Home » , » Παρέμβαση Εκπαιδευτικών στα Χανιά: Μάθε τα δικαιώματά σου!

Παρέμβαση Εκπαιδευτικών στα Χανιά: Μάθε τα δικαιώματά σου!

Από Δημήτρης Δαμασκηνός , Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2018 | 11:36 π.μ.

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΓΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

Η ενημέρωση για τα δικαιώματα του εκπαιδευτικού μέσα στο σχολικό χώρο εργασίας είναι σχεδόν ανύπαρκτη με αποτέλεσμα να γίνονται αποδεκτές, ως  ακόμα και παράλογες απαιτήσεις που διατυπώνονται συνήθως με τη μορφή προφορικών εντολών.

Γενικές «αρχές»
  • Τα καθήκοντα σου και οι υποχρεώσεις σου περιγράφονται σε επίσημα έγγραφα, τα οποία  βρίσκονται στο ντοσιέ με τον τίτλο Εισερχόμενα στο σχολείο που υπηρετείς. Εκεί αρχειοθετούνται όλα τα διατάγματα, προεδρικές αποφάσεις, εγκύκλιοι, διαταγές, οδηγίες που σε αφορούν. (Σε κάποια από τα εισερχόμενα είναι απαραίτητη η υπογραφή σου για να πιστοποιηθεί ότι έλαβες γνώση).
  • Ό,τι σου ζητούν να κάνεις, πρέπει να συνοδεύεται και να δικαιολογείται με επίσημο έγγραφο του ΥΠΑΙΘ στο οποίο από το νόμο έχεις δικαίωμα πρόσβασης.
  • Η λογική του «νέου» και του «παλιού» δεν είναι επιχείρημα για να φορτώνεται ο «νέος» ή ο αναπληρωτής ό,τι μερικοί «παλιοί» θεωρούν αγγαρεία στο σχολείο (π.χ. υπεύθυνος τάξης, εφημερίες, σχολικές εορτές κ.λπ).
  • Μην εμπιστεύεσαι όσους διοικητικούς «παράγοντες» ή αιρετούς σου πουλούν προστασία λέγοντας σου πως «θα λύσουν το πρόβλημά σου μόνοι τους», «με δικές τους ενέργειες». Αυτό που συμβαίνει συνήθως είναι να σε χρησιμοποιούν «προς άγραν κομματικής πελατείας», απομονώνοντας εσένα και το πρόβλημά σου από τους υπόλοιπους και στην καλύτερη περίπτωση να σου παρουσιάζουν ως λύση αυτά που – -ούτως ή άλλως- δικαιούσαι. Αρκετά συχνά, άλλωστε, οι υποσχέσεις τους αποδεικνύονται χωρίς αντίκρισμα ή εξυπηρετούν σκοπιμότητες που δεν είσαι σε θέση να γνωρίζεις.
  • Γι’ αυτό είναι προτιμότερο να δημοσιοποιείς το πρόβλημα που αντιμετωπίζεις και να έρχεσαι σ’ επαφή και με άλλους, ώστε να μεθοδεύσετε τη λύση του από κοινού, απευθυνόμενοι και στην τοπική ΕΛΜΕ, όπου τουλάχιστον αυτή δεν είναι εντελώς ελεγχόμενη από τη διοίκηση και τα κόμματα εξουσίας. Σε μία τέτοια περίπτωση είναι προτιμότερο να θέτεις το πρόβλημα που αντιμετωπίζεις στις Γενικές Συνελεύσεις ενώπιον των συναδέλφων σου. 
  • Η δική σου επικοινωνία με τα όργανα διοίκησης (ΔΔΕ και ΠΥΣΔΕ), για να έχει νόημα και υπόσταση, οφείλει να είναι γραπτή. Όταν ακούς από «παράγοντες» πως η απόφαση που πάρθηκε για σένα π.χ. στο ΠΥΣΔΕ «δε χρειάζεται» να αποτυπωθεί γραπτά και να σου ανακοινωθεί εγγράφως, να υποπτεύεσαι πως κάποιο λάκο έχει η φάβα…   
ΩΡΑΡΙΟ (παρ.13.1566/85&ν.4152/2013)
  • Σχετικά με τη διάκριση ανάμεσα σε εργασιακό και διδακτικό ωράριο διευκρινίζουμε ότι με βάση το νόμο 1566/85 οι εκπαιδευτικοί (πέρα από τις ώρες διδασκαλίας μέχρι τις 14:00μ.μ.) παραμένουν στο σχολείο μόνο στην περίπτωση που τους έχει ανατεθεί συγκεκριμένο εκπαιδευτικό έργο (π.χ. προετοιμασία εκδηλώσεων, ενημέρωση γονέων κ.λπ.).Κατά συνέπεια, σε καμία περίπτωση:  β)  δεν επιτρέπεται  κανείς να σου αναθέτει την εκτέλεση ενός έργου που δεν εντάσσεται ούτε στα διδακτικά ούτε στα εξωδιδακτικά σου καθήκοντα. Και τα καθήκοντα αυτά παρουσιάζονται στο νόμο με απόλυτη σαφήνεια. Επομένως:  Δεν είσαι υποχρεωμένος να κάνεις γιορτές ή άλλες δραστηριότητες εκτός του ωραρίου σου, πολύ δε περισσότερο Σάββατο και Κυριακή. Επιπρόσθετα, απαγορεύεται να καλύψεις ωράριο συναδέλφου που απεργεί. Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί: έχουν συνεχόμενο ωράριο διδασκαλίας και απαλλάσσονται από τη συμμετοχή τους σε γιορταστικές, αθλητικές, πολιτιστικές εκδηλώσεις και περιπάτους! οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί: έχουν συνεχόμενο ωράριο διδασκαλίας και απαλλάσσονται από τη συμμετοχή τους σε γιορταστικές, αθλητικές, πολιτιστικές εκδηλώσεις και περιπάτους!
 ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ (Άρθρο 14 παρ.16 του ν.1566/1985)
  • Ο μόνος υπεύθυνος για την ανάθεση υπερωριών (σε εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου) είναι ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ. Σε άλλη περίπτωση μόνο με σύμφωνη γνώμη του ΠΥΣΔΕ μπορούν να ανατεθούν υπερωρίες εγγράφως και οριζόμενες συγκεκριμένα.
  • Να ξέρεις όμως ότι  ο κλάδος μας είναι αντίθετος με την ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών, πολύ περισσότερο γιατί μ’ αυτόν τον τρόπο το ΥΠΑΙΘ καλύπτει πρόχειρα τις ανάγκες σε προσωπικό κατευνάζοντας έτσι τις διαμαρτυρίες των μαθητών και των γονέων τους για τα κενά στα σχολεία χωρίς να κάνει τους αναγκαίους διορισμούς μόνιμων ή έστω αναπληρωτών (τα χρόνια των μνημονίων) εκπαιδευτικών . Οι εκπαιδευτικοί που συμπληρώνουν το ωράριό τους σε δύο σχολεία κάνουν εφημερία μόνο σ’ αυτό που ανήκουν οργανικά. Δεν αναλαμβάνουν καθήκοντα εφημερίας οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε τρία και πάνω σχολεία όταν, τουλάχιστον, το ένα από αυτά λειτουργεί σε χωριστό κτίριο. Μπροστά στους εκβιασμούς που δέχονται συνάδελφοι αναπληρωτές, επισημαίνουμε: α) η λήξη της σύμβασής  τους δεν επηρεάζεται από μεταβολές στη ΔΔΕ κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και β) ότι ο ν. 4229 προβλέπει τη μετακίνηση αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ, μόνο στην περίπτωση που συμφωνήσουν οι ίδιοι. Σε κάθε περίπτωση ισχύουν οι όροι της σύμβασης που υπογράφτηκαν!
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ-ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ-ΑΔΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ

(ΠΔ 201/1998, άρθρο 13)
  • Γενικά καμιά μετακίνηση δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του κάθε συναδέλφου!
  • Ο σύλλογος των διδασκόντων αποτελείται από όλους τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας.
  • Η σύγκλησή του συλλόγου διδασκόντων ως οργάνου διοίκησης του σχολείου ανακοινώνεται στους εκπαιδευτικούς τουλάχιστον δύο ημέρες πριν αυτή πραγματοποιηθεί και για συγκεκριμένα θέματα, για τα οποία λαμβάνουν ενυπόγραφα γνώση οι εκπαιδευτικοί.
  • Ο καθένας εκπαιδευτικός ανεξάρτητα από την εργασιακή του σχέση (μόνιμος, αναπληρωτής, ωρομίσθιος κ.λπ.) έχει δικαίωμα να διατυπώσει ελεύθερα τη γνώμη του έστω κι αν δε συμφωνεί με την εισήγηση του διευθυντή και να τη θέσει ως πρόταση στη ψηφοφορία.
  • Οι αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων, όταν συγκαλείται νόμιμα και έχει απαρτία, λαμβάνονται κατά πλειοψηφία και δεσμεύουν και όσους μειοψηφούν.
  • Στο πρακτικό που υπογράφουν οι εκπαιδευτικοί  δεν αναφέρονται ονομαστικά όσοι μειοψήφησαν ή πλειοψήφησαν παρά μόνο το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας.
  • Δεν υπογράφεις ποτέ πρακτικά των οποίων δεν είχες καμία συμμετοχή. Σε περίπτωση που παρευρέθηκες, αλλά έχεις διαφορετική άποψη από την πλειοψηφούσα, υπόγραψε φροντίζοντας και να ξέρεις ότι μπορείς αν θέλεις (δεν είναι υποχρεωτικό!) να υπάρχει διατυπωμένη η διαφωνία σου μέσα στο κείμενο.
  • Όλοι οι συνάδελφοι συμμετέχουν ισότιμα στο σύλλογο διδασκόντων με οποιαδήποτε εργασιακή σχέση (μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι).
  • η τοποθέτηση αναπληρωτών σε σχολείο γίνεται βάσει συγκεκριμένης νομοθεσίας.
  • Άδεια που σου δόθηκε από τον διευθυντή του σχολείου και εγκρίθηκε από τον προϊστάμενο εγγράφως, δεν μπορεί να ανακληθεί προφορικά.
  • Το θεσμικό πλαίσιο χορήγησης των αδειών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών περιγράφεται λεπτομερώς στην υπ’ αριθμ. Φ.351.5/43/67822/Δ1/5-5-2014 (ΑΔΑ: ΒΙΦΓ9-4ΘΑ). Βλ. Άδειες Εκπαιδευτικών: Μόνιμων, Αναπληρωτών και Ωρομισθίων.        
  • Επειδή στο παρελθόν υπήρχαν περιπτώσεις  παραπληροφόρησης  εκπαιδευτικών τονίζουμε ότι οδοιπορικά δικαιούται και ο εκπαιδευτικός που χρησιμοποιεί το όχημα του γονέα του!
  • Στις περιπτώσεις που το Ι.Χ.Ε. δεν είναι ιδιόκτητο (οικογενειακό), αλλά του γονέα του/της εκπ/κού, πρέπει να γίνεται παραχώρηση του αυτοκινήτου με υπεύθυνη δήλωση του γονέα, θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής, από αρμόδιο φορέα.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
  Ν.1566/85 Αρ.11 Περ. ΣΤ’ 
  • §1. Ο Σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και έχει ως πρόεδρο το διευθυντή του σχολείου. Όταν στις συνεδριάσεις εξετάζονται ειδικά θέματα μαθητών, μετέχουν και δύο εκπρόσωποι τους που ορίζονται από το Δ.Σ. των μαθητικών κοινοτήτων.
  • §2. Ο Σύλλογος διδασκόντων συνεδριάζει, ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του, τακτικά τουλάχιστον μια φορά πριν από την έναρξη των μαθημάτων και μια φορά στο τέλος κάθε τριμήνου και έκτακτα, όταν το κρίνει σκόπιμο ο πρόεδρος ή το ζητήσει εγγράφως για συγκεκριμένα θέματα τουλάχιστον το ένα τρίτο των μελών του. Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων.
  • §3. Ο σύλλογος διδασκόντων αποτελεί συλλογικό όργανο για τη χάραξη κατευθύνσεων για την καλύτερη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Έχει την ευθύνη για την εφαρμογή του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος, την υγεία και προστασία των μαθητών, την καθαριότητα των σχολικών χώρων και την οργάνωση της σχολικής ζωής. Ιεραρχεί τις σχολικές ανάγκες και φροντίζει για την αντιμετώπιση τους. Αξιοποιεί τις δυνατότητες συνεργασίας ανάμεσα στο διδακτικό προσωπικό και τους κοινωνικούς φορείς του τόπου. Μπορεί να αποφασίσει τον χωρισμό των μελών του σε τομείς γνώσεων, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας και της εφαρμογής των εκπαιδευτικών μεθόδων.
  • §4. Ο τρόπος λειτουργίας του συλλόγου των διδασκόντων, οι ειδικότερες αρμοδιότητες του και τα ειδικά θέματα, στη συζήτηση των οποίων παρίστανται εκπρόσωποι των μαθητών, ορίζονται με απόφαση του ΥΠΑΙΘ.
  • ΠΡΟΣΟΧΗ: Κανείς δεν μπορεί αυθαίρετα να σου αναθέτει, όποτε αυτός νομίζει, την εκτέλεση ενός έργου πέραν του διδακτικού σου ωραρίου. Αντίθετα το έργο πρέπει να είναι συγκεκριμένο και να σου έχει με τη σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας των καθηγητών του σχολείου στην ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων που γίνεται για την ανάθεση εργασιών. (Ο νόμος λέει «έχει ανατεθεί», όχι ανατίθεται). 
Χανιά, 04/10/2018

Η νομοθεσία για την τοποθέτηση των αναπληρωτών στα σχολεία

Σας ενημερώνουμε για τη νομοθεσία που ισχύει για την τοποθέτηση προσλαμβανομένων αναπληρωτών σε λειτουργικά κενά:
 
(Αρ.Πρωτ.Φ.361.1/1059/105160/Δ1/11-10-2006/ΥΠΕΠΘ)
Με αφορμή ερωτήματα για την τοποθέτηση των προσλαμβανομένων αναπληρωτών σε λειτουργικά κενά των σχολικών μονάδων της περιφερείας σας κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:
1. Στις διατάξεις του άρθρου 8 παρ 3 της αριθ. 35557/Δ2/9.4.2003 (ΦΕΚ.465/17.4.2003 τ.Β) Ρυθμιστικής Απόφασης ορίζεται ότι: «Η τοποθέτηση των προσλαμβανομένων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες  γίνεται με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από δήλωση των προσλαμβανομένων για την τοποθέτησή τους στα λειτουργικά κενά. Κατά την τοποθέτηση σε σχολεία της διεύθυνσης εκπαίδευσης των προερχομένων από τον πίνακα Β΄ προτιμώνται κατά σειρά:
α) οι γονείς τεσσάρων παιδιών, που είναι ανήλικα ή σπουδάζουν ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία
β) οι πάσχοντες από ομόζυγη μεσογειακή αναιμία
γ) οι γονείς με τρία ή δύο ή ένα παιδί
δ) οι έγγαμοι χωρίς παιδιά και
ε) οι έχοντες τα περισσότερα μόρια. Μεταξύ των ανηκόντων στην ίδια κατηγορία που προέρχονται από τον πίνακα Β΄ προτιμώνται οι έχοντες και εντοπιότητα.
2. Στις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 8 του Ν. 3194/2003 (ΦΕΚ. 267/20.11.2003τ. Α΄) ορίζεται ότι: «Οι εκπαιδευτικοί που πάσχουν από σκλήρυνση κατά πλάκας προτάσσονται στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών αμέσως μετά τους υποψηφίους που είναι πολύτεκνοι εξ ιδίας οικογενείας ή πάσχουν από ομόζυγη μεσογειακή αναιμία. Η πρόταξη αυτή εφαρμόζεται καις τις περιπτώσεις μεταθέσεων-αποσπάσεων και τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών».
3. Στις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.4α του Ν.3454/2006 (ΦΕΚ.75/7.4.2006 τ.Α) ορίζεται ότι: «Από την έναρξη του σχολ. έτους 2006-2007 και εφεξής, κατά την πρόσληψη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών… ποσοστό 20% κατά κλάδο και ειδικότητα επί των εκάστοτε προσλαμβανομένων αναπληρωτών, προσλαμβάνεται από τους εγγεγραμμένους στον πίνακα εκπαιδευτικούς που έχουν τρία τέκνα... Η πρόσληψη γίνεται με βάση τη σειρά εγγραφής στον ανωτέρω πίνακα και εφόσον έχουν υποβάλει αίτηση για πρόσληψη στις περιοχές που πραγματοποιούνται οι προσλήψεις… Αν οι εγγεγραμμένοι στον ανωτέρω πίνακα προσλαμβάνονται δεν επαρκούν, τότε για τη συμπλήρωση του ποσοστού προσλαμβάνονται υποψήφιοι χωρίς προϋπηρεσία από συμπληρωματικό πίνακα στον οποίο κατατάσσονται οι αιτούντες με βάση την ημερομηνία κτήσης του πτυχίου τους και σε περίπτωση σύμπτωσης της ημερομηνίας αυτής με το βαθμό του πτυχίου τους…».
Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι η τοποθέτηση των προσλαμβανομένων αναπληρωτών εκπαιδευτικών γίνεται σε συνδυασμό των προαναφερθεισών διατάξεων. Ειδικότερα: μετά την κατηγορία των πασχόντων από μεσογειακή αναιμία προτιμώνται οι πάσχοντες από σκλήρυνση κατά πλάκας (άρθρο 1 παρ. 8 του Ν. 3194/2003) και οι έχοντες την ιδιότητα του τριτέκνου γονέα είτε προσλαμβάνονται από τον πίνακα με μόρια (πίνακα Β΄) είτε από τον πίνακα με μηδενική προϋπηρεσία τοποθετούνται με την ιδιότητα του γονέα με τρία παιδιά) εφόσον προσλαμβάνονται σε συγκεκριμένο ποσοστό 20% επί των εκάστοτε προσλαμβανομένων είτε από τον πίνακα Β΄ είτε και από τον πίνακα με μηδενική προϋπηρεσία για τη συμπλήρωση του ποσοστού αυτού (άρθρο 2 παρ. 4α του Ν. 3454/2006).

Νεώτερη εγκύκλιος

Αρ.Πρωτ.Φ.361.1/697/126794/Δ1/14-10-2009/ΥΠΔΒΜΘ
ΘΕΜΑ : Τοποθέτηση προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών.
ΣΧΕΤ: Η παρ.3 του άρθρου 8 της αριθμ. 35557/09-04-2003 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 465/17-04-2003 τ.Β')
Με αφορμή ερωτήματα πολλών Δ/νσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σχετικά με τα κριτήρια τοποθέτησης προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών σας αναφέρουμε τα εξής:
Στις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 8 της αριθμ. 35557/09-04-2003 Υ.Α. (ΦΕΚ 465/17-04-2003 τ.Β) ορίζεται ότι: «Η τοποθέτηση των προσλαμβανομένων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες γίνεται με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από δήλωση των εκπαιδευτικών σε σχολεία της ίδιας περιοχής διορισμού προσλαμβανομένων για την τοποθέτηση τους στα λειτουργικά κενά. Κατά την τοποθέτηση αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σε σχολεία της ίδιας περιοχής διορισμού από υποψηφίους του πίνακα Α λαμβάνονται υπόψη τα κριτήρια του άρθρου 138, παρ.1, περίπτωση γ' του Ν.2725/1999. Κατά την τοποθέτηση σε σχολεία της διεύθυνσης εκπαίδευσης των προερχομένων από τον πίνακα Β προτιμώνται κατά σειρά:
α) οι γονείς τεσσάρων παιδιών, που είναι ανήλικα ή σπουδάζουν ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία,
β) οι πάσχοντες από ομόζυγη μεσογειακή αναιμία,
γ) οι γονείς με τρία ή δύο ή ένα παιδί,
δ) οι έγγαμοι χωρίς παιδιά και
ε) οι έχοντες τα περισσότερα μόρια. Μεταξύ των ανηκόντων στην ίδιο κατηγορία, που προέρχονται από τον πίνακα Β' προτιμώνται οι έχοντες και εντοπιότητα».
Στις διατάξεις του άρθρου 13, παρ.1 του Ν.3149/2003 (ΦΕΚ 141/10-06-2003 τ.Α) ορίζεται ότι «αν εξαντληθούν οι πίνακες των υποψήφιων του ενιαίου πίνακα, προσλαμβάνονται προσωρινοί αναπληρωτές από συμπληρωματικό πίνακα υποψηφίων, ο οποίος συντάσσεται ύστερα από πρόσκληση ενδιαφέροντος και στον οποίο κατατάσσονται οι αιτούντες με βάση την ημερομηνία κτήσης του πτυχίου τους και σε περίπτωση σύμπτωσης της ημερομηνίας αυτής με το βαθμό του πτυχίου τους».
Στις διατάξεις του άρθρου 1 παρ.8 του Ν.3194/2003 (ΦΕΚ 267/20-11-2003 τ.Α) ορίζεται ότι «Οι εκπαιδευτικοί που πάσχουν από σκλήρυνση κατά πλάκας προτάσσονται στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, αμέσως μετά τους υποψήφιους που είναι πολύτεκνοι εξ ιδίας οικογενείας ή πάσχουν από ομόζυγη μεσογειακή αναιμία. Η πρόταξη αυτή εφαρμόζεται και στις περιπτώσεις μεταθέσεων - αποσπάσεων και τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών.»
Στις διατάξεις του άρθρου 17του Ν.3402/2005 (ΦΕΚ 258/17-10-2005 τ.Α) ορίζεται ότι «Οι μορφές αναιμίας δρεπανοκυτταρική και μικροδρεπανοκυτταρική, ισοδυναμούν, ως προς τα ιατρικά και κοινωνικά προβλήματα που προκαλούν στους πάσχοντες, προς την ομόζυγη μεσογειακή αναιμία, και οι πάσχοντες τυγχάνουν των ευεργετημάτων που απολαμβάνουν κατά νόμο όσοι πάσχουν από ομόζυγη μεσογειακή αναιμία».
Στις διατάξεις του άρθρου 8 του Ν.3687/2008 (ΦΕΚ 159/01-08-2008 τ.Α) ορίζεται ότι: «.. δ) Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στη διαδικασία πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών. Κάθε σχετική διάταξη, η οποία αναφέρεται στο ίδιο θέμα, καταργείται.»
Μέχρι την έκδοση νέας υπουργικής απόφασης για ρύθμιση του εν λόγω θέματος, σε εφαρμογή του άρθρου 8 του Ν.3687/2008, συνεχίζει να ισχύει η αριθμ.35557/09-04-2003 Υπουργική Απόφαση. Λόγω ερωτημάτων που προέρχονται από τις Δ/νσεις και τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς σχετικά με την τοποθέτηση τους, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι:
1. Στην περίπτωση (β) εμπίπτουν και οι εκπαιδευτικοί που πάσχουν από δρεπανοκυτταρική ή μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία.
2. Οι εκπαιδευτικοί με σκλήρυνση κατά πλάκας τοποθετούνται στα σχολεία της διεύθυνσης αμέσως μετά τους εκπαιδευτικούς της περίπτωσης (β) και πριν από αυτούς της περίπτωσης (γ).
3. Στην περίπτωση (ε) η πρόταξη εκπαιδευτικών με εντοπιότητα θα εφαρμόζεται μόνο σε περίπτωση εκπαιδευτικών με ίδια συνολικά μορία προϋπηρεσίας ή/και επιτυχίας σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
4. Ως επιμέρους κριτήριο κατάταξης-τοποθέτησης εκπαιδευτικών στις περιπτώσεις (α), ((b), (γ) και (δ) θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα συνολικά μόρια προϋπηρεσίας ή/και επιτυχίας σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Σε περίπτωση, δε, σύμπτωσης και των μορίων θα λαμβάνεται υπόψη και η εντοπιότητα.
5. Σε περίπτωση σύμπτωσης όλων των ανωτέρω αναφερόμενων κριτηρίων, ως τελικό κριτήριο κατάταξης θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η σειρά στον πίνακα αναπληρωτών ή ωρομισθίων, βάσει της οποίας και πραγματοποιείται η πρόσληψη των εκπαιδευτικών στις Δ/νσεις Π.Ε..
6. Για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών προερχόμενων από τον πίνακα Γ ισχύουν τα ίδια κριτήρια τοποθέτησης.
7. Κατά αναλογία τα ίδια κριτήρια ισχύουν και κατά την τοποθέτηση ωρομισθίων εκπαιδευτικών.
Υπενθυμίζεται ότι, για την κατάταξη των υποψηφίων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στους πίνακες της παρ.5 περίπτ. α' του άρθρου 6 του Ν.3255/2004 (Πίνακας Β)και του άρθρου 13 παρ.1 του Ν.3149/2003 (Πίνακας Γ)καθώς και των υποψηφίων ωρομισθίων εκπαιδευτικών στους πίνακες της παρ.5 περίπτ.β του άρθρου 6 του Ν.3255/2004 λαμβάνονται υπόψη, κατά σειρά, τα εξής κριτήρια: τα συνολικά μόρια προϋπηρεσίας ή/και επιτυχίας σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, η ημεροχρονολογία κτήσης του πτυχίου και ο βαθμός του πτυχίου.



Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger