«Εγώ το έκανα, εγώ, που δεν μπορώ να σκοτώσω άνθρωπο.
Εγώ, που έπρεπε να σκοτώσω τον τύραννο»
Σαν σήμερα, ο Αλέκος Παναγούλης κρυμμένος στους λόφους στο Λαγονήσι, πυροδότησε εκρηκτικό μηχανισμό προκειμένου να δολοφονήσει τον δικτάτορα Παπαδόπουλο ανατινάζοντας το διερχόμενο αυτοκίνητό του, δώρο του εφοπλιστή Ανδρεάδη, σε μια αποτυχημένη τελικά απόπειρα, για την οποία καταδικάσθηκε σε θάνατο από το στρατοδικείο της Χούντας.
Σκοτώθηκε σε αμφιλεγόμενο αυτοκινητιστικό δυστύχημα την Πρωτομαγιά του 1976.
Βρίσκεται, και δικαίως, στο πάνθεον των ηρώων της ελληνικής ιστορίας.
Στις 14/12/1976 εκτελείται στο Φάληρο ο αρχιβασανιστής της Χούντας Ε.Μάλλιος από την 17Ν, μετά την προκλητική αθώωση από το δικαστήριο των αρχιβασανιστών της δικτατορίας, ετυμηγορία, που άφησε εμβρόντητο το σύνολο σχεδόν της ελληνικής κοινωνίας.
Τα μέλη της 17Ν καταδικάσθηκαν σε ισόβια και πολύχρονες καθείρξεις για τις πράξεις τους, ως τρομοκράτες.
Πολιτικές δολοφονίες και οι δύο.
Είναι άραγε οι πολιτικές δολοφονίες τρομοκρατία;
Ή μήπως την έννοια αλλά και την αντιμετώπιση αυτών των πολιτικοκοινωνικών φαινομένων, όπως είναι και οι πολιτικές δολοφονίες, την καθορίζει κάθε φορά το μπλοκ εξουσίας των κυρίαρχων ελίτ;
Ο Λένιν αναφερόμενος στο θέμα της «τρομοκρατίας» (και της ατομικής) κάνοντας κριτική σε αυτούς που, μεμονωμένες ενέργειες ή και πράξεις βίας, τις θεωρούσαν ως τρομοκρατία, ως ενέργειες μεμονωμένων ατόμων, ξεκομμένων από τις μάζες, ενέργειες που διαφθείρουν τους εργάτες, απωθούν απ’ αυτούς τα πλατιά στρώματα του πληθυσμού, αποδιοργανώνουν το κίνημα, ζημιώνουν την επανάσταση, έγραφε μεταξύ άλλων:
Στον πόλεμο αυτό λοιπόν, στο πόλεμο των τάξεων, στο πόλεμο Κράτους Κοινωνίας, οι εκτελέσεις και απαλλοτριώσεις χρημάτων, ακόμα και για τον Λένιν, συγκαταλέγονται στα μέσα πάλης ενός αγωνιστή, μιας συλλογικότητας, με κριτήριο πάντα την ιστορικά-συγκεκριμένη κατάσταση στο πεδίο ενός κοινωνικού σχηματισμού, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τη δυναμική του κινήματος, τις αυθόρμητες τάσεις των μαζών, την έκβαση της ταξικής πάλης, την κίνηση του αντιπάλου και τη μορφή της αστικής διακυβέρνησης.
+ σχόλια + 1 σχόλια
Καλά είναι δυνατόν το 1976 οι Ξηροί ή ο Κουφοντίνας να εκτέλεσαν τον Μάλλιο; Απ' τα παιδικά τους χρόνια κρατούσαν όπλο; Και γιατί θεωρούμε ότι η 17 Νοέμβρη είχε μια συνεπή συνέχεια; Γιατί το αποκλείουμε η 17 Νοέμβρη των παιδικών μας χρόνων να μην είχε καμιά σχέση με τη 17 Νοέμβρη των Ξηρών και του Κουφοντίνα; Το ότι το ίδιο το σύστημα άφησε τον Ξηρό να φύγει απ' τη φυλακή δε μας βαζει σε υποψίες; ΄Η υπαρχουν αυτοί που πιστεύουν ότι το σύστημα είναι ανικανο;
Δημοσίευση σχολίου