Home » , , » Θράκη: Παιδιά, κομμένη η «πλάκα»!

Θράκη: Παιδιά, κομμένη η «πλάκα»!

Από giorgis , Παρασκευή 25 Απριλίου 2014 | 3:36 μ.μ.

Στην γραμμή του ΚΚΕ, ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει Τουρκική μειονότητα, αλλά μόνο θρησκευτική, καθώς και στην υπεράσπιση της ιμπεριαλιστικής συνθήκης της Λωζάνης, είναι το σημερινό κείμενο του Ν. Μπογιόπουλου στην ιστοσελίδα enikos.

Παραθέτουμε το κείμενο του πρώην δημοσιογράφου του «Ριζοσπάστη», ενώ μέσα στο Σαββατοκύριακο, πιστεύω ότι θα βρω χρόνο να διατυπώσω την κάθετη διαφωνία μου με τις διαπιστώσεις του Ν.Μ.

Γ. Γ.

Θράκη: Παιδιά, κομμένη η «πλάκα»!

Πρώτο: Στη Θράκη υπάρχει μουσουλμανική μειονότητα. Δεν υπάρχει καμία «τουρκική» μειονότητα. Τελεία. Και παύλα!

Δεύτερο: Είναι ακριβώς η τριχοτόμηση της εθνοτικής καταγωγής  της μειονότητας (Τουρκογενείς, Πομάκοι, Τσιγγάνοι) που καθόρισε και το θρησκευτικό της προσδιορισμό ως μουσουλμανικής, με τη Συνθήκη της Λοζάνης. Η δε Συνθήκη της Λοζάνης αποτελεί αυτό που θα λέγαμε «ακρογωνιαίο λίθο» στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου για την απόκρουση από την Ελλάδα αιτιάσεων που εγείρονται από τρίτους. Όποιος επιχειρεί να ξηλώσει κάποιον «πόντο» από τη Συνθήκη της Λοζάνης επαπειλείται το ξήλωμα όλης της «κάλτσας». Συνεπώς με την Συνθήκη της Λοζάνης δεν «παίζουμε». Ούτε επιτρέπουμε σε άλλους να «παίζουν». Τελεία. Και παύλα!

Τρίτο: Η τακτική της ψηφοθηρίας που ανάγει σε κριτήριο ψήφου, το αν θα καταψηφιστεί ή θα υπερψηφιστεί κάποιος λόγω του θρησκεύματός του, όσο ταιριάζει στα ακροδεξιά ήθη διαφόρων κυβερνητικών ή εκκλησιαστικών παραγόντων, άλλο τόσο ταιριάζει στα «διαφωτιστικά» ήθη εκείνων που αντιλαμβάνονται την πολιτική σαν ανέξοδο «διαπολιτισμικό» χάπενινγκ. Τόσο οι «εθνικοί φωστήρες» του «κοσμοπολίτικου» δήθεν «διεθνισμού», όσο και οι «ελληναράδες» του κίβδηλου «πατριωτισμού», είναι οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος: Παίζουν με το θρήσκευμα. Και οι μεν και οι δε. Οι πρώτοι καλλιεργούν, συντηρούν και αναπαράγουν τον «ελληνο-χριστιανικό εθνικισμό», οι δεύτεροι υποδύονται τους «ευρύχωρους», αλλά και οι δυο μαζί ψηφοθηρούν, επαναλαμβάνοντας το έγκλημα που επί δεκαετίες διαπράττεται στο ελληνικό κράτος: Την ώρα που μεταχειρίζονται τη μουσουλμανική μειονότητα ως κομπάρσο στο θέατρο της εσωτερικής πολιτικής καταναλωτικής τους εντυπωσιοθηρίας, αδιαφορούν ότι με αυτό τον τρόπο επιτρέπουν τη μετατροπή της σε υποχείριο και σε μπαλάκι στο πεδίο της εξωτερικής πολιτικής.

Τέταρτο: Για τα παιχνίδια όσων επιδιώκουν τον «εκτουρκισμό» της μουσουλμανικής μειονότητας καθόλου αθώο δεν είναι το ελληνικό κράτος. Ο αντικομμουνισμός της καθεστηκυίας πολιτικής τάξης στην Ελλάδα όπως και οι εν γένει «συμμαχικές της υποχρεώσεις» λειτούργησαν σε συγκεκριμένες περιόδους ως το υπόβαθρο για τη δράση των φορέων του «εκτουρκισμού» της μειονότητας. Θυμίζουμε:

Την υποχρέωση ενίσχυσης της κεμαλικής πολιτικής που ανέλαβε ο Βενιζέλος με το «Ελληνοτουρκικό Σύμφωνο Φιλίας» του 1930, όταν από το έδαφος της Δυτικής Θράκης εκδιώκονταν οι αντίθετοι με την πολιτική του Κεμάλ ηγέτες της μειονότητας και ταυτόχρονα στη Δυτική Θράκη έφθαναν βιβλία και δάσκαλοι από την Τουρκία και ασκείτο τέτοια βία με συνέπεια οι οπαδοί του Κεμάλ, που ήταν μια «ασήμαντη μειοψηφία» να πάρουν τα ηνία και (Αλ.Αλεξανδρής, «Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις 1923 – 1987», εκδόσεις «Γνώση») να προωθούν την πολιτική του τουρκικού καθεστώτος σε θέματα Παιδείας, Δικαίου κλπ.

Την πολιτική που με σύνθημα «να χτυπηθεί το φέσι» στην ουσία χτυπούσε τις μουσουλμανικές παραδόσεις των πληθυσμών της περιοχής με συνέπεια τη «σταδιακή μεταμόρφωση των κοινοτήτων της Δυτικής Θράκης από μουσουλμανικές σε τουρκικές» (σ.σ.: ο.π. σελίδα 71).

Την τακτική πάλι της κυβέρνησης Βενιζέλου από το 1930 να λειτουργεί τούρκικο προξενείο, που ως τότε δεν ήταν παρά ένα τυπικό προξενικό γραφείο.

Tην τακτική του «εκτουρκισμού» ως απόρροια του αντικομμουνισμού. Η κυβέρνηση Παπάγου, το 1954, ενώ Ελλάδα και Τουρκία βρίσκονταν ήδη στο ΝΑΤΟ, έπρεπε να τονώσει το δόγμα του «από Βορράν κομμουνιστικού κινδύνου» και να δείξει, αντίθετα, ότι στην «ελευθέραν Δύσιν» οι σχέσεις μεταξύ των «συμμάχων» ήταν ...αγγελικές. Έτσι, στις 28/1/1954, ο γενικός διοικητής της Θράκης, Γ. Φεσόπουλος, εκδίδει την εξής αλησμόνητη απόφαση: «Κατόπιν διαταγής του κ. Προέδρου της Κυβερνήσεως (σ.σ.: Παπάγος), παρακαλούμεν όπως εφ' εξής εις πάσαν περίπτωσιν γίνεται χρήσις του όρος "Τούρκος - Τουρκικός" αντί του τοιούτου "Μουσουλμάνος – Μουσουλμανικός»... Κάπως έτσι ο εξ Ανατολών κίνδυνος εξαφανιζόταν και θέριευε η θεωρία του «από Βορράν κινδύνου».

Την τακτική, το Δεκέμβρη του 1952, και ενώ ο «κομμουνιστής κατάσκοπος» Ν. Μπελογιάννης είχε εκτελεστεί, η Φρειδερίκη να εγκαινιάζει τουρκικά σχολεία στη Θράκη, παρουσία του Τούρκου Προέδρου της Δημοκρατίας...

Τις μορφωτικές συμφωνίες του 1951 και της χούντας του 1968, που καθιερωνόταν η τουρκική ως η μόνη μειονοτική γλώσσα εκπαίδευσης. Όμως, η μητρική γλώσσα των Πομάκων και των Αθίγγανων μουσουλμάνων της Δ. Θράκης δεν ήταν τα τούρκικα...

Την τακτική (κάτι που η σημερινή ΝΔ το «ξεχνάει»…) η ίδια η κυβέρνηση στο ανώτατο μάλιστα επίπεδο να αποκαλεί στις συνομιλίες της με την ηγεσία της Τουρκίας σαν «τουρκική» την μειονότητα της Θράκης (βλέπε: Αρχείο Κωνσταντίνου Καραμανλή, συνομιλίες με Ετσεβίτ, 11 - 12/3/1978)

Την τακτική, τον Ιούλη του 1999, λίγες μόλις μέρες μετά τις ΝΑΤΟικές σφαγές στο Κοσσυφοπέδιο που έγιναν στο όνομα της «προστασίας» των δικαιωμάτων μιας μειονότητας, να γνωστοποιείται η επιστολή των τριών μουσουλμάνων βουλευτών, του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΣΥΝ, που από κοινού με 13 «μειονοτικές» και «μη κυβερνητικές» οργανώσεις ζητούσαν την αναγνώριση από το ελληνικό κράτος της ύπαρξης «τουρκικής» και «μακεδονικής» μειονότητας στην Ελλάδα και ο τότε υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Παπανδρέου – σε μια ασύγγνωστη αντιμετώπιση του ζητήματος του «ατομικού αυτοπροσδιορισμού» με τις παρενέργειες που γεννά η έγερση θεμάτων «συλλογικού αυτοπροσδιορισμού» - να δηλώνει ότι δεν τον ενδιέφερε αν κάποιος θα αυτοπροσδιορίζεται στην ελληνική επικράτεια ως «Τούρκος» ή «Μακεδόνας»…

Δίπλα σε όλα αυτά είναι πασίγνωστο επίσης τούτο: Το πόσο σεβάστηκε αυτό το κράτος τους Έλληνες πολίτες μουσουλμάνους στο θρήσκευμα για δεκαετίες. Να μιλήσουμε για το πώς τους συμπεριφερόταν το κράτος στο στρατό; Η’ όταν ζητούσαν μια άδεια οικοδομής; Η’ όταν ζούσαν πίσω από τις μπάρες;
 
Πέμπτο: Για το ρόλο του τουρκικού προξενείου όλοι κάτι έχουν να πουν και να καταμαρτυρήσουν. Εδώ δυο παρατηρήσεις:

α) Γιατί το προξενείο και εν γένει η Τουρκία αφήνεται να δρα όπως δρα στην περιοχή; Ποιος έχει την ευθύνη που δεν μπαίνει τέλος σε αυτή την ιστορία;

β) Γιατί τα ίδια (φραστικά, έστω)… πατριωτικά αντανακλαστικά δεν τα έχουμε δει από τα κάθε λογής κόμματα του «ανήκομεν εις την Δύσιν» και του «ευρωμονόδρομου», όταν τα ίδια με το προξενείο τα διαπράττουν οι σύμμαχοί μας, οι Αμερικάνοι και οι Ευρωπαίοι. Όταν, δηλαδή, στη έγερση ζητήματος «μειονοτήτων» στην Ελλάδα πρωτοστατούν, γνωστής χρηματοδότησης, πολιτικής επιρροής και ευρωατλαντικής ...ιθαγένειας «ιδρύματα» και «οργανισμοί». Ας παρακολουθήσουμε τη δράση κάποιων εξ αυτών:

Το Νοέμβρη του 2006, οι ΗΠΑ, διά του επιτετραμμένου της αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα, Τόμας Κάντριμαν, τάσσονταν ευθέως υπέρ της αναγόρευσης της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης σε «τουρκική μειονότητα». Με τις ίδιες εκείνες δηλώσεις (στην «Ελευθεροτυπία»), το στέλεχος της αμερικανικής πρεσβείας ζητούσε να τεθεί η συνθήκη της Λοζάνης στο «μουσείο»…

Το Νοέμβρη του 1996 στην έκθεση με τίτλο «Ημιτελής Ειρήνη» (!), που συντάχτηκε από τη «Διεθνή Επιτροπή για τα Βαλκάνια» - που με τη σειρά της δημιουργήθηκε από το αμερικανικό ίδρυμα «Κάρνεγκι» και το Ινστιτούτο «Ασπεν» - η Ελλάδα κατηγορείται ότι δεν αναγνωρίζει μακεδονική μειονότητα και αρνείται το δικαίωμα των μουσουλμάνων να αυτοπροσδιορίζονται ως Τούρκοι. Μια «λεπτομέρεια»: Η παρουσίαση της έκθεσης έγινε στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με προεδρεύοντα τον επίτροπο Βαν ντε Μπρουκ...

Στις 8/11/2006 το Στέιτ Ντιπάρτμεντ δηλώνει: «Υπάρχουν εθνικής καταγωγής Μακεδόνες και Αλβανοί που ζουν στην Ελλάδα. Οι ΗΠΑ έχουν μια διαφορετική ερμηνεία του όρου μειονότητα από αυτήν που έχει η Ελλάδα. Σεβόμεθα τη Συνθήκη της Λοζάνης, η οποία αποτελεί τη νομική βάση για την ελληνική ερμηνεία, αλλά αυτός δεν είναι ο τρόπος της αμερικανικής ερμηνείας. Νομίζουμε ότι θα είναι σωστό γι' αυτές τις μειονότητες να έχουν το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό, που δεν τους επιτρέπεται στην Ελλάδα...».

Στις 17/4/2008 πραγματοποιείται στο χώρο του Ευρωκοινοβουλίου, με τη στήριξη των «Πράσινων και της «Ομοσπονδιακής Ενωσης των Ευρωπαϊκών Εθνοτήτων» εκδήλωση με θέμα «Μειονότητες στην Ελλάδα: Τούρκοι Δυτικής Θράκης και Μακεδόνες»…

Στις 27/3/2008, ήταν το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ), στις 27/3/2008, όταν οι ελληνικές αρχές απαγόρευσαν τη λειτουργία ενώσεων συλλόγων και οποιουδήποτε οργανισμού έφερε το επίθετο «τουρκικός/ή» στον τίτλο του, που εξέδωσε την απόφαση ότι ακόμα κι αν κάποιοι έχουν βαλθεί «να προπαγανδίσουν την ύπαρξη εθνοτικής μειονότητας στην Ελλάδα, αυτό δε συνιστά απειλή για τη δημοκρατική κοινωνία»... Μόνο που η απόφαση αυτή άνοιγε δυο κερκόπορτες: Μια για την καταστρατήγηση της Συνθήκης της Λοζάνης και μια για την υποδαύλιση από παγκόσμιους και περιφερειακούς ιμπεριαλιστές εθνικιστικών αντιθέσεων.

Στα προηγούμενα ας προσθέσουμε κάτι ακόμα: Την απάντηση του προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζοζέ Μπαρόζο, ότι η ΕΕ «δεν έχει κάποια γενική αρμοδιότητα σε θέματα μειονοτήτων»…
 
Έκτο: Η εποχή της αθωότητας έχει παρέλθει προ πολλού. Ειδικά όταν είναι γνωστό, από Γιουγκοσλαβία μέχρι Ουκρανία, πως δρα ο ιμπεριαλισμός στο όνομα της «προστασίας» των μειονοτήτων. Τόσο ως προς τον ΣΥΡΙΖΑ με τις «παιδαριωδίες» του για τις οποίες η ίδια η Αυγή έφτασε να γράψει (23/4/2014): «Το ερώτημα είναι: ποιος είχε τη φαεινή ιδέα να συμπεριφερθεί με την αραχνιασμένη νοοτροπία της ΕΥΠ και να υποβάλει στον ΣΥΡΙΖΑ, σχεδόν λάθρα, την υποψηφιότητα μιας μουσουλμάνας - Ρομά, που έχει υιοθετηθεί εδώ και χρόνια από την ελληνική Ακροδεξιά; Είναι προφανές ότι η ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ, καλή τη πίστει, παρασύρθηκε» (σσ: αλήθεια τόσο εύκολα «παρασύρεται» η ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ από κυπίτικες και ακροδεξιές  νοοτροπίες;…). Όσο και ως προς τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, με τους δικούς τους υποψήφιους και πολιτευτές που στηρίζουν το εθνικιστικό μειονοτικό κόμμα DEB και διατηρούν στενότατους δεσμούς με τους τουρκικούς ακροδεξιούς και εθνικιστικούς κύκλους, μια κουβέντα: «Παιδιά, κόψτε το»! 

 Έβδομο: Κατά τα λοιπά, στην Ελλάδα της ΕΕ, του ευρώ, του ΝΑΤΟ, του ΔΝΤ, των τραπεζιτών και των «πλεονασμάτων» ο μαρασμός συνεχίζεται. Μαζί και ο μαρασμός της Θράκης (που πίσω από όσα φαίνονται έχει να αντιμετωπίσει και όσα δεν φαίνονται, τουτέστιν εκείνους που την «λιμπίζονται» ως «ειδική οικονομική ζώνη» για τις «μπίζνες» τους). Και ο μαρασμός αφορά όλους τους Έλληνες της περιοχής. Είτε πρόκειται για χριστιανούς, είτε για μουσουλμάνους, είτε για άθεους. Στη Θράκη η πλειοψηφία του πληθυσμού, είτε ανήκουν στην πλειονότητα είτε στην μειονότητα, είναι εργάτες, είναι άνεργοι, είναι αγρότες, είναι βιοπαλαιστές, είναι λαϊκά στρώματα, που «ή με Χριστό ή με Αλλάχ, όμως κι οι δυό μας αχ και βαχ». Αυτά που τους ενώνουν, δηλαδή, τα προβλήματα και οι ανάγκες της ζωής που βιώνει η φτωχολογιά, είναι απείρως περισσότερα από όσα τους διαφοροποιούν μεταξύ τους. Όσοι προσπαθούν να τους διαχωρίσουν δεν το κάνουν για να τους χαρίσουν ούτε τον επίγειο «εθνικό», ούτε τον επουράνιο θρησκευτικό «παράδεισο». Απέναντι στα προβλήματα που είναι κοινά για όλους, τους θέλουν διαιρεμένους πολιτικά, κοινωνικά, ταξικά, ώστε να μην βρίσκει ισχυρό αντίπαλο η πολιτική που γεννά αυτά τα προβλήματα.
Μοιράσου το :

+ σχόλια + 16 σχόλια

Επώνυμος
25 Απριλίου 2014 στις 6:09 μ.μ.

Το λυπηρό είναι ότι και «μυαλά» όπως ο Μπογιόπουλος, έχουν πέσει στην παγίδα της εθνικιστικής - που την ονομάζουν πατριωτική για να την τρώνε χωρίς τύψεις - θεώρησης και αποφάνθηκε ότι δεν υπάρχουν Τούρκοι στην Θράκη. Φαίνεται πως έχει πάει και τους έχει ρωτήσει υποθέτω. Και με πάσα βεβαιότητα αυτοί του απάντησαν ότι είναι Έλληνες Μουσουλμάνοι και σε καμία περίπτωση Τούρκοι. Κύριε Μπογιόπουλε, αυτή είναι η τακτική της στρουθοκαμήλου. Βάζει το κεφάλι της στην άμμο και αφού δε βλέπει τίποτα δεν υπάρχει τίποτα γι'αυτήν. Άλλο αν υπάρχει και σε λίγο θα τη φάει.

Αλήθεια, οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης, της Ίμβρου και της Τενέδου δεν είναι Έλληνες, αλλά Τούρκοι Χριστιανοί; Αλλά ξέχασα. Οι διεθνείς συνθήκες επιτρέπουν σε μας να θεωρούμε τους ομοεθνείς μας Έλληνες, ενώ στους Μουσουλμάνους της Θράκης δεν επιτρέπουμε να αποκαλούνται Τούρκοι. Πολύ σεβασμό και ευλάβεια διαπιστώνω στις διεθνείς συνθήκες από τον μεγάλο κομμουνιστή Μπογιόπουλο. Διαπιστώνω, επίσης, και πολύ κομμουνισμό, διεθνισμό και ταξική προσέγγιση. Η κυρία Ασημακοπούλου, ο κύριος Κεδίκογλου, ο κύριος Γεωργιάδης και όλοι αυτοί εθνικά υπερήφανα σας τείνουν το χέρι

Ω καιροί, ω ήθη. Έτσι θα νικήσουν την Αριστερά. Με το να την κάνουν ένα μόρφωμα τύπου ΕΠΑΜ, να κατεβάσουν τις σημαίες με τα σφυροδρέπανα και να ανεβάσουν την ελληνική σημαία. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι καιροί είναι ιστορικοί και όλοι κρίνονται

Ανώνυμος
25 Απριλίου 2014 στις 8:36 μ.μ.

Κωνσταντινούπολη δεν υπάρχει παρα μονο στις πινακίδες των εθνικών οδων Ισταμπουλ λεγεται .Και εσύ ρε διεθνιστή τι καούρα εχεις με τα λεγόμενα σου να υπάρχουν ελληνες στην τουρκια ,δεν σου φτανει να εχουν ταξικο προσδιορισμό ο εθνικός σε ενδιαφέρει ?

Η κυπρος πως σου φαίνεται μετα απο μια στρατιωτική εισβολή και χιλιάδες θύματα το Κόσοβο σου αρέσει ?
Αμα ομως τα εχεις κανει πλακάκια με το κεφάλαιο πουλας "διεθνισμό" που ειναι τσάμπα σαν την Ρεππουση και δεν βλεπεις οτι ο ιμπεριαλισμός παιζει με τις μειονότητες γιατι εισαι τυχοδιώκτης ,
Αυτα ελεγαν τα τροτσκια και τακτοποιήθηκαν στον σκουπιδοτενεκέ της ιστοριας

25 Απριλίου 2014 στις 9:36 μ.μ.

Ντάξει, ούτε νομικά αναγνωρισμένη "τουρκική μειονότητα" υπάρχει, ούτε η μουσουλμανική μειονότητα μπορεί να χαρακτηριστεί εξ ολοκλήρου "τούρκικη". Καλώς ή κακώς όμως, η συντριπτική πλειονότητα της μεγαλύτερης συνιστώσας της μειονότητας (των "τουρκογενών") έχει όλα αυτά τα χρόνια αναπτύξει, μέσα από διαδικασίες που αναφέρονται και στο άρθρο του Μπογιόπουλου τουρκική εθνική συνείδηση*. Το ίδιο ισχύει και για ένα σημαντικό ποσοστό τόσο των Πομάκων όσο και των μουσουλμάνων Ρομά. Δεν νομίζω ότι υπάρχει σώφρων άνθρωπος που αμφισβητεί αυτό το γεγονός. Μπορεί να το αποκρύπτει ή να αποφεύγει να το αγγίξει για μικροπολιτικούς λόγους, αλλά "τα γεγονότα είναι πεισματάρικα" και είναι εκεί "έξω", όσο και αν αρνούμαστε να στρέψουμε το βλέμμα μας πάνω τους.

Τι κάνουν λοιπόν με αυτούς τους ανθρώπους, οι δυνάμεις που έχουν αναφορά στην εργατική τάξη, οι κομμουνιστές για να το κάνω πιο συγκεκριμένο; Τους αρνούνται το δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζονται ως "τουρκοι" και με ποιο σκεπτικό; Κάποιος που γουστάρει να έχει εθνική συνείδηση διαφορετική από αυτήν που κυριαρχεί στο κράτος που διαμένει δεν μπορεί να παλέψει από κοινού με τα ταξικά του αδέλφια της πλειονότητας για τα κοινά ταξικά τους συμφέροντα;

*: Δεν αναφέρομαι φυσικά σε τελειωμένα εθνίκια ή μίσθαρνα όργανα του τουρκικού προξενείου αλλά σε ανθρώπους που αισθάνονται Τούρκοι, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μισούν τους Έλληνες ή ότι επιθυμούν αυτονομία/ προσάρτηση της περιοχής στην Τουρκία.

Ανώνυμος
26 Απριλίου 2014 στις 12:35 π.μ.

Συμφωνώ και επαυξάνω με το άρθρο του Μπογιόπουλου και θα προσθέσω και μερικούς ακόμα προβληματισμούς στους ανεκδιήγητους κοσμοπολίτες αριστερούς που αγνοούν ή μπερδεύουν βασικά πράγματα.
1. Συνιστώ να διαβάσουν την συνθήκη της Λωζάνης (υπάρχει στο διαδίκτυο μεταφρασμενη και με όλα τα παραρτήματα).
2. Συνιστώ να διαβάσουν την συνθήκη των Σεβρών , που αντικαταστάθηκε , απο την συνθηκη της Λωζάνης και την οποία ουδέποτε δέχτηκε η Τουρκική πλευρά.
3 Επισημαίνω ότι η Τουρκία ήταν νικήτρια το 1922 και υπηστηρίχτηκε από τις ιμπεριαλιστικές δυνάμεις που συνυπέγραψαν την συνθήκη της Λωζάνης.
4. Γιατί η Τουρκία με το σύστημα "μιλετ" θεωρούσε όλους τους μουσουλμάνους Τούρκους; Όλοι οι μουσουλμάνοι είναι Τούρκοι;
5 Γιατί η Τουρκία επέβαλε τo χαραχτηρισμό "μουσουλμάνοι" στα εδάφη τα οποία παραχωρούσε και δεχόταν τον εθνικό χαραχτηρισμό "Έλληνες" για τους Κων/πολιτες και όχι χριστιανοί ορθόδοξοι.
6. Γιατί η Τουρκία έβαλε βέτο και δεν δέχτηκε ούτε ένας μουσουλμάνος από την Θράκη να μετακινηθεί στα πλαίσια της ανταλλαγής πληθυσμών;
7. Γιατί στη συνθήκη της Λωζάνης οι υπο υποχρεωτική μετανάστευση λαοί άλλοτε αναφέρονται ως χριστιανοί ορθόδοξοι, άλλοτε ως μη μουσουλμάνοι και άλλοτε ως Έλληνες;

Πολύ καλά κάνει το ΚΚΕ και αντιδρά με αυτό τον τρόπο στο θέμα το μειονοτικό. Το Κόσοβο δεν είναι μακριά , ούτε η Ουκρανία, ούτε η Γιουγκοσλαβία, που ματοκύλησαν τους λαούς.
Να δούμε τι θα λέτε όλοι εσείς που υποτίθεται κάνετε τους διεθνιστές και τους αριστερούς αν μας προκύψει ανεξάρτητο Τουρκικό κρατίδιο με η χωρις ειδικό καθεστώς γιατί και στο Κόσοβο και στην Ουκρανία και την Γιουγκοσλαβία και την Σοβιετική Ένωση οι λαοί ζούσαν επι χρόνια ειρηνικά και άρχισαν ξαφνικά να "θυμούνται" την θρησκεία, την εθνότητα και εγώ δεν ξέρω τι όταν ο ιμπεριαλισμός αμερικάνικος και ευρωπαικός άρχισε να υποδαυλίζει και να ενισχύει με κάθε μέσο διαφορές. Ποτάμια αίματος χύθηκαν.
Φυσικά και ήταν απαράδεκτοι οι ελληναράδες και το άθλιο το ελληνικό κράτος, που φέρονταν κατα καιρούς λες και ήταν ζώα οι μουσουλμάνοι της Θράκης.
Οι δε Ευρωπαίοι φίλοι σας , που χρόνια ηταν στυγνοί αποικιοκράτες και ξέσκιζαν καθε λαό τώρα θυμήθηκαν τον διαφωτισμό και τον εθνικό αυτοπροσδιορισμό.
ΠΑΙΔΙΑ ΚΟΨΤΕ ΤΟ...

Κολοκοτρώνης


Ανώνυμος
26 Απριλίου 2014 στις 12:37 π.μ.

Τα τρότσκια, λέει ο 08.36, τακτοποιήθηκαν στο σκουπιδοντενεκέ της ιστορίας. Πέρα από τη μικροψυχία του σχολίου , θα ήθελα να τον ρωτήσω σε ποιο σκουπιδοντενεκέ έχουν τοποθετηθεί οι σταλινικοί

Ανώνυμος
26 Απριλίου 2014 στις 11:32 π.μ.

Η ιστορια του ελληνικικου κινήματος και του ΕΑΜ ΕΛΑΣ σου φτάνει ....? Εκει ειναι ολες οι αναφορές
Κος Πριφτης

Ανώνυμος
26 Απριλίου 2014 στις 12:10 μ.μ.

Ασε ρε φιλε το Σταλιν μη τον πιανεις στο στομα σου.

Ανώνυμος
26 Απριλίου 2014 στις 3:59 μ.μ.

να μην πιανουμε τον Σταλιν στο στομα μας; γιατι ρε συ; ξαδερφος σου ειναι; εσυ με ποιο δικαιωμα πιανεις στο στομα σου τροτσι-μπουχαριν;

26 Απριλίου 2014 στις 4:16 μ.μ.

Φίλτατε "Κολοκοτρώνη" το "σύστημα μιλέτ" δεν ήταν της Τουρκίας (του Κεμάλ) αλλά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Υπάρχει διαφορά, δεν βρίσκεις; Επίσης τα μιλέτ χρησιμοποιήθηκαν ως βάση για την συγκρότηση/ομογενοποίηση όλων των κρατών που δημιουργήθηκαν από την διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (της Ελλάδα συμπεριλαμβανομένης) και όχι μόνο της Τουρκίας.

Κανείς δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί πως όταν υπογραφόταν η συνθήκη οι αγροτικοί επί το πλείστον μουσουλμανιkοί πληθυσμοί της Θράκης είχαν αναπτύξει τουρκική εθνική συνείδηση/ταυτότητα, όταν αυτή ήταν ακόμα υπό διαμόρφωση ή ακριβέστερα άρχιζε να διαμορφώνεται (το αραβικό αλφάβητο δεν είχε αντικατασταθεί ακόμα από το λατινικό, δεν είχε επιβληθεί η κοσμικότητα του νέου καθεστώτος, ο Μουσταφά Κεμάλ δεν ήταν ακόμα "Ατατούρκ" και γενικά η σύγχρονη Τουρκία όπως διαμορφώθηκε από τον Κεμάλ και ύστερα έκανε ακόμα τα πρώτα της βήματα).

Είναι όμως τραγελαφικό να υποστηρίζει κάποιος πως η μουσουλμανική μειονότητα (ιδιαίτερα η τουρκογενής της συνιστώσα) βρίσκεται σήμερα, 91 χρόνια μετά την "Συνθήκη της Λωζάνης" στην ίδια κατάσταση με το 1923. Για την ακρίβεια δεν είναι απλά τραγελαφικό αλλά και εξαιρετικά επικίνδυνο. Είναι, για χρησιμοποιήσω μια φράση κλισέ, "βούτυρο στο ψωμί" του τούρκικου εθνικισμού/επεκτατισμού το να αρνείσαι σε όσους μειονοτικούς το επιθυμούν το δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζονται ως Τούρκοι (αρνούμενος ταυτόχρονα να αποδεχθείς την πραγματικότητα, πως δηλ. είτε μας αρέσει είτε όχι και ασχέτως διεθνών συνθηκών, νομικών καθεστώτων κλπ, υπάρχουν εντός της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, μερικές χιλιάδες άνθρωποι που γουστάρουν να δηλώνουν Τούρκοι), χρησιμοποιώντας γελοία επιχειρήματα του τύπου "το ίδιο λένε οι ΗΠΑ και η ΕΕ". Το state department αναφέρει επίσης στις ετήσιες εκθέσεις του φαινόμενα αντισημιτισμού και ρατσιστικής βίας στην Ελλάδα, τι σημαίνει αυτό; Θα πρέπει να σταματήσουμε να καταγγέλλουμε τον αντισημιτισμό και την ρατσιστική βία επειδή κάνουν το ίδιο και οι Αμερικάνοι;

Υ.Γ: Και μια ερώτηση: εσείς που γράφεται για τρότσκες, κοσμοπολίτες, αμερικάνους, ευρωπαίους, σκουπιδοτενεκέδες της ιστορίας και τα ρέστα, τι ακριβώς υποστηρίζετε; Ότι δεν είναι καλό για το κίνημα/την Ελλάδα/την παγκόσμια ειρήνη να υπάρχουν κάποιοι που ζουν στην Δ. Θράκη και να δηλώνουν Τούρκοι ή ότι τέτοιοι άνθρωποι δεν υπάρχουν στην Θράκη (πλην ίσως ελαχίστων πρακτόρων);

Ανώνυμος
26 Απριλίου 2014 στις 5:09 μ.μ.

Επώνυμε, επειδή πιστεύω ότι αντιλαμβάνεσαι τι λές, είσαι και έτοιμος γι αυτό που έρχεται? Γιατί τότε ο λαός θα σας ζητήσει πολύ χοντρά τα ρέστα. Πάει πολύ τον διεθνισμό της εργατικής τάξης, να τον ταυτίζετε και βιάζετε με τον κοσμοπολιτισμό του κεφαλαίου και όλα τα επικίνδυνα γεωστρατηγικά παιχνίδια, που παίζονται ενάντια στους λαούς, μουσουλμάνους, χριστιανούς. ΟΙ εργάτες μουσουλμάνου ή χριστιανοί, το ίδιο εξαθλιώνονται από τους καπιταλιστές και δεν έχουν κανένα συμφέρον, ούτε από τα παιχνίδια κανενός ιμπεριαλιστή. Είτε είναι το τούρκικο προξενείο, είτε είναι οι αμερικάνικες ή οι ελληνικές μυστικές υπηρεσίες. Με τις εξελίξεις στην Ουκρανία, η Θράκη αποκτά έναν έντονο γεωπολιτικό ρόλο στα χαρτιά των ιμπεριαλιστών που ετοιμάζονται και πάλι να ματοκυλίσουν τον κόσμο, σαν περιοχή διέλευσης μεγάλων γεωστρατηγικών αγωγών ενέργειας και σχεδίων για ειδική Οικονομική ζώνη. Προσέξτε καλά, γιατί παίζετε τα επιχειρήματα της "παγκοσμιοποίησης, με τα ίδια επιχειρήματα διαμελίστηκε η Γιουγκοσλαβία και βομβαρδίστηκε επί 3 μήνες η Σερβία, με τα ίδια επιχειρήματα διαμελίζεται η Ουκρανία. Οι ευθύνες θα είναι τεράστιες και να είστε σίγουροι, ότι θα σας τις αποδώσει η εργατική τάξη. Μανώλης

Ανώνυμος
26 Απριλίου 2014 στις 7:36 μ.μ.

Προς 4:16μμ

Κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει σε κανέναν να αυτοπροσδιοριστεί εθνικά όπως θέλει, Πακιστανός , Τούρκος, Κογκολέζος κλπ όπως τέλος πάντων θέλει. Η Ελλάδα σε όλους αυτούς εφόσον γεννήθηκαν στην επικράτεια της το μόνο που μπορεί να αποδώσει βάσει των διεθνών συμφωνιών είναι μία και μόνη ιθαγένεια , την ελληνική, εφόσον το επιθυμούν, δεν μπορεί ν αποδώσει ούτε Πακιστανική , ούτε Τουρκική , ούτε Κογκολέζικη.
Εσείς τι ζητάτε τώρα να αναγνωρίσει η Ελλάδα ύπαρξη εθνικής τουρκικής μειονότητας και να αποδίδει πιστοποιητικά εθνικής καταγωγής;
Η να ακυρώσει την συνθήκη της Λωζάνης επειδή δεν βρισκόμαστε στο 1923 και να προσδιοριστεί εθνικά όποιος θέλει ό,τι θέλει;
Οι συνθήκες δυστυχώς επαναδιατυπώνονται μόνο με ΑΙΜΑ αυτό έδειξε η σύγχρονη ιστορία.

26 Απριλίου 2014 στις 9:47 μ.μ.

Προσωπικά δεν ζητάω ούτε την επίσημη αναγνώριση "τουρκικής μειονότητας" από το ελληνικό κράτος, ούτε την "έκδοση πιστοποιητικό εθνικής καταγωγής", ούτε και την "ακύρωση της συνθήκης της Λωζάνης". Ζητάω απλά η ελληνική αριστερά (ασαφής όρος αλλά τεσπα) να μην κρύβεται πίσω από το δάκτυλό της, και να παρουσιάζει την κατάσταση ως έχει και όχι όπως θα ήθελε να είναι και να καταλάβει πως δεν είναι ο σωστότερος τρόπος προσέγγισης της μειονότητας, αυτός που ακολουθεί σήμερα.

Ανώνυμος
26 Απριλίου 2014 στις 10:43 μ.μ.

Προς 9:47 μμ

Συμφωνώ μαζί σου ότι ο όρος αριστερά είναι ασαφής όρος και ενδεχομένως εν έτει 2014 να μην λέει και τίποτα. Είναι βέβαια όρος φορτισμένος συναισθηματικά και κουβαλάει μιά ιστορία ανυπέρβλητη.
Ας αφήσουμε τον όρο αριστερά και ας το γίνουμε συγκεκριμένοι με βάση τις κομματικές οριοθετήσεις.
Κρατάει ή δεν κρατάει το ΚΚΕ μία σωστή και συνεπή θέση για το θέμα της μειονότητας; Για έναν αριστερό - κομμουνιστή δεν είναι η ταξική διάσταση το κύριο και το μοναδικό κριτήριο; Αυτό δεν ενώνει;
Η στάση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι καιροσκοπική και αντιγραφή της τακτικής που ακολούθησαν διαχρονικά ΠΑΣΟΚ και ΝΔ;
Και επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένας ιδεολογικός αχταρμάς , μπορεί να σου προκύψει ότι μπορείς να φανταστείς.
Συμφωνώ στη παρατήρηση ότι το σύστημα μιλετ το χρησιμοποιούσαν στην οθωμανική αυτοκρατορία (είχε πρωταγωνιστήσει το Πατριαρχείο Κων/πολεως) και είχε την βάση του στα θρησκευτικά χαρακτηριστικά στην αρχή όμως το 1923 είχε μετεξελιχτεί απο την τουρκική πλευρά απο θρησκευτικό προσδιορισμό σε εθνικό. Το 1923 ο όρος μουσουλμάνος σήμαινε Τούρκος για τους Τούρκους. Αυτό λέει και η Τουρκία σήμερα ότι δηλαδή οι μουσουλμάνοι της Θράκης είναι Τούρκοι. Το ίδιο λένε και οι αμερικάνοι και οι Ευρωπαίοι και όλος ο συρφετός.
Συμφωνώ ότι ο όρος "μουσουλμάνος" δεν σε προσδιορίζει εθνικά αλλά θρησκευτικά αλλά αφού γεννήθηκες στην ελληνική επικράτεια έχεις ελληνική ιθαγένεια και καμία άλλη. Δεν σου απαγορεύει κανείς να λες ότι είσαι Τούρκος εφόσον έτσι αισθάνεσαι αλλά κανέναν δεν μπορείς να υποχρεώσεις να σου δόσει τουρκική ιθαγένεια πλην της Τουρκίας και ο νοών νοείτω.

Κολοκοτρώνης

27 Απριλίου 2014 στις 12:16 π.μ.

Κρατάει ή δεν κρατάει το ΚΚΕ μία σωστή και συνεπή θέση για το θέμα της μειονότητας; Για έναν αριστερό - κομμουνιστή δεν είναι η ταξική διάσταση το κύριο και το μοναδικό κριτήριο; Αυτό δεν ενώνει;

Σε αυτό τουλάχιστον δεν διαφωνούμε καθόλου, ίσα-ίσα αυτό που λέω εγώ είναι πως ακριβώς επειδή "για έναν αριστερό - κομμουνιστή είναι η ταξική διάσταση το κύριο και το μοναδικό κριτήριο" ο αριστερός-κομμουνιστής δεν πρέπει να έχει κανένα απολύτως πρόβλημα αν ο εργάτης που έχει απέναντι του και τον καλεί να παλέψουν από κοινού για τα ταξικά τους συμφέροντα δηλώνει Τούρκος και όχι Έλληνας. Τις ενστάσεις μου για τι θέση του ΚΚΕ τις έχω ήδη αναφέρει, δεν χρειάζεται να τις επαναλάβω.

Η στάση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι καιροσκοπική και αντιγραφή της τακτικής που ακολούθησαν διαχρονικά ΠΑΣΟΚ και ΝΔ;

Λακωνικότητα: Ναι, είναι.

Συμφωνώ ότι ο όρος "μουσουλμάνος" δεν σε προσδιορίζει εθνικά αλλά θρησκευτικά αλλά αφού γεννήθηκες στην ελληνική επικράτεια έχεις ελληνική ιθαγένεια και καμία άλλη. Δεν σου απαγορεύει κανείς να λες ότι είσαι Τούρκος εφόσον έτσι αισθάνεσαι αλλά κανέναν δεν μπορείς να υποχρεώσεις να σου δόσει τουρκική ιθαγένεια πλην της Τουρκίας και ο νοών νοείτω.

Δεν χρησιμοποίησα πουθενά τον όρο "ιθαγένεια".

28 Απριλίου 2014 στις 1:33 π.μ.

Μπράβο Γιώργη... υπέκυψες στους εκβιασμούς των τρότσκιδων εθνομηδενιστών και την ιδεολογική τους τρομοκρατία...
έκοψες μηνύματα που τους αποστόμωναν, έκανες το χατήρι τους για λογοκρισία...
Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ το έκανες ΒΑΘΥ ΤΡΟΤΣΚΙΝΟ, το βήμα των διαχρονικών λακέδων του κάθε ιμπεριαλισμού...

Επώνυμος
29 Απριλίου 2014 στις 3:08 μ.μ.

Καταγγέλει ο κόκκινος χασάπης λογοκρισία, αυτός που έλεγε ότι όσοι υποστηρίζουν τα αντίθετα από αυτόν τους αξίζει μια σφαίρα στο σβέρκο. Προσωπικά, αν ήμουν διαχειριστής θα τον είχα κόψει από τότε που το ξεστόμισε, ό, τι κι αν έλεγε από κει και πέρα. Άσε δε και το ψευδώνυμό του. Η προσωποποίηση της ελπίδας για ένα καλύτερο κόσμο. Στάλιν, Ερυθροί Χμερ, Πολ Ποτ, Κόκκινος Χασάπης. Η Χρυσή Αυγή σε τι ακριβώς διαφέρει; Στο χρώμα ή ότι έχει άλλος τα πνευματικά δικαιώματα;

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger