Γράφει ο Πάνος Αλεπλιώτης
Απήργησαν οι εργαζόμενοι της Ryanair, εταιρείας χαμηλού κόστους, σε έξι ευρωπαϊκές χώρες στις 28 Σεπτεμβρίου μετά την άρνηση της εταιρείας να αναγνωρίσει το δικαίωμα τους να συνδικαλίζονται και να εκπροσωπούνται από τους εκλεγμένους αντιπροσώπους τους για τα αιτήματά τους, όπως το να μην διατηρούν μπλοκάκια και να γίνουν μόνιμοι.
Η Ryanair έγινε γνωστή για τα φθηνά της εισιτήρια, που τα προτιμούσαν οι μετανάστες και οι φοιτητές, αλλά με τις πονηριές και τις προσαυξήσεις που ακολούθησαν δεν είναι πια τόσο φτηνά. Γνωστή ακόμη και για τις συχνές καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις των πτήσεων.
Κατά τα άλλα η Ryanair είναι η μεγαλύτερη εταιρεία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη. Πετάει από και προς 215 αεροδρόμια σε όλη την Ευρώπη σε 37 χώρες και έχει 86 επιχειρησιακές βάσεις στην Ευρώπη και τη βόρεια Αφρική. Η εταιρεία σύμφωνα με δικά της στοιχεία απασχολεί 14.500 εργαζόμενους. Το οικονομικό έτος 2017/2018 η επιχείρηση έκανε τζίρο 7,15 δισεκατομμύρια ευρώ και είχε κέρδος 1,45 δισεκατομμύρια ευρώ.
Οι συνθήκες για τους εργαζόμενους είναι πολύ άσχημες. Απαγορεύει η εταιρεία την ίδρυση σωματείου για τους εργαζόμενους και δεν δέχεται να μιλήσει με τους εκπροσώπους των σωματείων, όπου υπάρχει.
Αγανάκτησαν τα πληρώματα, πρώτα οι πιλότοι και τώρα και το προσωπικό της καμπίνας, οι ιπτάμενοι συνοδοί. Στην Γερμανία, για δεύτερη φορά, Βέλγιο, Πορτογαλία. Ολλανδία, Ισπανία και Ιταλία κατεβαίνουν σε απεργία για να μπορούν να έχουν συνδικαλιστική εκπροσώπηση, όπως τα κατάφεραν οι Σουηδοί πιλότοι πριν από μερικές εβδομάδες. Η μονιμοποίηση όλου του προσωπικού είναι ένα από τα κύρια αιτήματά τους.
Βγάζει δισεκατομμύρια και όμως οι πιλότοι πρέπει να πληρώνουν όχι μόνο την εκπαίδευσή τους αλλά και το νερό και τον καφέ στο πιλοτήριο. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα, έχοντας ολοκληρώσει την θεωρητική τους εκπαίδευση αλλά και την πρακτική σε επίπεδο προσομοίωσης, πρέπει και πάλι να πληρώσουν για τη θέση του συγκυβερνήτη.
Ακόμη οι εργαζόμενοι δεν παίρνουν χρήματα για υπερωρίες που αναγκάζονται να κάνουν όταν υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις ούτε χρήματα για φαγητό ή για απαραίτητες διανυκτερεύσεις. Τους θεωρούν ελεύθερους συνεργάτες, «επιχειρηματίες», οι οποίοι θα πρέπει να πληρώνουν από την τσέπη τους διπλάσια ποσά στην κοινωνική ασφάλιση.
Όσοι έχουν ταξιδέψει με την αεροπορική εταιρεία Ryan ξέρουν για το απαράδεκτο σέρβις που υπάρχει. Ούτε νερό δεν προσφέρεται δωρεάν και σε όλη την πτήση γίνονται συνεχώς διάφορες κληρώσεις.
Τελευταία δεν δέχεται τις χειραποσκευές που για πολλούς, ιδιαίτερα νέους και φοιτητές ήταν μια λύση καθώς μία αποσκευή κοστίζει 30-35 ευρώ!
Τα αεροπλάνα δεν διαθέτουν ανακλινόμενα καθίσματα, δεν έχουν τσέπες μπροστά, τα σωσίβια στοιβάζονται στον χώρο πάνω από τον επιβάτη και όχι κάτω από το κάθισμα. Είναι βρώμικα, στενά, παλιά και ατημέλητα αεροπλάνα!
Η Ryanair ήθελε, αλλά εμποδίστηκε από τους κανόνες ασφαλείας, να παραγγείλει αεροσκάφη χωρίς σκιάδια παραθύρων, την κατάργηση δύο τουαλετών, ώστε να προστεθούν έξι επιπλέον θέσεις επιβατών, τον επανασχεδιασμό του αεροσκάφους ώστε να επιτρέπονται όρθιοι επιβάτες που θα ταξιδεύουν σε «κάθετες θέσεις»!
Ήθελε ακόμη την επιπλέον χρέωση όσων επιβατών επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τις τουαλέτες, την επιπλέον χρέωση για τους υπέρβαρους επιβάτες και την υποχρέωση των επιβατών να μεταφέρουν τις αποσκευές που πρόκειται να παραδοθούν μέχρι το ίδιο το αεροπλάνο.
Έξι ευρώ κοστίζει το τσεκ-ιν μέσω ίντερνετ, 70 ευρώ για επανέκδοση εισιτηρίου αν χάθηκε η εκτύπωση ενώ τα στοιχεία βρίσκονται καταχωρημένα και 100 ευρώ για τσεκ-ιν αν κάποιος δεν έχει προλάβει ή δεν διαθέτει κομπιούτερ, τερτίπια για μεγαλύτερο κέρδος. Το 2002, αρνήθηκε να παράσχει αναπηρικές καρέκλες για τους επιβάτες με αναπηρία και καταδικάστηκε σε πρόστιμο. Αμέσως ανέβασε την τιμή του εισιτηρίου 0,5 ευρώ για να ρεφάρει το πρόστιμο.
Διαβάζοντας και ακούγοντας όμως την είδηση για την απεργία στις εφημερίδες και στις τηλεοράσεις μόνο στεναχώρια βγάζει κανείς με τους τίτλους: 40.000 επιβάτες θα ταλαιπωρηθούν σήμερα, διαλαλούν και δεν προσθέτουν κουβέντα για την μόνιμη ταλαιπωρία των εργαζομένων.
Τι να θαυμάσει κανείς πρώτα; τον κιτρινισμό η τον κοινωνικό αυτοματισμό;
Το χειρότερο κατόρθωμα όμως της Ryanair είναι πως έχει συμπαρασύρει και μεγάλες εταιρίες στο ίδιο μοντέλο όπως για παράδειγμα την πάλαι ποτέ πανίσχυρη Σουηδική SAS αλλά και όλες τις υπόλοιπες που έχουν αφαιρέσει την αποσκευή από την τιμή του εισιτηρίου και πληρώνεται εξτρά. Ακόμη και για τις χειραποσκευές, που τις αρπάζουν κυριολεκτικά μέσα από τα χέρια την ώρα της επιβίβασης και τις στέλνουν στο θάλαμο των αποσκευών για να συντομεύσουν τον χρόνο απογείωσης και άρα να κερδίσουν χρόνο και χρήματα, δημιουργώντας καθυστέρηση στους επιβάτες που πρέπει να τις περιμένουν μετά την απογείωση.
Απήργησαν οι εργαζόμενοι της Ryanair, εταιρείας χαμηλού κόστους, σε έξι ευρωπαϊκές χώρες στις 28 Σεπτεμβρίου μετά την άρνηση της εταιρείας να αναγνωρίσει το δικαίωμα τους να συνδικαλίζονται και να εκπροσωπούνται από τους εκλεγμένους αντιπροσώπους τους για τα αιτήματά τους, όπως το να μην διατηρούν μπλοκάκια και να γίνουν μόνιμοι.
Η Ryanair έγινε γνωστή για τα φθηνά της εισιτήρια, που τα προτιμούσαν οι μετανάστες και οι φοιτητές, αλλά με τις πονηριές και τις προσαυξήσεις που ακολούθησαν δεν είναι πια τόσο φτηνά. Γνωστή ακόμη και για τις συχνές καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις των πτήσεων.
Κατά τα άλλα η Ryanair είναι η μεγαλύτερη εταιρεία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη. Πετάει από και προς 215 αεροδρόμια σε όλη την Ευρώπη σε 37 χώρες και έχει 86 επιχειρησιακές βάσεις στην Ευρώπη και τη βόρεια Αφρική. Η εταιρεία σύμφωνα με δικά της στοιχεία απασχολεί 14.500 εργαζόμενους. Το οικονομικό έτος 2017/2018 η επιχείρηση έκανε τζίρο 7,15 δισεκατομμύρια ευρώ και είχε κέρδος 1,45 δισεκατομμύρια ευρώ.
Οι συνθήκες για τους εργαζόμενους είναι πολύ άσχημες. Απαγορεύει η εταιρεία την ίδρυση σωματείου για τους εργαζόμενους και δεν δέχεται να μιλήσει με τους εκπροσώπους των σωματείων, όπου υπάρχει.
Αγανάκτησαν τα πληρώματα, πρώτα οι πιλότοι και τώρα και το προσωπικό της καμπίνας, οι ιπτάμενοι συνοδοί. Στην Γερμανία, για δεύτερη φορά, Βέλγιο, Πορτογαλία. Ολλανδία, Ισπανία και Ιταλία κατεβαίνουν σε απεργία για να μπορούν να έχουν συνδικαλιστική εκπροσώπηση, όπως τα κατάφεραν οι Σουηδοί πιλότοι πριν από μερικές εβδομάδες. Η μονιμοποίηση όλου του προσωπικού είναι ένα από τα κύρια αιτήματά τους.
Βγάζει δισεκατομμύρια και όμως οι πιλότοι πρέπει να πληρώνουν όχι μόνο την εκπαίδευσή τους αλλά και το νερό και τον καφέ στο πιλοτήριο. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα, έχοντας ολοκληρώσει την θεωρητική τους εκπαίδευση αλλά και την πρακτική σε επίπεδο προσομοίωσης, πρέπει και πάλι να πληρώσουν για τη θέση του συγκυβερνήτη.
Απεργία στην Γερμανία στις 12 Σεπτέμβρη. Οι απεργοί φορούν μάσκες.
Ακόμη οι εργαζόμενοι δεν παίρνουν χρήματα για υπερωρίες που αναγκάζονται να κάνουν όταν υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις ούτε χρήματα για φαγητό ή για απαραίτητες διανυκτερεύσεις. Τους θεωρούν ελεύθερους συνεργάτες, «επιχειρηματίες», οι οποίοι θα πρέπει να πληρώνουν από την τσέπη τους διπλάσια ποσά στην κοινωνική ασφάλιση.
Όσοι έχουν ταξιδέψει με την αεροπορική εταιρεία Ryan ξέρουν για το απαράδεκτο σέρβις που υπάρχει. Ούτε νερό δεν προσφέρεται δωρεάν και σε όλη την πτήση γίνονται συνεχώς διάφορες κληρώσεις.
Τελευταία δεν δέχεται τις χειραποσκευές που για πολλούς, ιδιαίτερα νέους και φοιτητές ήταν μια λύση καθώς μία αποσκευή κοστίζει 30-35 ευρώ!
Τα αεροπλάνα δεν διαθέτουν ανακλινόμενα καθίσματα, δεν έχουν τσέπες μπροστά, τα σωσίβια στοιβάζονται στον χώρο πάνω από τον επιβάτη και όχι κάτω από το κάθισμα. Είναι βρώμικα, στενά, παλιά και ατημέλητα αεροπλάνα!
Η Ryanair ήθελε, αλλά εμποδίστηκε από τους κανόνες ασφαλείας, να παραγγείλει αεροσκάφη χωρίς σκιάδια παραθύρων, την κατάργηση δύο τουαλετών, ώστε να προστεθούν έξι επιπλέον θέσεις επιβατών, τον επανασχεδιασμό του αεροσκάφους ώστε να επιτρέπονται όρθιοι επιβάτες που θα ταξιδεύουν σε «κάθετες θέσεις»!
Ήθελε ακόμη την επιπλέον χρέωση όσων επιβατών επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τις τουαλέτες, την επιπλέον χρέωση για τους υπέρβαρους επιβάτες και την υποχρέωση των επιβατών να μεταφέρουν τις αποσκευές που πρόκειται να παραδοθούν μέχρι το ίδιο το αεροπλάνο.
Έξι ευρώ κοστίζει το τσεκ-ιν μέσω ίντερνετ, 70 ευρώ για επανέκδοση εισιτηρίου αν χάθηκε η εκτύπωση ενώ τα στοιχεία βρίσκονται καταχωρημένα και 100 ευρώ για τσεκ-ιν αν κάποιος δεν έχει προλάβει ή δεν διαθέτει κομπιούτερ, τερτίπια για μεγαλύτερο κέρδος. Το 2002, αρνήθηκε να παράσχει αναπηρικές καρέκλες για τους επιβάτες με αναπηρία και καταδικάστηκε σε πρόστιμο. Αμέσως ανέβασε την τιμή του εισιτηρίου 0,5 ευρώ για να ρεφάρει το πρόστιμο.
Διαβάζοντας και ακούγοντας όμως την είδηση για την απεργία στις εφημερίδες και στις τηλεοράσεις μόνο στεναχώρια βγάζει κανείς με τους τίτλους: 40.000 επιβάτες θα ταλαιπωρηθούν σήμερα, διαλαλούν και δεν προσθέτουν κουβέντα για την μόνιμη ταλαιπωρία των εργαζομένων.
Τι να θαυμάσει κανείς πρώτα; τον κιτρινισμό η τον κοινωνικό αυτοματισμό;
Το χειρότερο κατόρθωμα όμως της Ryanair είναι πως έχει συμπαρασύρει και μεγάλες εταιρίες στο ίδιο μοντέλο όπως για παράδειγμα την πάλαι ποτέ πανίσχυρη Σουηδική SAS αλλά και όλες τις υπόλοιπες που έχουν αφαιρέσει την αποσκευή από την τιμή του εισιτηρίου και πληρώνεται εξτρά. Ακόμη και για τις χειραποσκευές, που τις αρπάζουν κυριολεκτικά μέσα από τα χέρια την ώρα της επιβίβασης και τις στέλνουν στο θάλαμο των αποσκευών για να συντομεύσουν τον χρόνο απογείωσης και άρα να κερδίσουν χρόνο και χρήματα, δημιουργώντας καθυστέρηση στους επιβάτες που πρέπει να τις περιμένουν μετά την απογείωση.
Δημοσίευση σχολίου