Έχουμε σε σειρά αναρτήσεων (πχ εδώ) αναδείξει το θέμα των ΣΔΙΤ.
Σε αυτή την ανάρτηση, βλέπουμε μερικά νέα "κρούσματα", και παράλληλα τη αυριανή παράσταση διαμαρτυρίας των υπαλλήλων του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) επειδή ακριβώς το κόστος για την ανέγερση σχολείων έχει εκτοξευτεί.
Όπως λοιπόν μας λέει σε άρθρο της η "Ελευθεροτυπία"
«Χτίζουν σχολεία με υπερβάσεις ώς 181%»
Ευθείες βολές κατά των δήμων για υπερβάσεις στους προϋπολογισμούς των σχολικών κτιριών, που φθάνει έως και 181%, εξαπέλυσαν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΚ, για να τεκμηριώσουν το αίτημά τους να διατηρηθεί το σημερινό καθεστώς και να μην περάσουν στην αρμοδιότητα των δήμων, όπως διεκδικεί η Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΚΕ) στο πλαίσιο του «Καλλικράτη».
Εδωσαν στοιχεία για 74 συμβάσεις κατασκευής σχολικών κτιρίων, συνολικού ύψους 92,5 εκατ. ευρώ, που έχουν υπογράψει δήμοι της Αττικής από το 2006. Προκύπτει ότι, με βάση τους πόρους που έχει διαθέσει η Αυτοδιοίκηση, κατασκευάστηκαν 5 σχολεία, ενώ με τις διαδικασίες του ΟΣΚ θα μπορούσαν χρηματοδοτηθούν άλλα δύο.
Ο "Ριζοσπάστης" μας λέει σε αντίστοιχο ρεπορτάζ ότι:
Μιάμιση φορά πιο ακριβά τα σχολεία μέσω ΣΔΙΤ και Δήμων
Παράσταση διαμαρτυρίας στη Βουλή κάνουν αύριο οι εργαζόμενοι του ΟΣΚ
Οι εργαζόμενοι του Οργανισμού αναφέρθηκαν στην εμπειρία και τεχνογνωσία που έχουν στον τομέα της δημόσιας σχολικής στέγης, καθώς και στην εκπόνηση μελετών που «είναι σαφώς πιο ποιοτικές και οι διαδικασίες δημοπράτησης και επίβλεψης πιο αξιόπιστες και οικονομικές από αυτές που γίνονται είτε μέσω των δήμων με προγραμματικές συμβάσεις, είτε μέσω των ΣΔΙΤ». «Αποτελεί πολιτική επιλογή των εκάστοτε κυβερνήσεων η προώθηση των ΣΔΙΤ, παρά το πολλαπλάσιο κόστος και τους άλλους δυσμενείς όρους που θα έχει για το Δημόσιο η κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και ενοικίαση αυτών των σχολικών κτιρίων», τόνισε ο Μ. Δανδουλάκης.
Τέλος, ως "μπόνους" βάζουμε και μια άλλη υπόθεση, για τα ΣΔΙΤ στις κατασκευές δρόμων και τα διόδια που πολλαπλασιάζονται. Όπως λοιπόν μας λέει η "Καθημερινή":
Θα πληρώσουμε 830.000 μηνιαίως για κλειστά διόδια
Στον ιδιωτικό σταθμό Αιγινίου Πιερίας
Περίπου 830.000 ευρώ μηνιαίως, και μάλιστα αναδρομικά από τον Ιανουάριο, καλείται να πληρώσει το κράτος μετά τους «λεονταρισμούς» του υπουργείου Υποδομών σχετικά με τη μη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο Πιερίας. Το κόστος της μη λειτουργίας του ιδιωτικού σταθμού Αιγινίου θα καλυφθεί από τα έσοδα του κρατικού σταθμού-χρυσωρυχείου στα Μάλγαρα της Θεσσαλονίκης, παρότι βρίσκεται εκτός του παραχωρούμενου τμήματος της εθνικής οδού. Ταυτόχρονα το υπουργείο Υποδομών... υπέστειλε τα λάβαρα του αγώνα ενάντια στα ακριβά διόδια, παραδεχόμενο ότι δεν είναι σε θέση να επαναδιαπραγματευτεί τις συμβάσεις, τους ακριβείς όρους των οποίων όμως γνώριζε –και είχε ψηφίσει στη Βουλή– τρία χρόνια νωρίτερα.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε., που διαχειρίζεται το τμήμα της εθνικής οδού από τον Μαλιακό έως το Κλειδί Ημαθίας, καθημερινά από τον κλειστό σταθμό διοδίων στο Αιγίνιο διέρχονται κατά μέσο όρο 13.500 οχήματα. Τα απολεσθέντα έσοδα της εταιρείας συνεπώς υπολογίζονται σε 27.680 ευρώ ημερησίως, δηλαδή 830.400 ευρώ μηνιαίως. Ζητώντας από την εταιρεία να κρατήσει κλειστό τον σταθμό, το υπουργείο Υποδομών δέχθηκε να αποζημιώσει πλήρως τα απολεσθέντα έσοδα από τα διόδια, αρχής γενομένης από τον Ιανουάριο. Το οποίο σημαίνει ότι το Δημόσιο χρωστάει ήδη 3,3 εκατ. ευρώ έως και τον Απρίλιο και ο λογαριασμός... συνεχίζει να μεγαλώνει.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η μη λειτουργία των διοδίων του Αιγινίου παρουσιάστηκε από το υπουργείο Υποδομών... ως επιτυχία και προσφορά στην τοπική κοινωνία, ενώ τα ποσά που θα κληθεί το κράτος να καταβάλει αποσιωπήθηκαν διακριτικά.
Eκτός όμως από την υπόθεση του Αιγινίου, αποκαλύφθηκε ότι ολόκληρος ο «ανένδοτος» που είχε κηρύξει το υπουργείο Υποδομών στα υψηλά διόδια των παραχωρήσεων δεν ήταν τίποτα άλλο από ένα επικοινωνιακό σχήμα, καθώς ουδέποτε πήρε συγκεκριμένη μορφή. Μετά την αποκάλυψη των υπευθύνων της κοινοπραξίας ότι δεν έχει γίνει καμία απολύτως επαφή για την επαναδιαπραγμάτευση του ύψους των διοδίων, ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών κ. Δημ. Ρέππας αναγκάστηκε πριν από λίγες ημέρες να παραδεχθεί ότι η υπόθεση «πάγωσε» λόγω οικονομικής κρίσης. Το υπουργείο υποστήριξε ότι η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων είναι σήμερα αδύνατη, καθώς θα άλλαζε τους όρους δανεισμού των κοινοπραξιών από τις τράπεζες σε μια δυσμενή συγκυρία.
Δημοσίευση σχολίου