Καμία ουσιαστική προστασία στους Ναυτεργάτες
Η αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική συνεχίζει να σπρώχνει εκατομμύρια ευρώ στο κεφάλαιο εν μέσω πανδημίας δείχνοντας ξεκάθαρα τον χαρακτήρα και την κατεύθυνση της πολιτικής της η οποία είναι η ολόπλευρη στήριξη και ενίσχυση των εφοπλιστών έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν την κρίση και να εξασφαλίσουν όχι μόνο την επιβίωσή τους αλλά να διατηρήσουν και την κερδοφορία τους.
Σε προηγούμενη φάση είχε εξαγγείλει και υλοποιήσει γενναίο πακέτο μέτρων για τους Ακτοπλόους εφοπλιστές στο οποίο περιλάμβανε μείωση 20% στα λιμενικά τέλη, παράταση στις χειμερινές συνθέσεις (επάνδρωσης) των πλοίων, μαζικές αποδρομολογήσεις πλοίων, παράταση των ακινησιών για τα ταχύπλοα, μαζικές απολύσεις Ναυτεργατών.
Επίσης αύξησε την δαπάνη για τα πλοία που εκτελούν δημόσια υπηρεσία σε άγονα νησιά εκτοξεύοντας το ποσό στα 125 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο!!!!
Επίσης ο Υπουργός Ε.Ν παρέτεινε για τρεις μήνες με τρόπο σκανδαλώδη την ισχύ των πιστοποιητικών ασφαλείας των πλοίων....
Χθες ο Υπουργός Ε.Ν στην ουσία χαρακτήρισε όλη την Ακτοπλοΐα ως άγονη Ακτοπλοϊκή συγκοινωνία παρέχοντας ως πασχαλινό δώρο 15 εκατομμύρια ευρώ στους εφοπλιστές της Ακτοπλοΐας.
Σύμφωνα επίσης με τις δηλώσεις του γίνεται σαφές ότι θα ακολουθήσει και νέο πακέτο μέτρων ενίσχυσης των Ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων αφού "σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία επεξεργάζεται ειδικό πρόγραμμα - καθεστώς για την ενίσχυση των Ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, αξιοποιώντας ευρωπαϊκούς πόρους"!!!
Την ίδια στιγμή πλήθος Ακτοπλοϊκών εταιριών καθυστερούν την καταβολή και εξόφληση των μισθών των Ναυτεργατών στα δρομολογημένα πλοία, δεν έχουν καταβάλει το Δώρο Πάσχα, η ανεργία έχει εκτιναχθεί σε πρωτοφανή υψηλά επίπεδα, τα εργασιακά προβλήματα αυξάνονται και πολλαπλασιάζονται και η εφοπλιστική αυθαιρεσία χτυπάει κόκκινο.
Επίσης στα ίδια πλαίσια της ενίσχυσης της εφοπλιστικής ανταγωνιστικότητας, με κοινή υπουργική απόφαση (4111.08-01-1002. 3 Απρίλη 2020) η κυβέρνηση και πίσω από το καμουφλάζ του μεταφορικού ισοδύναμου για το 2020, διαθέτει το ποσό των 80 εκατομμυρίων ευρώ που θα κατανεμηθεί σε καύσιμα, εμπορεύματα και επιβάτες.
Παρά το γεγονός ότι αυτή η "ευεργετική" παροχή εμφανίζεται να έχει αποδέκτες τους νησιώτες, πρέπει να σημειώσουμε, όπως εξάλλου είναι γνωστό, ότι οι εφοπλιστές καθορίζουν πλέον ελεύθερα τις τιμές των εισιτηρίων χωρίς καμιά κρατική παρέμβαση, γεγονός που διαμορφώνει τις προϋποθέσεις με το μεταφορικό ισοδύναμο να αυξάνουν τις τιμές των εισιτηρίων κατά βούληση και να ενισχύουν και με αυτό τον τρόπο τα κέρδη τους.
Ταυτόχρονα με νεότερη ΚΥΑ (1040/2020, άρθρο 7) η κυβέρνηση απαλλάσσει από τον ΦΠΑ τους εφοπλιστές για τα πλοία που εκτελούν πλόες στην ανοικτή θάλασσα. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται επιβατηγά πλοία, κρουαζιερόπλοια, πλοία για μεταφορά προσώπων, οχηματαγωγά, δεξαμενόπλοια και πλήθος άλλων τύπων πλοίων όπως ιστιοφόρα, ρυμουλκά. Μάλιστα με την ίδια ΚΥΑ η κυβέρνηση για το 2019 διευκρινίζει ότι δεν θα γίνει κανένας έλεγχος αν τα πλοία αυτά έκαναν πλόες ανοικτής θαλάσσης και με τον τρόπο αυτό θεωρούνται ότι καλώς απαλλάσσονται από ΦΠΑ όλα τα πλοία που εκτελούν μεταφορές με αντίτιμο.
Σε αυτές τις συνθήκες καθίσταται περισσότερο από σαφής ο ταξικός χαρακτήρας της κυβερνητικής πολιτικής ο οποίος στοχεύει στην στήριξη του κεφαλαίου και στην κερδοφορία του ενώ για τους Ναυτεργάτες και ευρύτερα για τους εργαζόμενους επιφυλάσσει ψίχουλα και αυτά όχι σε όλους....
Το αγωνιστικό και ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα επιβάλλεται να βγει πιο αποφασιστικά στον δρόμο του αγώνα, να σχεδιάσει, να οργανώσει την αντίσταση και την αποφασιστική πάλη των εργαζομένων για να αποτρέψει με όλες τις δυνάμεις του την συντριβή των εργατικών δικαιωμάτων που βρίσκονται στην ατζέντα κυβέρνησης - κεφαλαίου.
Η αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική συνεχίζει να σπρώχνει εκατομμύρια ευρώ στο κεφάλαιο εν μέσω πανδημίας δείχνοντας ξεκάθαρα τον χαρακτήρα και την κατεύθυνση της πολιτικής της η οποία είναι η ολόπλευρη στήριξη και ενίσχυση των εφοπλιστών έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν την κρίση και να εξασφαλίσουν όχι μόνο την επιβίωσή τους αλλά να διατηρήσουν και την κερδοφορία τους.
Σε προηγούμενη φάση είχε εξαγγείλει και υλοποιήσει γενναίο πακέτο μέτρων για τους Ακτοπλόους εφοπλιστές στο οποίο περιλάμβανε μείωση 20% στα λιμενικά τέλη, παράταση στις χειμερινές συνθέσεις (επάνδρωσης) των πλοίων, μαζικές αποδρομολογήσεις πλοίων, παράταση των ακινησιών για τα ταχύπλοα, μαζικές απολύσεις Ναυτεργατών.
Επίσης αύξησε την δαπάνη για τα πλοία που εκτελούν δημόσια υπηρεσία σε άγονα νησιά εκτοξεύοντας το ποσό στα 125 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο!!!!
Επίσης ο Υπουργός Ε.Ν παρέτεινε για τρεις μήνες με τρόπο σκανδαλώδη την ισχύ των πιστοποιητικών ασφαλείας των πλοίων....
Χθες ο Υπουργός Ε.Ν στην ουσία χαρακτήρισε όλη την Ακτοπλοΐα ως άγονη Ακτοπλοϊκή συγκοινωνία παρέχοντας ως πασχαλινό δώρο 15 εκατομμύρια ευρώ στους εφοπλιστές της Ακτοπλοΐας.
Σύμφωνα επίσης με τις δηλώσεις του γίνεται σαφές ότι θα ακολουθήσει και νέο πακέτο μέτρων ενίσχυσης των Ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων αφού "σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία επεξεργάζεται ειδικό πρόγραμμα - καθεστώς για την ενίσχυση των Ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, αξιοποιώντας ευρωπαϊκούς πόρους"!!!
Την ίδια στιγμή πλήθος Ακτοπλοϊκών εταιριών καθυστερούν την καταβολή και εξόφληση των μισθών των Ναυτεργατών στα δρομολογημένα πλοία, δεν έχουν καταβάλει το Δώρο Πάσχα, η ανεργία έχει εκτιναχθεί σε πρωτοφανή υψηλά επίπεδα, τα εργασιακά προβλήματα αυξάνονται και πολλαπλασιάζονται και η εφοπλιστική αυθαιρεσία χτυπάει κόκκινο.
Επίσης στα ίδια πλαίσια της ενίσχυσης της εφοπλιστικής ανταγωνιστικότητας, με κοινή υπουργική απόφαση (4111.08-01-1002. 3 Απρίλη 2020) η κυβέρνηση και πίσω από το καμουφλάζ του μεταφορικού ισοδύναμου για το 2020, διαθέτει το ποσό των 80 εκατομμυρίων ευρώ που θα κατανεμηθεί σε καύσιμα, εμπορεύματα και επιβάτες.
Παρά το γεγονός ότι αυτή η "ευεργετική" παροχή εμφανίζεται να έχει αποδέκτες τους νησιώτες, πρέπει να σημειώσουμε, όπως εξάλλου είναι γνωστό, ότι οι εφοπλιστές καθορίζουν πλέον ελεύθερα τις τιμές των εισιτηρίων χωρίς καμιά κρατική παρέμβαση, γεγονός που διαμορφώνει τις προϋποθέσεις με το μεταφορικό ισοδύναμο να αυξάνουν τις τιμές των εισιτηρίων κατά βούληση και να ενισχύουν και με αυτό τον τρόπο τα κέρδη τους.
Ταυτόχρονα με νεότερη ΚΥΑ (1040/2020, άρθρο 7) η κυβέρνηση απαλλάσσει από τον ΦΠΑ τους εφοπλιστές για τα πλοία που εκτελούν πλόες στην ανοικτή θάλασσα. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται επιβατηγά πλοία, κρουαζιερόπλοια, πλοία για μεταφορά προσώπων, οχηματαγωγά, δεξαμενόπλοια και πλήθος άλλων τύπων πλοίων όπως ιστιοφόρα, ρυμουλκά. Μάλιστα με την ίδια ΚΥΑ η κυβέρνηση για το 2019 διευκρινίζει ότι δεν θα γίνει κανένας έλεγχος αν τα πλοία αυτά έκαναν πλόες ανοικτής θαλάσσης και με τον τρόπο αυτό θεωρούνται ότι καλώς απαλλάσσονται από ΦΠΑ όλα τα πλοία που εκτελούν μεταφορές με αντίτιμο.
Σε αυτές τις συνθήκες καθίσταται περισσότερο από σαφής ο ταξικός χαρακτήρας της κυβερνητικής πολιτικής ο οποίος στοχεύει στην στήριξη του κεφαλαίου και στην κερδοφορία του ενώ για τους Ναυτεργάτες και ευρύτερα για τους εργαζόμενους επιφυλάσσει ψίχουλα και αυτά όχι σε όλους....
Το αγωνιστικό και ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα επιβάλλεται να βγει πιο αποφασιστικά στον δρόμο του αγώνα, να σχεδιάσει, να οργανώσει την αντίσταση και την αποφασιστική πάλη των εργαζομένων για να αποτρέψει με όλες τις δυνάμεις του την συντριβή των εργατικών δικαιωμάτων που βρίσκονται στην ατζέντα κυβέρνησης - κεφαλαίου.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
Δημοσίευση σχολίου