Τοποθέτηση ενός μέλους του ΚΚΕ σε ανάρτησή μας
Ξεκινώντας από τον τίτλο, (σ.σ, Πάνω απ’ όλα σεβασμός στην αστική νομιμότητα) νομίζω ότι αδικεί -όχι το ΚΚΕ- αλλά το συντάκτη του σχολίου η προσπάθεια να χρεώσει στο ΚΚΕ οποιαδήποτε διάθεση για συμβιβασμό με την αστική νομιμότητα.
Πόσο μάλλον όταν το "σύστημα" ολοένα και περισσότερο κουνά απειλητικά το δάχτυλο στο ΚΚΕ ότι ξεπερνά τα όρια αυτής της νομιμότητας.
Πόσο μάλλον όταν το ΚΚΕ έχει αποδείξει επανειλημμένα ότι δεν διστάζει να σπάσει αυτά τα όρια, όπου και όταν χρειάζεται (το ΠΑΜΕ στη Μανωλάδα ήρθε αντιμέτωπο με τις κάνες των όπλων των "τσιφλικάδων" της φράουλας προκειμένου να συμπαρασταθεί στους μετανάστες εργάτες γης.)
Πόσο μάλλον όταν το ίδιο το ζήτημα της "αστικής νομιμότητας" έχει λυθεί από την ίδια την εμπειρία του κινήματος, όπως αυτή έχει αποτυπωθεί στα έργα κλασικών του μαρξισμού-λενινισμού.
Ας μην μπερδεύουμε το ζήτημα της -σε ένα δοσμένο χώρο και χρόνο- στάσης απέναντι στην αστική νομιμότητα (που είναι θέμα τακτικής) με την στρατηγική που δεν είναι άλλη από την κατάργηση αυτής της αστικής νομιμότητας.
Σε ό,τι έχει να κάνει με το συγκεκριμένο πρόβλημα, είναι προφανές ότι μία πρώτη νίκη μπορεί να έρθει με τη συντονισμένη, οργανωμένη και μαζική παρέμβαση ενός κινήματος προοδευτικών δυνάμεων. Είναι όμως εξίσου προφανές ότι το πρόβλημα δεν θα λυθεί από αυτή την παρέμβαση, όσο οι υλικές συνθήκες που το δημιουργούν συνεχίζουν να υπάρχουν. Γιατί το (κύριο) πρόβλημα στην συγκεκριμένη περίπτωση, δεν είναι ότι μία φασιστική συμμορία με τις πλάτες της αστυνομίας τρομοκρατεί τους μετανάστες, αλλά ότι υπάρχει ένα ολόκληρο κοινωνικοοικονομικό σύστημα που βασίζεται στην εκμετάλλευση (και) των μεταναστών και το οποίο πρέπει να ανατραπεί.
Όποιος ξεκινά από αυτή τη διαπίστωση (και κάθε συνεπής Μαρξιστής από εκεί ξεκινά θεωρώ) καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η πάλη για το επιμέρους πρέπει να συνδέεται με την πάλη για το γενικό, αν δεν θέλει να διολισθήσει στο επίπεδο της απλής διεκδίκησης, την προσκαιρης λύσης. Τα σημειώνω αυτά, περισσότερο για να απαντήσω και στις αναφορές περί αποχής-διάσπασης της αριστεράς, οι οποίες εκφράζουν τις περισσότερες φορές μία αγνή και άδολη ανησυχία για το παρόν και το μέλλον του κινήματος, ωστόσο χωλαίνουν όταν καλούνται να εντοπίσουν τα πραγματικά αίτια της πολυδιάσπασης του χώρου.
Και το πραγματικό αίτιο, κατά τη γνώμη, είναι ότι ορισμένες δυνάμεις του χώρου αυτό που λένε το εννοούν ενώ κάποιες άλλες όχι.
Το ΚΚΕ είναι εδώ, με αδυναμίες, παραλείψεις και λάθη σίγουρα, αλλά ξεκάθαρο στις θέσεις του και στο στόχο του για την οικοδόμηση του σοσιαλισμού. Και το εννοεί. Μελετά την εμπειρία της σοσιαλιστικής οικοδόμησης, προσπαθεί να βγάλει συμπεράσματα και διδάγματα, να εντοπίσει τα σωστά και τα λάθη, γιατί πραγματικά στοχεύει στο σοσιαλισμό.
Αντίθετα, άλλες δυνάμεις της αριστεράς (ιδίως αυτές που εγκαλούν το ΚΚΕ για απομονωτισμό, δογματισμό σταλινισμό κλπ.) όχι μόνο απορρίπτουν συλλήβδην τις προσπάθειες της σοσιαλιστικής οικοδόμησης αλλά επιπλέον όταν μπαίνουν στο κόπο να κάνουν τη δική τους αντιπρόταση, φανερώνουν απόψεις που παραπέμπουν σε σοσιαλδημοκρατικές θέσεις περί "ανθρώπινου καπιταλισμού".
Αυτές λοιπόν που πρέπει να ξεκαθαρίσουν τις θέσεις τους και να πείσουν ότι δεν λειτουργούν σαν μακιγιέρ του συστήματος, αλλά σαν δύναμη ανατροπής του και αντικατάστασής του με την επόμενη βαθμίδα της κοινωνικής εξέλιξης, το σοσιαλισμό, είναι οι υπόλοιπες δυνάμεις της αριστεράς.
Και πολύ φοβάμαι ότι όσο κάποιοι δεν τις ξεκαθαρίζουν, η "ενότητα της αριστεράς" θα παραμένει κενός λόγος...
Ένα μέλος του ΚΚΕ.
ΥΓ. Για την οικονομία της συζήτησης χρησιμοποίησα την έκφραση "ενότητα της αριστεράς", η οποία είναι αναχρονιστική ως πολιτικός και φιλοσοφικός όρος. (Αναφέρεται σε μία πολιτική γεωγραφία που ίσχυε στη γαλλική και άλλες αστικοδημοκρατικές επαναστάσεις.) Στις σημερινές συνθήκες πρέπει να μιλάμε για συμμαχία της εργατικής τάξης με τα άλλα λαϊκά στρώματα, σε κατεύθυνση αντιιμπεριαλιστική, αντιμονοπωλιακή και δημοκρατική. (Αναφέρεται στη σχέση που έχουν τα "σύμμαχα στρώματα" με τα μέσα παραγωγής, διαχωρισμός σαφώς πιο μαρξιστικός).
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ: Καλοδεχούμενες οι απόψεις σου φίλε. Στις τοποθετήσεις σου θα υπάρξει απάντηση από τον σ. Γ.Γ.
+ σχόλια + 11 σχόλια
Αντίθετα, άλλες δυνάμεις της αριστεράς (ιδίως αυτές που εγκαλούν το ΚΚΕ για απομονωτισμό, δογματισμό σταλινισμό κλπ.) όχι μόνο απορρίπτουν συλλήβδην τις προσπάθειες της σοσιαλιστικής οικοδόμησης αλλά επιπλέον όταν μπαίνουν στο κόπο να κάνουν τη δική τους αντιπρόταση, φανερώνουν απόψεις που παραπέμπουν σε σοσιαλδημοκρατικές θέσεις περί "ανθρώπινου καπιταλισμού".
Ενώ η στάση του ΚΚΕ,και η γλυκιά προσμονή της "λαϊκής εξουσίας" διαμέσου εκλογών είναι μια πολύ μαρξική θεώρηση για το κίνημα...
Μάγκας ο Παφίλης, παίζει μπάλα μόνος του. Εάν αποφάσιζε το ΚΚΕ λίγη εξωστρέφεια και συμμαχίες που απαιτούνται από την εποχή, μπορεί να βλέπαμε Παφίλη περιφερειάρχη μαζί με Δημαρά και Μητρόπουλο. Καλή η σταθερότητα στις αρχές (ιδιαίτερα όταν δικαιώνονται) αλλά χρειάζεται και λίγο νερό στον ερυθρό οίνο για να γίνει κρασί Ειδ’ άλλως μένει Άκρατον. Και δίνει τροφή σε αυτούς που λένε ότι το ΚΚΕ αρκείται στην αντιπολίτευση γιατί δεν έχει εφαρμόσιμο πρόγραμμα.http://www.kourdistoportocali.com/default.aspx?pageid=3031
Ανοίγεις πολλά θέματα φίλε του ΚΚΕ με την τοποθέτησή σου και δεν προσφέρετε ο χώρος να σου δώσω ολοκληρωμένη απάντηση. (Θα το κάνω με την πρώτη ευκαιρία σε άλλη ανάρτηση).
Επί της ουσίας τώρα και επικεντρώνοντας στα γεγονότα του Αγ. Παντελεήμονα και στην στάση του ΚΚΕ.
Ξέρεις, για τους κομμουνιστές, πέρα απ’ την θεσμοθετημένη κρατική βία υπάρχει και η λαϊκή αντιβία και δεν ασκείται μόνο σε επαναστατικές καταστάσεις, (πληθώρα παρόμοιων αναφορών από θεωρητικούς του μ/λ ειδικά απ’ τον Λένιν).
Είναι αυτό που γράφεις: «το ζήτημα της "αστικής νομιμότητας" έχει λυθεί από την ίδια την εμπειρία του κινήματος, όπως αυτή έχει αποτυπωθεί στα έργα κλασικών του μαρξισμού-λενινισμού».
Μόνο που εσύ δεν κατανοείς την θέση τους σωστά.
Εντάξει, σε καταλαβαίνω, μέλος του ΚΚΕ είσαι και δεν μπορεί παρά να ασπαστείς την θέση της γ.γ του κόμματός σου ότι «στην επανάσταση δεν θα σπάσει ούτε ένα τζάμι» και ότι ο νεολαιϊστικος ξεσηκωμός του Δεκέμβρη του 2008 ήταν έργο «μυστικών υπηρεσιών».
Δεν νομίζεις όπως ότι πάει πολύ μέλη του Κόμματος σου να χλευάζονται και να προπηλακίζονται από μια χούφτα φασιστόμουτρα και η αντίδραση του κόμματος να είναι ανούσιες καταγγελίες και άσφαιρες διαμαρτυρίες;
Εχεις απόλυτο δίκιο όταν γράφεις « Γιατί το (κύριο) πρόβλημα στην συγκεκριμένη περίπτωση, δεν είναι ότι μία φασιστική συμμορία με τις πλάτες της αστυνομίας τρομοκρατεί τους μετανάστες, αλλά ότι υπάρχει ένα ολόκληρο κοινωνικοοικονομικό σύστημα που βασίζεται στην εκμετάλλευση (και) των μεταναστών και το οποίο πρέπει να ανατραπεί».
Αυτό όμως δεν απαλλάσσει τους κομμουνιστές απ’ το να κάνουν «συγκεκριμένη ανάλυση της συγκεκριμένης κατάστασης» που θάλεγε και ο μπάρμπα-Μαρξ.
Δηλαδή πέρα απ’ το γενικό υπάρχει και το μερικό.
Στην περίπτωση του Αγ. Παντελεήμονα δεν θα πρέπει να περιμένουμε να ρθει στα πράγματα η παλλαϊκή εξουσία για να σταματήσει αυτή η περιοχή να διαφεντεύετε από τα ασπόνδυλα της Χρυσής Αυγής που σε συνεργασία με κρατικούς και παρακρατικούς μηχανισμούς έχουν ιδρύσει εκεί το δικό τους κράτος με ότι συνεπάγεται αυτό για τους μετανάστες και τους ντόπιους προοδευτικούς κατοίκους.
Και μην σε τρομοκρατεί φίλε, η άποψη ότι σε κάποιες περιπτώσεις είναι απαραίτητο να ασκηθεί λαϊκή αντιβία.
Μάγκες, κακά τα ψέματα, το ΚΚΕ μ' όλα τα κολλήματά του είναι το μόνο που κάπως αντιδρα. Εγω δεν ειμαι μελος αλλα το ψηφιζω γιατι ούτε βρώμικο είναι ούτε λαμογια οπως οι ΠΑΣΟΚΟΝΟΥΔΟΥ. Ευθύνες για την κατασταση της αριστεράς εχει κι αυτό αλλά έχουν και οι άλλοι που προτιμανε να πανε με τη ΓΣΕΕ παρα με το ΠΑΜΕ.
Αλλα κι αυτοί θα πρέπει να παραδέχονται οταν κάνουν λάθος και στη συγκεκριμενη περίπτωση έκαναν. Στις πορείες τους πως είναι οι οικοδομοι με τα παλουκια αλυσιδες και στον Αγ. Παντελεημονα δεν μπορουν να στειλουν καμια κατοστη να κλασουν μαλλί οι καραφλομαλάκες Χρυσαυγίτες.
Ας διευκρινιστεί το ζήτημα της συμμαχίας της εργατικής τάξης με τους μικροαστούς. Ζητάει το ΚΚΕ από τους μικροαστούς να αποδεχθούν την ηγεμονία της εργατικής τάξης? Γιατί δεν πρέπει η εργατική τάξη να (ξανα)γίνει νεροκουβαλητής των μεσοστρωμάτων.
Ανοίγεις πολλά θέματα φίλε του ΚΚΕ με την τοποθέτησή σου και δεν προσφέρετε ο χώρος να σου δώσω ολοκληρωμένη απάντηση. (Θα το κάνω με την πρώτη ευκαιρία σε άλλη ανάρτηση)
giorgi,
πολλά τα θέματα ναι, αλλά από τα γραφόμενά σου δεν φαίνεται να έχεις την ικανότητα να αντικρούσεις τίποτε από αυτά.
Δεν αφήνεις λέω εγώ την στείρα κριτική για την κριτική;
Έχεις ανάγει στους πρώτους εχθρούς εδώ μέσα και μάλιστα τέτοια εποχή το ΚΚΕ.
Δεν αναδεικνύεις το μερικό απλώς, αναδεικνύεις έντεχνα το μερικό πολλαπλασιασμένο σε βάρος του γενικού.
Και ποιο είναι το γενικό? Η εκλογική επιβεβαιώση του ΚΚΕ?
Απαντηση απο Μελος του ΚΚΕ
@giorgis.
Η βία είναι αναπόφευκτη σε συνθήκες όξυνσης της ταξικής πάλης. Ωστόσο δεν είναι ο σκοπός αυτής της πάλης αλλά το εργαλείο της. Η "βία" πρέπει να νοείται ως "ένοπλη πτέρυγα" ενός πολιτικοποιημένου κινήματος για να μπορεί να επιτελέσει το ρόλο της ως εργαλείο της επαναστατικής δράσης. Όταν ωριμάσουν οι συνθήκες και στη χώρα μας, να είσαι σιγουρος ότι η βία θα είναι αναπόφευκτη, αλλά τότε η σύγκρουση θα πρεπει να γίνει με άλλους όρους. Γιατί όταν έχεις απέναντί σου τους πάνοπλους κατασταλτικούς μηχανισμούς του αστικού κράτους (αστυνομία, στρατό βλεπε σχετικα http://tsak-giorgis.blogspot.com/2010/09/blog-post_8233.html) εσύ δεν έχεις καμία τύχη ΜΟΝΟ με τις μολότωφ και τα γκαζάκια.
@ανωνυμος Γράφεις: "Και ποιο είναι το γενικό? Η εκλογική επιβεβαιώση του ΚΚΕ?"
Ας ξεκινήσω από το μερικό για να καταλήξω στο γενικό:
Το μερικό ειναι ότι αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση εκτός όλων άλλων ανεβάζει την τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης. Το ΚΚΕ δεν περιμένει το σοσιαλισμό για να απαιτήσει λύσεις για το πρόβλημα. Γι' αυτό σήμερα οι κομμουνιστές (και όχι μόνο) θα είναι με το ΠΑΜΕ στα συλλαλητήρια που γίνονται για αυτό το σκοπό.
Το γενικό είναι ότι χρειάζεται να γίνουν επαναστατικές αλλαγές στη χώρα μας για να αντιμετωπιστούν ριζικά και συνολικά τα προβλήματα του λαού.
Η "εκλογική επιβεβαίωση του ΚΚΕ" το μόνο που θα δείξει στην παρούσα φάση είναι ότι ο ένα μέρος του λαού αρχίζει και αποβάλλει τα αντιΚΚΕ σύνδρομα που του έχουν φορτώσει και βλέπει σε αυτό το Κόμμα έναν -σε καμία περίπτωση τέλειο- αλλά αναμφίβολα αγνό και συνεπή σύμμαχο στην πάλη για την πρόοδο της κοινωνίας. Και η πρόοδος της κοινωνίας δεν ειναι ευθυνη και υπόθεση μόνο του ΚΚΕ αλλά όλων...
Εκανα μια βόλτα στην ενότητα που έχει το μπλογκ για το ΚΚΕ και συνάντησα ενδιαφέροντα κείμενα (δεν θα έλεγα ότι συμφωνώ με όλα) αλλά το κύριο είναι ότι απ’ την μια υπάρχει στήριξη και προβολή κάποιων θέσεων του ΚΚΕ και από την άλλη κριτική σε θέματα που σύμφωνα με τους συντάκτες του μπλοκ το ΚΚΕ έχει λάθος πολιτική γραμμή.
Και αυτό το βλέπω πάρα πολύ καλό για ένα αριστερό μπλογκ και συγχαρητήρια στους συντελεστές του.
Θα έλεγα στο μέλος του ΚΚΕ να διαβάσει τις αναρτήσεις
http://tsak-giorgis.blogspot.com/2010/05/blog-post_1051.html
http://tsak-giorgis.blogspot.com/2009/12/blog-post_4716.html
Ισως καταλάβει αυτό που αναφέρει σε άλλο κείμενο:
Αν εξακολουθεί το ΚΚΕ σε οτιδήποτε αυθόρμητο ξέσπασμα, είτε τις νεολαίας (Δεκέμβρης 2008) είτε «χύμα» κόσμου (διαδήλωση έξω απ’ την βουλή στις 20 Μάη), να βάζειταμπέλες «υποκινούμενων» «προβοκατόρων» κ.λ.π. και αντί να προσπαθεί το αυθόρμητο να το μετατρέψει σε συνειδητό δεν βλέπουμε να μπορεί να ξεκολλήσει το ΚΚΕ απ’ τον βάλτο της περιορισμένης επιρροής σε εργατικές μάζες και νεολαία.
Το ΚΚΕ έχει πολύ δρόμο ακόμη για να πείσει τις εργατο-λαϊκές μάζες ότι είναι ένα επαναστατικό κόμμα και δεν θα ξεπουλήσει τους αγώνες.
Αλήθεια εκείνη η ρεφορμιστική πρόταση του Μπογιόπουλου στο κανάλι ALTER να φορολογηθούν οι τράπεζες (ίσως να εννοούσε συνολικά το μεγάλο κεφάλαιο) ισχύει? Είναι επίσημη θέση του ΚΚΕ? Γιατί αργότερα η Παπαρήγα είπε πως όποιος και να είναι ο φορολογικός συντελεστής οι καπιταλιστές θα βρούνε τρόπο να φοροδιαφύγουνε. Δηλαδή λέμε και καμιά ρεφορμιστική μπαρούφα στα αστικά πάνελ αλλά πολύ γρήγορα έχουμε τα απαραίτητα ανακλαστικά και επιστρέφουμε στο επαναστατικό λεξιλόγιο.
Το ΚΚΕ έχει μονίμως πρόβλημα με την σύνδεση του γενικού με το μερικό. Διότι δεν ξεκαθαρίζει ούτε ποιο είναι το γενικό (το αστικό κοινοβούλιο, η λαϊκή εξουσία) και συνεπώς δεν πείθει ότι γνωρίζει και το μερικό που ακολούθως θα το συνδέσει με το γενικό. Μερικό για το ΚΚΕ το να παίζει στα media και γενικό να έχει την θέση του στο κοινοβούλιο. Καθαρές κουβέντες.
Δημοσίευση σχολίου