Home » , » Για τα διόδια (πάλι)

Για τα διόδια (πάλι)

Από ciaoant1 , Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011 | 12:29 μ.μ.


Ο Απόστολος Γκλέτσος ανέτρεψε την κυβέρνηση
Πέρασε απαρατήρητο αλλά η κίνηση του Απόστολου Γκλέτσου να αφαιρέσει τις πλευρικές μπάρες του αυτοκινητόδρομου -για να περνούν οι μόνιμοι κάτοικοι- ανέδειξε το σημαντικότερο πρόβλημα της χώρας και έστειλε την κυβέρνηση στα σκουπίδια.

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Ο Απόστολος Γκλέτσος είναι ο νέος δήμαρχος Στυλίδας. Αποφασίζει να ανοίξει τον παράδρομο της εθνικής οδού, ώστε να περνούν οι δημότες του δήμου Στυλίδας και να πηγαίνουν στα χωράφια τους ή στις δουλειές τους, χωρίς να πληρώνουν διόδια – οι κάρτες ελεύθερης διέλευσης για τους κατοίκους της Στυλίδας δεν έχουν ανανεωθεί μετά το τέλος του έτους και οι δημότες είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν διόδια, για να μετακινηθούν μέσα στα όρια του δήμου.

Ο Απόστολος Γκλέτσος γνώριζε πως η κίνησή του να αφαιρέσει τις μπάρες δεν είναι νόμιμη – αν και ήξερε πως είναι λογική και «δίκαιη» για τους δημότες. Επίσης, γνώριζε ότι θα συλληφθεί. Αν δεν το ξέρει, θα ήθελα να τον ενημερώσω πως δεν μπορούν να του κάνουν τίποτα - το δικαστήριο δεν μπορεί να τον καταδικάσει και θα αφεθεί ελεύθερος.

Αμέσως μετά τη σύλληψη του Απόστολου Γκλέτσου, το υπουργείο Υποδομών ανακοινώνει πως εξασφάλισε τα κονδύλια για να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις για τους παράπλευρους δρόμους, ενώ, παράλληλα, ανακοινώνει πως συμφώνησε με την κατασκευάστρια κοινοπραξία για την έκδοση-ανανέωση χιλίων καρτών, ώστε να περνούν ελεύθερα οι κάτοικοι της περιοχής από τα διόδια.

Γιατί υπήρξε τόση πρεμούρα από την κυβέρνηση να λυθεί το πρόβλημα αμέσως μετά τη σύλληψη του Απόστολου Γκλέτσου; Μα είναι απλό: επειδή ξέρουν πως το δικαστήριο δεν μπορεί να τον καταδικάσει. Στην Ελλάδα του 2010, δεν μπορεί να καταδικαστεί σχεδόν κανείς.

Φαντάζεται κάποιος να επιβληθεί χρηματική ποινή ή ποινή φυλάκισης στον Απόστολο Γκλέτσο ή σε κάποιον άλλο δήμαρχο που παίρνει το νόμο στα χέρια του και κάνει το αυτονόητο για τους δημότες του; Θα μπορούσε να συμβεί, αλλά όχι σε μια χώρα που χρεοκόπησε και κανείς δεν δικάστηκε για τη χρεοκοπία της. Όταν οδηγείς έναν λαό στην εξαθλίωση -χωρίς κανείς να έχει βρεθεί στη φυλακή-, δεν μπορείς να καταδικάσεις έναν δήμαρχο που αφαίρεσε τις μπάρες, για να περνούν οι δημότες. Δεν γίνεται να κόβουν βόλτες ανενόχλητοι ο Καραμανλής και ο Σημίτης, και να φυλακίσεις τον Γκλέτσο. Θα ξεσηκωθούν και οι τοίχοι. Δεν θέλει και πολύ μυαλό.

Η ασυλία που έχουν οι πολιτικοί που οδήγησαν τη χώρα στη χρεοκοπία έχει σαν αποτέλεσμα να έχουν ασυλία όλοι. Μπροστά στη χρεοκοπία της χώρας, όλα τα άλλα αδικήματα μοιάζουν με πταίσματα και παιδικές ζαβολιές. Ουσιαστικά, η Δικαιοσύνη έχει απονομιμοποιηθεί. Αυτό το πρόβλημα αντιμετωπίζεται μόνο με έναν τρόπο: με το να οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη εκείνοι οι πολιτικοί που οδήγησαν τη χώρα στη χρεοκοπία και –φυσικά- να απομακρυνθούν από την πολιτική σκηνή. Δεν υπάρχει άλλη χώρα στον κόσμο που να χρεοκόπησε και να συνέχισαν την πολιτική τους καριέρα αυτοί που την χρεοκόπησαν.

Τα καθεστωτικά ΜΜΕ και τα παπαγαλάκια μας βομβαρδίζουν καθημερινά με λίστες γιατρών που φοροδιαφεύγουν, καταστηματαρχών που δεν κόβουν αποδείξεις και διάφορων άλλων, για να μας πείσουν πως θα βασιλεύσει η νομιμότητα. Είναι έξυπνο να πετάς την μπάλα στην εξέδρα, αλλά η χώρα έχει χρεοκοπήσει και μεγάλο τμήμα του πληθυσμού οδηγείται στην εξαθλίωση, οπότε η πρώτη σκέψη που κάνουν πια οι πολίτες είναι πως μέσα σε αυτές τις λίστες δεν υπάρχουν λίστες με ονόματα πολιτικών, καναλαρχών, εκδοτών, μεγαλοεπιχειρηματιών και τηλεδημοσιογράφων.


Ο Θόδωρος Πάγκαλος δήλωσε πως «μαζί τα φάγαμε» και κάποιοι πολιτικοί νόμισαν πως το θέμα έληξε εκεί – νόμισαν πως η δίκη για τη χρεοκοπία της χώρας έγινε από τον κ. Πάγκαλο και εκδόθηκε μάλιστα και ετυμηγορία. Όμως, ο κ. Πάγκαλος δεν είναι δικαστής – μάλλον είναι κατηγορούμενος και οι κατηγορούμενοι δεν είναι στην έδρα αλλά στο εδώλιο. Αν ο κ. Πάγκαλος μπορεί να βγάζει δικαστικές αποφάσεις, τότε μπορεί να το κάνει αυτό και ο Γκλέτσος, κι εσείς, κι εγώ. Κι αν ο κ. Πάγκαλος έχει βουλευτική ασυλία, τότε έχουμε ασυλία όλοι. Αφού «μαζί τα φάγαμε». Άρα, ένοχοι όλοι – και βέβαια, αθώοι όλοι.

Όταν ο κ. Πάγκαλος δήλωσε πως «μαζί τα φάγαμε» παραδέχτηκε δημοσίως πως «έφαγε». Περιέργως, κανένας εισαγγελέας δεν ευαισθητοποιήθηκε από αυτή του τη δήλωση και δεν παρενέβη. Εκτός, αν στο «μαζί τα φάγαμε» περιλαμβάνονται και οι δικαστικοί. Για να μην υπάρξει καμία αντίδραση από το δικαστικό σώμα, μπορούμε να υποθέσουμε πως μάλλον έτσι θα είναι.

Δεν ξέρω αν ήταν στις προθέσεις του Απόστολου Γκλέτσου να αφαιρέσει τις μπάρες για να δείξει πως στη χώρα δεν υπάρχει Δικαιοσύνη -και πως δεν μπορεί να υπάρξει με αυτούς τους πολιτικούς-, αλλά το κατάφερε με τον καλύτερο τρόπο.

Ζούμε σε μια χώρα, όπου, επειδή οι πολιτικοί έχουν αποφασίσει πως πρέπει να μένουν ατιμώρητοι, ουσιαστικά δεν υπάρχουν νόμοι, δεν λειτουργεί η Δικαιοσύνη και δεν τιμωρείται σχεδόν κανένας. Ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι γουστάρει. Η ατιμωρησία των πολιτικών επιβάλλει ατιμωρησία για όλους – προπαντός ισότητα. Σύντομα θα αντιληφθούν όλοι πόσο επικίνδυνο είναι αυτό.

Η χρεοκοπία ήταν το πρώτο έγκλημα. Η απόλυτη ανομία είναι το δεύτερο. Κι αν για τη χρεοκοπία η δικαιολογία των κυβερνώντων είναι πως «μαζί τα φάγαμε», για τον εξευτελισμό και την κατάργηση της Ελληνικής Δικαιοσύνης ο λογαριασμός θα έχει πάνω μόνο τα δικά τους ονόματα.

(Εκτός από την άμεση αντίδραση της κυβέρνησης για την ικανοποίηση των αιτημάτων των δημοτών της Στυλίδας αμέσως μετά τη σύλληψη του δημάρχου τους, δεν είναι τυχαίο και το γεγονός πως η απόφαση του Απόστολου Γκλέτσου να πάρει το νόμο στα χέρια του και να αφαιρέσει τις μπάρες δεν προβλήθηκε ιδιαίτερα από τα ΜΜΕ. Πολιτικοί, καναλάρχες και τηλεδημοσιογράφοι έχουν λερωμένη τη φωλιά τους και τρέμουν στην ιδέα της αυτοδικίας – γι’ αυτό κυκλοφορούν με δέκα μπράβους ο καθένας. Αν ο Απόστολος Γκλέτσος συνεχίσει να δίνει το κακό παράδειγμα στους πολίτες, θα προσπαθήσουν να τον λοιδορήσουν και να τον παρουσιάσουν ως γραφικό. Σε αυτή τους την προσπάθεια, θα βρουν συμμάχους αρκετούς πολίτες που έχουν πιάσει τους καναπέδες και ακυρώνουν συστηματικά όποιον προσπαθεί να κάνει κάτι – είναι γνωστό πως η χώρα μας κατοικείται αποκλειστικά από παρεξηγημένες μεγαλοφυίες.)




Και μια "μαρτυρία" από κάποιον που αντιμετώπισε τώρα για πρώτη φορά το πρόβλημα, ως "Έλληνας του εξωτερικού":

Γεια σας.

Είμαι Έλληνας υπήκοος αλλά μόνιμος κάτοικος εξωτερικού (Σουηδία). Έλειπα πολλά χρόνια από την Ελλάδα, την επισκέπτομαι συχνά αλλά κάνοντας χρήση μονίμως αεροπλάνου (λόγου απόστασης). Φέτος τον Νοέμβριο αποφάσισα να έρθω στην Ελλάδα με το ιδιωτικό μου αυτοκίνητο. Η πορεία που ακολούθησα ήταν Σουηδία-Δανία-Γερμανία-Ελβετία-Γαλλία-Ιταλία και τέλος Ελλάδα.

Στη Σουηδία δεν υπάρχουν πουθενά διόδια σε κανένα δρόμο. Εκτός του κέντρου της Στοκχόλμης που εκεί δημιουργήθηκαν για άλλους λόγους (αποσυμφόρησης) και ισχύουν ορισμένες ώρες με μεταβλητές τιμές ανάλογα την ώρα διέλευσης.

Οι Σουηδοί θεωρούν ότι ο λόγος ύπαρξης διοδίων είναι ανώφελος και κουτός εφόσον οι πολίτες πληρώνουν (τα πολύ χαμηλότερα της Ελλάδος) τέλη κυκλοφορίας κάθε χρόνο.

Οι δρόμοι συντηρούνται από το δημόσιο ή από ιδιωτικές εταιρίες με χωρίς καμία επιβάρυνση για τον πολίτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Σουηδικοί δρόμοι έχουν μεγαλύτερες φθορές από τους Ελληνικούς κάθε χρόνο λόγω των καιρικών συνθηκών, ύπαρξης αλατιού τους χειμερινούς μήνες καθώς και την μεγάλη χρήση χειμερινών ελαστικών με μεταλλικά καρφιά.

Τέλος πάντων, στο ταξίδι μου μέχρι την χώρα του Ομήρου, τα μόνα διόδια που κλήθηκα να πληρώσω ήταν στην Ελβετία, Γαλλία και Ιταλία. Στην Ελβετία μπαίνοντας στη χώρα μου ζήτησαν να πληρώσω 40 CHF (32 Ευρώ) αγοράζοντας ουσιαστικά ένα αυτοκόλλητο στο τζάμι το οποίο ισχύει για ένα χρόνο !! Ισως ήταν κάπως άδικο για μένα που έμεινα μόνο 3 μέρες στη όμορφη χώρα τους αλλά για ένα Ελβετό 32 ευρώ είναι ουσιαστικά τα τέλη κυκλοφορίας στη χώρα τους. Μόνο αυτό.

Στην Γαλλία και Ιταλία κλήθηκα να πληρώσω διόδια ως εξής : Κατά την είσοδο στη χώρα τους, σταματάς σε κισσέ που αυτομάτως δίνει χαρτί με την αναγραφόμενη ώρα εισόδου και τοποθεσία. Η πληρωμή γίνεται όταν το όχημα εξέλθει από τον αυτοκινητόδρομο με αντίτιμο που αναλογεί στην απόσταση που διανύθηκε.

Ο τρόπος πληρωμής γίνεται τοποθετώντας χρήματα σε αυτόματες μηχανές, ή ρίχνοντας το αντίτιμο σε κέρματα μέσα σε καλάθι ή μέσω πιστωτικής-τραπεζικής κάρτας.

Πάντα επέλεγα να πληρώνω με τον τελευταίο καθώς οι έξοδοί μου από τον αυτοκινητόδρομο ήταν συχνοί λόγω τουρισμού. Με τον τρόπο αυτό δεν αδικείται κανείς. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν απασχολείται πουθενά ανθρώπινο δυναμικό για την διαδικασία αυτή.

Ερχόμενος στην Ελλάδα, ακολουθώντας διαδρομή Ηγουμενίτσα – Κατερίνη – Αθήνα, κλήθηκα να πληρώσω διόδια αναρίθμητες φορές πάντα σε μετρητά !!!

Στην Εγνατία οδό κλήθηκα να πληρώσω μόνο μία φορά (ίσως προσωρινά) και κινδύνεψα να πνιγώ από νερά λόγω πλημυρισμένου οδοστρώματος στην περιοχή των Ιωαννίνων (28.11.2010).

Κάπου μετά τα Τέμπη και ύστερα από μερικά διόδια τα χρήματα που είχα τελείωσαν καθώς στην Ευρώπη ελάχιστες συναλλαγές γίνονται με μετρητά και όλες με κάρτα. Στον επόμενο σταθμό διοδίων του ζήτησα να πληρώσω με κάρτα όπως και έκανα σε όλη την Ευρώπη.

Από εκεί ξεκινάει ο Γολγοθάς. Όχι μόνο κάρτα δεν δέχονται (ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ), ούτε μπάρα άνοιγαν να περάσω. Τους έδωσα τα στοιχεία μου ζητώντας να μου στείλουν το ποσό για πληρωμή στην διεύθυνση κατοικίας μου στη Σουηδία (το αμάξι έχει Σουηδικές πινακίδες). Η κυρία υπάλληλος ανένδοτη. Στην ατυχία μου με πλησιάζει ο οδηγός του πίσω αυτοκινήτου βλέποντας τι συμβαίνει και μου ανοίγει την μπάρα να φύγω, εξηγώντας μου τι γίνεται. Σταματήσαμε λίγο ποιο κάτω και σε 5 λεπτά μου είπε για το κίνημά σας και τι συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις.

Δυστυχώς δεν συγκράτησα το όνομά του για να τον ευχαριστήσω μετέπειτα.

Ακολουθώντας τις συμβουλές του ο συνοδηγός μου, άνοιγε την μπάρα σε όλα τα επόμενα διόδια έως ότου φτάσαμε στην Αθήνα.

Αισθάνομαι μεγάλη ντροπή για την κατάντια της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Αθήνας όπου η τόσο συχνή πληρωμή διοδίων φαντάζει στα μάτια ενός ξένου εθνικό σπορ. Δεν ξέρω τι γίνεται στον οδικό άξονα Αθηνών – Πατρών και ελπίζω να μην συμβαίνει και εκεί το ίδιο φαινόμενο.

Δεν θα ήθελα να μιλήσω για τις ανεπάρκειες των εθνικών μας δρόμων σε σχέση με τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς, αλλά θα έπρεπε όλοι αυτοί οι ανεγκέφαλοι-ευθυνόφοβοι υπεύθυνοι που κατάντησαν την Ελλάδα έτσι να πάνε ένα ταξιδάκι οδικώς κάποια στιγμή σε Ιταλία-Γαλλία (ας μην μιλήσω για τις άλλες χώρες ή την Σουηδία) να δουν τι σημαίνει Εθνικός δρόμος και σωστή διαδικασία πληρωμής διοδίων !!!

Αυτά ήθελα να πω, καλή δύναμη, καλές γιορτές και το 2011 να σας βρει δικαιωμένους στον αγώνα σας.

Κώστας Παππάς

Αναγνώστης

http://madmedia.gr/30604/nomiki-pros...gia-ta-diodia/
Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger