Παραθέτουμε δυο άρθρα από την σημερινή εφημερίδα «Κόντρα». Το πρώτο αναφέρετε στο όργιο κρατικής καταστολής των τελευταίων ημερών και το δεύτερο στην στάση που κράτησε το ΚΚΕ. Εξυπακούεται ότι αυτές είναι θέσεις της εφημερίδας και όχι του μπλογκ μας.
Η Βάρβαρη επίθεση όλων των ειδικών κατασταλτικών σωμάτων στους διαδηλωτές στο Σύνταγμα, και την Τρίτη και πολύ περισσότερο την Τετάρτη, δεν πρέπει να συσκοτίσει μια σειρά άλλα ζητήματα, την κορύφωση των οποίων ζήσαμε αυτές τις μέρες.
Ηταν εμφανώς λιγότερος ο κόσμος που συμμετείχε σ’ αυτές τις κινητοποιήσεις. Δεν ήταν ο κόσμος των ογκωδέστατων πρώτων συγκεντρώσεων στην πλατεία Συντάγματος. Το λόγο πρέπει να τον αναζητήσουμε στη διαφανείσα υπερψήφιση του Μεσοπρόθεσμου από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Ενα μεγάλο μέρος του κόσμου που συγκεντωνόταν στο Σύνταγμα εκφράζοντας με μούτζες και συνθήματα την αποδοκιμασία του προς την κυβέρνηση και την πολιτική της είχε πιστέψει ότι έτσι, με μια «νέα» μορφή αγώνα, μπορεί να αποτρέψει την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου. Οταν διαφάνηκε ότι αυτό δεν πρόκειται να γίνει, εμφιλοχώρησε η απογοήτευση και μεγάλο μέρος αυτού του κόσμου
ξανακλείστηκε στο καβούκι του.
Η σύνθεση του κόσμου το διήμερο Τρίτη-Τετάρτη ήταν εμφανώς διαφοροποιημένη. Δεν ήταν ο μεγάλος όγκος των «αγανακτισμένων», αλλά κυρίως ο συνήθης κόσμος των απεργιακών
διαδηλώσεων. Μέσα σ’ αυτόν τον κόσμο ήταν πολλοί που επέμειναν στην αυταπάτη της μη βίας.
Όταν η βία ξέσπασε ήταν η «νεολαία του Δεκέμβρη» που έσωσε την τιμή της εργατικής
τάξης, υψώνοντας αντίσταση στις σιδερόφραχτες στρατιές των μπάτσων. Και προς τιμήν του, ο πολύς κόσμος δεν έφυγε, δεν το βαλε στα πόδια, έμεινε εκεί και στήριξε την αντίσταση αν και έμεινε απαρασκεύαστος ο ίδιος για πρακτική αντίσταση.
Η κυβέρνηση χρησιμοποίησε και πάλι το μαστίγιο και το καρότο. Μαζί με την προβοκατορολογία. Το καρότο το κρατούσε στη Βουλή ο Βενιζέλος, που έψαλε ύμνους στους «αγανακτισμένους» και ζητούσε να συναντηθεί μαζί τους, και το μαστίγιο ο Παπουτσής, που ξαμόλυσε τους πραιτοριανούς του με εντολή να μακελέψουν τον κόσμο, για να σπείρουν τον τρόμο και να περάσουν το μήνυμα ότι η κυβέρνηση είναι αήττητη.
Οσο για την προβοκατορολογία, αυτή τη χρησιμοποίησε ολόκληρο το κοινοβουλευτικό φάσμα, το κάθε κόμμα από τη δική του σκοπιά, Η κυβέρνηση ανακάλυπτε σχέδια αντάρτικου πόλης και η Παπαρήγα με τον Τσίπρα παρακρατικούς μηχανισμούς.
Ποιο είναι το μήνυμα που όλοι τους θέλησαν να περάσουν; Οτι κάθε μορφή αγώνα είναι χαμένη από χέρι. Οτι μόνη λύση είναι η κυβερνητική αλλαγή μέσω εκλογών. Οσοι θέλουν να διαμαρτυρηθούν μπορούν να μουτζώνουν, έτσι και δοκιμάσουν, όμως, να περάσουν σε ουσιαστικότερες μορφές αγώνα, θα αντιμετωπίζονται με γκλομπ, χημικά και μοτοσικλέτες. Ολο αυτό αντιστρέφεται, όμως. Τι
μας λείπει τελικά; Μας λείπει η δική μας πολιτική οργάνωση και η οργάνωση της αντιβίας.
Το λέει και το ξαναλέει η Παπαρήγα: «ξέρετε ποια είναι η γνώμη μας για το αστικό κοινοβούλιο...». Το λέει, για να προχωρήσει αμέσως μετά στην υπεράσπιση του αστικού κοινοβουλίου από τις αυθόρμητες εκδηλώσεις αποδοκιμασίας του ελληνικού λαού, που έχουν γίνει πολύ μαζικές. «Εμένα δεν μου αρέσει όλο αυτό το διάστημα που προβάλλονται οι μούντζες στη Βουλή», έλεγε οτο δελτίο του Mega, την περασμένη Τρίτη. Και συνέχιζε: «Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι για το αστικό κοινοβούλιο έχουμε μια συγκεκριμένη άποψη, αλλά σε καμία περίπτωση η μούντζα, οι 300, οι κρεμάλες... Εμάς μας ενοχλεί, παρότι δεν είμαστε εραστές του αστικού κοινοβουλίου, όπως ξέρετε».
«Αυτό έχει μεγάλο ενδιαφέρον να το λέτε εσείς», παρατήρησε με νόημα η Τρέμη, δίνοντας πάσα για να συνεχίσει η Παπαρήγα στο ίδιο μοτίβο: «Ξέρουμε όμως πάρα πολύ καλά ότι το βασικό μέτωπο του αγώνα δεν μπορεί να είναι η μούντζα, "να καεί η Βουλή και οι 300 βουλευτές". Και στο κάτω-κάτω όταν γίνουν εκλογές ας μην ψηφίσουν αυτούς τους βουλευτές και το κόμμα, ας ψηφίσουν οτιδήποτε άλλο. Εχω την εντύπωση ότι οι άνθρωποι αυτοί αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα, για να μην πω και τίποτα χειρότερο, στη συνειδητοποίηση του λαού και στην επιλογή του κάθε ανθρώπου να τοποθετηθεί απέναντι στα προβλήματα. Και δεν νομίζω ότι είναι τυχαία, δεν κουράζονται κάθε μέρα... Είναι μειοψηφία μέσα εκεί, στο Συνταγμα. Εγώ σήμερα το πρωί δεν είδα, ήταν μερικοί απ' αυτούς -ήμουν στην Αμαλίας- ήταν σαν τη μύγα μες στο γάλα μέσα στην πλατεία Συντάγματος. Και δεν μου λέτε, σήμερα το απόγευμα πού είναι αυτοί που μούντζωναν στην Αμαλίας; Πού είναι σήμερα το απόγευμα; Σήμερα το απόγευμα δεν είναι. Γιατί δεν είναι μαζί με όλους τους άλλους;».
Με την κυνικότητα του αστού πολιτικού, που δεν διανοείται οτιδήποτε άλλο πέραν της κοινοβουλευτικής έκφρασης, η κ. Παπαρήγα καλεί όσους μουτζώνουν... να ψηφίσουν άλλο κόμμα! Ολα αρχίζουν και τελειώνουν στο επίπεδο της κοινοβουλευτικής έκφρασης, την οποία, κατά τα άλλα, δεν συμπαθεί ο Περισσός! Η αποδοκιμασία του κοινοβουλευτισμού είναι καταδικαστέα. Η αποχή χτες, οι μούτζες σήμερα.
Στη συνέχεια έχουμε τη συνήθη προβοκατορολογία: «δεν κουράζονται κάθε μέρα να βρίσκονται οτο Σύνταγμα;». Αρα, είναι στημένοι! Και το αποκορύφωμα: «είναι μειοψηφία»! Θα τη βόλευε, αλλά δυστυχώς γι' αυτήν δεν είναι μειοψηφία. Υπήρξαν μέρες που έβλεπες εκατοντάδες χιλιάδες χέρια να μουτζώνουν τη Βουλή. Ουδείς διαμαρτυρήθηκε για τις μούτζες. Ηταν το σύμβολο αυτής της μαζικής κινητοποίησης, όπως άλλες εποχές ήταν οι γροθιές. Την κ. Παπαρήγα, όμως, δεν την ενόχλησε που οι μούτζες αντικατέστησαν τις γροθιές, αλλά που οι μούτζες στόχευαν τη Βουλή. Οσο για το πού ήταν αυτοί με τις μούτζες την Τρίτη, που αναρωτήθηκε με ύφος Σέρλοκ Χολμς, την απάντηση την ξέρει καλά. Αρκετοί ήταν στο Σύνταγμα και μούτζωναν, ενώ οι πολλοί ήταν εκεί που ήταν και πριν αρχίσουν να κατεβαίνουν στο Σύνταγμα για μούτζωμα: στο σπίτι τους.
Η κατάρρευση των αυταπατών και η απογοήτευση που αυτή προκαλεί έπαιξαν και πάλι το ρόλο τους. Γι' αυτό και η Παπαρήγα τόλμησε να βγει με τόσο μίσος ενάντια σ' αυτόν τον κόσμο, που το προηγούμενο διάστημα, όσο αυτός ο κόσμος ήταν παρών στο δρόμο, τον ψιλοέγλειφε.
Υ.Γ. Για μια μεγάλη περίοδο, μετά την ψήφιση του Μνημονίου και τις κινητοποιήσεις που είχε οργανώσει το ΠΑΜΕ οτο λιμάνι του Πειραιά, το δελτίο ειδήσεων και οι πολιτικές εκπομπές του Mega αποτελούσαν διακεκαυμένη ζώνη για τα στελέχη του. Τις τελευταίες εβδομάδες, λες και γεννήθηκε ένας μεγάλος έρωτας. Τη μια μέρα sτο κεντρικό δελτίο του καναλιού του Μπόμπολα και του Ψυχάρη είναι καλεσμένη η Παπαρήγα και την άλλη η Κανέλλη. Τα λαγωνικά του συγκροτήματος μυρίστηκαν ότι σε εποχές που απειλούνται εξεγερτικά σκιρτήματα, ο Περισσός είναι η πιο χρήσιμη για το σύστημα δύναμη, γιατί θα κρατήσει ένα εργατικό και νεολαιίστικο δυναμικό μακριά από κάθε επαφή με τέτοια κινήματα, ενώ ταυτόχρονα θα λειτουργήσει ως συκοφάντης μέσα στον ελληνικό λαό, κουνώντας τα δήθεν αντικαπιταλιsτικά και κομμουνιστικά παράσημα του.
Τέρμα πια οι αυταπάτες
Η Βάρβαρη επίθεση όλων των ειδικών κατασταλτικών σωμάτων στους διαδηλωτές στο Σύνταγμα, και την Τρίτη και πολύ περισσότερο την Τετάρτη, δεν πρέπει να συσκοτίσει μια σειρά άλλα ζητήματα, την κορύφωση των οποίων ζήσαμε αυτές τις μέρες.
Ηταν εμφανώς λιγότερος ο κόσμος που συμμετείχε σ’ αυτές τις κινητοποιήσεις. Δεν ήταν ο κόσμος των ογκωδέστατων πρώτων συγκεντρώσεων στην πλατεία Συντάγματος. Το λόγο πρέπει να τον αναζητήσουμε στη διαφανείσα υπερψήφιση του Μεσοπρόθεσμου από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Ενα μεγάλο μέρος του κόσμου που συγκεντωνόταν στο Σύνταγμα εκφράζοντας με μούτζες και συνθήματα την αποδοκιμασία του προς την κυβέρνηση και την πολιτική της είχε πιστέψει ότι έτσι, με μια «νέα» μορφή αγώνα, μπορεί να αποτρέψει την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου. Οταν διαφάνηκε ότι αυτό δεν πρόκειται να γίνει, εμφιλοχώρησε η απογοήτευση και μεγάλο μέρος αυτού του κόσμου
ξανακλείστηκε στο καβούκι του.
Η σύνθεση του κόσμου το διήμερο Τρίτη-Τετάρτη ήταν εμφανώς διαφοροποιημένη. Δεν ήταν ο μεγάλος όγκος των «αγανακτισμένων», αλλά κυρίως ο συνήθης κόσμος των απεργιακών
διαδηλώσεων. Μέσα σ’ αυτόν τον κόσμο ήταν πολλοί που επέμειναν στην αυταπάτη της μη βίας.
Όταν η βία ξέσπασε ήταν η «νεολαία του Δεκέμβρη» που έσωσε την τιμή της εργατικής
τάξης, υψώνοντας αντίσταση στις σιδερόφραχτες στρατιές των μπάτσων. Και προς τιμήν του, ο πολύς κόσμος δεν έφυγε, δεν το βαλε στα πόδια, έμεινε εκεί και στήριξε την αντίσταση αν και έμεινε απαρασκεύαστος ο ίδιος για πρακτική αντίσταση.
Η κυβέρνηση χρησιμοποίησε και πάλι το μαστίγιο και το καρότο. Μαζί με την προβοκατορολογία. Το καρότο το κρατούσε στη Βουλή ο Βενιζέλος, που έψαλε ύμνους στους «αγανακτισμένους» και ζητούσε να συναντηθεί μαζί τους, και το μαστίγιο ο Παπουτσής, που ξαμόλυσε τους πραιτοριανούς του με εντολή να μακελέψουν τον κόσμο, για να σπείρουν τον τρόμο και να περάσουν το μήνυμα ότι η κυβέρνηση είναι αήττητη.
Οσο για την προβοκατορολογία, αυτή τη χρησιμοποίησε ολόκληρο το κοινοβουλευτικό φάσμα, το κάθε κόμμα από τη δική του σκοπιά, Η κυβέρνηση ανακάλυπτε σχέδια αντάρτικου πόλης και η Παπαρήγα με τον Τσίπρα παρακρατικούς μηχανισμούς.
Ποιο είναι το μήνυμα που όλοι τους θέλησαν να περάσουν; Οτι κάθε μορφή αγώνα είναι χαμένη από χέρι. Οτι μόνη λύση είναι η κυβερνητική αλλαγή μέσω εκλογών. Οσοι θέλουν να διαμαρτυρηθούν μπορούν να μουτζώνουν, έτσι και δοκιμάσουν, όμως, να περάσουν σε ουσιαστικότερες μορφές αγώνα, θα αντιμετωπίζονται με γκλομπ, χημικά και μοτοσικλέτες. Ολο αυτό αντιστρέφεται, όμως. Τι
μας λείπει τελικά; Μας λείπει η δική μας πολιτική οργάνωση και η οργάνωση της αντιβίας.
Υπερασπιστές του αστικού κοινοβούλιου
Το λέει και το ξαναλέει η Παπαρήγα: «ξέρετε ποια είναι η γνώμη μας για το αστικό κοινοβούλιο...». Το λέει, για να προχωρήσει αμέσως μετά στην υπεράσπιση του αστικού κοινοβουλίου από τις αυθόρμητες εκδηλώσεις αποδοκιμασίας του ελληνικού λαού, που έχουν γίνει πολύ μαζικές. «Εμένα δεν μου αρέσει όλο αυτό το διάστημα που προβάλλονται οι μούντζες στη Βουλή», έλεγε οτο δελτίο του Mega, την περασμένη Τρίτη. Και συνέχιζε: «Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι για το αστικό κοινοβούλιο έχουμε μια συγκεκριμένη άποψη, αλλά σε καμία περίπτωση η μούντζα, οι 300, οι κρεμάλες... Εμάς μας ενοχλεί, παρότι δεν είμαστε εραστές του αστικού κοινοβουλίου, όπως ξέρετε».
«Αυτό έχει μεγάλο ενδιαφέρον να το λέτε εσείς», παρατήρησε με νόημα η Τρέμη, δίνοντας πάσα για να συνεχίσει η Παπαρήγα στο ίδιο μοτίβο: «Ξέρουμε όμως πάρα πολύ καλά ότι το βασικό μέτωπο του αγώνα δεν μπορεί να είναι η μούντζα, "να καεί η Βουλή και οι 300 βουλευτές". Και στο κάτω-κάτω όταν γίνουν εκλογές ας μην ψηφίσουν αυτούς τους βουλευτές και το κόμμα, ας ψηφίσουν οτιδήποτε άλλο. Εχω την εντύπωση ότι οι άνθρωποι αυτοί αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα, για να μην πω και τίποτα χειρότερο, στη συνειδητοποίηση του λαού και στην επιλογή του κάθε ανθρώπου να τοποθετηθεί απέναντι στα προβλήματα. Και δεν νομίζω ότι είναι τυχαία, δεν κουράζονται κάθε μέρα... Είναι μειοψηφία μέσα εκεί, στο Συνταγμα. Εγώ σήμερα το πρωί δεν είδα, ήταν μερικοί απ' αυτούς -ήμουν στην Αμαλίας- ήταν σαν τη μύγα μες στο γάλα μέσα στην πλατεία Συντάγματος. Και δεν μου λέτε, σήμερα το απόγευμα πού είναι αυτοί που μούντζωναν στην Αμαλίας; Πού είναι σήμερα το απόγευμα; Σήμερα το απόγευμα δεν είναι. Γιατί δεν είναι μαζί με όλους τους άλλους;».
Με την κυνικότητα του αστού πολιτικού, που δεν διανοείται οτιδήποτε άλλο πέραν της κοινοβουλευτικής έκφρασης, η κ. Παπαρήγα καλεί όσους μουτζώνουν... να ψηφίσουν άλλο κόμμα! Ολα αρχίζουν και τελειώνουν στο επίπεδο της κοινοβουλευτικής έκφρασης, την οποία, κατά τα άλλα, δεν συμπαθεί ο Περισσός! Η αποδοκιμασία του κοινοβουλευτισμού είναι καταδικαστέα. Η αποχή χτες, οι μούτζες σήμερα.
Στη συνέχεια έχουμε τη συνήθη προβοκατορολογία: «δεν κουράζονται κάθε μέρα να βρίσκονται οτο Σύνταγμα;». Αρα, είναι στημένοι! Και το αποκορύφωμα: «είναι μειοψηφία»! Θα τη βόλευε, αλλά δυστυχώς γι' αυτήν δεν είναι μειοψηφία. Υπήρξαν μέρες που έβλεπες εκατοντάδες χιλιάδες χέρια να μουτζώνουν τη Βουλή. Ουδείς διαμαρτυρήθηκε για τις μούτζες. Ηταν το σύμβολο αυτής της μαζικής κινητοποίησης, όπως άλλες εποχές ήταν οι γροθιές. Την κ. Παπαρήγα, όμως, δεν την ενόχλησε που οι μούτζες αντικατέστησαν τις γροθιές, αλλά που οι μούτζες στόχευαν τη Βουλή. Οσο για το πού ήταν αυτοί με τις μούτζες την Τρίτη, που αναρωτήθηκε με ύφος Σέρλοκ Χολμς, την απάντηση την ξέρει καλά. Αρκετοί ήταν στο Σύνταγμα και μούτζωναν, ενώ οι πολλοί ήταν εκεί που ήταν και πριν αρχίσουν να κατεβαίνουν στο Σύνταγμα για μούτζωμα: στο σπίτι τους.
Η κατάρρευση των αυταπατών και η απογοήτευση που αυτή προκαλεί έπαιξαν και πάλι το ρόλο τους. Γι' αυτό και η Παπαρήγα τόλμησε να βγει με τόσο μίσος ενάντια σ' αυτόν τον κόσμο, που το προηγούμενο διάστημα, όσο αυτός ο κόσμος ήταν παρών στο δρόμο, τον ψιλοέγλειφε.
Υ.Γ. Για μια μεγάλη περίοδο, μετά την ψήφιση του Μνημονίου και τις κινητοποιήσεις που είχε οργανώσει το ΠΑΜΕ οτο λιμάνι του Πειραιά, το δελτίο ειδήσεων και οι πολιτικές εκπομπές του Mega αποτελούσαν διακεκαυμένη ζώνη για τα στελέχη του. Τις τελευταίες εβδομάδες, λες και γεννήθηκε ένας μεγάλος έρωτας. Τη μια μέρα sτο κεντρικό δελτίο του καναλιού του Μπόμπολα και του Ψυχάρη είναι καλεσμένη η Παπαρήγα και την άλλη η Κανέλλη. Τα λαγωνικά του συγκροτήματος μυρίστηκαν ότι σε εποχές που απειλούνται εξεγερτικά σκιρτήματα, ο Περισσός είναι η πιο χρήσιμη για το σύστημα δύναμη, γιατί θα κρατήσει ένα εργατικό και νεολαιίστικο δυναμικό μακριά από κάθε επαφή με τέτοια κινήματα, ενώ ταυτόχρονα θα λειτουργήσει ως συκοφάντης μέσα στον ελληνικό λαό, κουνώντας τα δήθεν αντικαπιταλιsτικά και κομμουνιστικά παράσημα του.
+ σχόλια + 9 σχόλια
Επειδή τώρα τελευταία, κοντεύω να τρελλαθώ με αυτά που ακούω και διαβάζω: είχε παρθεί κάποια απόφαση σε Λαΐκή Συνέλευση που όριζε την 28η ή 29 του Ιούνη σε κάτι άλλο εκτός από πανεργατική ΑΠΕΡΓΙΑ; Απαιτώ απάντηση παρακαλώ.
Πολυ χολη κατα ΚΚΕ. Αυτος ειναι ο εχθρος...
Χωρις να διαφωνω με τον κοσμο που κατεβηκε στην πλατεια,εχω να πω πως τα ακομματιστα και τα χυμα δεν ειναι λυση.Ο "κανενας" δε μπορει να σου βρει δουλεια φιλε giorgi.Κατηγορεις το ΚΚΕ οτι προστατευει τον αστικο κοινοβουλευτισμο.Πιστευεις οτι ειναι ωριμος ο λαος,εσυ,για επανασταση,για να παρει τα οπλα; Τι θελεις δηλαδη; Εδω καν δεν το ψηφιζεις και δεν συμμετεχεις στους αγωνες που κανει καθημερινα,ζητας επανασταση; Θα γινει κι αυτο,οταν ομως ο λαος αποκτησει ταξικη συνειδηση.Προς το παρον πορευεται με το υπαρχον συστημα και παλευει με οσες δυναμεις κι εσυ του δινεις.Δεν ειναι το ΚΚΕ ο εχθρος giorgi ουτε με μουτζες γινεται επανασταση...
Σωστός ο γιώργης. Τώρα αν οι υπόλοιποι δεν καταλαβαίνουν το ρόλο του κκε, θυμίζουν οπαδούς ποδοσφαιρικής ομάδας. Δεν καλούμε το κκε να πρωτοστατήσει στους αγώνες. Καλούμε τα μέλη του κκε, να συμμετάσχουν. ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΩΡΑ!
Τι δεν καταλαβαίνετε?
ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΤΟ ΚΚΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΤΗΝ ΜΙΑ ΚΑΤΩ ΤΗΝ ΜΙΑ ΤΟ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΓΙΑ ΣΤΗΡΙΓΜΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΣΜΟΥ ΑΣ ΧΤΥΠΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ
Μπράβο!!!
Επιτέλους ανακαλύψατε τον ταξικό εχθρό και αυτός είναι το ΚΚΕ.
Και αφού ο ταξικός σας εχθρός είναι το ΚΚΕ, εσείς Γιώργη μου είστε τα δεκανίκια της αστικής τάξης και της πλουτοκρατίας.
Χαίρετε.
Ναι όντως δε χρειάζεται τόση χολή για το ΚΚΕ γιατί εν τέλει μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί τηρεί τη στάση που τηρεί... προς το παρόν. Η λογική πλευρά της ανάλυσης, λέει και αυτά που ιστορικά γνωρίζουμε, ότι δεν γίνεται με ταρζανιές να ξεκινήσει επανάσταση...μέσες άκρες. Η άλλη πλευρά προκύπτει από την ανάγνωση των θέσεων και της λογικής που τις διέπει τα τελευταία χρόνια. Οχύρωση και συσπείρωση με το Κόμμα για να είμαστε έτοιμοι τη ...μέρα της Κρίσεως (σε μια άλλη ζωή ίσως). Για το δεύτερο κομμάτι διατηρώ στάση αναμονής και περιμένω μέσα στο χειμώνα να υπάρξουν αλλαγές και έμπρακτη σε κάποιο βαθμό συμμετοχή στις αγωνιστικές εξελίξεις.
Αίσθηση μου έκανε όμως μέρος δήλωσης της Παπαρήγα, ότι προβοκάτσια αποτελεί και το γεγονός ότι κάποιοι κάνουν εκκλήσεις στη βάση του Κόμματος να διαχωριστεί από την ηγεσία. Εγώ θα το μεταφράσω ότι αναπτύσσεται κάποιος αναβρασμός αυτή τη στιγμή στις τάξεις του ΚΚΕ. Η πραγματικότητα είναι πολύ σκληρή και βιωματική για να μπορεί κάποιος (όσο πολιτικά συνειδητοποιημένος και να είναι) να απορρίπτει τα γεγονότα ως προβοκάτσια και αδιέξοδες μορφές πάλης και να ατενίζει την "ορθή" οδό ως μόνη λύση.
Εν τέλει δεν είμαστε ιστορικά υποχρεωμένοι να συμμετέχουμε; Είτε για να καταφέρουμε να δώσουμε απελευθερωτική ανατρεπτική αντικαπιταλιστική κατεύθυνση στους αγώνες είτε ακόμα και να αποτελέσουμε την πρωτοπορία;
Αν το ΚΚΕ έχει μεταθέσει μια ενεργό συμμετοχή του στην επόμενη δεκαετία και ως τότε θα φροντίσει να ισχυροποιείται και να αυξάνει αργά και σταθερά τα ποσοστά του (ή/και τη δύναμή του) ενώ παράλληλα οι κοινωνικές ανισότητες και οι ελλείψεις στα βασικά θα αυξάνονται, τότε τι να πώ. Είναι κι αυτό ένα σχέδιο.
ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΩΡΑ!
Τι φρούτο είναι αυτό.
Από που το φέρατε αυτό το εξωτικό φρούτο.
Εμείς δεν είχαμε ούτε έχουμε στόχο την ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ έχουμε στόχο τη ΛΑΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ με περιεχόμενο ΤΑΞΙΚΟ και το έχουμε καλά καθορίσει.
Θέλουμε δημοκρατία της εργατικής τάξης δηλ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΤΟΥ.
ΜΗΠΩΣ ΤΩΡΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΔΙΟΙ
Αυτη ακριβως ειναι η διαφορα φιλοι μου! Το μοντελο της καθεστωτικης αριστερας στεκεται στη δικτατορια του προλεταριατου, αυτη η περιφημη δικτατορια που θα λυσει ολα τα προβληματα!!
Και βεβαια δεν μπορειτε να καταλαβετε την εννοια της αμεσης δημοκρατιας επειδη η λογικη και η παραποιηση του μαρξισμου που κανετε σταματαει σ' αυτο το σταδιο.
Εγω που ειμαι αφελης, ερωτω: ποιο ειναι το προλεταριατο σημερα στην Ελλαδα; Το 15-20% του ελληνικου λαου (επισημες στατιστικες της ΕΣΥ)και αλλο 10% αγροτια;Με αυτη την κατανομη η δικτατορια του προλεταριατου θα καταληξει δικτατορια του κοματος, οπως συνεβει στις χωρες του περιφημου "υπαρκτου". Αυτο δεν λεει τιποτε;
Η αμεση δημοκρατια ειναι ο τελικος στοχος οχι η δικτατορια του προλεταριατου (Μαρξ, Κριτικη του προγραμματος της Γκοτα,Μπουχαριν, το Αλφαβητο του κομουνισμου). Η συστημικη αριστερα ειναι συστημικη επειδη θελει - μεσα απο τη δηθεν δικτατορια του προλεταριατου (βλ. κομματος)- να αντικαταστησει το ενα συστημα με ενα αλλο. Η αμεση δημοκρατια δεν εμπεριεχει συστημα διοτι αυτοαναιρειται η εννοια του (για βοηθεια στον Ρουσω, Κοινωνικο Συμβολαιο).
Η λυσα για τους αγανακτισμενους ειναι λυσα συνειδητοποιησης οτι καποιοι εχουν ξεκοψει απο το στοχο τους. Κανεις δεν μιλαει για επαναστασεις κ.λ.π. Αυτο θα ηταν τραγικο με την παγκοσμια αλλα και την ελληνικη συγκυρια. Ομως, τιποτε δεν εμποδιζει ενα επαναστατικο κομα να σταθει διπλα στους διαμαρτυρομενους, στους αγωνιστες, στους διαδηλωτες...Εμεις, οι παλαιοτεροι, βιωσαμε τη λογικη του "ισχυρου" κομματος και της επαναστατικης επιφυλακης. Τοτε μας ζητουσε το κομμα να υπερασπιστουμε τις θεσεις της Σ.Ε. Δηλαδη, τηνπροσεγγιση με τις δικτατοριες της Αργεντινης, της Χιλης (αργοτερα) ακομη και της Ελλαδας, οταν ανοιξαν οι διοδοι επαφης. Μας ελεγαν για τη διαδοση του σοσιαλισμου σε δεκαδες κρατη της αφρικης και της ασιας που κατεληξαν στις χειροτερες δικτατοριες που γνωρισε η ανθρωποτητα (Καμποτζη,Ουγκαντα, Αιθιοπια, Σουδαν (αρχικα)κ.α.). Μας ελεγαν οτι ηταν καθηκον του καθε κομουνιστη να υπερασπιζεται τη Σ.Ε. και τη Λ.Δ.Κινας. Το αποτελεσμα ειναι πασιφανες, οσο κι αν δεν θελετε να το χωνεψετε.
Το συμπερασμα;
Κανεις δεν σας ζητησε να βοηθησετε!! Ηταν χρεος και καθηκον του καθε επαναστατη να εχει συμμετοχη στην κινητοποιηση αυτων των δυο ημερων. Εσεις επιλεξατε το κομμα. Με γεια σας και χαρα σας. Κανεις δεν σας κατηγορει γι αυτο. Σταματηστε ομως τις μπουρδολογιες περι μοναδικου, επαναστατικου, μαρξιστικου (και ολα τα εις -ου).
Για να κλεισω, η Αμεση Δημοκρατια ειναι ο επιλογος του Μαρξ στο "Εβραϊκο ζητημα". Εκει κλεινει το κειμενο λεγοντας: Για να λυθει το εβραϊκο προβλημα πρεπει οι Εβραιοι να ξεπερασουν την "εβραϊκοτητα" τους, να συνειδητοποιησουν την κοινωνικη τους θεση.Κανοντας αναγωγη στη συζητηση περι δικτατοριας του προλεταριατου, μεταφραζουμε: το προβλημα της εργατικης ταξης θα λυθει μονο οταν ξεπερασει την "εργατικοτητα" της, δηλ. μονο οταν συνειδητοποιησει οτι ο στοχος ειναι η αμεση δημοκρατια για ολους και οχι μονο μια δικτατορια στην οποια θα παραμεινουμε αιωνια. Με αυτο δεν θελω να εγκαταλειψω την ταξικοτητα των κοινωνιων μας, θελω ομως να τονισω οτι η εργατικη ταξη στις ανεπτυγμενες δυτικες χωρες δεν ειναι πλεον επαναστατικη για δυο λογους:
1. η κοινωνια μεταλλαχθηκε και μιλαμε για μετα-βιομηχανικες κοινωνιες και
2. και χειροτερο, αυτη η εργατικη ταξη καρπουται μεγαλο ποσοστο της περιρρεουσας υπεραξιας που παραγουν οι εξαθλιωμενες εργατικες ταξεις των χωρων του τριτου κοσμου.
Γι αυτο και εγινε συστημικη και γι αυτο "εξαφανιζεται"!
Δημοσίευση σχολίου