Του Γ. Γ.
Δεν είναι ότι το καλύτερο τώρα να αναφέρουμε περασμένες ιστορίες που μόνο θλίψη προκαλούν. Αλλά επειδή ο askourdoulakos θεώρησε καλό να μεταφέρει στο μπλοκ μας μια ανάρτηση που υπάρχει στην ιστοσελίδα του Τριανταφυλλόπουλου σχετικά με μια επιστολή του Δημήτρη Δημητρίου -καπετάν Νικηφόρου- που φέρεται ότι έστειλε στην γαλλική εφημερίδα «Le Monde» ισχυριζόμενος ότι η Μακεδονία είναι «ένα αποκλειστικά ελληνικό όνομα της Ιστορίας για το Κράτος» μας, να γράψουμε τηλεγραφικά δυο πράγματα.
Ο Δ. Δημητρίου δεν είναι ο πρώτος αντιστασιακός που ουσιαστικά μετά την μεταπολίτευση αποκήρυξε το παρελθόν του με πρώτο διδάξαντα τον Μάρκο Βαφειάδη.
Στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα ο Δ. Δημητρίου πήγε και ένα βήμα παραπέρα. Το 1977 ανακάλυψε την ανάγκη «χάραξη εθνικής στρατηγικής με συνεννόηση όλων των πολιτικών δυνάμεων» και ίδρυσε αναλαμβάνοντας πρόεδρος τον «Σύνδεσμο Εθνικής Ενότητας των Ελλήνων» (ΣΕΚΕ).
Από το 1978 εκδίδει το περιοδικό «Το Επιχείρημα» και επιδίδεται σε μια πολεμική άνευ ορίων προς το ΚΚΕ.
Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που επιζώντες αντάρτες συμπολεμιστές του, στέλνουν επιστολή στον "Ριζοσπάστη" - δημοσιεύεται στις 11 Μάρτη 1979- που ανάμεσα στα άλλα τονίζουν: "Γνωρίζουμε σ' όλους τους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης και ιδιαίτερα στους συναγωνιστές μας του 5ου Ανεξάρτητου και μετέπειτα του 2ου Συντάγματος του ΕΛΑΣ, ότι ο τότε Καπετάνιος μας Δημ Δημητρίου, που περιφέρεται από τόπο σε τόπο εκφωνώντας λόγους σαν μοναδικό στόχο έχει την συκοφάντηση εκείνης ακριβώς της δύναμης που στάθηκε ο κύριος οργανωτής και αιμοδότης της Εθνικής Αντίστασης (το ΚΚΕ). Δηλώνουμε ότι με την στάση του αυτή ο Καπετάνιος - Νικηφόρος μετατρέπεται για μας απλά και μόνο σε κ. Δημητρίου και δεν του επιτρέπεται να μιλάει σαν ηγέτης της θρυλικής ομάδας του ΕΛΑΣ".
Και για τον Δημ. Δημητρίου δηλαδή ισχύει η λαϊκή ρήση: Τα στερνά τιμούν τα πρώτα
Δεν είναι ότι το καλύτερο τώρα να αναφέρουμε περασμένες ιστορίες που μόνο θλίψη προκαλούν. Αλλά επειδή ο askourdoulakos θεώρησε καλό να μεταφέρει στο μπλοκ μας μια ανάρτηση που υπάρχει στην ιστοσελίδα του Τριανταφυλλόπουλου σχετικά με μια επιστολή του Δημήτρη Δημητρίου -καπετάν Νικηφόρου- που φέρεται ότι έστειλε στην γαλλική εφημερίδα «Le Monde» ισχυριζόμενος ότι η Μακεδονία είναι «ένα αποκλειστικά ελληνικό όνομα της Ιστορίας για το Κράτος» μας, να γράψουμε τηλεγραφικά δυο πράγματα.
Ο Δ. Δημητρίου δεν είναι ο πρώτος αντιστασιακός που ουσιαστικά μετά την μεταπολίτευση αποκήρυξε το παρελθόν του με πρώτο διδάξαντα τον Μάρκο Βαφειάδη.
Στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα ο Δ. Δημητρίου πήγε και ένα βήμα παραπέρα. Το 1977 ανακάλυψε την ανάγκη «χάραξη εθνικής στρατηγικής με συνεννόηση όλων των πολιτικών δυνάμεων» και ίδρυσε αναλαμβάνοντας πρόεδρος τον «Σύνδεσμο Εθνικής Ενότητας των Ελλήνων» (ΣΕΚΕ).
Από το 1978 εκδίδει το περιοδικό «Το Επιχείρημα» και επιδίδεται σε μια πολεμική άνευ ορίων προς το ΚΚΕ.
Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που επιζώντες αντάρτες συμπολεμιστές του, στέλνουν επιστολή στον "Ριζοσπάστη" - δημοσιεύεται στις 11 Μάρτη 1979- που ανάμεσα στα άλλα τονίζουν: "Γνωρίζουμε σ' όλους τους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης και ιδιαίτερα στους συναγωνιστές μας του 5ου Ανεξάρτητου και μετέπειτα του 2ου Συντάγματος του ΕΛΑΣ, ότι ο τότε Καπετάνιος μας Δημ Δημητρίου, που περιφέρεται από τόπο σε τόπο εκφωνώντας λόγους σαν μοναδικό στόχο έχει την συκοφάντηση εκείνης ακριβώς της δύναμης που στάθηκε ο κύριος οργανωτής και αιμοδότης της Εθνικής Αντίστασης (το ΚΚΕ). Δηλώνουμε ότι με την στάση του αυτή ο Καπετάνιος - Νικηφόρος μετατρέπεται για μας απλά και μόνο σε κ. Δημητρίου και δεν του επιτρέπεται να μιλάει σαν ηγέτης της θρυλικής ομάδας του ΕΛΑΣ".
Και για τον Δημ. Δημητρίου δηλαδή ισχύει η λαϊκή ρήση: Τα στερνά τιμούν τα πρώτα
+ σχόλια + 4 σχόλια
Καλο ειναι να γραφονται για ολους αυτα που τους αναλογουν Τουτες τις μερες παραμονες του εθνικιστικου συλλαλητηριου ο Μικης Θεοδωρακης ειπε κι εγραψε
εξυμνωντας το συλλαλητηριο της Κυριακης,αλλα γι αυτον δεν γρφτηκε τιποτε που
να επικρινει την λαθος τοποθετηση του Ας ειμαστε λοιπον ακριβοδικαιοι και
να ειπωθει και για το Θεοδωρακη το ``τα στερνα τιμουν τα πρωτα`` και για το Θεοδωρακη επρεπε αυτο να εχει ειπωθει για πολλαπλη φορα γιατι και στο παρελθον
εχει πολλα σοβαρα ατοπηματα που τον εχουν στιγματισει
Θεωρω πατριδοκαπηλεία την ιστορία του συλλαλητηρίου.Από την άλλη βέβαια απόψεις που ενθαρυνουν τον αλυτρωτισμό ενός κρατους που έφτιαξε το νατο το 91 είναι επιζήμιες.Δεν θα πω για τον Νικηφορο.Μένω στην Αποψη του Αλεξανδρου Σβώλου επικεφαλής της κυβέρνησης του βουνού που λέει οτι μακεδονικο ζήτημα δεν υπάρχει.Εκτός κ αν ο Σβώλος ήταν αντιδραστικός ...
Πέρα από τον Σβώλο υπάρχει και η θέση του ΚΚΕ όπως είχε εκφραστεί από τον Ριζοσπάστη το 1932 http://tsak-giorgis.blogspot.gr/2011/12/blog-post_3386.html
Σίγουρα υπάρχει.Παρέθεσα τον Σβώλο για να γίνει αντιληπτό οτι στο λαικό κίνημα υπήρχαν διαφορετικές απόψεις για το μακεδονικό χωρίς αυτό να σημαίνει τίποτα...
Δημοσίευση σχολίου