«Αυτοί που μας πήραν το βιβλίο απʼ το χέρι, μας κατηγορούν γιατί μείναμε αδιάβαστοι»
Χωρίς βιβλία, χωρίς οι σχολικές επιτροπές να έχουν χρήματα για να καλύψουν τις στοιχειώδες λειτουργικές ανάγκες των σχολίων ανάγκες, με τεράστια έλλειψη σε εκπαιδευτικούς, ακόμα και με απουσία αιθουσών λόγω των συγχωνεύσεων σχολείων, ξεκίνησε σήμερα η σχολική χρονιά. Για όλα τα παραπάνω αποδοκιμάστηκε σήμερα η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου από γονείς όταν παρευρέθηκε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής.
Με την ευκαιρία να γράψουμε κάποιες πάγιες απόψεις μας.
Όταν το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα καλλιεργεί τον ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών, όταν η δημόσια παιδεία δεν είναι παρά το συμπλήρωμα της παραπαιδείας, όταν ο ίδιος ο εκπαιδευτικός αντιμετωπίζει βιοποριστικά προβλήματα, λόγω των άθλιων αποδοχών που έχει και αναγκάστηκα μπαίνει στην λούμπα των «ιδιαίτερων», ποια είναι η δυνατότητα του, αντικειμενικά να είναι Δάσκαλος και όχι ένας βαριεστημένος δημόσιος υπάλληλος;
Αντε και να υποθέσουμε ότι κάποιος εκπαιδευτικός έχει την δυνατότητα όλους αυτούς τους ανασταλτικούς παράγοντες να τους ξεπερνά.
Μπορεί μέσα στο υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα να ευδοκιμήσει η έμπνευση του, η αγάπη του για τα παιδιά η συναίσθηση του ρόλου του σαν εκπαιδευτικού;
Η απάντηση είναι κατηγορηματικά όχι. Και δεν χρειάζεται περισσότερα επιχειρήματα για να τεκμηριώσουμε αυτή μας την εκτίμηση αρκεί να θυμηθούμε την ιστορία με τους εκπαιδευτικούς στο 132 σχολείο της Γκράβας.
Αυτοί που έχουν τα μέσα παραγωγής στα χέρια τους έχουν και την δυνατότητα να καθορίζουν την εκπαίδευση με τέτοιο τρόπο ώστε να διαιωνίζεται η κυριαρχία τους. Ο αγώνας για αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος στην κατεύθυνση να προσφέρει ολόπλευρη μόρφωση στα παιδιά του ελληνικού εργαζόμενου λαού είναι συνυφασμένος με τον αγώνα για αλλαγή του πολιτικού σκηνικού.
Μπέρτολτ Μπρεχτ
Χωρίς βιβλία, χωρίς οι σχολικές επιτροπές να έχουν χρήματα για να καλύψουν τις στοιχειώδες λειτουργικές ανάγκες των σχολίων ανάγκες, με τεράστια έλλειψη σε εκπαιδευτικούς, ακόμα και με απουσία αιθουσών λόγω των συγχωνεύσεων σχολείων, ξεκίνησε σήμερα η σχολική χρονιά. Για όλα τα παραπάνω αποδοκιμάστηκε σήμερα η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου από γονείς όταν παρευρέθηκε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής.
Με την ευκαιρία να γράψουμε κάποιες πάγιες απόψεις μας.
Όταν το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα καλλιεργεί τον ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών, όταν η δημόσια παιδεία δεν είναι παρά το συμπλήρωμα της παραπαιδείας, όταν ο ίδιος ο εκπαιδευτικός αντιμετωπίζει βιοποριστικά προβλήματα, λόγω των άθλιων αποδοχών που έχει και αναγκάστηκα μπαίνει στην λούμπα των «ιδιαίτερων», ποια είναι η δυνατότητα του, αντικειμενικά να είναι Δάσκαλος και όχι ένας βαριεστημένος δημόσιος υπάλληλος;
Αντε και να υποθέσουμε ότι κάποιος εκπαιδευτικός έχει την δυνατότητα όλους αυτούς τους ανασταλτικούς παράγοντες να τους ξεπερνά.
Μπορεί μέσα στο υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα να ευδοκιμήσει η έμπνευση του, η αγάπη του για τα παιδιά η συναίσθηση του ρόλου του σαν εκπαιδευτικού;
Η απάντηση είναι κατηγορηματικά όχι. Και δεν χρειάζεται περισσότερα επιχειρήματα για να τεκμηριώσουμε αυτή μας την εκτίμηση αρκεί να θυμηθούμε την ιστορία με τους εκπαιδευτικούς στο 132 σχολείο της Γκράβας.
Αυτοί που έχουν τα μέσα παραγωγής στα χέρια τους έχουν και την δυνατότητα να καθορίζουν την εκπαίδευση με τέτοιο τρόπο ώστε να διαιωνίζεται η κυριαρχία τους. Ο αγώνας για αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος στην κατεύθυνση να προσφέρει ολόπλευρη μόρφωση στα παιδιά του ελληνικού εργαζόμενου λαού είναι συνυφασμένος με τον αγώνα για αλλαγή του πολιτικού σκηνικού.
+ σχόλια + 2 σχόλια
Ισως τώρα που το δημοσιο-υπαλληλίκι θα πάψει να θεωρείται και να είναι "προνόμιο" για τον κύριο όγκο του κόσμου της εκπαίδευσης, να συνειδητοποιήσουν και περισσότεροι εκπαιδευτικοί την ταξικότητα της Παιδείας.Ισως οι ταγματασφαλίτες και τα κομματόσκύλα που θα διαχειρίζονται τα σχολεία να είναι αρκούντως τρομακτικά για να πάψουν οι δάσκαλοι κάθε βαθμίδας να είναι αμέριμνοι κι ανυποψίαστοι.Ολο και θα αφυπνίζεται ο "θαμένος" δάσκαλος κάτω απο τον απολίτικο κατ ουσίαν δημόσιο υπάλληλο.Και ίσως έτσι όλοι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι(δηλ. όλη η ζωντανή κοινωνία)αντισταθούν στην απαξίωση της μόρφωσης για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.Να χουμε το νού μας οτι η γνώση διαδίδεται δεν πωλείται και ας ξεκινήσουμε να το κάνουμε πράξη αναμεταξύ μας.Οι πρωτοπόροι της εκπαίδευσης και της κοινωνίας θα δώσουν τη μάχη γι άλλη μια φορά.Ακόμα και στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια τύπου μεσαίας επιχείρησης υπάρχουν τρομερά προβλήματα,τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών τα πήρε ο διάολος,επιβιώνουν σαν επιχειρήσεις με δυσκολία. Θα μείνουν τίποτα ελληνογερμανικές που βγάζουν Ντόρες και Χριστοφοράκους,τίποτα Σαίντ Πώλ και αμερικάνικα κολλέγια κτλ. να πηγαίνουν τα παιδιά των αστών να μαθαίνουν γράμματα για μελλοντικά φασιστικά πολιτικά προγράμματα.. Μαρία Χ.
Πολύ σωστά τα λέει η Μαρία Χ. Με το έτσι θέλω θα μας κάνουν άβουλα αμερικανάκια. Η μοναδική εστία αντίστασης της ελληνική κοινωνίας ήταν τα πανεπιστήμια, πάνε και αυτά.
Δημοσίευση σχολίου