Για τα δεκάχρονα της «αντιτρομοκρατικής νομοθεσίας (και όχι μόνο).
Του Στράτου Γεωργούλα *
Εχουμε μάθει να βλέπουμε τις παραβάσεις και τη συνακόλουθη προσπάθεια νομοθέτησης της αντιμετώπισης αυτής της παράβασης ως κάτι το ιδιαίτερο, μια εξαίρεση, μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Αυτό όμως είναι η συμβατική σκέψη που βασίζεται στην οπτική ότι το σύνολο των υγιών συνειδήσεων μαζεύονται και αποδοκιμάζουν καθολικά μια ανομική συμπεριφορά που απειλεί την κοινωνική συνοχή. Στο πλαίσιο της ριζοσπαστικής εγκληματολογίας, όμως, τονίζεται μια άλλη διάσταση. Το εγκληματικό φαινόμενο και η λειτουργία του επίσημου κοινωνικού ελέγχου είναι μια κανονικότητα και όχι μια εξαίρεση, άρρηκτα συνυφασμένη με την ιστορικοκοινωνική πραγματικότητα. Η σύνδεση, δε, πράξης και νομοθέτησης δεν έχει τη μορφή αίτιου και αιτιατού, αλλά είναι διαλεκτική.
Ιστορική αναδρομή
Αξίζει να δούμε μια προσπάθεια ερευνητικής απόδειξης του παραπάνω μέσω μιας σύντομης Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ
Του Στράτου Γεωργούλα *
Εχουμε μάθει να βλέπουμε τις παραβάσεις και τη συνακόλουθη προσπάθεια νομοθέτησης της αντιμετώπισης αυτής της παράβασης ως κάτι το ιδιαίτερο, μια εξαίρεση, μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Αυτό όμως είναι η συμβατική σκέψη που βασίζεται στην οπτική ότι το σύνολο των υγιών συνειδήσεων μαζεύονται και αποδοκιμάζουν καθολικά μια ανομική συμπεριφορά που απειλεί την κοινωνική συνοχή. Στο πλαίσιο της ριζοσπαστικής εγκληματολογίας, όμως, τονίζεται μια άλλη διάσταση. Το εγκληματικό φαινόμενο και η λειτουργία του επίσημου κοινωνικού ελέγχου είναι μια κανονικότητα και όχι μια εξαίρεση, άρρηκτα συνυφασμένη με την ιστορικοκοινωνική πραγματικότητα. Η σύνδεση, δε, πράξης και νομοθέτησης δεν έχει τη μορφή αίτιου και αιτιατού, αλλά είναι διαλεκτική.
Ιστορική αναδρομή
Αξίζει να δούμε μια προσπάθεια ερευνητικής απόδειξης του παραπάνω μέσω μιας σύντομης Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ
Δημοσίευση σχολίου