Όπως πληροφορηθήκαμε με εισήγηση του Δημάρχου το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πειραιά την 1/4/2019 αποφάσισε την πραγματοποίηση εκδήλωσης και αποκαλυπτηρίων μνημείου αφανούς Ναύτη στις 20/4/2019 στον περιβάλλοντα χώρο της εκκλησίας του Αγίου Νικολάου.
Στο σχετικό απόσπασμα του Δ.Σ αναφέρεται επίσης ότι χορηγός της κατασκευής του μνημείου είναι ο κ. Μαρινάκης Ευάγγελος....
Πρόκειται για μία κίνηση η οποία είναι απόλυτα ενταγμένη στην προεκλογική εκστρατεία του δημάρχου Πειραιά (με συνυπευθυνότητα όλων όσων συνέπραξαν σε αυτή την απόφαση του Δ.Σ) η οποία αποτελεί πρόκληση στα δημοκρατικά αισθήματα του Ναυτεργατικού μας κόσμου.
Όμως η αντίθεσή μας δεν είναι κυρίως για το προφανές προεκλογικό της χαρακτήρα. Είναι προκλητικό και κυνικό πρόσωπα του εφοπλιστικού κατεστημένου να εμφανίζονται ως χορηγοί μνημείων των Ναυτεργατών.
Είναι χιλιάδες οι Ναυτεργάτες οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους στα πλωτά φέρετρα των ελλήνων εφοπλιστών, στα σαπιοκάραβα και υποσυντήρητα πλοία τους, που είχαν για δεκαετίες το θλιβερό ρεκόρ να είναι πρώτα στην παγκόσμια ναυτιλία σε ναυτικά ατυχήματα, ναυάγια και πυρκαγιές.
Είναι προκλητικό και κυνικό επίσης διότι σε αυτή τη ναυτιλία που το αστικό πολιτικό σύστημα την προβάλλει και την διαφημίζει νυχθημερόν ακόμη και σήμερα δεσπόζουσα θέση έχει η άγρια εκμετάλλευση ελλήνων και αλλοδαπών Ναυτεργατών, μία ναυτιλία στην οποία κυριαρχεί το μοντέλο της μαύρης ανασφάλιστης και χαμηλόμισθης εργασίας, ένα καθεστώς (θεσμικό πλαίσιο) που έχει εξοστρακίσει την μεγάλη πλειοψηφία των ελλήνων Ναυτεργατών, που οι τυχοδιώκτες εφοπλιστές επέλεξαν και επιλέγουν ακόμη τις σημαίες ευκολίας, γιατί εκεί τα κέρδη είναι ακόμη μεγαλύτερα και διατηρούν ένα μικρό μέρος του στόλου (20%) στην ελληνική σημαία προκειμένου να διαμορφώνουν τις θέσεις της εκάστοτε ελληνικής κυβέρνησης στα διεθνή φόρα (ΟΗΕ - Ε.Ε - IMO - ILO κ.λπ), όπως έγινε πρόσφατα με τα βρώμικα καύσιμα των πλοίων που εφοπλιστές - κυβέρνηση έδωσαν μάχη για να μην υλοποιηθούν οι αποφάσεις του IMO (νέα περιβαλλοντική νομοθεσία IMO για μείωση εκπομπών θείου από τα ναυτιλιακά καύσιμα).
Οι χορηγίες των εφοπλιστών και ειδικότερα αυτές που αφορούν την μνήμη των Ναυτεργατών δεν πρόκειται να τους εξιλεώσουν στην συνείδηση των σημερινών και στη μνήμη των παλαιότερων Ναυτεργατών για τον εργασιακό μεσαίωνα που επέβαλαν στη ναυτιλία στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους.
Αποτελεί κατάντημα για την δημοτική αρχή του Πειραιά που στην διάρκεια της θητεία της σηκώνει αγάλματα, μνημεία και ανδριάντες τα οποία φέρουν την υπογραφή ως χορηγού του κ. Μαρινάκη. Μήπως πιστεύει με όλα αυτά ότι θα πέσει στα μαλακά στις σοβαρότατες ποινικές δίκες για αδικήματα κακουργηματικού χαρακτήρα που αντιμετωπίζει;
Είναι ο κ. Μαρινάκης αυτός που στις προηγούμενες εκλογές γύριζε από γειτονιά σε γειτονιά διακηρύσσοντας ότι με την εκλογή του δίδυμου Μώραλη - Μαρινάκη θα αναγεννηθεί η πόλη και ο Πειραιάς θα αλλάξει ριζικά πρόσωπο με επενδύσεις και διάφορα αναπτυξιακά σχέδια και μοντέλα....
Η ζωή δείχνει ότι το εφοπλιστικό κεφάλαιο δεν επένδυσε ούτε ένα ευρώ στον Πειραιά, αντίθετα πολλοί από αυτούς εγκατέλειψαν την πόλη και μετακόμισαν τις έδρες των εταιρειών τους στα βόρεια και νότια προάστια.
Το σύμβολο του Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και με την δική τους συναίνεση ξεπουλήθηκε στην κινεζική Cosco και τώρα εκλιπαρούν τις πολυεθνικές της κρουαζιέρας να χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά ως home porting.
Εξάλλου το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο ίδιος ο κ. Μαρινάκης ο οποίος διατηρεί το σύνολο των πλοίων του στόλου του σε ευκαιριακά νηολόγια, δεν χρησιμοποιεί σε αυτά ούτε έναν έλληνα Ναυτεργάτη, ενώ οι αλλοδαποί εργάζονται σε συνθήκες χωρίς ΣΣΕ, ανασφάλιστοι και χωρίς συνδικαλιστικά δικαιώματα.
Η αξιοπρέπεια, το ήθος και οι αγωνιστικές παραδόσεις των Ναυτεργατών και του ταξικού ναυτεργατικού κινήματος δεν συνάδουν με εκδηλώσεις και μνημεία που στήνονται από εκπροσώπους της αστικής τάξης και το πολιτικό τους προσωπικό στην κυβέρνηση, στα κόμματα, στους δήμους και στα συνδικάτα.
Συνιστούν κατάφωρη προσβολή στα θύματα που έχασαν τη ζωή τους για να αυγατίσουν τα κέρδη των εφοπλιστών και χάρη στην δική τους συνεισφορά και θυσία οικοδομήθηκε σήμερα μία ναυτιλία από την οποία οι εφοπλιστές έχουν εξοβελίσει την συντριπτική πλειοψηφία των ελλήνων Ναυτεργατών.
Υ.Γ.: Στην διάρκεια της δικτατορίας, αυτή, στον χώρο της Πειραϊκής σήκωσε έναν τεράστιο σταυρό μαζί με τις τοπικές και εκκλησιαστικές αρχές προς τιμή και για την μνήμη των αδικοχαμένων Ναυτικών...
Κανένας Ναυτεργάτης δεν τίμησε αυτόν τον σκελετό που κακότεχνα έστησε η φασιστική χούντα και τα ανθρωπάριά της επιδιώκοντας να ξεπλύνει τα εφοπλιστικά εγκλήματα.
Την ίδια αντιμετώπιση θα έχει από την συντριπτική πλειοψηφία των ναυτεργατών η νέα απόπειρα των Μώραλη - Μαρινάκη οι οποίοι ευελπιστούν ότι με παρόμοιες εκδηλώσεις θα διαγράψουν από την μνήμη των Ναυτεργατών την εφοπλιστική ασυδοσία και να εμφανιστούν ως τιμητές τους.
Στο σχετικό απόσπασμα του Δ.Σ αναφέρεται επίσης ότι χορηγός της κατασκευής του μνημείου είναι ο κ. Μαρινάκης Ευάγγελος....
Πρόκειται για μία κίνηση η οποία είναι απόλυτα ενταγμένη στην προεκλογική εκστρατεία του δημάρχου Πειραιά (με συνυπευθυνότητα όλων όσων συνέπραξαν σε αυτή την απόφαση του Δ.Σ) η οποία αποτελεί πρόκληση στα δημοκρατικά αισθήματα του Ναυτεργατικού μας κόσμου.
Όμως η αντίθεσή μας δεν είναι κυρίως για το προφανές προεκλογικό της χαρακτήρα. Είναι προκλητικό και κυνικό πρόσωπα του εφοπλιστικού κατεστημένου να εμφανίζονται ως χορηγοί μνημείων των Ναυτεργατών.
Είναι χιλιάδες οι Ναυτεργάτες οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους στα πλωτά φέρετρα των ελλήνων εφοπλιστών, στα σαπιοκάραβα και υποσυντήρητα πλοία τους, που είχαν για δεκαετίες το θλιβερό ρεκόρ να είναι πρώτα στην παγκόσμια ναυτιλία σε ναυτικά ατυχήματα, ναυάγια και πυρκαγιές.
Είναι προκλητικό και κυνικό επίσης διότι σε αυτή τη ναυτιλία που το αστικό πολιτικό σύστημα την προβάλλει και την διαφημίζει νυχθημερόν ακόμη και σήμερα δεσπόζουσα θέση έχει η άγρια εκμετάλλευση ελλήνων και αλλοδαπών Ναυτεργατών, μία ναυτιλία στην οποία κυριαρχεί το μοντέλο της μαύρης ανασφάλιστης και χαμηλόμισθης εργασίας, ένα καθεστώς (θεσμικό πλαίσιο) που έχει εξοστρακίσει την μεγάλη πλειοψηφία των ελλήνων Ναυτεργατών, που οι τυχοδιώκτες εφοπλιστές επέλεξαν και επιλέγουν ακόμη τις σημαίες ευκολίας, γιατί εκεί τα κέρδη είναι ακόμη μεγαλύτερα και διατηρούν ένα μικρό μέρος του στόλου (20%) στην ελληνική σημαία προκειμένου να διαμορφώνουν τις θέσεις της εκάστοτε ελληνικής κυβέρνησης στα διεθνή φόρα (ΟΗΕ - Ε.Ε - IMO - ILO κ.λπ), όπως έγινε πρόσφατα με τα βρώμικα καύσιμα των πλοίων που εφοπλιστές - κυβέρνηση έδωσαν μάχη για να μην υλοποιηθούν οι αποφάσεις του IMO (νέα περιβαλλοντική νομοθεσία IMO για μείωση εκπομπών θείου από τα ναυτιλιακά καύσιμα).
Οι χορηγίες των εφοπλιστών και ειδικότερα αυτές που αφορούν την μνήμη των Ναυτεργατών δεν πρόκειται να τους εξιλεώσουν στην συνείδηση των σημερινών και στη μνήμη των παλαιότερων Ναυτεργατών για τον εργασιακό μεσαίωνα που επέβαλαν στη ναυτιλία στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους.
Αποτελεί κατάντημα για την δημοτική αρχή του Πειραιά που στην διάρκεια της θητεία της σηκώνει αγάλματα, μνημεία και ανδριάντες τα οποία φέρουν την υπογραφή ως χορηγού του κ. Μαρινάκη. Μήπως πιστεύει με όλα αυτά ότι θα πέσει στα μαλακά στις σοβαρότατες ποινικές δίκες για αδικήματα κακουργηματικού χαρακτήρα που αντιμετωπίζει;
Είναι ο κ. Μαρινάκης αυτός που στις προηγούμενες εκλογές γύριζε από γειτονιά σε γειτονιά διακηρύσσοντας ότι με την εκλογή του δίδυμου Μώραλη - Μαρινάκη θα αναγεννηθεί η πόλη και ο Πειραιάς θα αλλάξει ριζικά πρόσωπο με επενδύσεις και διάφορα αναπτυξιακά σχέδια και μοντέλα....
Η ζωή δείχνει ότι το εφοπλιστικό κεφάλαιο δεν επένδυσε ούτε ένα ευρώ στον Πειραιά, αντίθετα πολλοί από αυτούς εγκατέλειψαν την πόλη και μετακόμισαν τις έδρες των εταιρειών τους στα βόρεια και νότια προάστια.
Το σύμβολο του Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και με την δική τους συναίνεση ξεπουλήθηκε στην κινεζική Cosco και τώρα εκλιπαρούν τις πολυεθνικές της κρουαζιέρας να χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά ως home porting.
Εξάλλου το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο ίδιος ο κ. Μαρινάκης ο οποίος διατηρεί το σύνολο των πλοίων του στόλου του σε ευκαιριακά νηολόγια, δεν χρησιμοποιεί σε αυτά ούτε έναν έλληνα Ναυτεργάτη, ενώ οι αλλοδαποί εργάζονται σε συνθήκες χωρίς ΣΣΕ, ανασφάλιστοι και χωρίς συνδικαλιστικά δικαιώματα.
Η αξιοπρέπεια, το ήθος και οι αγωνιστικές παραδόσεις των Ναυτεργατών και του ταξικού ναυτεργατικού κινήματος δεν συνάδουν με εκδηλώσεις και μνημεία που στήνονται από εκπροσώπους της αστικής τάξης και το πολιτικό τους προσωπικό στην κυβέρνηση, στα κόμματα, στους δήμους και στα συνδικάτα.
Συνιστούν κατάφωρη προσβολή στα θύματα που έχασαν τη ζωή τους για να αυγατίσουν τα κέρδη των εφοπλιστών και χάρη στην δική τους συνεισφορά και θυσία οικοδομήθηκε σήμερα μία ναυτιλία από την οποία οι εφοπλιστές έχουν εξοβελίσει την συντριπτική πλειοψηφία των ελλήνων Ναυτεργατών.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
Υ.Γ.: Στην διάρκεια της δικτατορίας, αυτή, στον χώρο της Πειραϊκής σήκωσε έναν τεράστιο σταυρό μαζί με τις τοπικές και εκκλησιαστικές αρχές προς τιμή και για την μνήμη των αδικοχαμένων Ναυτικών...
Κανένας Ναυτεργάτης δεν τίμησε αυτόν τον σκελετό που κακότεχνα έστησε η φασιστική χούντα και τα ανθρωπάριά της επιδιώκοντας να ξεπλύνει τα εφοπλιστικά εγκλήματα.
Την ίδια αντιμετώπιση θα έχει από την συντριπτική πλειοψηφία των ναυτεργατών η νέα απόπειρα των Μώραλη - Μαρινάκη οι οποίοι ευελπιστούν ότι με παρόμοιες εκδηλώσεις θα διαγράψουν από την μνήμη των Ναυτεργατών την εφοπλιστική ασυδοσία και να εμφανιστούν ως τιμητές τους.
Δημοσίευση σχολίου