Home » » Παρέμβαση Εκπαιδευτικών: ΟΧΙ στη διάλυση των ΕΠΑΛ και την ψευτοκατάρτιση της "μαθητείας"

Παρέμβαση Εκπαιδευτικών: ΟΧΙ στη διάλυση των ΕΠΑΛ και την ψευτοκατάρτιση της "μαθητείας"

Από Δημήτρης Δαμασκηνός , Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017 | 7:25 π.μ.

Με αφορμή την παρουσία στα Χανιά την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017 του υφυπουργού Παιδείας κ. Μπαξεβανάκη που έρχεται για να διαφημίσει στους εκπαιδευτικούς κυρίως των ΕΠΑΛ την ψευτοκατάρτιση της "μαθητείας"- της φτηνής δηλαδή για τους εργοδότες και ανακυκλώσιμης εργασίας, η "Παρέμβαση Εκπαιδευτικών για τη Ρήξη και την Ανατροπή"  κυκλοφορεί την παρακάτω ανακοίνωση:

Με το "Σχέδιο οδηγού εφαρμογής Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας" εξειδικεύτηκαν οι ρυθμίσεις όσον αφορά στο «Μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας» και ορίστηκαν οι διαδικασίες για την άμεση υλοποίησή της μαθητείας, η οποία αποτελεί στρατηγική επιλογή του κεφαλαίου, αλλά  και των πολιτικών  των κυβερνήσεων-ΕΕ-ΔΝΤ, των διαρκών μνημονίων και της επιτήρησης για την προσαρμογή της εκπαίδευσης στον εργασιακό μεσαίωνα των αναγκών της αγοράς. Και αυτό συμβαίνει γιατί οι προτεινόμενες αλλαγές: 
  • επιδιώκουν να δώσουν τους μαθητές  βορά στις επιχειρήσεις ως φτηνό (για τους εργοδότες) εργατικό προσωπικό που θα ανακυκλώνεται αέναα κάθε εννέα μήνες χρησιμοποιώντας το δέλεαρ των 17,12 ευρώ την ημέρα, των ενσήμων ασφάλισης και κυρίως την ψευδαίσθηση της μετέπειτα απασχόλησής τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως και οι "κερδο-φόρες επιχειρήσεις" που θα χρειαστούν προσωπικό, θα καλύ-πτουν αυτή τους την ανάγκη μέσω της μαθητείας χωρίς να δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας. Αντίθετα, η φτηνή απασχόληση των προγραμμάτων μαθητείας θα συμπιέσει ακόμα περισσότερο το μισθολογικό κόστος, αφού οι επιχειρήσεις θα μπορούν ν' αμείβουν αρκετούς από τους άλλους εργαζόμενους που απασχολούν κάτω και από όσα προβλέπει κι αυτή ακόμα η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. 
  • επιδιώκουν να αποτυπώσουν τις κάθε φορά ανάγκες των εργοδοτών σε στοιχεία ψευδοκατάρτισης στα προγράμματα σπουδών με στόχο την προώθηση του σχολείου της αγοράς. Τα Τοπικά Σύμφωνα Μαθητείας μεταξύ φορέων υλοποίησης μαθητείας και επιχειρήσεων θα ορίζουν ουσιαστικά ποιοι τομείς, ειδικότητες και τάξεις μαθητείας θα υλοποιούνται σε κάθε περιοχή, αφού θα συνδέουν την εκπαίδευση και κατάρτιση με τις ανάγκες του επιχειρηματικού κόσμου. Συνεπώς στο "Μεταλυκειακό Έτος Ειδίκευσης" δεν θα προσφέρεται στέρεα γνώση που να συνδυάζεται με πρακτική άσκηση προς όφελος των αποφοίτων των ΕΠΑΛ, αλλά στενή ανάπτυξη δεξιοτήτων και ταχύρυθμη κατάρτιση για τις ανάγκες της αγοράς που συνεχώς αλλάζουν.  
  • πλήττουν τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, αφού κι αυτή ακόμα η προσφερόμενη ψευτοκατάρτιση του "Μεταλυκειακού Έτους Ειδίκευσης"  υπακούοντας  στις λεγόμενες «εθνικές και περιφερειακές ανάγκες» θα προσφέρεται μόνο στις ειδικότητες και τους τομείς των ΕΠΑΛ που έχουν ήδη προσωπικό, εργαστήρια και εξοπλισμό. Κατά συνέπεια όχι μόνο δεν αναβαθμίζουν τη δημόσια Τ.Ε.Ε. (με προσλήψεις προσωπικού, δημιουργία νέων ειδικοτήτων και βελτίωση του εξοπλισμού των εργαστηρίων), αλλά προοιωνίζονται συγχωνεύσεις και καταργήσεις τομέων και ειδικοτήτων στην κατεύθυνση του πιο φτηνού Επαγγελματικού Σχολείου.
  • μεταθέτουν την κατάρτιση των μαθητών στους ιδιώτες υποβαθμίζοντας τη δημόσια Τ.Ε.Ε. με τη μείωση των εργαστηριακών ωρών ειδικότητας στην δομή των ΕΠΑΛ και τη μεταφορά της στο "Μεταλυκειακό Έτος Ειδίκευσης" που αυξημένο ρόλο έχουν οι επιχειρήσεις.
  • δεν καταργούν όλο το πλέγμα των διάφορων άλλων μορφών παροχής θραυσμάτων τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, από διαφορετικούς φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς. Ίσα–ίσα που δίνουν τη δυνατότητα πιστοποίησης για ειδικότητες των ΕΠΑΛ, σε ιδιωτικούς οργανισμούς πιστοποίησης, ακόμη και για απόφοιτους δημοτικού, γυμνασίου μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ και όχι μόνο.
  • επιχειρούν να καλύψουν τα "πλεονάσματα" σε εκπαιδευτικό προσωπικό των ειδικοτήτων που τεχνητά δημιούργησε ο ν. 4386/11/05/2016 προωθώντας την "κινητικότητα" σε μια δομή σχετική με την αγορά εργασίας (επόπτες μαθητείας). Αυτή η εξέλιξη είναι ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση της ολικής ή μερικής διάθεσης των εκπαιδευτικών στη μη τυπική εκπαίδευση (ΔΙΕΚ, προγράμματα πιστοποίησης, ΚΠΑ κ.λπ.) που αμφισβητεί την οργανικότητα και τα εργασιακά δικαιώματα.
  • Αναθέτουν τη διεκπεραίωση ενός εφιαλτικού σε όγκο και ευθύνη κυκεώνα γραφειοκρατίας στους εκπαιδευτικούς-επόπτες που αφορά στην υλοποίηση του προγράμματος μαθητείας, καθιστώντας τους  υπόλογους για τον έλεγχο της τήρησης των όρων της Σύμβασης από τις επιχειρήσεις.
  • Δημιουργούν, τέλος, τις προϋποθέσεις για την καταστρατήγηση του ωραρίου, χωρίς να αποκλείεται -εφόσον είναι 9μηνη η εποπτεία της μαθητείας" και η πιθανότητα απασχόλησης των εκπαιδευτικών και τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιο και Αύγουστο).
Για μας ως "Παρέμβαση Εκπαιδευτικών για τη Ρήξη και την Ανατροπή" το σχολείο οφείλει να γνωρίσει σε όλους τους μαθητές τα βασικά στοιχεία όλων των εφαρμοσμένων και ανθρωπιστικών επιστημών, των πολιτιστικών επιτευγμά-των, αλλά και τα βασικά στοιχεία της βιομηχανικής, αγροτικής παραγωγής και της αναπτυσσόμενης τεχνολογίας. Μόνο αυτή η ενιαία μόρφωση θα συνδέσει δημιουργικά το σύστημα, το περιεχόμενο, τη μέθοδο εργασίας, της γενικής μόρφωσης με τις νέες συνθήκες και τις απαραίτητες ανάγκες μιας  παραγωγής και μίας ανάπτυξης σε όφελος των ανθρώπων που δεν μπορεί να υπάρξει στα ασφυκτικά πλαίσια της καπιταλιστικής κερδοφορίας.
Είναι αυτονόητο ότι αυτό το σχολείο θα εφαρμόζει  ένα ευρύ δίκτυο μορφών ενίσχυσης των "αδύναμων" μαθητών του. Το εκπαιδευτικό προσωπικό θα είναι μόνιμο, οργανικά ενταγμένο μέσα στη δημόσια σχολική μονάδα. Αγωνιζόμαστε, λοιπόν, για ένα σχολείο 12χρονης, ενιαίας και υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με μέτρα για να φοιτούν και να μορφώνονται όλα τα παιδιά.  Με 2 έτη προσχολικής αγωγής και 2χρονη ολοκληρωμένη επαγγελματική εκπαίδευση αμέσως μετά, για όσα επαγγέλματα δεν απαιτείται πανεπιστημιακή μόρφωση, με ταυτόχρονη κατάργηση όλων των δομών έξω απ’ αυτό (ΔΙΕΚ, ΙΕΚ, ΕΠΑΣ άλλων υπουργείων κλπ). Με τομείς και ειδικότητες που να καλύπτουν τους τομείς και τις ειδικότητες των σημερινών σχολείων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ, ΙΕΚ, ΣΕΚ)  με την προσθήκη και άλλων που θα κριθούν αναγκαίες. Ο στόχος πρέπει να είναι η εκπαίδευση των μαθητών για την απόκτηση ολοκληρωμένων γνώσεων ενός ολοκληρωμένου γνωστικού αντικειμένου που ορίζεται ως επάγγελμα. Σε καμιά περίπτωση αυτό το σχολείο δεν θα ενσωματώνει στο πρόγραμμα σπουδών του, προγράμματα μαθητείας. Οι απόφοιτοί του θα έχουν ξεκάθαρα επαγγελματικά δικαιώματα και τη δυνατότητα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με μέτρα στήριξης. Αλλά και θα μπορούν να διεκδικήσουν μια θέση αξιοπρεπούς εργασίας με πλήρη δικαιώματα κι όχι σκλαβιάς και ανεργίας.

Κάνοντας αγώνα για την καθιέρωση του σχολείου της 12χρονης, ενιαίας και υποχρεωτικής εκπαίδευσης, συντονίσουμε ΣΗΜΕΡΑ το βηματισμό μαζί με τους μαθητές, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς , τις τοπικές κοινωνίες για τη στήριξη της Τεχνικής Εκπαίδευσης με αιχμή τα παρακάτω ΑΙΤΗΜΑΤΑ:

  • Έγκριση όλων των τμημάτων στο ΕΠΑΛ Βρυσών και όλων των  ΕΠΑΛ του νομού. 
  • Άμεση λειτουργία τομέων και ειδικοτήτων χωρίς το όριο του κατώτατου αριθμού μαθητών. 
  • Καμιά συγχώνευση, κατάργηση τμημάτων, σχολείων, ειδικοτήτων. 20  μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 στα εργαστήρια. 
  • Να εγκριθούν οι προτάσεις των σχολείων για μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. 
  • Αναβάθμιση και ανανέωση εργαστηριακού εξοπλισμού. 
  • Κάθε μαθητής/-τρια να έχει δυνατότητα παρακολούθησης του τομέα και της ειδικότητας που επιλέγει στο ΕΠΑΛ της περιοχής του στελεχωμένο με το απαιτούμενο εκπαιδευτικό και άλλο προσωπικό.
  • Να καλυφθούν άμεσα τα κενά εκπαιδευτικών. 
  • Καμιά μείωση οργανικών θέσεων. 
  • Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού σε απασχόληση εκτός του δημόσιου σχολείου. 
  • Όχι στους εκπαιδευτικούς λάστιχο για όλες τις δουλειές. 
  • Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών με βάση τις ανάγκες των σχολείων. 
  • Κατάργηση των ηλεκτρονικών εγγραφών στα ΕΠΑΛ. Δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλους.
Χανιά, 22/11/2017

 

Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger