Home » , » Αμείλικτα ερωτήματα για το εφοπλιστικό περιβαλλοντολογικό έγκλημα στον Σαρωνικό

Αμείλικτα ερωτήματα για το εφοπλιστικό περιβαλλοντολογικό έγκλημα στον Σαρωνικό

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017 | 12:06 π.μ.


Ενδιαφέρουσα η αποκάλυψη που κάνει η  ιστοσελίδα 902 από την οποία πληροφορούμαστε ότι το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη II», το οποίο προκάλεσε την τεράστια οικολογική καταστροφή στον Σαρωνικό, για να πλέει και να μεταφέρει καύσιμα, έπαιρνε συνεχείς παρατήσεις αξιοπλοϊας.

Συγκεκριμένα, έγγραφο του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας αποκαλύπτει ότι το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του πλοίου είχε λήξει στις 27 Ιούλη και είχε λάβει παράταση για δύο μήνες. Έτσι στις 26 Ιούλη είχε δοθεί παράταση μέχρι τις 6 Αυγούστου, ενώ στη συνέχεια, ακολούθησε και άλλη μέχρι τις 27 Σεπτεμβρίου.

 Την ίδια στιγμή συνεχίζεται η προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών από την κυβέρνηση και την εταιρεία

Ο επικεφαλής του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, Γ. Ζήκας, όταν ρωτήθηκε για την κατάσταση του πλοίου και πώς απαντά στις καταγγελίες που το χαρακτήριζαν επικίνδυνο, απάντησε ότι «διαθέτει πιστοποιητικά σε ισχύ» και πως «είχε διενεργηθεί επιθεώρηση με ικανοποιητικό αποτέλεσμα».

Από την πλευρά του ο ιδιοκτήτης της «Αγία Ζώνη ΙΙ Ναυτική Εταιρεία» χθες άφησε να εννοηθεί πως ναι μεν προκλήθηκε περιβαλλοντική ζημιά από το συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο αλλά την επιβάρυνε και η διαρροή από άλλο καράβι (σ.σ. εννοώντας το «Blue Star Patmos») που πέρασε ρυμουλκούμενο την ίδια μέρα από το σημείο.

Σε κάθε περίπτωση πάντως πολλαπλασιάζονται τα ερωτήματα (πέρα απ’ αυτά που είχε διατυπώσει η ΠΕΜΕΝ) για την κατάσταση του πλοίου και το πώς η εταιρεία εξασφάλιζε το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας με δεδομένο ότι βάσει πολλών μαρτυρίων και καταγγελιών, το πλοίο παρουσίαζε σοβαρά προβλήματα στο μηχανοστάσιο και στις σωληνώσεις του.

Υπάρχουν, άλλωστε, σοβαρές καταγγελίες το μηχανοστάσιο του πλοίου περιγράφεται ως «ρημάδι», ενώ οι σωληνώσεις του, ακόμη κι αυτές που έχουν να κάνουν με τη θάλασσα, είχαν παντού τρύπες και μπαλώματα. Ταυτόχρονα, έχουν εμφανιστεί καταγγελίες που αναφέρουν ότι η σκουριά είχε «φάει» και σημεία των λαμαρινών στα στεγανά του πλοίου, με αποτέλεσμα συχνά να «μπάζει» κι από εκεί νερά.

Καίριο και το παρακάτω δημοσίευμα από το "Ποντίκι"

 Πέντε αμείλικτα ερωτήματα για το έγκλημα στον Σαρωνικό

Την ώρα που η Αττική μετράει ακόμη τις πληγές της από το αποτρόπαιο έγκλημα που βρίσκεται σε εξέλιξη στον Αργοσαρωνικό, το «Π» θέτει πέντε αμείλικτα ερωτήματα στα οποία καλούνται να απαντήσουν οι αρμόδιοι φορείς.

Πρώτον: Πως είναι δυνατόν, ένα πλοίο να βουλιάζει εν όρμω, τη στιγμή που έχουν βάρδια δυο έμπειροι ναυτικοί από το πλήρωμα του; Και ύστερα από λίγο να ναυαγεί μέσα σε ελάχιστο χρόνο, στα νερά του Σαρωνικού;

Δεύτερον: Μετά το ατύχημα έγινε ή όχι ακινητοποίηση και έλεγχος των άλλων πλοίων της εταιρίας για να διαπιστωθεί, εάν είναι αξιόπλοα; Διαπιστώθηκε εάν έχουν χαρτιά από εμπειρογνώμονα; Κάτι που το πλοίο Αγία Ζώνη ΙΙ δεν είχε.

Τρίτον: Πως είναι δυνατόν, πλοία 45 χρόνων, τα οποία λόγω του φορτίου που μεταφέρουν χαρακτηρίζονται «αυξημένου ρίσκου», να επιτρέπεται να πλέουν ακόμη στον Αργοσαρωνικό; Τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει ένα τέτοιο πλοίο είναι ή όχι παρωχημένα;

Τέταρτον: Στην προσπάθεια απορρύπανσης ή περιορισμού της, είχε την αποκλειστική ευθύνη το λιμενικό ή είχε αναθέσει σε ιδιωτική εταιρία το έργο; Υπήρχε σύμβαση από πριν ή ανατέθηκε εκ των υστέρων;

Πέμπτον: Σήμερα, διανύουμε την πέμπτη ημέρα της καταστροφής, και δεν έχει υπάρξει αυτεπάγγελτη δίωξη. Γιατί;

Διαβάστε επίσης

Συνειδητό εφοπλιστικό περιβαλλοντικό έγκλημα η βύθιση του δεξαμενοπλοίου «Αγία Ζώνη 2»;
Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger