Γράφει ο mitsos175.
Λοιπόν κάποιοι δεν υποφέρονται. Δεν έχουν κάτι καλύτερο να ασχοληθούν κι ασχολούνται με την εμφάνιση των μαθητριών στις παρελάσεις. Φοράνε μίνι; Χαμός, φωτογραφίες, σχόλια κλπ. Φόρεσε μια κοπέλα μαντήλα; Μεγαλύτερος χαμός.
Βρε δεν πηδιέστε. Δε φτάνει που αναγκάζετε τα παιδιά να παρελάσουν, κάνετε και σχολιασμό από πάνω. Για παρελάστε εσείς που είστε απέξω, να σας δούμε. Καλά εγώ δεν γουστάρω τις παρελάσεις καθόλου. Είναι ένας τρόπος πειθαναγκασμού.
Άσε που κοστίζουν. Να αγοράσεις καινούρια ρούχα, παπούτσια. Και δεν υπάρχει χειρότερο να περπατάς και να σε χτυπά το λουστρίνι. Βασανιστήριο σκέτο. Δήθεν τιμάμε έτσι τη μνήμη εκείνων που αγωνίστηκαν. Και που παρελαύνουμε; Μπροστά στους επισήμους. Σε όλους αυτούς δηλαδή που πούλησαν τους αγώνες των απλών ανθρώπων, που ξεπούλησαν τα φιλέτα στους τοκογλύφους.
Ξέρεις τι γνώμη είχαν οι αγωνιστές του 1821 για τον ανώτερο κλήρο και τους κοτζαμπάσηδες; Χειρότερη κι από τους Τούρκους. Άκου στίχους που γράφηκαν για το Ζαχαριά, όπου έδρασε στην περιοχή της Μάνης:
"Τι ν το κακό που γίνεται τούτο το καλοκαίρι,
τρία χωριά μας κλαίγονται τρία κεφαλοχώρια,
μας κλαίγεται κι ένας παπάς από τον Άγιο Πέτρο.
- Τι το 'καμα του κερατά και καίγεται από μένα;
Μήνα τα βόδια τ έσφαξα, μήνα τα πρόβατα του;
Τη μια του νύφη φίλησα, τις δυο του θυγατέρες,
το να παιδί του σκότωσα τ' άλλο το πήρα σκλάβο,
και πεντακόσια δυο φλουριά για ξαγορά του πήρα.
Όλα λουφέ τα μοίρασα, λουφέ στα παλικάρια,
κι ατός μου δεν εκράτησα τίποτε για τ' εμένα".
Και στου Κατσαντώνη, που αρχίζει με το "Βαστάτε Τούρκοι τ άλογα" υπάρχει: "...φωτιά να βάλει στ Άγραφα στου μέγα Μοναστήρι, για να καεί ο ηγούμενος μ όλους τους καλογέρους..." καθώς αυτοί πρόδωσαν την κρυψώνα του στους Τούρκους.
Εκείνο που δεν μας λένε τα επίσημα βιβλία της Ιστορίας είναι πως οι κλέφτες έκλεβαν και πλούσιους Έλληνες Χριστιανούς, μάλιστα τους προτιμούσαν. Πως οι βολεμένοι της Τουρκοκρατίας μισούσαν τους κλέφτες και πολλές φορές συμμαχούσαν με τους Πασάδες δίνοντας κυρίως πληροφορίες. Φυσικά ανάλογο ήταν το μίσος κι από την πλευρά των κλεφτών.
Ακόμα, κλέφτες δεν ήταν μόνο Έλληνες αλλά και από άλλες εθνότητες μέσα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Πως ο αρχικός σκοπός των αρματολών ήταν η καταδίωξη των κλεφτών, αν και πολλές φορές εξ αιτίας της πολιτικής της Πύλης και των τοπικών αξιωματούχων (μουσουλμάνων και χριστιανών) πολλοί αρματολοί γίνονταν κλέφτες, όπως και πολλοί κλέφτες προσκυνούσαν, για να πάρουν "Πρωτάτα" δηλαδή αρματολίκια.
Οι αγώνες δεν τιμούνται με παρελάσεις αλλά με άλλους αγώνες. Όσοι επαναστάτησαν τότε, το έκαναν για να γλυτώσουν από τη σκλαβιά, όχι για να βρεθούν οι απόγονοί τους σε παρόμοια δουλεία σε τοκογλύφους. Σίγουρα τα πράγματα ήταν πολύ πιο σύνθετα από το απλοποιημένο "Έλληνες εναντίον Τούρκων". Η Επανάσταση είχε Κοινωνικό χαρακτήρα, υπήρχε καταπίεση και ανισότητα, αυτό έκανε τους φτωχούς να επαναστατήσουν.
Ας μην παρελάσουμε αυτή τη φορά ας διαδηλώσουμε, ας μην υπακούσουμε ας Επαναστατήσουμε όπως έκαναν τότε. Γιατί η αδικία συνεχίζεται καθώς εκείνοι οι αγώνες καπελώθηκαν αμέσως από τους Κοτζαμπάσηδες και τους Αρχιερείς.
Λοιπόν κάποιοι δεν υποφέρονται. Δεν έχουν κάτι καλύτερο να ασχοληθούν κι ασχολούνται με την εμφάνιση των μαθητριών στις παρελάσεις. Φοράνε μίνι; Χαμός, φωτογραφίες, σχόλια κλπ. Φόρεσε μια κοπέλα μαντήλα; Μεγαλύτερος χαμός.
Βρε δεν πηδιέστε. Δε φτάνει που αναγκάζετε τα παιδιά να παρελάσουν, κάνετε και σχολιασμό από πάνω. Για παρελάστε εσείς που είστε απέξω, να σας δούμε. Καλά εγώ δεν γουστάρω τις παρελάσεις καθόλου. Είναι ένας τρόπος πειθαναγκασμού.
Άσε που κοστίζουν. Να αγοράσεις καινούρια ρούχα, παπούτσια. Και δεν υπάρχει χειρότερο να περπατάς και να σε χτυπά το λουστρίνι. Βασανιστήριο σκέτο. Δήθεν τιμάμε έτσι τη μνήμη εκείνων που αγωνίστηκαν. Και που παρελαύνουμε; Μπροστά στους επισήμους. Σε όλους αυτούς δηλαδή που πούλησαν τους αγώνες των απλών ανθρώπων, που ξεπούλησαν τα φιλέτα στους τοκογλύφους.
Ξέρεις τι γνώμη είχαν οι αγωνιστές του 1821 για τον ανώτερο κλήρο και τους κοτζαμπάσηδες; Χειρότερη κι από τους Τούρκους. Άκου στίχους που γράφηκαν για το Ζαχαριά, όπου έδρασε στην περιοχή της Μάνης:
"Τι ν το κακό που γίνεται τούτο το καλοκαίρι,
τρία χωριά μας κλαίγονται τρία κεφαλοχώρια,
μας κλαίγεται κι ένας παπάς από τον Άγιο Πέτρο.
- Τι το 'καμα του κερατά και καίγεται από μένα;
Μήνα τα βόδια τ έσφαξα, μήνα τα πρόβατα του;
Τη μια του νύφη φίλησα, τις δυο του θυγατέρες,
το να παιδί του σκότωσα τ' άλλο το πήρα σκλάβο,
και πεντακόσια δυο φλουριά για ξαγορά του πήρα.
Όλα λουφέ τα μοίρασα, λουφέ στα παλικάρια,
κι ατός μου δεν εκράτησα τίποτε για τ' εμένα".
Και στου Κατσαντώνη, που αρχίζει με το "Βαστάτε Τούρκοι τ άλογα" υπάρχει: "...φωτιά να βάλει στ Άγραφα στου μέγα Μοναστήρι, για να καεί ο ηγούμενος μ όλους τους καλογέρους..." καθώς αυτοί πρόδωσαν την κρυψώνα του στους Τούρκους.
Εκείνο που δεν μας λένε τα επίσημα βιβλία της Ιστορίας είναι πως οι κλέφτες έκλεβαν και πλούσιους Έλληνες Χριστιανούς, μάλιστα τους προτιμούσαν. Πως οι βολεμένοι της Τουρκοκρατίας μισούσαν τους κλέφτες και πολλές φορές συμμαχούσαν με τους Πασάδες δίνοντας κυρίως πληροφορίες. Φυσικά ανάλογο ήταν το μίσος κι από την πλευρά των κλεφτών.
Ακόμα, κλέφτες δεν ήταν μόνο Έλληνες αλλά και από άλλες εθνότητες μέσα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Πως ο αρχικός σκοπός των αρματολών ήταν η καταδίωξη των κλεφτών, αν και πολλές φορές εξ αιτίας της πολιτικής της Πύλης και των τοπικών αξιωματούχων (μουσουλμάνων και χριστιανών) πολλοί αρματολοί γίνονταν κλέφτες, όπως και πολλοί κλέφτες προσκυνούσαν, για να πάρουν "Πρωτάτα" δηλαδή αρματολίκια.
Οι αγώνες δεν τιμούνται με παρελάσεις αλλά με άλλους αγώνες. Όσοι επαναστάτησαν τότε, το έκαναν για να γλυτώσουν από τη σκλαβιά, όχι για να βρεθούν οι απόγονοί τους σε παρόμοια δουλεία σε τοκογλύφους. Σίγουρα τα πράγματα ήταν πολύ πιο σύνθετα από το απλοποιημένο "Έλληνες εναντίον Τούρκων". Η Επανάσταση είχε Κοινωνικό χαρακτήρα, υπήρχε καταπίεση και ανισότητα, αυτό έκανε τους φτωχούς να επαναστατήσουν.
Ας μην παρελάσουμε αυτή τη φορά ας διαδηλώσουμε, ας μην υπακούσουμε ας Επαναστατήσουμε όπως έκαναν τότε. Γιατί η αδικία συνεχίζεται καθώς εκείνοι οι αγώνες καπελώθηκαν αμέσως από τους Κοτζαμπάσηδες και τους Αρχιερείς.
Δημοσίευση σχολίου