Όταν κάναμε την ανάρτηση με την φωτογραφία του υλιστή φιλόσοφου Ηράκλειτο να υπάρχει σε Κεφαλλονίτικη εκκλησία υποθέσαμε ότι ο δημιουργός της έκανε μια αυθαιρεσία για λόγους που δεν γνωρίζουμε.
Την πατήσαμε. Ερχεται ο λοιπόν τώρα ο σύντροφος mitsos175 (με την ευκαιρία να πούμε ότι μας έχει λείψει εδώ και καιρό που, λόγο "ανωτέρας βίας" δεν αρθρογραφεί στο μπλοκ μας. Ελπίζουμε σύντομα να είναι πάλι κοντά μας). σαν πιο «ειδικός» με τα παπαδίστικα να βάλει τα πράγματα στην θέση τους, αφού έψαξε λίγο το θέμα όπως μας γράφει.
Ας του δώσουμε τον λόγο:
Όπως βλέπουμε στην φωτογραφία ο Ηράκλειτος δεν έχει το φωτοστέφανο του αγίου, γιατί στην εκκλησία δεν τον θεωρούν ακριβώς άγιο. Οι παπάδες είναι πολύ έξυπνοι. Μια άποψη μέσα στη θεολογία και μάλιστα την ορθόδοξη προσπαθεί να συνδέσει το χριστιανισμό με διαφόρους σοφούς και φιλοσοφικά ρεύματα πριν από αυτόν. Το γιατί θα παραξενέψει. Πιστεύουν, ότι πριν το Χριστό ο Θεός έδωσε στους ανθρώπους "δείγματα αλήθειας" που βεβαιώνουν την αλήθεια του Ευαγγελίου, δίνοντας μια απάντηση σε όσους ρωτούσαν "γιατί πριν το Χριστό και την αλήθεια των λόγων Του άφηνε ο Θεός τον κόσμο σε άγνοια;"
Για τον Ηράκλειτο ειδικά πιάνονται από τη λέξη "Λόγος". Το Ευαγγέλιο του Ιωάννη αρχίζει με τη φράση: «Εν αρχή ην ο Λόγος, και ο Λόγος ην προς τον Θεό, και Θεός ην ο Λόγος…»,. Ισχυρίζονται λοιπόν ότι ο Λόγος του Ηράκλειτου αναφέρεται στο Λόγο του Θεού! Περιττό να πω, ότι απορρίπτουν την υπόλοιπη διδασκαλία του "σκοτεινού" φιλοσόφου.
Βέβαια μια μελέτη τόσο του Ηράκλειτου όσο και των κειμένων της Καινής Διαθήκης λύνει τις απορίες: Για τον Ηράκλειτο ο Λόγος είναι η λογική των πραγμάτων, Σημαίνει κι ομιλία (προφορικός λόγος), αλλά κυρίως τη "ρυθμιστική αρχή που διέπει το σύνολο της πραγματικότητας και συνδέει με σχέσεις αναλογίας τα πάντα. Επομένως, εδώ ο Λόγος είναι η αιώνια καθολική σχέση που ρυθμίζει την πραγματικότητα".
Στο Ευαγγέλιο όμως ο Λόγος είναι ο Υιός του Θεού δηλαδή ο Χριστός! Στον μεν Ηράκλειτο είναι κάτι απρόσωπο, ενώ στο Χριστιανισμό έχει πρόσωπο. Ακόμη ο Ηράκλειτος μιλούσε για διαλεκτική, απέρριπτε, όπως σωστά γράφει η ανάρτηση, μεταφυσικές, ιδεαλιστικές αντιλήψεις. Η ηθική του απέχει παρασάγγας από τη χριστιανική, αφού θεωρεί το καλό και το κακό σχετικά.
Με τους παπάδες .όμως δεν πρόκειται ποτέ να βγάλουμε άκρη...
+ σχόλια + 2 σχόλια
Το Βατοπαίδι και τα λοιπά σκάνδαλα είναι παπαδίστικες απατεωνιές. Αυτό είναι μια θεολογική άποψη. Δεν καταλαβαίνω γιατί το χαρακτηρίζετε απατεωνιά.
Κατ' αρχήν δε με ενοχλεί να πιστεύει κάποιος σε οτιδήποτε θέλει. Αυτό άλλωστε σημαίνει η ελευθερία σκέψης. Επίσης δεν θέλω να προσβάλλω κανέναν για τα πιστεύω του. Το πραγματικό πρόβλημα με τη κάθε θρησκεία, κατά τη γνώμη μου, αρχίζει, όταν κάποιοι φανατικοί προσπαθούν να πείσουν συνανθρώπους τους ότι είναι "για το καλό τους" να ασπαστούν τις ιδέες τους κι όταν αυτό δεν γίνεται, τους βαπτίζουν "άπιστους" και για να τους "σώσουν" τους σκοτώνουν. Άπειρα τα παραδείγματα.
Επίσης, όταν το ιερατείο κάθε εποχής συμμαχεί με την εκάστοτε εξουσία για να καταδυναστεύει ή να "ηρεμήσει" τους αδικημένους, χρησιμοποιώντας το μεταφυσικό, πουλώντας ελπίδα, καπηλευόμενοι το φόβο του θανάτου κλπ.
Στο συγκεκριμένο σημείο έχουμε το λιγότερο παρανόηση των λόγων ενός φιλοσόφου. Το να τιμάται ο Ηράκλειτος και κάθε μεγάλο μυαλό μιας εποχής, είναι ένα δείγμα σεβασμού, κατανόησης, σίγουρα όχι κάτι κακό.
Όμως όταν γίνεται το άσπρο μαύρο - και μάλλον δεν γίνεται από παρεξήγηση - τότε τα πράγματα είναι αλλιώς. Ο "σπερματικός λόγος" δηλ. η άποψη "κάποιων αληθειών αποκεκαλυμμένων από το Θεό στους προ Χριστό ανθρώπους" δεν με πειράζει, είναι όντως μια θεολογική άποψη. Αλλά ο Ηράκλειτος συγκεκριμένα ήταν Υλιστής: Έλεγε ότι από το ΠΥΡ (ίσως όχι ακριβώς όπως το εννοούμε σήμερα) έγιναν όλα. Μάλλον εκφράζει τη συνεχή αλλαγή και σχέση μιας ύλης με μια άλλη μορφή ύλης. Αν όμως έλεγε κάτι τέτοιο στην εποχή του φανερά, τότε θα τον εξόντωναν αυτοί που πλήττονταν, δηλαδή το ιερατείο.
Το site ακούμπησε ένα τεράστιο θέμα με την πρώτη ανάρτηση που δεν φανταζόμουν καν όταν έγραψα το σχόλιό μου: Υπάρχει όντως άρρηκτη σχέση Ελληνικής Φιλοσοφίας - Χριστιανισμού; Μπορεί να μην απασχολεί την Αριστερά (εμένα σχεδόν καθόλου) είναι όμως ουσιαστικό δόγμα για τη δεξιά.
Μετά από μια μικρή έρευνα, είδα, ότι εκτός από την επίσημη θέση - άποψη της Εκκλησίας υπάρχει μια προσπάθεια (μάλλον αφελής) από μερικούς ακροδεξιούς να πείσουν περί μονοθεϊσμού των αρχαίων Ελλήνων!!!, "χτυπώντας" μια άλλη μικρή ομάδα κυρίως ακροδεξιών, τους δωδεκαθεϊστές. Μπορεί να μην είναι όλοι οι οπαδοί των 12 θεών ακροδεξιοί, αλλά υπάρχει σίγουρα καπηλεία και μεγάλη επιρροή από την ακροδεξιά.
Απ' ότι φαίνεται η σύγκρουση Ελληνικής Φιλοσοφίας - Χριστιανισμού κατά τους 4 πρώτους μ.Χ. αιώνες έκανε τους οπαδούς του δωδεκάθεου να εχθρεύονται φανερά το Χριστιανισμό, πράγμα που με τη σειρά του "χαλάει τη σούπα" περί "Ελληνοχριστιανικού ιδεώδους" της άλλης ομάδας. Οι ναζί δήθεν "θαυμαστές του Αρχαίου Πνεύματος" δεν είναι χριστιανοί -ποτέ δεν ήταν - αλλά χρειάζονται απεγνωσμένα το χριστιανικό ιερατείο....
Το θέμα έχει πολλές προεκτάσεις αλλά μάλλον δεν είναι της παρούσης με την ανεργία και τη φτώχεια, που υπάρχει. mitsos175.
Δημοσίευση σχολίου