Β.Κ Ένα χρόνο μετά σύντροφοι - συντρόφισσες του Πολιτικού Χώρου «Ηλέκτρα Αποστόλου» , απ' την τελευταία μας συνέντευξη που έγινε με αφορμή την διαδήλωση τιμής, μνήμης και αγώνα για την 9η Μάη, ξαναβρισκόμαστε. Από τότε και μέχρι σήμερα πως βλέπετε το προχώρημα του Πολιτικού σας Χώρου;
Ανδρέας: Σύντροφε Γιώργο, βρισκόμαστε ξανά εδώ φιλοξενούμενοι με μεγάλη χαρά και την τιμή στον συντροφικό Ιστότοπο του Βαθύ Κόκκινο. Και από αυτό το βήμα αναγνωρίζουμε την εξαιρετική δουλειά σε επίπεδο ενημέρωσης και κινηματικής επαγρύπνησης που πραγματοποιείται, όπως και δίνουμε συντροφικές ευχαριστίες για την σταθερή ανάδειξη της κινηματικής δουλειάς και πρακτικής του Πολιτικού μας Χώρου.
Η αλήθεια είναι πως από την περσινή χρονιά που πραγματοποιήθηκε η αντίστοιχη συνέντευξη, έχουμε βαδίσει μια διαδρομή, μικρή και πάντα με άξονα τις δυνάμεις μας και πως αντιλαμβανόμαστε την ισχυροποίηση του εργατικού-λαϊκού κινήματος και της συγκρότησης μιας μαχητικής πτέρυγας στο εσωτερικό του που να χτυπάει την καπιταλιστική εκμετάλλευση, την ιμπεριαλιστική εξάρτηση και τον φασισμό, τόσο στην παρακρατική όσο και στην κρατική μορφή που λαμβάνει.
Με το όπλο της αντι ιμπεριαλιστικής- προλεταριακής και διεθνιστικής αλληλεγγύης σταθήκαμε στο πλευρό του Παλαιστινιακού, του Κουβανικού και του Τούρκικου λαού και των οργανώσεών του.
Συμμετείχαμε σε όλες τις κεντρικές πολιτικές διαδηλώσεις- Δ.Ε.Θ.-Παύλος Φύσσας-Πολυτεχνείο-6η Δεκέμβρη προτάσσοντας την ενότητα των κινηματικών δυνάμεων, μέσα από την αυτοτελή παρουσία του Πολιτικού μας Χώρου με πανό που ανέδειξαν τόσο την αναγκαιότητα της Μαζικής Λαϊκής Αυτοάμυνας, της αντίστασης απέναντι σε ιμπεριαλισμό- φασισμό, της σύνδεσης του Πολυτεχνείου με το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ όσο και της κρατικής τρομοκρατίας με την καπιταλιστική Βαρβαρότητα.
Λάβαμε πρωτοβουλίες αγώνα και πάλης στην γειτονιά μας, στο Γκύζη, απέναντι στην ακρίβεια και την διάλυση της δημόσιας και δωρεάν υγείας.
Στηρίξαμε εργατικές κινητοποιήσεις και απεργίες, όπως των εργατών της Cosco και του Σωματείου ΕΝΕΔΕΠ.
Σταθήκαμε στην πρώτη γραμμή σε επικοινωνία και συντονισμό με κομμάτι του αντιφασιστικού κινήματος και της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς, μέσα από τον αντιφασιστικό σχηματισμό κομμουνιστές-κομμουνίστριες, αναρχικοί - αναρχικές, αντιφασίστες - αντιφασίστριες και κατορθώσαμε από κοινού να απαγορεύσουμε την συγκέντρωση των νεοναζί-φασιστικών-παρακρατικών της Χρυσής Αυγής στο μνημείο Ρηγίλλης.
Σταθήκαμε με τις μικρές μας δυνάμεις στο πλευρό της εργατιάς και της αγροτιάς της Εύβοιας όπως και των πυρόπληκτων στην Αττική, με δράσεις ταξικής-λαϊκής αλληλεγγύης, οργανώσαμε πανελλαδική κινητοποίηση στον Βόλο αντίστασης στην ΑΓΕΤ και την κυβέρνηση, τιμώντας στην πράξη τον Βασίλη Μάγγο που έπεσε θύμα των πραιτωριανών της κρατικής τρομοκρατίας.
Αυτή η συνοπτική αποτύπωση της δράσης μας, γίνεται για να καταδείξουμε την συμμετοχή μας στο εργατικό-λαϊκό κίνημα, αναγνωρίζοντας πως όλα στέκουν μικρά μπροστά στην ολομέτωπη επίθεση του συστήματος.
Με πίστη στην εργατική τάξη και τον λαό, προσπαθούμε να συγκροτήσουμε μια μαχητική πτέρυγα μέσα στο εργατικό-λαϊκό κίνημα, για να δυναμώσουμε τους ταξικούς-λαϊκούς αγώνες.
Για να εισέλθουμε στο θέμα μας, είναι γνωστό πως επιδιώκουμε σταθερά την ανάδειξη της ιστορικής μνήμης και την σύνδεσή της με τα προτάγματα του σήμερα.
Ως εκ τούτου, για μας η κατοχύρωση μιας σταθερής αντιφασιστικής-αντιιμπεριαλιστικής διαδήλωσης με ετήσιο χαρακτήρα για την 9η Μάη είναι στόχος προς κατάκτηση στον οποίο επιδιώκουμε το σύνολο του εργατικού-λαϊκού-κομμουνιστικού- αντιφασιστικού και αντιιμπεριαλιστικού κινήματος να αποτελέσει ζωτικό της κομμάτι.
Β.Κ: Αιφνιδιαστήκαμε ευχάριστα, διαβάζοντας πως για δεύτερη συνεχή χρονιά καλέσατε σε συγκρότηση πρωτοβουλίας για την 9η Μάη. Δυστυχώς η ιστορική μνήμη έχει αμβλυνθεί σε ένα μεγάλο μέρος του κινηματικού χώρου. Με ποιο σκεπτικό πήρατε την απόφαση;
Παναγιώτης: Οφείλουμε να αναπτύξουμε το γενικό πολιτικό σκεπτικό της απόφασης, φαντάζομαι πως οι επόμενες ερωτήσεις θα έχουν να κάνουν με την επικαιρότητα και την συνολική επίθεση απέναντι στο κομμουνιστικό κίνημα που λαμβάνει χώρα την δοσμένη περίοδο.
Αρχικά, με βάση το γεγονός ότι το στέκι επέλεξε να λάβει το συγκεκριμένο όνομα, είναι φανερό ότι δεν αντιλαμβάνεται την ιστορία με φόβο, αλλά επιλέγει στρατόπεδο.
Από αυτή την άποψη το να επιλέγεις την συγκεκριμένη μέρα να τιμήσεις στην πράξη την αντιφασιστική νίκη των λαών, δεν είναι μια ιστορικοφανής προσέγγιση της πολιτικής. Αντιθέτως, η επιλογή μας αυτή θεωρούμε ότι είναι μια βαθιά πολιτική προσέγγιση με ταξικά χαρακτηριστικά και δείχνει με ποιον τρόπο πρέπει να αντισταθούμε στο σήμερα, αλλά και με ποιους όρους απέναντι στο καπιταλιστικό-ιμπεριαλιστικό σύστημα που θεριεύει και επεκτείνει την πολιτική της φτώχειας και της εξαθλίωσης προς τους λαούς ολόκληρου του κόσμου.
Γιώργος: Θέλουμε επίσης να δώσουμε, την δικιά μας απάντηση στους διεθνείς και ντόπιους παραχαράκτες της ιστορίας μας.
Η 9 Μάη είναι η μέρα που συμβολίζει την νίκη του Ανθρώπου εναντίον του φασισμού. Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια της Ιστορίας, από εκείνα που γράφονται με αίμα. Με το αίμα των λαών. Κατά πρώτο λόγο, του Σοβιετικού στρατοπέδου, αλλά και των λαών που αντιστάθηκαν έμπρακτα απέναντι στον γερμανικό ιμπεριαλισμό-ναζισμό με το όπλο στο χέρι. Ήταν η μέρα που η ναζιστική Γερμανία υπέγραφε την άνευ όρων συνθηκολόγησή της, ενώπιον του στρατάρχη Γκιόργκι Κονσταντίνοβιτς Ζούκοφ.
Γι’ αυτό η 9 Μάη είναι η μέρα που στοιχειώνει τους πλαστογράφους της ιστορίας, τους γκεμπελίσκους της θεωρίας των «δυο άκρων».
Στις 9 Μάη δε γιορτάζουμε, βέβαια, τη «μέρα της Ευρώπης», όπως θέλουν να μας πείσουν οι παραχαράκτες και πλαστογράφοι της ιστορίας.
Στις 9 Μάη, γιορτάζουμε την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών. Αποτέλεσμα της θυσίας εκατομμυρίων ανθρώπων και πάνω απ’ όλα με την τεράστια συμβολή σε ποταμούς αίματος του Σοβιετικού λαού και του Κόκκινου Στρατού.
Αντρέας: Εδώ να τονίσουμε ότι επαναστατικά κινήματα σε όλο τον κόσμο επιλέγουν να υπερασπίζονται τις δικές τους νίκες απέναντι στον φασισμό με σταθερό, στρατευμένο και συλλογικό τρόπο.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η επιλογή του ιταλικού κινήματος το οποίο την 25η Απρίλη, μέρα απελευθέρωσης της Ιταλίας από τους φασίστες και τους ναζί, συνηθίζει να κατεβαίνει μαζικά στον δρόμο και να διαδηλώνει.
Αντίθετα, στην Ελλάδα δεν έχει κατοχυρωθεί να κατεβαίνουμε στον δρόμο την μέρα της απελευθέρωσης από τους γερμανούς - ναζί. Αυτό έχει οδηγήσει στην επικράτηση του αστικού πολιτικού στρατοπέδου το οποίο έχει ορίσει ως ημέρα αντίστασης απέναντι στον προελαύνοντα ιταλικό φασισμό την 28η Οκτώβρη μέσα από το πλαίσιο που έδωσε ο δικτάτορας Μεταξάς.
Β.Κ: Σε μια περίοδο που ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει ξεσπάσει και η καπιταλιστική επίθεση και καταστολή από την κυβέρνηση της Ν.Δ. εντείνεται και κλιμακώνεται (ενεργειακή φτώχεια-ακρίβεια-ανεργία- διάλυση δημόσιας και δωρεάν υγείας- στήριξη στο Φασιστικό Καθεστώς του Κιέβου) εσείς αποφασίσατε με αφορμή την 9η Μάη να βγείτε στον δρόμο μέσω της Πρωτοβουλίας για την 9η Μάη. Τι θεωρείτε ότι μπορεί να αναδειχθεί μέσα από αυτή τη κινητοποίηση και ποιο είναι το επίδικο αυτής;
Kώστας: Χρειάζεται να γίνει μια ανάλυση, γιατί ακριβώς λόγω της περιόδου που έχουμε εισέλθει η 9η Μάη αποκτάει πέρα από τον ιστορικό-τιμητικό της χαρακτήρα επίκαιρο χαρακτήρα για το σύνολο του εργατικού- λαϊκού κινήματος.
Αρχικά, κατά την γνώμη μας ο πόλεμος δεν ξεκίνησε τώρα. Ξεκίνησε με το φασιστικό πραξικόπημα και την πορτοκαλί «επανάσταση» του 2014, που ανέτρεψε την νόμιμη-εκλεγμένη-αστική κυβέρνηση του Γιανουκόβιτς. Το φασιστικό Καθεστώς της Δυτικής Ουκρανίας προχώρησε σε γενικευμένο πογκρόμ απέναντι σε κομμουνιστές - εργάτες - αντιφασίστες - ρωσόφονους, ποινικοποίησε τα Κομμουνιστικά Κόμματα και Οργανώσεις, απαγόρευσε την ρωσική γλώσσα και κάθε πολιτισμικό δικαίωμα των εθνοτήτων.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το ξέσπασμα μιας γενικευμένης αντιφασιστικής- αντι ιμπεριαλιστικής εξέγερσης και την συγκρότηση των Λαϊκών Δημοκρατιών του Ντονιέτσκ και του Λουγκάνσκ στην Ανατολική Ουκρανία.
Κατά την γνώμη μας, ο δίκαιος αγώνας των αντιφασιστικών πολιτοφυλακών απέναντι στο Φασιστικό Καθεστώς του Κιέβου και στην αναβίωση του ναζισμού με επιχορήγηση του ευρωατλαντικού ιμπεριαλισμού συνεχίζεται, παρά την έναρξη της Ρωσο-Νατοϊκής Σύγκρουσης με επίκεντρο την Ουκρανία.
Αργυρώ: Σε αυτή την Ρωσο-Νατοϊκή Σύγκρουση βλέπουμε την ντόπια εξαρτημένη άρχουσα τάξη και την κυβέρνησή της να επιδίδονται σε ένα διαγκωνισμό με άλλα εξαρτημένα κράτη και κυβερνήσεις της Ανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων για το ποιος θα υπηρετήσει καλύτερα τον σχεδιασμό του ευρωατλαντικού ιμπεριαλισμού.
Η χώρα μας έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο νατοϊκό στρατόπεδο, ο λαός κινδυνεύει από την πολεμοκάπηλη πρακτική της κυβέρνησης που τον σέρνει σε μια σύγκρουση που γιγαντώνει την φτώχεια και την εξαθλίωση. Η εμφάνιση του Ζελένσκι και του Τάγματος Αζοφ στην Βουλή, παρότι εξέπληξε διάφορες δημοκρατικές φωνές και προοδευτικούς πολίτες, ήταν κάτι αναμενόμενο από την σκοπιά της φύσης του Φασιστικού Καθεστώτος του Κιέβου, και πολύ καλώς ο λαός μας βγήκε στα κάγκελα απέναντι στην εμφάνιση των ναζι-φασιστων δολοφόνων.
Έχουμε βαθιά πεποίθηση πως συνειδητά ο εργαζόμενος λαός του τόπου μας αρνείται οποιαδήποτε εμπλοκή, επιθυμεί την ειρήνη και αρνείται να στηρίξει τους ναζι-φασιστες του Κιέβου, η αντιφασιστική παράδοση και η εποποιΐα του 40-49 συνειδητά ή ασυνείδητα αγκαλιάζει μεγάλο τμήμα του εργαζόμενου λαού, ο οποίος αντιστάθηκε απέναντι στις παρακρατικές-ναζιστικές συμμορίες της Χρυσής Αυγής και έκλαψε, πόνεσε, οργίστηκε με την απώλεια του Παύλου Φύσσα και του Σαχζάτ Λουκμάν.
Αλέξανδρος: Εξάλλου, βλέπουμε πως από την στιγμή της έναρξης της Ρωσο-Νατοϊκής Σύγκρουσης, υπάρχει γενικευμένη και οξύτατη επίθεση απέναντι στις κομμουνιστικές ιδέες, σύμβολα και την κομμουνιστική πρακτική.
Απειλές για διάλυση του μνημείου του Ερνστ Τελμαν, απόκρυψη προτομών του Γιούρι Γκαγκάριν, απειλές για απαγόρευση της χρήσης της σημαίας της 9ης Μάης και της Σοβιετικής Σημαίας.
Γίνεται για ακόμη μια φορά ξεκάθαρο, πως ο ευρωατλαντικός ιμπεριαλισμός όταν μιλάει για θεωρία των 2 άκρων, εννοεί το μονόπλευρο χτύπημα στις κομμουνιστικές ιδέες και τα κομμουνιστικά σύμβολα, ενώ την ίδια στιγμή γεννάει τον φασισμό και του δίνει κρατική υπόσταση στην Δυτική Ουκρανία, έχοντας συγκροτήσει ένα ΕυρωΝατοϊκό Φασιστικό Αντικομμουνιστικό Αντεργατικό Αντιλαϊκό Τερατούργημα, εχθρικό για το σύνολο της ανθρωπότητας.
Αναστασία: Yπό αυτή την έννοια, μια αντιφασιστική- αντι ιμπεριαλιστική διαδήλωση τιμής, μνήμης και αγώνα είναι απολύτως απαραίτητη την φετινή χρονιά, ακόμη πιο επιτακτική από την περσινή. Στόχος της διαδήλωσης δεν μπορεί παρά να είναι η τιμή και η μνήμη απέναντι στο Κόκκινο Στρατό, η συγκρότησης ταξικής και λαϊκής άμυνας απέναντι στο γενικευμένο αντικομμουνισμό, ο αγώνας για να φύγουν οι βάσεις θανάτου του ΝΑΤΟ από την χώρα και η έξοδος από την ΕΕ, για να μπορεί πραγματικά ο λαός μας να ζήσει ειρηνικά, η παύση κάθε συνεργασίας και υποστήριξης του Φασιστικού Καθεστώτος του Κιέβου.
Β.Κ Με δεδομένο ότι η φετινή 9η Μάη συμβαίνει μέσα στην κατάσταση που περιγράψατε παραπάνω, εκτιμάτε ότι η συμμετοχή θα είναι μεγαλύτερη από την περσινή διαδήλωση- που ήταν αξιοπρεπέστατη και μαζική για τα δεδομένα της τότε εποχής;
Γιώργος: Εκτιμούμε πως αποτελεί καθήκον για κάθε κομμουνιστική δύναμη, κάθε αντιφασίστα και προοδευτικό άνθρωπο να συνταχθεί στον δρόμο, να διαδηλώσει για την 9η Μάη. Έχουμε και ένα παραπάνω καθήκον, πέρα από τις στοχεύσεις και την κατεύθυνση της διαδήλωσης, να περιφρουρήσουμε πολιτικά την διαδήλωση από οποιαδήποτε κεφαλαιοκρατική δύναμη εκμεταλλευτεί το ένδοξο σοβιετικό αντιφασιστικό παρελθόν -- όπως πράττει η Ρωσία.
Θεωρούμε πως η 9η Μάη ανήκει στα επαναστατικά κομμουνιστικά κινήματα, στους αντιφασίστες και τους εργαζόμενους ολόκληρου του κόσμου, σε κάθε λαό που αγωνίζεται με το όπλο στο χέρι απέναντι στον ιμπεριαλισμό, τον φασισμό και τον ναζισμό όπως οι λαοί του Ντονμπάς τα τελευταία 8 χρόνια.
Μέσα σε αυτή την κατάσταση, είναι υπαρξιακό για το αντιφασιστικό-αντι ιμπεριαλιστικό κίνημα και τους κομμουνιστές να μετατρέψουν την 9η Μάη σε μια διαδήλωση Σταθμό για το εργατικό-λαϊκό κίνημα, που θα μπορέσει να αγκαλιάσει το σύνολο των ανθρώπων της δουλειάς, του μόχθου και της αντιφασιστικής συνείδησης και κουλτούρας.
Μίλτος: Μην ξεχνάμε πως ο αναθεωρητισμός και η επίθεση, χτυπάει κόκκινο στα Ιμπεριαλιστικά Κράτη της Ευρώπης και στα εξαρτημένα κράτη τους, όπως η Ελλάδα
Ο φασισμός, σαν χρήσιμο όπλο και εργαλείο του συστήματος, σε οποιαδήποτε συνθήκη αμφισβήτησης της ιμπεριαλιστικής εξάρτησης και της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης, σε μια συνθήκη δηλαδή γενικευμένης κρίσης που οι από κάτω δεν θέλουν να κυβερνηθούν και οι από πάνω δεν μπορούν να κυβερνήσουν, θα μετατραπεί από παρακρατικές συμμορίες σε φασιστικό πολιτικό προσωπικό που θα υποστηρίζεται από τα πιο αντιδραστικά τμήματα της άρχουσας τάξης και του διεθνούς ιμπεριαλισμού.
Οφείλουμε να κρατάμε την σπίθα αναμμένη, γιατί ο αναθεωρητισμός έχει στρώσει το ιδεολογικό έδαφος αύριο – μεθαύριο για τις ανάγκες ξένου και ντόπιου κεφαλαίου οι αντίστοιχοι Στεπάν Μπαντέρα να γίνουν οργανικό τμήμα της εθνικής-αστικής-κρατικής ιδεολογίας για να τσακιστεί ο κομμουνιστικός κίνδυνος και ξαφνικά τα παιδιά της εργατιάς και της αγροτιάς να διδάσκονται για την «αντιστασιακή» δράση του κάθε Κατσαρέα, του κάθε χίτη και ταγματασφαλίτη.
Καλούμε το σύνολο των δυνάμεων του κομμουνιστικού- αντιφασιστικού- αντι ιμπεριαλιστικού κινήματος την 8η Μάη στην 13:00 στα Προπύλαια να δώσουμε κεντρική πολιτική αντιφασιστική-αντι ιμπεριαλιστική απάντηση. Ο Κόκκινος Στρατός και η αντιφασιστική νίκη ανήκουν στους κομμουνιστές- τους εργάτες και τους λαούς που αγωνίζονται με το όπλο στο χέρι.
Β.Κ: Καλή αντάμωση στους δρόμους του αγώνα συντρόφια και εννοείται ότι απευθύνουμε κάλεσμα για συμμετοχή στην αντιφασιστική διαδήλωση.
Δημοσίευση σχολίου