ανεξαρτητα απο αποψη πρεπει να σημειωθει οτι το πώς χαρακτηριζεται μια μειονοτητα οριζεται απο διεθνείς συνθηκες.Το να αναγνωριστει τουρκικη μειονοτητα λοιπον δεν ειναι θεμα να τα πουμε και να συμφωνησουμε Χρειαζεται διακρατικη συνθηκη με αναλογες υποχρεωσεις απο το ελληνικο κρατος( Γλωσσα κλπ) .Εδω να σταθουμε σε δυο θεματα: Ολοι οι πληθυσμοι εκει δεν λενε οτι ειναι τουρκοι( πχ πομακοι) .Θα τους κανουμε με το ζορι.Δευτερον τυχον αναγνωριση εθνικης μειονοτητας μπορει να βαλει θεμα εγγυητριας δυναμης στην περιοχη οπως .Το να δοικειται η περιοχη με συνεταιρο τον Ερντογκαν δεν το κόβω και πολυ αριστερο ή προοδευτικο.Ο καθενας μπορει να αυτοπροσδιοριζεται οπως γουσταρει.Οποιος θελει λοιπον να λεγεται τουρκος ας λεγεται χωρις συνεπειες,διακρισεις κλπ.Ομως απο αυτον το αυτοπροσδιορισμο δεν μπορει να πηγαζουν δικαιώματα Αυτα πηγαζουν απο συνθήκες.Πιο χοντροκομμενο παραδειγμα:
Εγω και πεντε φιλοι μου στο Παγκρατι μπορουμε να αυτοπροσδιοριζομαστε ως Ινδιανοι.Κανεις δεν μπορει να μας το απαγορευσει.Αυτος όμως δεν συνεπαγεται δικαιωματα του στυλ να μας χτισει το δημοσιο ναο του μανιτού...
Δεν νομίζω, αγαπητέ σύντροφε Δροσινέ, ότι το πνευματώδες σχόλιο σου για μια δήθεν μειονότητα.... Ινδιάνων στο Παγκράτι έχει την παραμικρή σχέση με την πραγματικότητα των εθνικών μειονοτήτων που ζουν από αιώνες στη σημερινή Ελλάδα και που το ελληνικό αστικό καθεστώς αρνείται την εθνική τους ύπαρξη! Ένα πραγματικά δημοκρατικό, δηλαδή λαοκρατουμενο, ελληνικό κράτος δεν θα είχε το παραμικρό κώλυμα -αντιθέτως μάλιστα θα θεωρούσε στοιχειώδες καθήκον του - να αναγνωρίσει ως ισότιμους πολίτες με όλα τα ξεχωριστά στοιχεία εθνικής ταυτότητάς τους και με πλήρη τα δικαιώματά τους (στη γλώσσα, την εκπαίδευση,τον πολιτισμό, την αυτοδιοίκηση) εντός πάντοτε των ορίων του ελληνικού κράτους, όλες μα όλες ανεξαιρέτως τις εθνικές μειονότητες που ζουν στη χώρα μας: τους Τούρκους των πεδινών περιοχών Ξάνθης και Κομοτηνής, τους Πομάκους της ορεινής Ροδόπης, λαό παμπάλαιο στην περιοχή της Θράκης, πολύ πριν τον ερχομό των Τούρκων, που συγγενεύει γλωσσικά περισσότερο με τους Βούλγαρους, και βέβαια Ατσίγγανους (ή Κατσιβελους) της ορεινής περιοχής του Σουφλίου , μια εντελώς ξεχωριστής ταυτότητας φυλετική και εθνική ομάδα συμπολιτών μας. Όπως φυσικά έχει την ίδια υποχρέωση πλήρους αναγνώρισης δικαιωμάτων και για τους εναπομείναντες Σλαβομακεδόνες (ή "εθνικά Μακεδόνες", όπως αυτοαποκαλούνται) σε περιοχές της Δυτικής και της Κεντρικής Μακεδονίας. Ίσα ίσα μάλιστα που η αναγνώριση ως ξεχωριστών μεταξύ τους εθνικών ομάδων των Τούρκων, των Πομάκων και των Κατσίβελων της Θράκης, της ιστορίας τους και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους, θα ήταν ο μόνος αποτελεσματικός τρόπος για να μπει χαλινάρι στον επεκτατισμό των ιθυνόντων της Άγκυρας, που σήμερα σπεκουλάρουν με την επίσημη ανοησία του ελληνικού κράτους στο θέμα και εντελώς αυθαίρετα, βαφτίζουν "Τούρκους" όλους τους μουσουλμανικής θρησκείας ή προέλευσης μειονοτικούς της περιοχής αυτής της Ελλάδας και θέλουν να τους χειραγωγήσουν, χωρίς να τους ρωτήσουν. Μόνο η αλήθεια και το δίκιο εξασφαλίζουν τα σύνορα, όχι η ψευτιά και οι αδικίες. Τι πάει να πει άλλωστε σε μια σύγχρονη χώρα ότι ωενας πολίτης της είναι στην καταγωγή... "μουσουλμάνος"; Δεν υπάρχουν αλήθεια προοδευτικοί Έλληνες πολίτες τουρκικής ή πομακικής κλπ εθνικής προέλευσης, αλλά άθεοι ή άθρησκοι ή θρησκευτικά αδιάφοροι στη σημερινή Θράκη; Πού ακούστηκε σε δημοκρατική χώρα διάκριση ολόκληρης μειονότητας με βάση αποκλειστικά τη ... θρησκεία; Πού ζούμε; Στο μαύρο μεσαίωνα του οθωμανικού χαλιφάτου ή στην κόλαση του Ιsis; Όλοι οι Έλληνες πολίτες έχουν και δικαιούνται να έχουν και ακώλυτα να προβάλουν με υπερηφάνεια την ξεχωριστή εθνική καταγωγή τους. Τόσο η ελληνική εθνικά πλειοψηφία της χώρας μας όσο και όλες οι εθνικές μειονότητες, που είναι αδέρφια μας. Κι ας μην επικαλούνται κάποιοι τις συνθήκες και τις άθλιες απαγορεύσεις και διακρίσεις με βάση το θρησκευτικό απολίθωμα του μεσαίωνα, τις προβλέψεις της κακιάς ώρας, σαν αυτές που πέρασαν το 1923 στη Λωζάνη περί "θρησκευτικής" μειονότητας, αντί διαφορετικών εθνικών ομάδων στη Θράκη. Πρόκειται για συνθήκες που υπαγόρευσαν κάποτε οι ιμπεριαλιστές στα εγχώρια τσιράκια τους των Βαλκανίων, μόνο και μόνο για να διαιρούν με τις απαράδεκτες διακρίσεις τους λαούς και να συντηρούν τα μίση και την ένταση σε κάθε χώρα που έχει εθνικές μειονότητες. Για να διαιρούν και να βασιλεύουν όπως γουστάρουν, ενάντια στο δίκαιο, τη λογική, την αλήθεια και την ιστορία των λαών μας και των εθνικών μας ομάδων.
Συμφωνω .Μια ελληνικη λαικη δημοκρατια θα αναγνωριζε πληρως τα δικαιωματα οποιουδηποτε λαου ,εθνοτητας ή λαοτητας το ζητουσε.Βεβαια οπου εβρισκε εθνικιστικες παρεκλισεις θα τις τιμωρουσε με τον τροπο που ο επαναστατημενος λαος ξερει.
Αυτο ειναι αλλο και αλλο να ζηταμε απο το υπο κατοχη χρεοκοπημενο κρατιδιο του κουλη να γινει ..Λιβανος των 80s
Δημοσίευση σχολίου