Ο Καρλ Μαρξ γεννήθηκε στις 5 του Μάη 1818, με το νέο ημερολόγιο, στην
πόλη Τριρ (παραρήνια Πρωσία). Ο πατέρας του ήταν δικηγόρος, εβραίος· το
1824 ασπάστηκε τον προτεσταντισμό. Η οικογένεια του ήταν εύπορη,
καλλιεργημένη, όχι όμως επαναστατική. Αφού τέλειωσε το γυμνάσιο του Τριρ
ο Μαρξ πήγε στο Πανεπιστήμιο, στην αρχή στη Βόνη και έπειτα στο
Βερολίνο, και σπούδασε νομικά, προπαντός όμως ιστορία και φιλοσοφία.
Τέλειωσε το Πανεπιστήμιο το 1841 με μια διδακτορική διατριβή για τη
Φιλοσοφία του Επίκουρου. Όσο για τις αντιλήψεις του, ο Μαρξ εκείνη την
εποχή ήταν ακόμη χεγκελιανός-ιδεαλιστής. Στο Βερολίνο ανήκε στον κύκλο
των αριστερών-χεγκελιανών (Μπρούνο Μπάουερ κ.ά.), που προσπαθούσαν να
βγάλουν από τη Φιλοσοφία του Χέγκελ αθεϊστικά και επαναστατικά
συμπεράσματα.
Όταν τέλειωσε το Πανεπιστήμιο, ο Μαρξ εγκαταστάθηκε στη Βόνη, με σκοπό να γίνει καθηγητής του Πανεπιστημίου. Η αντιδραστική όμως πολιτική της κυβέρνησης, που το 1832 αφαίρεσε την έδρα από τον Λουδοβίκο Φόιερμπαχ και το 1836 αρνήθηκε να τον επαναφέρει στο Πανεπιστήμιο ενώ το 1841 απαγόρευσε στο νεαρό καθηγητή Μπρούνο Μπάουερ να διδάσκει στη Βόνη, ανάγκασε τον Μαρξ να εγκαταλείψει τη σταδιοδρομία του καθηγητή.
Η συνέχεια στην ιστοσελίδα μας
Όταν τέλειωσε το Πανεπιστήμιο, ο Μαρξ εγκαταστάθηκε στη Βόνη, με σκοπό να γίνει καθηγητής του Πανεπιστημίου. Η αντιδραστική όμως πολιτική της κυβέρνησης, που το 1832 αφαίρεσε την έδρα από τον Λουδοβίκο Φόιερμπαχ και το 1836 αρνήθηκε να τον επαναφέρει στο Πανεπιστήμιο ενώ το 1841 απαγόρευσε στο νεαρό καθηγητή Μπρούνο Μπάουερ να διδάσκει στη Βόνη, ανάγκασε τον Μαρξ να εγκαταλείψει τη σταδιοδρομία του καθηγητή.
Η συνέχεια στην ιστοσελίδα μας
+ σχόλια + 2 σχόλια
Στη διαμόρφωση της θεωρίας του Μαρξισμού, επέδρασαν αφ’ ενός η προσωπικότητα του ιδρυτού της, και αφ’ ετέρου τα ιδεολογικά ρεύματα της εποχής και τα κοινωνικά προβλήματα των χρόνων και των χωρών στις οποίες έζησαν οι Μαρξ και Έγκελς.
Ο Μαρξ είναι πάντα ζωντανός, πνευματικά και πολιτικά, στον αγώνα όλων των εργαζομενων του πλανήτη για μια ανθρώπινη κοινωνία , για την κοινωνική απελευθέρωση, για την κοινωνία των ελεύθερων συνεταιρισμένων παραγωγών. Η αναλυσή του για την παρούσα μορφή της κοινωνικής οργάνωσης είναι επιβεβαιωμένη από τη σημερινή της κατάσταση , που είναι κατάσταση κατρακυλίσματος προς τη βαρβαρότητα.
Ο υπαρκτός καπιταλισμός αποδεικνύεται καθημερινά ασύμβατος , όχι μόνο με μια στοιχειώδώς αξιοπρεπή διαβίωση της πλειοψηφίας της εργατικής τάξης αλλά και για την ίδια την επίβίωσή της. Η ιστορία ασφαλώς δεν τελείωσε το 1989 , ούτε ο καπιταλισμός μπορεί να δώσει τίποτε το θετικό στην ανθρωπότητα , αντίθετα τρέφεται και αναπαράγεαι μέσα από την καταστροφή της και από την ακαταστροφή της φύσης.
Η ανάλυση του "Κεφαλαίου'' , των "Grundrisse" , του ''Κομμουνιστικού Μανιφέστου'' δεν είναι απλά μια ακαδημαϊκή αναλύση , ανάμεσα στις άλλες της εποχής της και του 20ου αιώνα , είναι, μέσα από τη δημιουργική της αφομοίωση και ανάπτυξη, όρος για τη συγκρότηση επαναστατικής θεωρίας για το σήμερα.
Ο Μαρξ ανατρέποντας υλιστικά τη διαλεκτική του Hegel και μπολιάζοντας διαλεκτικά την υλιστική σκέψη του Λ.Φόυερμπαχ , έδωσε στη θεωρία έναν διαφορετικό ρόλο , το ρόλο του αναμορφωτή της ανθρώπινης πράξης. " Οι φιλόσοφοι μέχρι τώρα εξηγούσαν τον κόσμο , το ζήτημα όμως είναι να τον αλλάξουμε" (11η Θέση για τον Φόυερμπαχ)
Ο Σαρτρ ονόμασε τον Μαρξισμό ως την αξεπέραστη φιλοσοφία της εποχής μας. Μια τέτοια διαπίστωση έχει αξία και σήμερα , μόνο στο βαθμό που η θεωρία δεν θα κατανοείται ως μια αποκεκελυμένη αλήθεια , αλλά ως το θεωρητικό δυναμικό που θα πρέπει ν ανοιχτεί στις τωρινές αναγκες και απαιτήσεις της κοινωνίας. Μόνο έτσι μπορεί ν΄ανοίξουν οι δρόμοι για την ανατροπή της βαρβαρότητας.
Με απλά λόγια τον Μαρξ εξακολουθούμε να τον χρειαζόμαστε.
Δημοσίευση σχολίου