Εχει τα δίκια του ο δεσπότης Κυθήρων Σεραφείμ και εμείς του το αναγνωρίζουμε:
"Τα super market, φερ’ ειπείν, θα λειτουργούν καθ’ όλας τας ώρας των Κυριακών, και των άλλων ημερών, διά να παρέχουν τον υλικόν άρτον, ενώ οι Ιεροί Ναοί μας παρακωλύονται νομικώς διά να προσφέρουν εις τους πιστούς τον Ουράνιον Άρτον της Θείας Ευχαριστίας", ήταν η ένσταση του, γι' αυτό έγραψε κάτω απ' τα ράσα του τις δηλώσεις Μητσοτάκη, τις προτροπές του πιθανόν ολιγόπιστου Αρχιεπισκόπου και τους κυβερνητικούς νόμους.
Ανοιξε, λοιπόν τον "οίκο του θεού", στον οποίο κάνει κουμάντο, για να προσέλθουν οι πιστοί και να παρακολουθήσουν την "ακολουθία των Χαιρετισμών".
Απόλυτα σωστό, για να μην θέλαμε θεόσταλτο, το τροπάριο που έψαλε ο δεσπότης για να αιτιολογήσει την απόφασή του.
Αφού υπάρχει χριστεπώνυμο πλήρωμα, το οποίο τους προσφέρει τον όβολο του για να αποκτήσει τον "Ουράνιον Άρτον της Θείας Ευχαριστία" γιατί κύριοι, του το στερείτε αυτό το έσοδο;
Αφήνετε ανοιχτά τα μπακάλικα να πουλάνε τον "υλικόν άρτον" και θέλετε να αφήσετε άδεια τα παγκάρια των "ιερών ναών" οι οποίοι προσφέρουν στο χριστεπώνυμο πλήρωμα "τον λόγο του Υψίστου";
Ασε που τα super market έχουν τιμοκατάλογο στα προϊόντα που πουλάνε, ενώ στις Εκκλησίες οι πιστοί ακουμπάνε "ότι προαιρούνται" για την "θεία λειτουργία" που λαμβάνουν.
(Τιμοκατάλογος -άτυπος, καθιερωμένος και "ευέλικτος"- υπάρχει μόνο σε γάμους, κηδείες βαφτίσεις. Τις υπόλοιπες υπηρεσίες τους οι κρατικού υπάλληλοι, ρασοφόροι, δεν τις έχουν βάλει σε διατίμηση).
Ακαταμάχητο το επιχείρημα του δεσπότη. Πόσο μάλλον, αν το συνδυάζει με την επιστημονική άποψη της διαπρεπούς καθηγήτριας λοιμωξιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ελένη Γιαμαρέλλου, ότι με το "μυστήριο της θείας κοινωνίας", δεν μεταδίδεται ο κορονοϊός.
Εξάλλου ο ιεράρχης, δεν είναι κάποιος ψιλικατζής ή κομμώτρια που παρανόμησε, για να τους μπουζουριάσουν τα ένστολα όργανα και να τον στείλετε να δικαστεί.
Οι αρχιρασοφόροι μόνο στον θεό θα λογοδοτήσουν.
"Τα super market, φερ’ ειπείν, θα λειτουργούν καθ’ όλας τας ώρας των Κυριακών, και των άλλων ημερών, διά να παρέχουν τον υλικόν άρτον, ενώ οι Ιεροί Ναοί μας παρακωλύονται νομικώς διά να προσφέρουν εις τους πιστούς τον Ουράνιον Άρτον της Θείας Ευχαριστίας", ήταν η ένσταση του, γι' αυτό έγραψε κάτω απ' τα ράσα του τις δηλώσεις Μητσοτάκη, τις προτροπές του πιθανόν ολιγόπιστου Αρχιεπισκόπου και τους κυβερνητικούς νόμους.
Ανοιξε, λοιπόν τον "οίκο του θεού", στον οποίο κάνει κουμάντο, για να προσέλθουν οι πιστοί και να παρακολουθήσουν την "ακολουθία των Χαιρετισμών".
Απόλυτα σωστό, για να μην θέλαμε θεόσταλτο, το τροπάριο που έψαλε ο δεσπότης για να αιτιολογήσει την απόφασή του.
Αφού υπάρχει χριστεπώνυμο πλήρωμα, το οποίο τους προσφέρει τον όβολο του για να αποκτήσει τον "Ουράνιον Άρτον της Θείας Ευχαριστία" γιατί κύριοι, του το στερείτε αυτό το έσοδο;
Αφήνετε ανοιχτά τα μπακάλικα να πουλάνε τον "υλικόν άρτον" και θέλετε να αφήσετε άδεια τα παγκάρια των "ιερών ναών" οι οποίοι προσφέρουν στο χριστεπώνυμο πλήρωμα "τον λόγο του Υψίστου";
Ασε που τα super market έχουν τιμοκατάλογο στα προϊόντα που πουλάνε, ενώ στις Εκκλησίες οι πιστοί ακουμπάνε "ότι προαιρούνται" για την "θεία λειτουργία" που λαμβάνουν.
(Τιμοκατάλογος -άτυπος, καθιερωμένος και "ευέλικτος"- υπάρχει μόνο σε γάμους, κηδείες βαφτίσεις. Τις υπόλοιπες υπηρεσίες τους οι κρατικού υπάλληλοι, ρασοφόροι, δεν τις έχουν βάλει σε διατίμηση).
Ακαταμάχητο το επιχείρημα του δεσπότη. Πόσο μάλλον, αν το συνδυάζει με την επιστημονική άποψη της διαπρεπούς καθηγήτριας λοιμωξιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ελένη Γιαμαρέλλου, ότι με το "μυστήριο της θείας κοινωνίας", δεν μεταδίδεται ο κορονοϊός.
Εξάλλου ο ιεράρχης, δεν είναι κάποιος ψιλικατζής ή κομμώτρια που παρανόμησε, για να τους μπουζουριάσουν τα ένστολα όργανα και να τον στείλετε να δικαστεί.
Οι αρχιρασοφόροι μόνο στον θεό θα λογοδοτήσουν.
+ σχόλια + 2 σχόλια
ΑΝΤΙ ΣΧΟΛΙΟΥ Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΚΑΙ ΡΗΞΙΚΕΛΕΥΘΟΣ:
«Ανάθεμά μας όλους», μουρμούριζε ο καπετάν Φουρτούνας σαν έμεινε πια μοναχός και κατηφόριζε, ακουμπώντας βαριά στο ραβδί του, κατά το κονάκι, όπου τον είχε καλεσμένο το μεσημέρι ο Αγάς, να φάνε και να πιούνε. «Αυτά τα πράματα, μωρέ, θένε καθαρή καρδιά κι εμείς είμαστε Σόδομα και Γόμορρα.
» Ο παπάς; Φαταούλας, άνοιξε σπετσαρία, τη λέει εκκλησία και πουλάει το Χριστό με το δράμι· γιαίνει, λέει ο κομπογιαννίτης, όλες τις αρρώστιες.
-Τι αρρώστια έχεις εσύ;
- Είπα ψέματα.
- Ένα δράμι Χριστό, τόσα γρόσια.
- Έκλεψα.
- Ενάμισι δράμι Χριστό, τόσο.
- Εσύ;
- Σκότωσα.
- Α, βαριά αρρώστια, κακομοίρη. Θα πάρεις το βράδυ, πριν να κοιμηθείς, πέντε δράμια Χριστό, κοστίζει πολύ, τόσο.
- Δεν κάνει παρακάτω, γέροντά μου;
- Είναι η ταρίφα· πλέρωσε, αλλιώς θα πας στον πάτο της Κόλασης. Και του δείχνει τις ζωγραφιές που 'χει στο μαγαζί του και που παρασταίνουν την Κόλαση, με φωτιές και καμάκια και διαόλους, κι ο πελάτης τρέμει κι ανοίγει τη σακούλα..." (Νίκου Καζαντζάκη: "Ο Χριστός ξανασταυρώνεται")
Ο πραγματικός λόγος
Η απόφαση του Μητροπολίτη Κυθήρων να ανοίξει κανονικά τους ναούς, αποτελεί μια υπολογισμένη κίνηση της Εκκλησίας της Ελλάδος. Ο Μητροπολίτης δεν είναι κουτός. Ούτε φυσικά θέλει αντιπαράθεση με την εξουσία. Υπενθυμίσουμε πως οι ναοί έκλεισαν κατόπιν αντίδρασης του κόσμου, ενώ πολλοί βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος συντάσσονταν με το Ιερατείο επαναλαμβάνοντας τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα (Ράπτη, Άδωνις κλπ). Όλοι αυτοί βέβαια άλλαξαν γνώμη από τη στιγμή που ο πρωθυπουργός διέταξε το κλείσιμο των ναών.
Όπως διαβάζουμε στο site “Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος”στην Ορθοδοξία, ο ναός έχει εντελώς διαφορετική έννοια και χρησιμότητα από αυτή των άλλων θρησκειών. Δεν είναι κατοικία του πανταχού παρών Θεού, αλλά “χώροι που συνάζεται και στεγάζεται η Εκκλησία, το σύνολο των πιστών, της οποίας το όνομα παράγεται από το ρήμα εκκαλέω - ω, δηλαδή συνάζω”.
Άρα και χωρίς ούτε ένα ναό η Ορθοδοξία υπάρχει.
Τότε προς τι το ρίσκο; Η απάντηση βρίσκεται στη φράση “Unus Christianus, nullus Christianus” Ένας Χριστιανός, κανένας Χριστιανός! Η ατομική λατρεία δε φτάνει σε καμία περίπτωση για να σωθεί η ψυχή των ανθρώπων. Παρόλο που προπαγανδίζεται από τους νεοδημοκράτες και μέρος του κλήρου σήμερα, η κοινή Λατρεία είναι ένα βασικό δόγμα της Εκκλησίας. Υποχώρηση σ' αυτό σημαίνει άρνηση της Ορθοδοξίας! Η κοινή προσευχή είναι Κοινωνία (επικοινωνία), όχι μόνο του πιστού με το Θεό, αλλά των πιστών μεταξύ τους. Και των ζωντανών και των νεκρών! Των αγίων, των αγγέλων κλπ. που αποτελούν χάρη στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας το Ένα σώμα του Χριστού.
Όπως είναι ολοφάνερο, για τους πιστούς, η Λειτουργία πρέπει να γίνει οπωσδήποτε, άσχετα από το χώρο. Γιατί όμως στο ναό; Αν και δεν έχει σημασία που θα γίνει η συνάθροιση των πιστών για τη Λειτουργία, ο ναός είναι έτοιμος, είναι γνώριμο μέρος σε όσους θέλουν να παρακολουθήσουν και βέβαια έχει αποκτήσει συμβολική σημασία. Έξαλλου το πρόβλημα είναι ο συνωστισμός, οπότε δεν έχει σημασία που θα συγκεντρωθούν, αλλά η συγκέντρωση πολλών ανθρώπων αυτή καθ' αυτή.
Γιατί με αυτό τον τρόπο; Εδώ υπάρχει το θέμα της εξουσίας. Το Ιερατείο επλήγη σοβαρά τις προηγούμενες μέρες. Έχασε σε αξιοπιστία και κύρος. Εκεί που οι δεξιοί ήταν πάντα σύμμαχοι με τον κλήρο, μεγάλο μέρος από αυτούς του γύρισε την πλάτη. Για πρώτη φορά η Εκκλησία υπέστη τέτοια οδυνηρή ήττα. Έπρεπε λοιπόν να κάνει κάτι το οποίο θα έδειχνε πως έχει ακόμα δυνάμεις.
Οι ναοί που άνοιξαν είναι σε μέρη που δεν παρουσιάστηκαν ακόμα κρούσματα, ώστε να χρεωθεί τη μετάδοση του ιού η Μητρόπολη. Παρόλα αυτά ελάχιστοι πήγαν. Και φυσικά για μας που δεν είμαστε πιστοί η κίνηση αυτή είναι αδιανόητη, αφού βάζει σε κίνδυνο ανθρώπους.
Όμως οι Κληρικοί προτιμούν να ρισκάρουν. Είναι σε πολύ δύσκολη θέση. Το άδειασμα τους από τη κυβέρνηση και τα ΜΜΕ, τους απομόνωσε και τους εξευτέλισε. Ο κλήρος βοήθησε πολύ για να εκλεγεί η ΝΔ. Όμως ο Μητσοτάκης βρέθηκε επίσης μεταξύ ενός διλήμματος. Δεν μπορούσε να βάλει τον κόσμο στα σπίτια, αν άφηνε ανοικτούς τους ναούς. Και οι δυο πλευρές της δεξιάς ελπίζουν πως το θέμα θα ξεχαστεί, μόλις περάσει η επιδημία.
Όμως τα ερωτήματα παραμένουν. Αν οι ναοί δεν χρειάζονται τότε γιατί ξοδεύονται τεράστια ποσά για την ανέγερση και την αποπεράτωση τους; Αν σωζόμαστε μόνο με την ατομική προσευχή τότε δεν χρειάζεται να ξαναπάμε στην Εκκλησία! Αυτόματα οι χιλιάδες κληρικοί που παρουσιάζονται ως εκπρόσωποι του Θεού βγαίνουν άχρηστοι. Αν βαπτίζουμε στον αέρα τα παιδιά μας τέρμα το βάπτισμα. Ήδη οι θρησκευτικοί γάμοι από την εποχή των Μνημονίων αποτελούν μειοψηφία. Ο κόσμος δοκιμάζεται και για πρώτη φορά στην Ελλάδα στρέφει το βλέμμα στους επιστήμονες και όχι στους ιερείς. Πρόκειται για μια Επαναστατική Αλλαγή. Στο μέλλον όλο και περισσότεροι θα ζητούν κονδύλια για την υγεία και όχι δώρα σε θεολογικές σχολές.
Οι κληρικοί πολλοί περισσότεροι από τους ιατρούς, κινδυνεύουν τώρα αυτοί με απολύσεις, ενώ ο χωρισμός Κράτους – Εκκλησίας είναι πλέον αίτημα της πλειοψηφίας. Η Θεοκρατία καταρρέει. Είναι μια ιστορική στιγμή.
Δημοσίευση σχολίου