Πληθαίνουν τα νοικοκυριά που δεν μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος και δημιουργούν βαριά χρέη. Την ίδια ώρα, τα μονοπώλια της ενέργειας, από τις εταιρείες διύλισης μέχρι τους παραγωγούς και παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος, έχουν εξωφρενικά κέρδη.
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή «ΡΑΕ», η Ελλάδα έχει το 2022 το τρίτο υψηλότερο κόστος οικιακού ρεύματος σε ολόκληρη την Ευρώπη, μετά την Πορτογαλία και τη Νορβηγία. Τέσσερα στα δέκα νοικοκυριά δηλώνουν αδυναμία να ζεστάνουν τις κατοικίες τους και τα μισά φτωχά νοικοκυριά δεν μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος, τηλεφώνου και νερού. Στη χθεσινή «πρεμιέρα» του πετρελαίου θέρμανσης, η τιμή διαμορφώθηκε στο 1,33-1,38 λεπτά το λίτρο, αυξημένη 19% σε σχέση με πέρυσι, παρά την κρατική επιδότηση των 25 λεπτών στην αντλία.
Βεβαίως, η επιδότηση των τιμών από την κυβέρνηση αυξάνει τα υπερκέρδη των μονοπωλίων ενέργειας και φουσκώνει το κρατικό χρέος. Στις συνθήκες αυτές είναι εξαιρετικά αναγκαίο να αναπτυχθούν οι εργατικοί και λαϊκοί αγώνες, με πρώτο μεγάλο σταθμό την πανελλαδική απεργία στις 9 Νοέμβρη, για μεγάλες αυξήσεις στους μισθούς τώρα, ενάντια στα κέρδη και τους πολέμους του κεφαλαίου, κατάργηση των ειδικών φόρων στα καύσιμα και την ενέργεια, κατάργηση των χρηματιστήριων ενέργειας, απειθαρχία στις ντιρεκτίβες της ΕΕ, εθνικοποίηση με εργατικό έλεγχο και χωρίς αποζημίωση όλου του τομέα ενέργειας, για να είναι το ρεύμα, η θέρμανση, το νερό, δημόσια αγαθά και όχι εμπορεύματα.
Ενα "καλάθι" στάχτη στα μάτια
Τα αυγά και τα., καλάθια έχουν χάσει τα νοικοκυριά με ανατιμήσεις φωτιά ακόμα και πάνω από 50% σε βασικά είδη διατροφής. Η κυβέρνηση αντί να καταπολεμήσει ουσιαστικά την ακρίβεια και την αισχροκέρδεια, προχωράει σε μια «λίστα 50 προϊόντων» που ακόμα και καταναλωτικές οργανώσεις χαρακτηρίζουν «επικοινωνιακό τέχνασμα».
Σε συνεννόηση με τα σούπερ μάρκετ, τα προϊόντα αυτά δεν θα έχουν έκπτωση, ούτε καν πάγωμα τιμών, αλλά «πολύ μικρές αυξήσεις» (άγνωστο σε σύγκριση με πότε). Πρόκειται για ένα προεκλογικό πυροτέχνημα, ένα καλάθι αδειανό, που πέρα από ενίσχυση των μονοπωλίων, εντάσσεται στη λογική του «σαφάρι τιμών» για προσφορές, σε ανεπαρκείς ποσότητες και κατηγορίες μέσα σε ένα ωκεανό ακρίβειας
Δημοσίευση σχολίου