Home » » Ησυχία, μην ξυπνήσει το Κ(;)ΚΕ...

Ησυχία, μην ξυπνήσει το Κ(;)ΚΕ...

Από askordoulakos , Παρασκευή 6 Μαΐου 2016 | 7:57 μ.μ.



Του Γιώργου Μουργή (από tvxs.gr)

Δ. Κουτσούμπας την 1.5.2016: «Η πραγματική ανάσταση για τον λαό μας θα έρθει μέσα από το μαζικό ξεσηκωμό ενάντια στο σύστημα της εκμετάλλευσης, ενάντια στις λυκοσυμμαχίες που....
καταδυναστεύουν τις ζωές μας, ενάντια σε όλα τα αντιλαϊκά μέτρα, τους αντιλαϊκούς νόμους και τα μνημόνια, ενάντια στην εξουσία του κεφαλαίου».

«Ριζοσπάστης», Σάββατο 30 Απρίλη 2016 - Κυριακή 1 Μάη 2016, σελίδα 30, τίτλος άρθρου: «Νέα “κινήματα”, νέοι μοχλοί εκτόνωσης της λαϊκής οργής», με αφορμή τους «Νουί Ντεμπού» και το κάλεσμα για μια μεγάλη διεθνή δράση το Σαββατοκύριακο της 15ης του Μάη για μαζικές καταλήψεις των δημόσιων πλατειών παντού στον κόσμο: «...Όμως, σε αναντιστοιχία με τους δυναμικούς ακτιβισμούς, τα αιτήματα είναι (τουλάχιστον) λειψά. Έτσι, καθορίζοντας “ως πρώτο του στόχο τη δημιουργία ενός χώρου σύγκλισης των αγώνων”, το “κίνημα” των “Νουί Ντεμπού” καλεί σε ενίσχυση των δεσμών “των πολυάριθμων κινημάτων, που στις τέσσερις γωνιές του κόσμου αντιστέκονται και αντιμάχονται τον κοινωνικό αποκλεισμό, τη χρηματοπιστωτική δικτατορία, την καταστροφή του περιβάλλοντος, τους πολέμους και το μιλιταρισμό, την υποβάθμιση των συνθηκών της ζωής μας”.

Σε τέτοια φρασεολογία μπορούν να στριμωχτούν πολλά. Ακόμα και οι προβληματισμοί μερίδων του κεφαλαίου, που φυσικά δεν είναι μόνο οι τραπεζίτες. Προβληματισμοί και επιδιώξεις επιχειρηματιών και πολιτικών δυνάμεων που, προτάσσοντας την ανάγκη να προστατευτεί το περιβάλλον ή να αντιμετωπιστεί ο κοινωνικός αποκλεισμός, αναζητούν τρόπους να εκτοπίσουν ανταγωνιστές, να διευρύνουν τη δράση τους σε νέα πεδία, γενικά να ανακτήσουν θέσεις, ρόλους και συμφέροντα εκείνα τα τμήματα της πλουτοκρατίας που έχουν υποστεί μεγάλες απώλειες τον καιρό της κρίσης, ή που ανησυχούν έντονα για τις δυσκολίες να επιστρέψουν οι προηγούμενοι ρυθμοί καπιταλιστικής ανάπτυξης [...]»

Αν δεν πρόκειται για γραμμιτζίδικη διαφορά, μάλλον έχουμε ζήτημα πολιτικής και ιδεολογικής διάστασης απόψεων ή αντιφατικό κενό αντί κινηματικής ιδεοληψίας. Φαινομενικά δηλαδή, γιατί στο βάθος η δήλωση Κουτσούμπα, με αφορμή την εργατική πρωτομαγιά, είναι η γνωστή επανάληψη μέσα από το στερεότυπο με το οποίο εκφράζονται οι γραφειοκράτες ένεκα της επετείου. Όλων όσοι καλούνται να την θυμηθούν μπροστά στις κάμερες. Οπότε, καμμιά εντύπωση...

Στον αντίποδα, όμως, το άρθρο του «Ριζοσπάστη» όχι μόνο υπονοεί τα αντίθετα των δηλώσεων του γραμματέα του ΚΚΕ, αλλά διατυπώνει άλλη μια φορά, μέσα από την εφημερίδα όργανο της Κ.Ε. του κόμματος, την πολιτικά ανιστόρητη «λογική» για τα κινήματα και τον χαρακτήρα τους. Αυτή η αντιδιαλεκτική διάσταση που βάζει τη σφραγίδα πάντοτε του καθωσπρεπισμού της ανάλυσης του κόμματος, ενάντια σε κάθε αυθεντική λαϊκή δράση στο πεδίο της σύγκρουσης με το κατεστημένο.

Η «λογική»: «Ό,τι δεν το ελέγχω ή ό,τι δεν εκπορεύεται από την μία και “αυθεντική” γραμμή της ηγεσίας είναι κατά βάθος ταξικός εχθρός μου». Από την άλλη: «Ό,τι καπελώνω ελέγχοντάς το μπορώ να το πλασάρω στην κοινή γνώμη ως το φως το αληθινό και αναστάσιμο των λαϊκών τάξεων».

Δύο δογματισμοί σε ένα πακέτο ιδεολογικής πρεμούρας, μη χάσουνε το κεκτημένο της ορθοδοξίας τους. Κατά το «πίστευε και μη ερεύνα».

Πάντως, αν η λαϊκή εξέγερση των «Νουί Ντεμπού», που ξεπήδησαν από την εναντίωση στην αντεργατική μεταρρύθμιση «Ελ Κομρί», στα μάτια της ηγεσίας του ΚΚΕ και της αντιδιαλεκτικής φαντασίωσής της -δεν πρόκειται καν για ανάλυση- αποτελεί υποκινούμενη φράξια από το καπιταλιστικό κεφάλαιο με κάποιους «περίεργους ακτιβιστές» ή «χαβαλέδες μπαχαλάκηδες», με βασική πρόθεση να αναλάβουν τη διαχείριση της επόμενης μέρας «κατ’ εντολή της πλουτοκρατίας», τότε να ξαναδούν εκεί στο ΚΚΕ τα σημαντικά ιδεολογικά κενά της πολιτικής ακινησίας τους. Αναρωτιέται κάνεις εύλογα, ποιες δυνάμεις εκτός ριζοσπαστικών κινημάτων μπορούν να οργανώσουν άμεσα την μάχη ενάντια στη αντεργατική – αντιλαϊκή λαίλαπα του νεοφιλελευθερισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση;


Αλάθητο Πάπα vs αλάθητο ΚΚΕ, σημειώσατε 2

Αυτού του είδους ο ιδεολογικός στοχασμός, που δεν εμπνέεται από τα κινήματα, την ιστορική δηλαδή διαδικασία ριζοσπαστικής εξέλιξης, αναδεικνύει την έλλειψη κόμματος-φορέα νέου τύπου στην Αριστερά του τόπου μας αλλά και παγκόσμια, καθώς επιδιώκει μέσα από γραφειοκρατικές διαδικασίες τη χειραγώγηση των λαϊκών τάξεων χωρίς να ασκεί πλουραλιστική διαλεκτική σύνθεσης και καθοδήγησης. Θα ηττάται μονίμως όχι γιατί φταίνε οι κοινωνίες και οι λαοί γιατί δεν αντιλαμβάνονται τις αντιδεοντολογικές δοξασίες παρασύρμενοι από τα συστημικά μέσα ενημέρωσης, την πλουτοκρατία ή τα αστικά κόμματα του κοινοβουλευτισμού, αλλά γιατί δεν κατάφεραν να αντιληφθούν εκεί στο Κ(;)ΚΕ ότι η αυτοκριτική που χρειάζεται επιτέλους να διατυπώσουν, θεμελιακό στοιχείο διαλεκτικής, της ύπαρξης και υπόστασής τους αποτελεί πρώτιστη υποχρέωση και ανάγκη.

Η «λογική»: «Για όλα φταίει ο λαός που χάζεψε από την επίθεση του καπιταλισμού και της παγκοσμιοποίησης ή το κίνημα είναι πάντα πρακτορικό και υποκινούμενο», στον αιώνα μας τουλάχιστον και στη σύγχρονη Αριστερά όχι μόνο είναι ξεπερασμένη, αλλά και ως αφήγημα από μόνο του βάζει το κατ’ όνομα κομμουνιστικό κόμμα στο περιθώριο των σύγχρονων εξελίξεων του παγκόσμιου λαϊκού, νεολαιίστικου κινήματος. Η χιονοστιβάδα κινητοποιήσεων σε ολόκληρη τη Γαλλία δεικτικά για το Κ(;)ΚΕ αποτελούν το πρόσχημα στο δικό του αντικινηματικό μονόλογο ή όπως αυτό αντιλαμβάνεται το λαϊκό, αντιεξουσιαστικό πρόσημο αντίστασης, των «Νουί Ντεμπού» -με όλα τα διεθνιστικά χαρακτηριστικά του- και ταυτόχρονα τον αποτρεπτικό του πρόλογο, τηρώντας άλλη μια φορά αποστάσεις ασφαλείας για την επόμενη μέρα, σε ό,τι εξυφαίνεται στο δικό μας κίνημα, ενάντια στα νεοφιλελεύθερης έμπνευσης μνημόνια.

«Στην αυτοκριτική, αδελφές μου, στην αυτοκριτική», για να βρείτε το φως σας. Άσε, δε, που την οφείλετε στον εαυτό σας, στα μέλη σας και στον λαό που επικαλείστε.

Εκτός, πια, κι αν από μεριάς σας όλα σκοπίμως γίνονται: και ό,τι πράττετε και ό,τι δεν πράττετε...



Μοιράσου το :

+ σχόλια + 23 σχόλια

6 Μαΐου 2016 στις 9:38 μ.μ.

Για τον κ. Μούργη δε χρειάζεται κανείς να πει πολλά. Αυτό αρκεί: http://tvxs.gr/news/blogarontas/na-nikisoyme-emeis

ΥΓ: Η συγκεκριμένη κριτική του ΚΚΕ μέσω του Ρίζου είναι ορθότατη, από ό,τι έχει δείξει η πολύ πρόσφατη ιστορία. Αν οι πολίτες που διαδηλώνουν στη Γαλλία διόρθωναν το χαρακτήρα του απολίτικου αυτού κινήματος σε πολιτικό-ταξικό, θα είχαν πολύ καλά αποτελέσματα. Έχουν τη μαζικότητα και δεν έχουν τον προσανατολισμό. Ό,τι δηλαδή είχαν και οι εδώ "αγανακτισμένοι", που δεν έγιναν ποτέ αποφασισμένοι και, δυστυχώς, αξιοποιήθηκαν από το αστικό σύστημα και τους απανταχού Κατρούγκαλους...

ΥΓ2: Το πλέον γελοίο με αυτούς που μοιράζουν πιστοποιητικά επαναστικότητας και αριστεροσύνης, είναι η αναφορά τους σε "αλάθητα"...

7 Μαΐου 2016 στις 1:19 π.μ.

Πολύ γελοία και φτηνή "κριτική" από τον συνάκτη κ. Μούργη, ο οποίος "κάτι θέλει" να πεί, ο καημένος, αλλά το μόνο που "βγαίνει" είναι σκέτη η αντι-ΚΚΕδίλα... Μπόχα....

7 Μαΐου 2016 στις 6:49 π.μ.

Τσούζει η μονοκρατορία του ΚΚΕ στην λαϊκή αντίσταση αυτές τις μέρες;
Περαστικά, κε μούργη!
Αλλά, μην απογοητεύεστε, έχετε ακόμη εφεδρίες: Αναρχοφασίστες, κανονικούς φασίστες και, βέβαια, τα σώματα ασφαλείας της αστικής τάξης.

7 Μαΐου 2016 στις 9:21 π.μ.

Τα πράγματα είναι πιο απλά: για την ηγεσία του ΚΚΕ προέχει η επιβίωση της άεργης κομματικής γραφειοκρατίας μέσω αργομισθίας των επαγγελματικών στελεχών. Είναι μία κατηγορία βολεμένων αντιδραστικών που - για λόγους επιβίωσης - καταδικάζουν κάθε λαϊκό κίνημα που δεν ελέγχουν καθόσον αποτελεί κίνδυνο για το ψωμί τους.

7 Μαΐου 2016 στις 10:31 π.μ.

Άλλος ένας απατεώνας της βρωμερης σοςιαλδημοκρατιας και του χρηματοδοτούμενου απο φανερά και μυστικά κονδύλια των ευρωπαικων μονοπωλιων tvx του Κουλογλου μας πλασάρει
Για αυθόρμητη επανάσταση τα κατασκευάσματα των μυστικών υπηρεσιών.

Τρόμος τους το όργανομενος ταξικο κινημα και η ώρα που το έμμισθο τσιρακι πλασάρει τα σκουπίδια του, όπως τυχαία

7 Μαΐου 2016 στις 12:41 μ.μ.

Μα εάν δεν παρέμβει το ΚΚΕ μέσα σε αυτά τα κινήματα (όχι συντεταγμένα με τη σημαία του ΚΚΕ, αφού τα κόμματα αποκλείονται από τις πλατείες, αλλά ως άτομα εκφραστές των θέσεών του, άλλωστε ας είμαστε ειλικρινείς αυτό γινόταν και το 2011 και όπως και να το δούμε όλοι από κάποιο πολιτικό χώρο ή κόμμα προερχόμαστε) τότε αφήνει χώρο σε όλους τους επίδοξους διαχειριστές να εκμεταλλευτούν τη λαϊκή οργή τόσο της εργατικής τάξης όσο και των μικροαστικών στρωμάτων (του μεγαλύτερου μέρους της κοινωνίας μας) και να την στρέψουν σε διαχειριστικές λύσεις.

7 Μαΐου 2016 στις 3:07 μ.μ.

Ναι ρε Γιάννη 9:21, έχεις δίκιο. Το ΚΚΕ άσκησε κριτική στο ''κίνημα της πατάτας'' ,το κίνημα της πατάτας ''έσπασε τα μονοπώλια''.Άσκησε κριτική στους ''αγανακτησμένους'',και από αυτούς έγινε η επανάσταση του Σύριζα , ήταν επιφυλακτικό στην ''αραβική άνοιξη'' και τώρα οι χώρες αυτές έχουν σοσιαλισμό. Ακόμα και στην ''πορτοκαλί επανάσταση'' της Ουκρανίας άσκησε κριτική (την ώρα που άλλοι όπως ο Μούργης ,αντί για ναζί έβλεπαν δημοκράτες) και η Ουκρανία τώρα είναι σοσιαλιστικός παράδεισος.Αρνήθηκε να συμμετάσχει στο ''επαναστατικό δημοψήφισμα του Ιούλή'' επειδή δεν ''το έλέγχε'' , και τώρα έχουμε επανάσταση.Έχεις δίκιο ρε Γιάννη ,ό,τι δεν ελέγχει το ΚΚΕ είναι σίγουρο ότι είναι σούπερ επαναστατικό.... Ρε σαν δεν ντρέπονται ορισμένοι,όπως ο Μουργής, που αντί να κοιτάξουν τον εαυτό τους και να παραδεχτούν ότι ,όταν το ΚΚΕ προειδοποιπούσε , εκείνοι κορόιδευαν και έσπερναν αυταπάτες, ζητούν τα ρέστα από το ΚΚΕ.ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ!

7 Μαΐου 2016 στις 11:42 μ.μ.

υπερβολικα αυστηρη κριτικη απεναντι στο πιο εντιμο αστικο κομμα (κκε)

8 Μαΐου 2016 στις 12:41 π.μ.

Σκουπιδοντενεκέ 3.07, το γεγονός ότι όλα αυτά δεν οδήγησαν σε "επανάσταση" δεν δικαιολογεί τη σεχταριστική αντιδραστική στάση του ΚΚΕ. Άλλο πράγμα η εποικοδομητική κριτική εκ των έσω για να διορθωθεί και να βελτιωθεί ένα κίνημα, και άλλο η καθολική και ολοκληρωτική απόρριψη εξ αρχής για καιροσκοπικούς λόγους επειδή θα χάσει ψηφαλάκια και τον (προσοδοφόρο) απόλυτο έλεγχο της κατάστασης. Καμία επανάσταση δεν ξεκίνησε με την απόλυτη ιδεολογική "καθαρότητα" και στόχευση. Οι "προειδοποιήσεις" του ΚΚΕ δεν ήταν τίποτα περισσότερο από ακατανόητες (για τον πολύ κόσμο) ατάκες χωρίς ρεαλιστική εναλλακτική πρόταση, οπότε μοιραία ο κόσμος έπεσε στις αυταπάτες του ΣΥΡΙΖΑ. Και αν έχεις να μου δείξεις που ο ΣΥΡΙΖΑ υποστήριξε τους νεοναζί της Ουκρανίας ως "δημοκράτες" θα σου είμαι υπόχρεος...

8 Μαΐου 2016 στις 1:23 μ.μ.

ο Γιαννάκης ψαχνει για εφικτές λυσεις στον καπιταλισμό..Το κκε πιστεύει πως η μονη εφικτή λυση για την εργατικη ταξη βρίσκεται στον σοσιαλισμό..Οπότε Γιαννακη κρατα εσυ τον καπιταλισμό και μην κουραζεις με τις εφικτές σαπουνόφουσκες σου

8 Μαΐου 2016 στις 5:05 μ.μ.

ΠασοκοΣυριζεικα εμμισθα τσιρακια των μονοπωλιων, τελειωσατε.
Πισσα και πουπουλα και στα σκουπιδια της ιστοριας απατεωνες της βρωμερης σοσιαλδημοκρατιας.

8 Μαΐου 2016 στις 5:45 μ.μ.

Γιάννη , δηλ.για να μην είναι ''σεχταριστικό κόμμα''το κκε ,έπρεπε να συνδράμει και να θυσιάσει τους αγώνες και τον κόσμο του σε όλα αυτά τα κινήματα που εξ αρχής δεν έθεταν το ζήτημα στην πραγματική του διάσταση (δηλαδή στην αντίθεση καπιταλισμός- εργασία) .Σε αυτήν την περίπτωση το κκε μπορεί να είχε άμεσα κέρδη (θα έπαιρνε περισσότερους ψήφους, περισσότερους βουλευτές, κρατικές επιχορηγήσεις κ.α)αλλά το κόμμα θα διαλυόταν επειδή θα έχανε την απαραίτητη ιδεολογική και στρατηγική του κετεύθυνση. Η σπουδαιότερη επανάσταση πέτυχε επειδή ακριβώς οι μπολσεβίκοι είχαν ιδεολογική καθαρότητα και στόχευση. Για αυτό τα έσπασαν με τους μενσεβίκους.Φαντάσου τον Λένιν να έκανε ''εκ των έσω'' όπως λές κριτική σε καντέτους, εσέρους κ.α! Τώρα αν εσύ ζητάς από το ΚΚΕ να επαναλάβει λάθη του παρελθόντος όντας εσύ έξω από το ΚΚΕ, μάλλον κάνεις μόνος σου αυτό που κατηγορείς το ΚΚΕ.Άβυσσος.Αν αντέχει το κόμμα αυτό 90 χρόνια , είναι ακριβώς επειδή δεν βάζει τα άμεσα κέρδη που θα του έφερνε ο οπορτουνισμός, πάνω από τον κομμουνισμό που είναι ο στόχος του. Όσο αφορά τα λαϊκά κινήματα, εκτός του κκε βλέπεις εσύ κανένα άλλο σταθερό λαϊκό κίνημα στο οποίο έπρεπε να ενωθεί το κκε; Και γιατί σε παρακαλώ δεν λές τους υπόλοιπους σεχταριστές (που και πιο ασταθείς είναι , και λιγότεροι σε κόσμο και οργάνωση). Σε αυτήν την εποχή , η ''μόνη ρεαλιστική'' απάντηση, είναι ακριβώς ο σοσιαλισμός που προτείνει το ΚΚΕ.Το αν ο ''πολύς κόσμος'' δεν θέλει να το δει (ακόμα) αυτό δεν σημαίνει ότι το κκε πρέπει να μοιράσει αυταπάτες.Νομιζω ότι αυτό διαφοροποιεί το επαναστατικό κόμμα από το οπορτουνιστικό.Για την Ουκρανία είναι κουραστικό να λέμε τα ίδια και τα ίδια (και δεν σου αναφέρω καν τη στάση του Συριζα απέναντι στην Ουκρανία ως κυβέρνηση και ως προεδρεία ε.ε) http://www.rizospastis.gr/story.do?id=7859910

υ/γ το να κατηγορείς το κκε ότι με την ιδεολογική του καθαρότητα έστειλε τον κόσμο στις αυταπάτες του συριζα δεν νομίζεις ότι είναι πολύ δραματικό και υπερβολικό ,στα όρια της προβοκάτσιας;

8 Μαΐου 2016 στις 11:39 μ.μ.

@dionmich1
Ο αργόμισθος Κουτσούμπας και η παρέα του είναι η μοναδική ελπίδα έλευσης του σοσιαλισμού...Πες του μόνο να προσέχει μην πάθει τίποτα από τον πολύ "αγώνα". Άμα κουράζεσαι όμως με τα σχόλιά μου γιατί σου χαλάνε τη σούπα μην τα διαβάζεις...

9 Μαΐου 2016 στις 12:08 π.μ.

Σκουπιδοντενεκε: Ο κόσμος κατεβαίνει στα κινήματα για να λύσει τα άμεσα και ζωτικά του προβλήματα. Τα κόμματα και οι οργανώσεις συμμετέχουν και θέτουν τη διάσταση που θέλουν στην ιδεολογική ζύμωση, δεν κάθονται στην απέξω και περιμένουν να έρθει έτοιμη ή να συνειδητοποιήσει από επιφοίτηση ο λαός την αντίθεση "κεφαλαίου-εργασίας" και να τρέξει να ταχθεί στις γραμμές τους. Το ΚΚΕ επιλέγει να διασφαλίζει μια μικρή σταθερή εκλογική δύναμη "πιστών" η οποία θα εξασφαλίζει τη διατήρηση και αναπαραγωγή του ιερατείου που κατέχει την αποστειρωμένη απόλυτη αλήθεια ως δόγμα. Φυσικά και η επανάσταση δεν πέτυχε λόγω "ιδεολογικής καθαρότητας" αλλά με την ευρύτερη κινητοποίηση και εκμετάλλευση των συνθηκών. Ο Λένιν έχει επικρίνει σεχταριστικές ψευτοεπαναστατικές στάσεις στο "Αριστερισμός η παιδική αρρώστια του κομμουνισμού". Το ΚΚΕ αντέχει ακόμα για ιστορικούς λόγους επειδή στο παρελθόν απέκτησε απήχηση στο λαό γιατί ακολούθησε πολιτικές αντίθετες με ότι πρεσβεύει σήμερα (π.χ. ΕΑΜ). Αυτό που (υποτίθεται ότι) προτείνει το ΚΚΕ δεν είναι κατανοητό στον πολύ κόσμο και γι' αυτό ΦΤΑΙΕΙ το ΚΚΕ που δε θέλει ή δεν μπορεί να έρθει σε επαφή με τις ευρύτερες μάζες και να περάσει το "επαναστατικό" του μήνυμα. Και μόνο το ότι κατηγορείς το λαό που "δε θέλει" να δει είναι ελιτίστικο και αντιδραστικό. Επίσης, εγώ σε ρώτησα που ΣΥΡΙΖΑ υποστήριξε τους νεοναζί (συγκεκριμένα), όπως είπες αρχικά.
Υ/γ Δεν κατηγορώ το ΚΚΕ για "ιδεολογική καθαρότητα" αλλά για αδυναμία (ή αδιαφορία) επικοινωνίας με τον κόσμο, αφήνοντάς τον έρμαιο στις αυταπάτες. Η "ιδεολογική καθαρότητα" είναι το πρόσχημα, η πραγματική αιτία είναι το βόλεμα της γραφειοκρατικής ηγετικής κάστας που ενδιαφέρεται μόνο για την επιβίωσή της.

9 Μαΐου 2016 στις 3:41 μ.μ.

Στηριξατε τις πλατειες που πλασαρε η αστικη ταξη στις Πασοκοθρεμενες μικροαστικες μαζες και δημιουργησε τη ΧΑ και το ΣΥΡΙΖΑ.

Τωρα αντι για χαρακιρι κουνατε παλι το δαχτυλο στο ΚΚε γιατι δεν δεχεται το ξαναζεστασμενο πιατο των πλατειων που βλεπει σαν διεξοδο η Πασοκοθρεμενη εργατικη ταξη της Γαλλιας η προδωμενη απο τον βρωμερο ευρωκομμουνισμο δηλαδη τη βρωμερη σοσιαλδημοκρατια του κερατα.

Ειστε τελειωμενοι. Οτι και να κανετε καιγεται αμεσως.

Σοσιαλισμος η βαρβαροτητα και σεις ειστε με τη βαρβαροτητα.

9 Μαΐου 2016 στις 5:24 μ.μ.

Και πως λύνει τα άμεσα ζητήματα ο κόσμος, αν δεν τεθεί η αντίθεση κεφάλαιο-εργασία; Είδες εσύ τους αγανακτισμένους να θέτουν τέτοιο ζήτημα.Π.χ να ζητούν να μην μειωθούν οι μισθοί;Μονο το κκε έκανε ταξικές πορείες τότε.Οι αγανακτισμένοι ζήταγαν να φύγει ο παπανδρέου, η Μέρκελ κ.α γιατί με διαχειριστικές λογικές πίστευαν(όπως και τώρα) ότι θα λυθούν τα προβλήματα. Αλλίμονο αν κάποια οργάνωση προσπαθούσε να θέσει το ζήτημα ταξικά. Μέχρι και ξύλο έτρωγε (ήμουν μπροστά σε τέτοιες φάσεις, και αν δεν με πιστεύεις ρώτα κανα μουλου,ή κανέναν κνίτη που έτρωγε ''ταξικές μολότοφ'' από αγανακτισμένους).Αν τώρα ένα κόμμα που θέλει να λέγεται επαναστατικό τρέχει πίσω από αυτά τα κινήματα ,και το βουλώνει όσο αφορά το ταξικό ζήτημα(όπως έκανε ο Συριζα και κάτι γρουπούσκουλα που ντεπόντουσαν να πούνε σε ποιο κόμμα ανήκουν) για να ακουστεί ευχάριστο και να αρπάξει ψηφαλάκια (όπως έκανε ο Συριζα),μόνο επαναστατικο δεν είναι.Πόσο σίγουρος είμαι ότι ΔΕΝ έχεις διαβάσει το ''Αριστερισμός''. Μην μπεις στον κόπο να διαβάσεις όλο το βιβλίο. Διάβασε μόνο τη σελ.16 .Και αν θες αντί της λέξης ''μανιασμένοι'' βλέπε ''αγανακτισμένοι''. Το να λες ότι ο λαός δεν θέλει (ακόμα)να δει το ζήτημα ταξικά, δεν είναι ελιτισμός, ούτε κατηγορω . Το να λες,όπως εσύ ,ότι ο κόσμος ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να καταλάβει το κκε είναι ελιτισμός .Έτσι,Θεωρείς τον κόσμο ηλίθιο. Έτσι έλεγαν και όλοι οι αυτόκλιτοι σωτήρες του λαού .Οι οπορτουνιστές λένε πάντα κάτι τέτοιο για να δικαιολογηθούν : ''Ο λαός δεν μπορεί να καταλάβει την ταξική πάλη, για αυτό ας κολλήσουμε δίπλα του με ακίνδυνα -ευχάριστα συνθήματα. Αρκει αυτοί να μας ψηφίσουν και να μας δώσουν την εξουσία. Τότε θα κάνουμε παλατιανή επανάσταση''. Τελικά βολεύονται απλά σε βουλευτιλίκια. Για να καταλάβει κανείς το κκε δεν χρειάζεται να είναι επιστήμονας. Αρκεί να κάνει την υπέρβαση και να αποκτήσει ταξική συνείδηση. Και πως αποκτά ταξική συνείδηση; Όταν την ώρα της υπέρβασής του,οι κομμουνιστές ,του δίνουν το παράδειγμα του ταξικού αγώνα (την ίδια ώρα που οι οπορτουνιστές κολλούν δίπλα του για ψηφαλάκια και του υπόσχονται ότι με διαχείριση του καπιταλισμού θα γίνουν όλα καλά)...Η ''δυναμη του παραδείγματος'' για την οποία μιλούσε ο Λένιν ,παράδειγμα που προσπαθούν να είναι τα μέλη του κκε ( την ώρα που γράφουμε εμείς αυτές τις γραμμές πολλά μέλη του κκε έχουν μείνει άνεργοι λόγω ταξικού αγώνα), δεν έρχεται όταν ένα επαναστατικό κόμμα χάνει την ιδεολογική του ταυτότητα για μερικά ψηφαλάκια.Έρχεται μέσα στον ταξικό αγώνα. Εκτός και αν μου λες,ότι από όσους απεργούς εσύ προσωπικά γνωρίζεις (και μπορούν να λειτουργούν ως παράδειγμα) είναι και κανένας συριζαίος. Όσο αφορά την ΟΥκρανία μάλλον δεν πήγες στο λινκ. Ή διαβάζουμε διαφορετικά πράγματα.

υ.γ Αυτή η μανία να γίνεται σύγκριση ανάμεσα στο εαμ (χώρα υπό ξένη κατοχή, όπου εκ των πραγμάτων τέθηκε το ζήτημα της εθνικής ανεξαρτησίας) και στο σημερινό κκε (χώρα σε αστική δημοκρατία, όπου προέχει η ταξική συνείδηση της εργατικής τάξης) δείχνει το μηχανιστικό τρόπο αντίληψης της ιστορίας...Σαν τον Τσίπρα που άφησε λουλούδια στη Καισαριανή...

10 Μαΐου 2016 στις 12:10 π.μ.

Εγώ σου λέω ότι ο κόσμος κατεβαίνει για να λύσει προβλήματα, εσύ - και ο καθένας - θα του προτείνει ερμηνείες και λύσεις μέσα από τη ζύμωση. Φυσικά και τα αιτήματα κάθε διαμαρτυρίας είναι ταξικά, δεν κατέβηκαν επειδή τους κάπνισε γιατί δε συμπαθούν τον Παπανδρέου και τη Μέρκελ. Άλλο αν παρασύρθηκαν από ανορθολογικές ερμηνείες. Οι αγανακτισμένοι δεν ήταν "ένα ενιαίο πράγμα", ούτε επανάσταση φυσικά, αλλά ένα γόνιμο έδαφος για ιδεολογική ζύμωση και προβολή θέσεων, γιατί αποφάσισε ο κόσμος να κατέβει μαζικά στο δρόμο. Το ΚΚΕ τους σνομπάρισε για να μην "τρέχει" από πίσω τους. Κάθεται και περιμένει να πάνε σ' αυτό όταν έρθει η "επιφοίτηση" και δουν το ζήτημα ταξικά. Εσύ αν είχες διαβάσει τον "Αριστερισμό" θα ήξερες πως να παραπέμψεις σε αυτόν, αφού είναι χωρισμένος σε κεφάλαια με τίτλους. Στη σελ. 16 της έκδοσης που έχω δεν υπάρχουν πουθενά "μανιασμένοι", οπότε καλύτερα να το διαβάσεις εσύ πριν μιλήσεις. Επίσης, όταν όλα τα σχόλια είναι αναρτημένα δεν έχει νόημα να παραποιείς αυτά που γράφω: εγώ δεν είπα ότι ο κόσμος δεν καταλαβαίνει γιατί είναι ηλίθιος, αλλά ότι το ΚΚΕ δεν φροντίζει να περάσει στον κόσμο το μήνυμά του. Το ΚΚΕ ΦΤΑΙΕΙ, όχι ο κόσμος. Φυσικά δεν είναι εύκολο να εξηγηθεί η ταξική πάλη στον κόσμο που μεγαλώνει με τις καπιταλιστικές αυταπάτες, αλλά δε φταίει ο κόσμος. Το ΚΚΕ δεν ενδιαφέρεται ούτε προσπαθεί. Ποιο είναι το παράδειγμα που δίνει το ΚΚΕ; Η αργόμισθη βολεμένη ηγεσία που οργανώνει μια απεργία το μήνα για "επαναστατική γυμναστική";Αυτός είναι ταξικός αγώνας; Το λινκ για την Ουκρανία είναι άρθρο του Ριζοσπάστη. Δε μας δείχνεις και την πρωτογενή πηγή;
Υ/γ Εσύ επικαλέστηκες την αντοχή του ΚΚΕ για 90 χρόνια, οπότε κι εγώ απαντάω για την αντοχή αυτή. Όπου δε μας βολεύει το ΕΑΜ το ξεχνάμε; Φυσικά και σήμερα τίθεται θέμα εθνικής ανεξαρτησίας (έστω και με διαφορετικό τρόπο). Ταξική εκμετάλλευση και εθνική καταπίεση δεν διαχωρίζονται απόλυτα. Η ιστορία πρέπει να διδάσκει..Άλλο το καραγκιοζιλίκι (όπως αποδείχτηκε) του Τσίπρα στην Καισαριανή...

10 Μαΐου 2016 στις 5:20 μ.μ.

''παρασύρθηκαν'' οι αγανακτισμένοι;Από ποιόν; Δεν μας λες καλύτερα;(πάντως ,το να λες 500.000 κόσμο ''παρασυρμένους'' δεν είναι λίγο ελιτίστικό;)
Μαλλον πάλι τα ίδια λέμε.Ζύμωση δεν κάνεις όταν υποχωρείς σε βασικά ταξικά ζητήματα. Όσοι υποχώρησαν, το έκαναν, όχι για τη ''ζύμωση'', αλλά για τα ψηφαλάκια, και το έκαναν συνειδητά.Και το ξέρεις(εδώ η κοε ,τις μέρες των αγανακτισμένων αφαίρεσε κάθε σφυροδρέπανο από το σάιτ της!!Πόσοι αγανακτισμένοι έγιναν κομμουνιστές επειδή η κοε αφαίρεσε το σφυροδρέπανο;Κανείς! Αντίθετα:πόσοι της κοε έγιναν βουλευτές μνημονίου;).Σου είπα ,έτρωγαν ξύλο όσοι προσπαθούσαν να μιλήσουν έστω για λίγο για ταξική πάλη στους αγανακτισμένους.Οι αγανακτισμένοι εκ των πραγμάτων ήταν ένα υπερταξικό κίνημα. Το γεγονός ότι δεν ''ήταν ένα ενιαίο πράγμα'' ήταν ακριβώς, το σημείο σύνδεσής τους.H πίστη ότι με την κατάλληλη διαχείριση του καπιταλισμού θα λυθούν τα προβλήματα, ήταν η λογική σύνδεση και συνέχεια ενός πληθυσμού που επί χρόνια πίστευε ότι ο καπιταλισμός μπορεί να ''κάνει όλα τα βατράχια της λίμνης πρίγκηπες''. Σε αυτό ακριβώς το σημείο,στο σημείο που μπορεί να γίνει υπέρβαση από τους εργάτες που συμμετείχαν σε αυτό το κίνημα και θα μπορούσαν να διαλύσουν το μύθο αυτό, ένα επαναστατικό κόμμα, δεν δικαιολογείται ιστορικά να κολλήσει δίπλα στους αγανακτισμένους και να προχωρήσει σε αυτή την apolitique -υπερταξική θέση. Εκτός και αν είναι οππορτουνιστικό. Σε αυτό το σημείο ακριβώς, το επαναστατικό κόμμα, με ταξικό αγώνα θα δείξει το μοναδικό δρόμο. Εκτός και αν λές ότι η ''ζύμωση'' θα μπορούσε να πετύχει με το να διαλύσει το κκε τα μπλοκ του, να στείλει τα μέλη του , incognito,ανάμεσα στους αγανακτισμένους, σε μια προσπάθεια ''ιδιόμορφου εισοδισμού'',να αφομοιώσει τα αταξικά συνθήματα ώστε να ''αποκτήσει την εμπιστοσύνη των μαζών'' (ώρε Τρότσκυ που έχει πέσει!) και έτσι να στρέψει έναν πληθυσμό που το σημείο σύνδεσής του ήταν η απόρριψη του ταξικού αγώνα , στην ταξική πάλη (όταν το κκε στάθηκε μπροστά στη βουλή, αφού πρώτα,σε αντίθεση με τους αγανακτισμένους ,συμμετείχε στην ταξική απεργία, να σου θυμίσω ότι οι αγανακτισμένοι πέταξαν μολότωφ).Το ότι κατέβηκαν μαζικά οι αγανακτισμένοι στο δρόμο δεν λέει τίποτα. Μήπως ήθελες το κκε να κάνει εισοδισμό και στα συλλαλητήρια για τη Μακεδονία ή τις ταυτότητες; Το κκε δεν κάθεται και περιμένει να έρθουν σε αυτό τα κινήματα.Έχει πληρώσει ακριβά το ότι μέσα στους χώρους δουλειάς δίνει το παράδειγμα του ταξικού αγώνα.Από εκεί και πέρα, αν κάποιος δεν είναι σεχταριστής και θέλει να παλέψει ταξικά, δεν θα κάτσει σπίτι του,απομονωμένος, θα συνδράμει με το κόμμα που είναι πιο οργανωμένο και κινητοποιεί σταθερά και μαζικά τον περισσότερο κόσμο.Αν θες ,σου λέω για τον εαυτό μου ότι εγώ δεν είμαι μέλος του κκε. Αλλά (προσπαθώ να)συμμετέχω ταξικά με το παμε ακριβώς επειδή δεν είμαι σεχταριστής και δεν έχω την απαίτηση το πάμε να έρθει σε εμένα(κάποιοι παμίτες συνάδελφοι λειτούργησαν ως παράδειγμα ,πίστεψέ με). Σε ρώτησα και στην αρχή:γιατί δεν λες σεχταριστές όλα αυτά τα γρουπούσκουλα που δεν συμβαδίζουν με το ταξικό κίνημα. Μήπως γιατί και αυτά γλείφονται για κανά βουλευτιλίκι; Και ναι στη σελ. 16 του ''αριστερισμός'' εκδόσεις Σ.Ε υπάρχει η λέξη μανιασμένος(μήπως θα με πεις σεχταριστή επειδή δεν προτιμώ άλλες ''επαναστατικές'' εκδόσεις;).Θες να μου πεις σε τι εκδόσεις το έχεις;
Τα 90χρονα του κκε τα επικαλέστηκα για να σου πω, ότι ανεξάρτητα με την τακτική και στρατηγική του κόμματος, ο κομμουνισμός ,και όχι ο οππορουνισμός ,ήταν και είναι ο τελικός του σκοπός.Για αυτό εμπνέει και αντέχει .υ . Εσύ , αντίθετα, συνέκρινες μηχανιστικά στρατηγική του κκε του '40 με το κκε του σήμερα .

11 Μαΐου 2016 στις 12:06 π.μ.

Δηλαδή οι αγανακτισμένοι γιατί κατέβηκαν στο δρόμο; Γιατί δεν συμπαθούσαν τον Παπανδρέου και τη Μέρκελ ή γιατί τους έκοβαν το μισθό και τους κατέστρεφαν τη ζωή; Δεν σε υποχρεώνει κανένας να υποχωρήσεις σε βασικά ταξικά ζητήματα αλλά να έρθεις σε επαφή με τις μεγάλες μάζες. Το πως θα το κάνεις αυτό είναι δικό σου θέμα. Δεν υπάρχει καθαρή ταξική/κοινωνική επανάσταση, αναμειγνύονται πολλά διαφορετικά στοιχεία. Δεν ξέρω πως θα προσεγγίσει και θα εμπλακεί το "επαναστατικό κόμμα" σε αυτή τη διαδικασία, αλλά σίγουρα όχι μένοντας απέξω, σνομπάροντας και συκοφαντώντας το λαό που δεν έρχεται να το προσκυνήσει και να υπακούσει αδιαμαρτύρητα. Επειδή ακριβώς οι αγανακτισμένοι δεν ήταν "ένα πράγμα" δεν μπορείς να τους κατηγορείς συλλήβδην για πράγματα που έκαναν ορισμένοι (π.χ. μολότωφ ή συμμετοχή σε απεργία). Το πρόβλημα του ΚΚΕ είναι ότι δεν τους έλεγχε, τίποτα άλλο, και χάσουν το μεροκάματο οι επαγγελματίες επαναστάτες. Στο ΚΚΕ/ΠΑΜΕ υπάρχει κόσμος που αγωνίζεται αλλά η ηγεσία του δεν είναι παράδειγμα για τίποτα. Και μη νομίζεις, δεν είναι μόνο το ΚΚΕ σεχταριστικό, αλλά είναι και αυτό. Κι εγώ ΣΕ έχω έκδοση του "αριστερισμού" και στη σελ. 16 δεν υπάρχει αυτή η λέξη. Πες συγκεκριμένα σε τι αναφέρεσαι - αν έχεις να πεις κάτι - αλλιώς άστο. Όλο το βιβλίο είναι λες και γράφτηκε για το σημερινό ΚΚΕ, δεν το σώζεις. Αυτό διάβασα πρώτα και κατάλαβα πως λειτουργεί το ΚΚΕ.
Μπορεί ο τελικός σκοπός να είναι ο κομμουνισμός, αλλά δεν μπορείς να ξυπνήσεις ένα πρωί και να πας εκεί κατευθείαν. Γι' αυτό κάνεις συνεργασίες και συμβιβασμούς για λόγους τακτικής και δεν κάθεσαι στην απέξω κάνοντας θεωρητικές υπερεπαναστατικές αναλύσεις με γεμάτο στομάχι. Άλλωστε σήμερα σιγά-σιγά το ΚΚΕ αναθεωρεί τη θέση του απορρίπτοντας το ΕΑΜ...Καθόλου τυχαίο...

11 Μαΐου 2016 στις 5:45 μ.μ.

Επαναλαμβάνω:το ότι δεν ήταν ένα ενιαίο πράγμα( με λίγα λόγια κινημα μιας τάξης με τους συμμάχους της), ήταν ακριβώς αυτό που τους ένωσε δομικά, και εξ αρχής έδωσε τoν apolitique χαρακτήρα του κινήματος. Αυτός είναι ο λόγος που όσοι προσπάθησαν να αρθρώσουν ανάμεσα στους αγανακτισμένους ταξικό λόγο, έτρωγαν ξύλο, αφού εκλαμβάνονταν εκ των πραγμάτων,ως διασπαστικό στοιχείο.Το ξύλο και οι μολότωφ έπεσαν με την ανοχή της πλειοψηφίας των αγανακτισμένων (οι μεν οππορουνιστές το βούλωσαν για να μην τους δυσαρεστήσουν και χάσουν τα ψηφαλάκια και οι ναζί γιατί βρήκαν πεδίο δόξης λαμπρό) .Όχι συνδικάτα,και κόμματα φώναζαν οι αγανακτισμένοι (σαν το ''νο πολιτικα'' του ολυμπιακού, όλοι ξέρουμε τι σημαίνει , εκτός και αν θες να πάει και στη θύρα 7 το κκε για να μην είναι σεχταριστικό), αυτό τους ένωσε και σε τέτοια συνθήματα καθρεπτίστηκε, αν θυμάσαι .Επαφή με τις μάζες δεν θα έχεις μέσω ενός a priori αταξικού κινήματος,υποχωρώντας στα ταξικά συνθήματα μόνο και μόνο επειδή είναι μαζικό (είναι δεκάδες τέτοιου είδους μαζικές εκδηλώσεις). Επαφή με τις μάζες (και βασικά την εργατική τάξη ) θα την έχεις μέσα στους χώρους δουλειάς,και από εκεί θα πας στις μαζικές εκδηλώσεις.Στους χώρους δουλειάς, εκτός του παμε ,όλοι οι άλλοι ''αντισεχταριστές'' είναι πουθενάδες!!Για αυτό είμαι πολύ σίγουρος.
Πάντως, αν διάβασες τον Αριστερισμό , και κατέληξες να θεωρείς ότι γράφτηκε για το σημερινό κκε, μάλλον έχεις διαβάσει άλλο βιβλίο. Και αυτό φαίνεται από το ότι δεν βλέπεις τη λέξη ''μανιασμένος'' (η λέξη υπάρχει και στα Απαντα τόμος,41, σελ.14).Και επειδή δεν μπορείς να το βρεις, σου το μεταφέρω: Είναι σαν να έγραφε ο Λένιν για τους σημερινούς υπερεπαναστάτες:''Για τους μαρξιστές θεωρητικά είναι πέρα για πέρα διαπιστωμένο -και η πείρα όλων των ευρωπαϊκών επαναστάσεων και επαναστατικών κινημάτων το έχει επιβεβαιώσει απόλυτα-ότι ο μικροϊδιοκτήτης ,ο μικρονυκοκύρης (ο κοινωνικός τύπος που σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες αντιπροσωπεύεται πολύ πλατιά και μαζικά) που στον καπιταλισμό υφίσταται μια μόνιμη καταπίεση και πολύ συχνά δοκιμάζει μια αφάνταστα απότομη και γρήγορη χειροτέρευση της ζωής του και καταστροφή, περνά εύκολα σε άκρα επαναστατικότητα ,δεν είναι όμως ικανός να δείξει αντοχή, οργανωτικό πνεύμα ,πειθαρχία και σταθερότητα.Ο ''μανιασμένος'' (λίγο ακόμα και ο Λένιν θα προέβλεπε το κίνημα των αγανακτισμένων έναν αιώνα πριν!) από τις φρικωδίες του καπιταλισμού μικροαστός είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο που όπως ο αναρχισμός χαρακτηρίζει όλες τις καπιταλιστικές χώρες.Η αστάθεια μιας τέτοιας επαναστατικότητας ,η στειρότητά της ,η ιδιότητά της να μετατρέπεται γρήγορα σε υποταγή,σε απάθεια ,σε φαντασιοπληξία ,ακόμα και σε ''μανιασμένο'' ενθουσιασμό για το ένα ή το άλλο αστικό ρεύμα της ''μόδας'' -όλα αυτά είναι πασίγνωστα''.(Λένιν ,Ο ''αριστερισμός'' ,Παιδική ασθένεια του Κομμουνισμού, εκδ.Σύγχρονη Εποχή, σελ.16).Σε ένα τέτοιο κίνημα ήθελες εσύ, το κκε να καλύψει τα ταξικά συνθήματα, και να προσκολληθεί.
Το να λες ότι ο κόσμος που συμμετέχει στο κκε και το παμε, αγωνίζεται, ενώ η ηγεσία είναι ''βολεμένη'' δεν δείχνει απαξίωση για τον κόσμο αυτό, που στηρίζει την ηγεσία του;Ακούγεται πολύ ελιτίστικο. Σαν κάποιους αναρχικούς που χαρακτήριζαν του κνίτες πρόβατα(εννοώντας ότι οι ίδιοι είναι οι λύκοι που δεν υποτάσσονται σε ηγεσίες).
Πάντως, αν και σε τιμά το γεγονός ότι παραδέχεσαι ότι δεν ξέρεις πως θα γίνει η ταξική ζήμωση, πριν χαρακτηρίσεις ένα μαζικό κόμμα σεχταριστικό δεν θα ήταν έντιμο εκ μέρους σου να μου πεις, όπως έκανα εγώ, από που εφορμούν οι απόψεις σου;(ξέρεις ο Λένιν, μιας που τον αναφέραμε , θεωρούσε βασικό ίδιον των έντιμων κομμουνιστών, να παίρνουν θέση πριν κρίνουν).Σίγουρα αφού δεν είσαι ''σεχταριστής'' θα ανήκεις σε κάποιο χώρο , ένα κίνημα ενωμένο -αντισεχταριστικό που μπορεί να χαρακτηρίσει το κκε σεχταριστικό..

Τί εννοείς γεμάτο στομάχι, τα μέλη του κκε έχουν γεμάτο στομάχι; Ακούγεται να ξεφεύγει η κουβέντα...

12 Μαΐου 2016 στις 12:03 π.μ.

Από τη στιγμή που υπάρχουν πολιτικά αιτήματα καμία δράση δεν έχει apolitique χαρακτήρα, επειδή δεν τίθεται το ζήτημα της επίλυσής τους με τον τρόπο που θέλεις εσύ. Αυτά που λες ότι κάποιοι έτρωγαν ξύλο δεν ξέρω που τα βρήκες, αλλά σίγουρα δεν ήταν γενικό φαινόμενο. Υπήρχαν ομιλίες, συζητήσεις και άλλες δραστηριότητες ζύμωσης. Υπήρχαν αλλού και ακροδεξιοί, και καφρίλα και ότι θέλεις. Τα δε κόμματα έχουν απογοητεύσει τον κόσμο και γι'αυτό φυσικά δε φταίει ο κόσμος, οπότε οποιοδήποτε αυθεντικό κίνημα δε τα βλέπει με καλό μάτι τα κόμματα. Το ίδιο ισχύει και για τη συνδικαλιστική αριστοκρατία που έχει ξεκόψει από τους εργαζόμενους. Αυτό δε σημαίνει ότι είναι θύρα 7. Η καταγγελία κομμάτων και συνδικάτων είναι μια αντίδραση σε μεγάλο βαθμό λογική, αν και χρησιμοποιείται από την αντιδραστική προπαγάνδα και θέλει προσοχή. Και ΟΛΑ τα κόμματα αυτοκριτική και αυτοκάθαρση φυσικά.
Μάλλον εσύ έχεις πρόβλημα να κατανοήσεις τι διάβασες στον Αριστερισμό ή δε σου τα είπαν καλά. Στη δική μου έκδοση το κομμάτι που λες είναι στη σελ. 19. Τη μικροαστική επαναστατικότητα που περιγράφει εδώ ο Λένιν την εμφανίζει ως πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσει το επαναστατικό κίνημα και όχι ως πρόσχημα εξύβρισης του λαού, απομονωτισμού και ελιτισμού από το ιερατείο που μονοπωλεί την αλήθεια. Ο κόσμος που ακολουθεί το ΚΚΕ - το μεγαλύτερο μέρος του - αγωνίζεται ακολουθώντας την παράδοση και την ιστορία του κόμματος την οποία η ηγεσία δεν τιμά αλλά μόνο εκμεταλλεύεται. Η ηγεσία είναι μια γραφειοκρατική ελίτ.
Εγώ δεν είπα ότι είναι εύκολο ένα αυτοαποκαλούμενο επαναστατικό κόμμα να περάσει στις μάζες το μήνυμά του. Αλλά το ΚΚΕ δεν κάνει την προσπάθεια που θα έπρεπε. Οι απόψεις μου εφορμούν από τη μελέτη μου και αυτά που βλέπω, δε χρειάζεται να ανήκω σε κάποιο χώρο. Ούτε σημαίνει ότι υπάρχει ο κατάλληλος πολιτικός χώρος, αλλά το ΚΚΕ σαμποτάρει εν τη γενέσει οποιαδήποτε προσπάθεια να δημιουργηθεί ένας τέτοιος χώρος.
Όταν λέω γεμάτο στομάχι, εννοώ τα ηγετικά στελέχη που ζουν με κομματικό μισθό και ποτέ δεν έχουν κάνει πραγματική δουλειά. Μια γραφειοκρατική κάστα που έχει ως προτεραιότητα την επιβίωση και αναπαραγωγή της στην ηγεσία ενός κόμματος που εκμεταλλεύεται την ιστορία του. Δεν ξέρω που "ξεφεύγει" η κουβέντα, αλλά από το πρώτο μου σχόλιο λέω το ίδιο πράγμα...

12 Μαΐου 2016 στις 7:09 μ.μ.

Τί εννοείς πολιτικά αιτήματα; Να φύγει ο γαπ ήταν πολιτικό αίτημα; Υπό αυτήν την έννοια όλα είναι πολιτική. Εγώ δεν χρησιμοποίησα τον όρο με την γενική έννοια του. Χαρακτήρισα τη δομή ενός κινήματος, που θεωρούσε το απολιτικό ως βασικό χαρακτηριστικό του.Ως προϋπόθεση και όρο επιτυχίας του.Ηταν απολιτικ το κίνημα αυτό, γιατί η βασική αιτία σύστασής του, ήταν η αποσύνδεση των πολιτικών που εφαρμόζονταν,με την οικονομία. Οι αγανακτισμένοι (ή μανιασμένοι όπως θα έλεγε ο Λένιν)δεν ήταν ούτε παρασυρμένοι, ούτε ηλίθιοι. Ήταν ένα κίνημα που πέτυχε χάρη στην συνειδητή απολιτικ κατάσταση του. Αν θυμάσαι ,στα social media, ένα πράγμα βλέπαμε να αναπαράγεται :''όλοι στο σύνταγμα, χωρίς κόμματα και συνδικάτα''.Όποιος δεν το έβλεπε αυτό ,μεταμφιεζόταν σε ''αγανακτισμένο'' και προσπαθούσε να διεισδύσει με σκοπό να αλλάξει την πορεία αυτού του κινήματος προς το ταξικότερο, το μόνο που κατάφερνε ήταν να γίνει ο ίδιος απολιτίκ. Και σε ρώτησα, που είναι όλοι αυτοί οι αριστεροί που έτρεχαν στις πλατείες; Το κίνημα αυτό τους κατάπιε και μην μου πεις ότι φταίει για αυτό το κκε(τους κατάπιε ακριβώς γιατί δεν συμμετείχαν οργανωμένα ως κόμμα, αλλά ως ''ατομικότητες'' αφού έτσι απαιτούσε το κίνημα). Το αποτέλεσμα δεν ήταν να αποκτήσουν ταξική συνείδηση οι αγανακτισμένοι , αλλά να γίνουν αγανακτισμένοι αυτοί οι αριστεροί (είναι και τα ψηφαλάκια βλέπεις..)Περίτρανη απόδειξη αυτού που σου λέω είναι ο Σύριζα, που η εκλογική του εκτόξευση δεν είναι προϊόν απόκτησης ταξικής συνείδησης του κόσμου, αλλά οππορτουνισμού . Αντίθετα, το κκε, που έκρινε σωστά από την αρχή τη φύση αυτού του κινήματος και δεν έκανε εισοδισμό, είναι το μόνο που στέκεται στο δρόμο ,και κατάφερε όντας το ίδιο παράδειγμα μέσα από τους χώρους δουλειάς να κερδίσει και μέρος της εργατικής τάξης που απογοητεύτηκαν από τα απολιτικ συνθήματα των αγανακτισμένων (ανάμεσά τους και εγώ).
Επαναλαμβάνεις πάλι την ψευτο-αντίθεση ανάμεσα σε ηγεσία και τη βάση του κόμματος,όπως έκαναν οι ''υπερεπαναστάτες'' της εποχής του ''Αριστερισμού''. ΚΑΙ σε αυτό σου απαντά ο Λένιν στο ίδιο βιβλίο.
Ο Λένιν αναφερόμενος στην υπερεπαναστατικότητα των ''μανιασμένων'' λέει ξεκάθαρα στον Αριστερισμό , ότι μόνη απάντηση στην επιρροή του μικροαστισμού πάνω στην εργατική ταξη είναι ''ο πιο αυστηρός συγκεντρωτισμός και η πιο αυστηρή πειθαρχία μέσα στο πολιτικό κόμμα του προλεταριάτου για να παίξει σωστά τον οργανωτικό του ρόλο'' (λόγια του Λένιν). Ρόλο, που το κκε θα έχανε ανεπανόρθωτα αν αποφάσιζε να μεταμφιεστεί σε ''αγανακτισμένο'' για να κάνει εισοδισμό. Αντίθετα, ο Λένιν λέει ξεκάθαρα ότι οι 'υπερεπαναστάτες'' κερδίζονται όταν οι κομμουνιστές μέσα στα συνδικάτα (επαναλαμβάνω :μέσα στα συνδικάτα),λειτουργούν ως πρότυπο αγώνα (κάτι που σου το είπα από την αρχή).
Πάντως, το να λέει κάποιος που δεν συμμετέχει σε κάποιο κόμμα(ή έστω ''χώρο'' όπως λες) το κκε σεχταριστικό... ακούγεται σαν το ανέκδοτο με τον ελέφαντα και τα μυρμήγκια.Και πάλι ο Λένιν στον Αριστερισμό, θα σου απαντούσε για την εργατική πειθαρχία που απαιτείται για να συμμετάσχει κάποιος σε ένα κόμμα, και το πως χαρακτηρίζει αυτούς που δεν συμμετέχουν. Αυτό το ''δεν συμμετέχω σε κάποιο χώρο, γιατί δεν υπάρχει τέτοιος χώρος αφού το κκε σαμποτάρει τη δημιουργία του'' πιο πολύ μου ακούγεται το διανοητικό ''ντύσιμο'' της αμηχανίας ενός διανοούμενου που ψάχνει να φορτώσει την απραγία του στο κκε, παρά έντιμη (με τον ίδιο του τον εαυτό ) στάση..(το τελευταίο στο λέω φιλικά. Και εγώ , πριν βάλω τον εαυτό μου στην υπηρεσία ενός κινήματος, επέλεγα να φορτώσω στο κκε την αδυναμία της εργατικής τάξης).

υ/γ Αυτό το ''τα ηγετικά στελέχη που ζουν με κομματικό μισθό και δεν έχουν κάνει πραγματική δουλειά'' σε συνδυασμό με τη γενική κριτική σε κόμματα και συνδικάτα...

12 Μαΐου 2016 στις 11:54 μ.μ.

Πολιτικά αιτήματα είναι η επίλυση των καθημερινών ζωτικών προβλημάτων. Το αν ο κόσμος παρασύρεται και πέφτει θύμα της προπαγάνδας ότι τα προβλήματα θα λυθούν αν φύγει ο ΓΑΠ, αυτό δεν κάνει "λιγότερο" πολιτικά τα αιτήματα. Και δεν ήταν καν κίνημα, αλλά μια μαζική διαμαρτυρία στην οποία κατέβηκε ο απλός κόσμος γιατί ένιωσε ότι κάτι πρέπει να κάνει για το μέλλον του, έστω και χωρίς σαφή και συγκεκριμένη στόχευση. Δηλαδή όλα τα κόμματα για σένα είναι άψογα και φταίει ο κόσμος που τα απαξίωσε (δε μιλάμε μόνο για το ΚΚΕ). Ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση κατόρθωσε να ενσωματώσει και να απενεργοποιήσει όλο αυτό τον κόσμο, και αυτή είναι η επιτυχία του ως "αριστερή" κυβέρνηση. Το ΚΚΕ "στέκεται" γιατί εισέπραξε την ψήφο διαμαρτυρίας μέρους του απογοητευμένου κόσμου, τον οποίο κατηγορεί αφ' υψηλού και στην απέξω...
Ψευτο-αντίθεση; Είναι όλη η βάση του κόμματος βολεμένοι μισθοδοτούμενοι; Μόνο που σήμερα στους υπερεπαναστάτες συμπεριλαμβάνεται η ηγεσία και τα επαγγελματικά στελέχη του κόμματος που "αγωνίζονται" να φέρουν τον κομμουνισμό "εδώ και τώρα" και δεν συμβιβάζονται με τίποτα λιγότερο ούτε συνεργάζονται με κανέναν μήπως "μολυνθεί" η προσοδοφόρα ιδεολογική καθαρότητα.
Καλά αντιγράφεις μηχανικά το Λένιν, αλλά ο συγκεντρωτισμός και η πειθαρχία στο κόμμα έχουν νόημα όταν το κόμμα έχει πείσει ότι αγωνίζεται για κάποιο σκοπό και όχι για το βόλεμα της ηγετικής κάστας. Αυτός είναι ο λόγος επίθεσης στους "αγανακτισμένους" με την οποία ταυτίζεται με τους τότε κυβερνώντες και άλλους αντιδραστικούς νεοφιλελεύθερους. Μεγαλύτερο ανέκδοτο από το να χρησιμοποιείται ο "Αριστερισμός" για να δικαιολογηθεί η σημερινή αντιδραστική στάση της ηγεσίας του ΚΚΕ δεν υπάρχει. Η έντιμη στάση (και το λέω φιλικά) δεν είναι να κατηγορείς τον άλλο προσωπικά - χωρίς να τον ξέρεις - επειδή ασκεί κριτική στο ΚΚΕ και δεν τρέχει να βαρέσει προσοχές στον Κουτσούμπα και στο Μαΐλη. Επίσης το γεγονός ότι έχεις στρατευτεί στο ΚΚΕ δεν σου προσδίδει αυτόματα ηθική ανωτερότητα, ούτε το δικαίωμα να μιλάς "εκ μέρους" του Λένιν μονοπωλώντας την "καθαρή επαναστατικότητα". Αυτή η αλαζονεία του ΚΚΕ έχει εκνευρίσει πολύ κόσμο, αν δεν το έχεις καταλάβει, και συνάδει με την αντιδραστική του στάση. Περιορίσου λοιπόν στην κριτική μου και άσε το ποιος είμαι και τι κάνω, που δεν το ξέρεις στο κάτω κάτω...
υ/γ Τι είναι "αυτό"; Μήπως είναι ψέματα; Ο κόσμος βλέπει αγαπητέ, δεν είναι ηλίθιος, ούτε είμαστε στην εποχή της παρανομίας... Αν δεν το καταλαβαίνεις αυτό...

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger