Home » » Αξιολόγηση: όποιος τον αγώνα δεν έχει μοιραστεί, θα μοιραστεί την ήττα…

Αξιολόγηση: όποιος τον αγώνα δεν έχει μοιραστεί, θα μοιραστεί την ήττα…

Από Δημήτρης Δαμασκηνός , Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014 | 4:48 μ.μ.

Παρέμβαση Εκπαιδευτικών για τη Ρήξη και την Ανατροπή

Χανιά, 14/10/2014

Ανακοίνωση για τις εξελίξεις σχετικά με την αξιολόγηση


Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Οι εργαζόμενοι σε ολόκληρο το δημόσιο τομέα έδωσαν και δίνουν τους τελευταίους μήνες μια μεγάλη μάχη για την ακύρωση των σχεδίων της Κυβέρνησης για την αξιολόγηση που στόχο έχει τη βαθύτερη αντιδραστική αναδιάρθρωση του κράτους και την εκχώρηση βασικών κοινωνικών λειτουργιών του δημοσίου στο ιδιωτικό κεφάλαιο με βάση τους νόμους κόστους – κέρδους της καπιταλιστικής αγοράς.



Στα Χανιά τον φετινό Φλεβάρη και Μάρτη ήταν σχεδόν καθολική η αντίδραση των συλλόγων διδασκόντων στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εναντίον της διαδικασίας της λεγόμενης αυτοαξιολόγησης, αφού -στη συντριπτική τους πλειοψηφία (45 στα 51)- με πρακτικό δε συγκρότησαν ομάδες εργασίας, ενώ δύο διευθυντές σχολείων παραιτήθηκαν και μερικοί άλλοι καταρχάς αρνήθηκαν να συγκροτήσουν ομάδες εργασίας στα σχολεία τους.

Δυστυχώς, όμως, στη συνέχεια η μεγάλη πλειοψηφία των διευθυντών (ανάμεσά τους κι αυτοί που συμμετέχουν στα ψηφοδέλτια των ΣΥΝΕΚ), πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, εφάρμοσαν την εντολή για τον υποχρεωτικό ορισμό ομάδων εργασίας στα σχολεία τους χρησιμοποιώντας -συχνά ως πρόσχημα- και το αυταρχικό “εντέλλεσθε” του πρώην Υπουργού Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλου.

Και στη νέα αυτή πιο δύσκολη φάση του αγώνα, ωστόσο, η αντίσταση των συναδέλφων συνεχίστηκε με τις δηλώσεις μη συμμετοχής στις ομάδες εργασίας αρκετών συλλόγων διδασκόντων, με την ακύρωση των σεμιναρίων που επιχειρήθηκαν να γίνουν για την επιμόρφωση των διευθυντών και με την προσπάθεια συντονισμού πρώτα με τους δασκάλους στον αγώνα για να μη διαλυθεί ό,τι έχει απομείνει από τη δημόσια δωρεάν παιδεία, όπως απαιτεί η κυβέρνηση, η Ε.Ε. και το Δ.Ν.Τ., για να υψώσουμε πύργο ατίθασο σε μια πολιτική που ισοπεδώνει θεμελιώδη εργασιακά, δημοκρατικά δικαιώματα, παιδαγωγικές ελευθερίες και κατακτήσεις.

Ο αγώνας αυτός που δώσαμε όλοι μαζί στα Χανιά και σ' όλη την Ελλάδα δεν πήγε χαμένος. Εντυπωσιακή ήταν το καλοκαίρι η συμμετοχή των εργαζομένων στα νοσοκομεία, στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και σε πολλά Υπουργεία, στην απεργία-αποχή που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης, με αποτέλεσμα να έχουν ακυρωθεί μέχρι τώρα οι σχεδιασμοί του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, γενικότερα της κυβέρνησης.

- Γι’ αυτό η τελευταία εξαναγκάστηκε σε συνεχείς υποχωρήσεις, καθησυχαστικές τροπολογίες και παράκαμψη της αυτοαξιολόγησης για φέτος. Έστειλε την ΑΔΕΔΥ δύο φορές στα δικαστήρια κηρύσσοντας παράνομη και καταχρηστική την απεργία που αυτή είχε εξαγγείλει, απαγορεύοντάς της να επαναπροκηρύξει απεργιακό αγώνα σε μια προσπάθεια εκφοβισμού και καθυπόταξης των εργαζομένων που αντιστέκονται στην πολιτική των απολύσεων, των ιδιωτικοποιήσεων και της εργασιακής εξαθλίωσης που προωθείται μέσω και της αξιολόγησης. Η επαναπροκήρυξη της απεργίας – αποχής από την ΑΔΕΔΥ αλλά κι από όλες τις Ομοσπονδίες είναι μια πρώτη απάντηση που, ωστόσο, χωρίς ένα αντίστοιχο με τη συγκυρία πρόγραμμα δράσης στη λογική του παρατεταμένου αγώνα διαρκείας θα μείνει κενό γράμμα. ..

Σ’ αυτό το πλαίσιο, μάλιστα, η ΟΛΜΕ στη Γενική Συνέλευση των προέδρων στις 27/09 αποφάσισε με ποσοστό 92% των ΕΛΜΕ τη συμμετοχή στην απεργία- αποχή καλώντας τους Σχολικούς Συμβούλους, τους διευθυντές και όλους τους συναδέλφους να απέχουν από κάθε διαδικασία για την αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση.


Το ΥΠΑΙΘ από τη μεριά του πιστό στις απαιτήσεις του κεφαλαίου, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ προχωρεί αυταρχικά και απαρέγκλιτα στο στόχο του για την προώθηση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών ως εργαλείο για να υλοποιήσει την πολιτική του κλεισίματος σχολείων, των απολύσεων εκπαιδευτικών, της εφαρμογής του νέου μισθολογίου με:

-Τη συγκρότηση 5μελών επιτροπών για κάθε ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ, των ράμπο-εξωτερικών αξιολογητών, με αρμοδιότητες την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση της σχολικής μονάδας και την εκδίκαση των ενστάσεων σχετικά με την αξιολόγηση διευθυντών και εκπαιδευτικών.

-Την έκδοση νέας εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘ σχετικά με τις διαδικασίες προώθησης της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας για το σχολικό έτος 2014-15, με βάση την οποία ζητούνται να αναρτηθούν στην ΑΕΕ σχέδια δράσης και προγραμματισμός της σχολικής μονάδας, νέες ομάδες εργασίας κ.λ.π.

-Νέα προθεσμία υποβολής εργασιών για τις 15/10/2014 για όσους διευθυντές δεν έκαναν την εξ αποστάσεως επιμόρφωση με σκοπό να κλείσει προς την πλευρά της κυβέρνησης το ρήγμα που άνοιξε με τους εκατοντάδες διευθυντές που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της ΟΛΜΕ και αρνήθηκαν να κάνουν την εξ αποστάσεως.

-Προετοιμασία της αξιολόγησης των διευθυντών (αρχές Νοέμβρη) ώστε ως το τέλος του 2014 να έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των υποδιευθυντών για να ξεκινήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από 01/01/2015.

-Ένταση των πιέσεων από την πλευρά των σχολικών συμβούλων, που μετά την αποδοχή τους να αξιολογηθούν, επιδιώκουν να αυξήσουν τα προσόντα στους φακέλους τους με δράσεις που αποβαίνουν σε βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της παιδαγωγικής λειτουργίας και των εκπαιδευτικών. Μάλιστα υπάρχουν και περιπτώσεις σχολικών συμβούλων που εμφανίζονται παπαγάλοι και τοποτηρητές της κυρίαρχης πολιτικής, επιμορφωτές με γεμάτη τσέπη...


Τη στιγμή, λοιπόν, που σήμερα άλλοι προïστάμενοι και διευθυντές σε πολλούς κλάδους του δημοσίου αρνούνται να κάνουν επιμερισμούς ποσοστών και δεν προχωρούν σε καμία διαδικασία αξιολόγησης, διάφοροι σχολικοί σύμβουλοι, ως βασιλικότεροι του βασιλέως, προωθούν την αξιολόγηση στην εκπαίδευση και μάλιστα ως… «καλοί αξιολογητές»(!) διαβεβαιώνουν ότι θα βάλουν το βαθμό…από κοινού με τον αξιολογούμενο!!! Έτσι …ήρεμα και συναινετικά…στην αγχόνη! Προσπαθούν να εμπαίξουν τους συναδέλφους, ωστόσο λίγη αιδώς δε βλάπτει…

Αν, λοιπόν, οι σχολικοί σύμβουλοι διατείνονται ότι είναι στο πλευρό των εκπαιδευτικών, καιρός να το αποδείξουν έμπρακτα στη βάση των καθηκόντων τους για ουσιαστική επιμόρφωση και να πάρουν δημόσια θέση αντί της εκκωφαντικής σιωπής για τα πραγματικά προβλήματα του δημόσιου σχολείου: από τα σχολικά εγχειρίδια της εντατικοποιημένης ημιμάθειας και τις τετραπλές πανελλαδικές εξετάσεις του «Νέου» Λυκείου με την τράπεζα θεμάτων έως το δικαίωμα στη μόρφωση όλων των παιδιών ανεξάρτητα από το οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό περιβάλλον από το οποίο προέρχονται, σε ένα σχολείο πραγματικά δημόσιο και δωρεάν.

Και τη φετινή χρονιά να πάρουμε θέση μάχης! γιατί όποιος τον αγώνα δεν έχει μοιραστεί, θα μοιραστεί την ήττα… (Μπ. Μπρεχτ)

Καταρχάς ως “Παρέμβαση Εκπαιδευτικών για τη Ρήξη και την Ανατροπή” καταγγέλλουμε κάθε προσπάθεια στοχοποίησης και συκοφάντησης των μελών της παράταξής μας και των εκπροσώπων μας στο ΔΣ της ΕΛΜΕ, γενικότερα των συναδέλφων που αγωνίζονται για την ανατροπή της πολιτικής Κυβέρνησης – Ε.Ε. - Δ.Ν.Τ. στην εκπαίδευση και την κοινωνία. Επιπρόσθετα καταγγέλλουμε την προσπάθεια διάλυσης των δημοκρατικών μορφών έκφρασης της συλλογικής θέλησης των συναδέλφων, όπως συνέβη στην πρόσφατη Γ.Σ. που αυθαίρετα και αντικαταστατικά από το Προεδρείο της ΕΛΜΕ (ΣΥΝΕΚ και ΑΟΚ) ματαιώθηκε, προφανώς για να μην καταλήξει σε αγωνιστικές αποφάσεις. Αυτές οι συνδικαλιστικά πρωτόγνωρες για την ΕΛΜΕ Χανίων ενέργειες στοχεύουν στο να εξουδετερώσουν πολιτικά όλες τις φωνές που αντιστέκονται στην ασκούμενη πολιτική και δεν συμμορφώνονται “προς τας υποδείξεις” των πρόθυμων κολαούζων της κυβέρνησης, που -ας σημειωθεί σ' αυτό το σημείο- δε βρίσκουν στις ανακοινώσεις τους ούτε μια λέξη να πουν για την πολιτική του κεφαλαίου, της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ. που διαλύει τη δημόσια παιδεία και εξαθλιώνει το λαό μας.

Όσον αφορά στην αξιολόγηση η “Παρέμβαση Εκπαιδευτικών για τη Ρήξη και την Ανατροπή” θεωρεί πως έχουμε ως εκπαιδευτικοί κάθε δικαίωμα να αντισταθούμε στον ασφυκτικό έλεγχο του νεοεπιθεωρητισμού. Γιατί «ο δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να καταπνίξει τη σκέψη του θα γίνει διπλά σκλάβος ή θα καταντήσει ένας ψυχικά ανάπηρος άνθρωπος, ανίκανος να μορφώσει άλλους» (Δ. Γληνός). Συνεπώς κάθε προσπάθεια προώθησης των σχεδίων της αξιολόγησης θα μας βρει απέναντι της. Στελέχη της εκπαίδευσης, σχολικοί σύμβουλοι και διευθυντές που θα προχωρήσουν σε αξιολόγηση, δεν έχουν θέση στο σωματείο.




Καλούμε, λοιπόν, τους συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Χανίων που θα γίνει την Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου 2014, για να μιλήσουμε για το μισθό, τις διαθεσιμότητες, το “Νέο σχολείο” και τις απολύσεις και να συγκροτήσουμε ξανά την Επιτροπή Αγώνα, για να ακυρώσουμε -ανάμεσα στ' άλλα- συλλογικά και μαζικά οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης. Οι ίδιοι οι συνάδελφοι, οι καθηγητές που μοχθούμε κάθε μέρα με την κιμωλία στο χέρι για τη μόρφωση των παιδιών του λαού πρέπει να πάρουμε τις τύχες του αγώνα στα χέρια μας, όπως το κάναμε με την ακύρωση των σεμιναρίων των διευθυντών, και να πρωτοστατήσουμε στην οργάνωση των αντιστάσεων, στη διάλυση του φόβου και της υποταγής, στη στήριξη της διάθεσης για αντίσταση κάθε συναδέλφου που αγωνίζεται για τη δουλειά του και αγωνιά για την εκπαίδευση ως δημόσιο, κοινωνικό αγαθό.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην τροφοδοτούν το Παρατηρητήριο της ΑΕΕ, τους διευθυντές να μη συμμετέχουν στο νέο γύρο της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης, να μη δεχτούν να αξιολογηθούν και να αξιολογήσουν, και τους εκπαιδευτικούς να μη δεχτούν να αξιολογηθούν. Προκειμένου να αποκρούσουμε την αξιολόγηση – χειραγώγηση- απόλυση, να κάνουμε όλοι χρήση της απεργίας-αποχής, τροφοδοτώντας ένα κλίμα γενίκευσης της αντίστασης και της ανυπακοής, αποδεικνύοντας ότι «παράνομη και καταχρηστική» δεν είναι η δική μας απεργία, αλλά η δική τους πολιτική εξαθλίωσης και διάλυσης όλου του δημόσιου τομέα.

Ο αγώνας για την αξιολόγηση βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο. ΤΩΡΑ απαιτείται συστράτευση όλου του δημόσιου τομέα, ώστε να καταργηθούν ΟΛΟΙ οι νόμοι για την αξιολόγηση. Κανένας συνάδελφος δεν πρέπει να τρέφει φρούδες ελπίδες για μισθολογική εξέλιξη βάσει της αξιολόγησης: οι μνημονιακοί νόμοι απαγορεύουν οποιαδήποτε αύξηση μέχρι το 2016 και μέχρι τη μείωση της ανεργίας κάτω του 10%, ενώ το νέο μισθολόγιο που ετοιμάζεται για τη μείωση του εισαγωγικού μισθού, είναι πασίδηλο ότι θα συμπαρασύρει και τους μισθούς μας σε νέες μειώσεις.

Όσοι σ' αυτές τις συνθήκες αδρανούν, είτε καλλιεργώντας την εκλογική αναμονή και τις κοινοβουλευτικές αυταπάτες, είτε περιοριζόμενοι στα πλαίσια μιας ανώδυνης διαμαρτυρίας και ανακοινώσεων τύπου, οδηγούν σε κινηματική αδράνεια και ήττες, αφήνοντας να παγιωθούν καταστάσεις και μέτρα που δύσκολα θα παρθούν πίσω. Όσοι δεν αποφασίζουν να συγκρουστούν με αυτή την πολιτική για την ανατροπή της, οδηγούν τους συναδέλφους στον κλάδο στην απογοήτευση και την αποστράτευση από το κίνημα και τις συλλογικές διαδικασίες, αφήνοντας ανοιχτό το χώρο στην ακροδεξιά να παρουσιάζεται ως η μόνη «ριζοσπαστική λύση».





Συνάδελφοι, ως “Παρέμβαση Εκπαιδευτικών για τη Ρήξη και την Ανατροπή”, θα πρωτοστατήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις στην ανάληψη πρωτοβουλιών, ώστε να περιφρουρήσουμε την απεργία- αποχή από κάθε διαδικασία που σχετίζεται με την αξιολόγηση. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να αντισταθούμε συλλογικά στις παντός είδους αυθαιρεσίες των Σχολικών Συμβούλων και στελεχών εκπαίδευσης περιφρουρώντας τις θέσεις των ΕΛΜΕ-ΟΛΜΕ και τα δικαιώματα των Συλλόγων Διδασκόντων.

Στα πλαίσια αυτά προτείνουμε συντονισμό με τις άλλες ΕΛΜΕ της Κρήτης και τους συλλόγους της πρωτοβάθμιας - έχει ξεκινήσει ανάλογος συντονισμός με 20 Διδασκαλικούς Συλλόγους και ΕΛΜΕ στην Αθήνα -, ώστε να ακυρωθεί στην πράξη η αξιολόγηση με κινητοποιήσεις και οργανωμένο, μαζικό και ανυποχώρητο απεργιακό αγώνα μαζί με τις Ομοσπονδίες και τα σωματεία του δημόσιου τομέα. Γιατί κάθε προσπάθεια αξιολόγησης, σημαίνει κατηγοριοποίηση και νέο κλείσιμο σχολείων - ατομικό μισθό – χειραγώγηση και ανταγωνισμό– βαθμολογική και μισθολογική καθήλωση – απολύσεις. Για να μη μετατραπεί το σχολείο σε υπηρέτη των επιχειρήσεων που καμία σχέση δε θα έχει με τις κοινωνικές ανάγκες. Έχουμε χρέος απέναντι στην κοινωνία, την εκπαίδευση και τα παιδιά μας να μην αφήσουμε να περάσουν αυτά τα αντιεκπαιδευτικά και αντικοινωνικά σχέδια. Να αγωνιστούμε:

-Για αυξήσεις στους μισθούς, ώστε να ζούμε αξιοπρεπώς από την εργασία μας, ακώλυτη βαθμολογική εξέλιξη, παιδαγωγική ελευθερία και εργασιακή δημοκρατία στο δημόσιο σχολείο.

-Ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση – διαθεσιμότητα – απόλυση, για μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών με μόνιμη και σταθερή εργασία χωρίς περιόδους δοκιμασίας. Διπλασιασμός του εισαγωγικού μισθού και κλιμάκωση του με τα χρόνια υπηρεσίας.

Ενιαίο, δημόσιο δωδεκάχρονο σχολείο της ολόπλευρης μόρφωσης για όλα τα παιδιά και όλους τους εκπαιδευτικούς. Όχι στο «Νέο» Λύκειο της κατάρτισης, της μαθητείας και της εξεταστικής απόρριψης. Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων. Κανένα παιδί εκτός εκπαιδευτικών δομών, κανένας νέος χωρίς απολυτήριο λυκείου. Επαναλειτουργία των καταργημένων τομέων στα ΕΠΑΛ και επαναπρόσληψη των συναδέλφων. Μπλόκο στις καταργήσεις σχολικών μονάδων και συγχωνεύσεις τμημάτων και στο μηχανισμό κατασκευής πλεοναζόντων εκπαιδευτικών. 20 μαθητές ανά τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια για στοιχειωδώς καλύτερα παιδαγωγικά και μαθησιακά αποτελέσματα.

-Να μην περάσουν: το νέο μισθολόγιο της νέας περικοπής μισθών και σύνδεσης μισθού-παραγωγικότητας βάσει της αξιολόγησης, ο νέος αντι-ασφαλιστικός νόμος της νέας μείωσης συντάξεων και ΕΦΑΠΑΞ, ο νέος αντι-συνδικαλιστικός νόμος που καταργεί το δικαίωμα στην απεργία και η νέα φοροκαταιγίδα.

Κανένας συνάδελφος μόνος του! Όλοι για έναν, ένας για όλους και όλα για όλους! 

Συσπειρωμένοι γύρω από την Επιτροπή Αγώνα του σωματείου και επιδιώκοντας τον ευρύτερο δυνατό συντονισμό να αντιπαλέψουμε κάθε προσπάθεια καταπάτησης των μορφωτικών, εργασιακών και συνδικαλιστικών μας δικαιωμάτων! 

Αγώνας διαρκείας για δημόσια, δωρεάν κοινωνικά αγαθά! Να αποκρούσουμε και να ανατρέψουμε την πολιτική κυβέρνησης - Ε.Ε. - Δ.Ν.Τ. 

Χανιά, 14/10/2014

Παρέμβαση Εκπαιδευτικών για τη ρήξη και την ανατροπή!
Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger