Home » » Η κινεζοποίηση των εργατών και η απειλή της Fiat ως παράδειγμα τους εκβιασμού και της εκμετάλλευσης τους

Η κινεζοποίηση των εργατών και η απειλή της Fiat ως παράδειγμα τους εκβιασμού και της εκμετάλλευσης τους

Από ciaoant1 , Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010 | 2:32 μ.μ.

Διαβάζουμε στο "Έθνος":

Θύελλα για τη Fiat μετά τη «βόμβα» για έξοδο από την Ιταλία
Το δόγμα ότι «το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα» βάλθηκε να επιβεβαιώσει ο Ιταλο-καναδός διευθύνων σύμβουλος της Fiat, Σέρτζιο Μαρκιόνε, ξεσηκώνοντας εναντίον του συνδικάτα και πολιτικό κόσμο, από τη μεταφασιστική Δεξιά ως την Αριστερά!
«Η Fiat θα είχε καλύτερες επιδόσεις αν εγκατέλειπε την Ιταλία! Ούτε ένα ευρώ από τα 2 δισεκατομμύρια προβλεπόμενου τζίρου του 2010 δεν προέρχεται από τη χώρα μας», ισχυρίστηκε ο αμφιλεγόμενος επιχειρηματίας σε κυριακάτικη εκπομπή της RAI 3. Διέπραξε έτσι έγκλημα καθοσιώσεως στα μάτια εκατομμυρίων Ιταλών, που ένιωσαν να βεβηλώνεται η εθνική τους αυτοκινητοβιομηχανία, ιδρυμένη στο Τορίνο από τον Τζιοβάνι Ανιέλι το 1899.

Ο Μαρκιόνε ισχυρίστηκε ότι τη διετία της κρίσης 2008-2009 η Fiat ήταν η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που δεν έλαβε κρατική επιχορήγηση και τόνισε ότι θα προσπαθήσει να προσαρμόσει στα «(ανατολικο)ευρωπαϊκά επίπεδα» τους μισθούς των Ιταλών εργατών, δεδομένης της «βουτιάς» της Ιταλίας στους διεθνείς δείκτες παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας.
Ο πρόεδρος της Βουλής, Τζανφράνκο Φίνι, και ο ηγέτης της κεντροαριστερής «Ιταλίας των Αξιών», Αντόνιο Ντι Πιέτρο, του υπενθύμισαν πως το 2008 η Fiat σώθηκε από το λουκέτο με χρήματα του κράτους και των Ιταλών φορολογουμένων. «Μιλάει περισσότερο σαν Καναδός παρά σαν Ιταλός. Είναι τουλάχιστον παράδοξο να λέει τέτοια πράγματα ο επικεφαλής μιας εταιρείας με την επωνυμία «Φάμπρικα Ιταλιάνα Αουτομόμπιλι Τορίνο», είπε χαρακτηριστικά ο Φίνι.

Ακόμη και τον πρόεδρο της Δημοκρατίας, Τζόρτζιο Ναπολιτάνο, που επισκέπτεται την Κίνα, ρώτησαν Ιταλοί δημοσιογράφοι για την «απρέπεια» του Μαρκιόνε, αλλά ο ανώτατος άρχων προτίμησε να μη σχολιάσει. Τις δηλώσεις Μαρκιόνε επέκρινε ακόμη και το κόμμα του Μπερλουσκόνι, ο «Λαός των Ελευθεριών», υπενθυμίζοντάς του πως η ιστορική βάση της Fiat και η εργατική-επιχειρηματική της κληρονομιά βρίσκονται στην Ιταλία. «Μιλάει σαν να ήταν επικεφαλής ξένης πολυεθνικής» (σ.σ αυτό είναι αντίφαση: Η "πολυεθνική" δεν έχει εθνικότητα, άρα δεν είναι ούτε "ξένη", ούτε "ντόπια". Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα), κατήγγειλε και το ιταλικό συνδικάτο μετάλλου FIOM, που βρίσκεται εδώ και μήνες σε πόλεμο με τον Μαρκιόνε, για την προσπάθειά του να επιβάλει ελαστικά ωράρια στα εργοστάσια της Fiat στον ιταλικό νότο.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και η -εμβληματική πλέον στην Ιταλία- διαμάχη του με τρεις απολυμένους εργάτες που δικαιώθηκαν στα δικαστήρια και «πολιορκούν» το εργοστάσιο του Πομιλιάνο.

Υπογραμμίζεται ότι το 2009 η Fiat απέκτησε το 20% της Chrysler και σημείωσε καθαρά κέρδη 839 εκατ. ευρώ.

Είναι η έκτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, κατασκευάζοντας επίσης φορτηγά, τρακτέρ κι έχοντας επεκταθεί σε εκδόσεις και διαφήμιση. Απασχολεί 200.000 εργαζομένους σε όλο τον κόσμο με γραμμές παραγωγής σε Ιταλία, Βραζιλία, Αργεντινή, Πολωνία και μεικτές επιχειρήσεις σε Γαλλία, Τουρκία, Ινδία, Πακιστάν, Κίνα, Σερβία και Ρωσία.
Μιας και το άρθρο αναφέρει και αντιδράσεις από την [άκρα] δεξιά, ο φασισμός ξεκάθαρα υιοθετεί μικροαστικές και "εθνικές" θέσεις του στιλ "ο Μαρκιόνε διαλύει/ξεπουλά τη χώρα".
Όμως, στα πλαίσια της παγκόσμιας αγοράς που ο καπιταλισμός ΚΑΛΩΣ δημιούργησε, όντως ο Μαρκιόνε και ο κάθε Μαρκιόνε ΔΕΝ λέει ψέματα, αν πάει αλλού, ΟΝΤΩΣ θα βγάλει μεγαλύτερο κέρδος σε ατομικό επίπεδο. Και αυτό τελικά είναι "η ρίζα του προβλήματος", και ο λόγος που θα πρέπει ΤΕΛΙΚΑ να ανατρέψουμε το καπιταλιστικό σύστημα, διότι όντως δίνει κίνητρο σε μια χούφτα ανθρώπους να ρημάξουν τους υπόλοιπους (τους εργάτες), διότι αυτό όντως αυξάνει τα κέρδη τους.
Στην θέση του, η παραγωγή θα ελέγχεται πλέον από τους εργάτες, εξαλείφοντας έτσι το κίνητρο για τέτοια εντελώς ανορθόδοξη και άναρχη παραγωγή, με τον κάθε εργοδότη "να κάνει τα δικά του", εις βάρος των εργατών, για το ατομικό του κέρδος που έρχεται σε αντίθεση με το δικό μας

Όσο για τον εκβιασμό του Μαρκιόνε, ότι θα μεταφέρει αλλού την παραγωγή, όπου οι μισθοί είναι φτηνότεροι, προφανώς η FIAT δεν είναι η μόνη - τα ίδια έχουμε σε όλους τους κλάδους και σε όλες τις χώρες (πχ εδώ στην Ελλάδα παρόμοιους εκβιασμούς κάνουν η ΤΙΤΑΝ, η Κόκα-Κόλα, κτλ). Οι εργοδότες απαιτούν "κινεζοποίηση" των εργατών, και μόνο έτσι θα δεχτούν να επενδύσουν τα κεφάλαια που έχουν αποσπάσει από την εργασία των εργατών στη δύση. Αν οι εδώ εργάτες δε δεχτούν να "κινεζοποιηθούν", ή έστω να "βουλγαροποιηθούν", θα επενδύουν τα κεφάλαια τους στην Κίνα, ή τη Βουλγαρία (ή δε θα τα επενδύουν καθόλου, αγοράζοντας πχ χρυσό, περιμένωντας να "λυγίσουν" οι εργάτες λόγω της ανεργίας στην οποία τους καταδικάουν, και τότε θα ξαναεπενδύσουν).

Μερικές ακόμα "ειδησούλες" από το μέτωπο της κινεζοποίησης:

Το ευέλικτο πρόσωπο της απασχόλησης
Υπογράφηκε η πρώτη επιχειρησιακή σύμβαση που καθορίζει αμοιβές κατώτερες από την Eθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας

Το νέο μοντέλο της μερικής και προσωρινής απασχόλησης, που στηρίζεται όλο και περισσότερο σε όρους ατομικών συμβάσεων, έκανε με εντυπωσιακό τρόπο την είσοδό του το 2010. Την ώρα που οι άνεργοι, βάσει των επίσημων στοιχείων, ξεπέρασαν τους 660.000 και τα ποσοστά της μερικής απασχόλησης διπλασιάζονται, έννοιες και συνθήκες εργασίας, όπως η «εκ περιτροπής», αναδεικνύονται σε μόνιμα φαινόμενα. Σχεδόν αδιαμαρτύρητα σε επιχειρήσεις που μέχρι πρότινος ήταν κερδοφόρες, οι εργαζόμενοι δέχονται είτε να μειώσουν τον χρόνο εργασίας με αντίστοιχη μείωση των αποδοχών είτε να νομιμοποιήσουν με τη συναίνεσή τους απλήρωτο χρόνο υπερωριών.

Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι το μοντέλο της πλήρους και σταθερής απασχόλησης, του 8ώρου και του 40ώρου αποτελεί παρελθόν.

Και μέσα σ' αυτό το πλαίσιο ήρθε πριν από λίγες ημέρες και η υπογραφή της πρώτης επιχειρησιακής σύμβασης εργασίας, που καθορίζει αμοιβές κατώτερες από τα χαμηλότερα όρια ημερομισθίων και μισθών της Eθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Eργασίας. Το γεγονός ότι η σύμβαση αυτή υπεγράφη σε επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον επισφαλή, για τους όρους αμοιβής, κλάδο της φύλαξης (security) αποτελεί προπομπό και για σειρά άλλων επιχειρήσεων στον χώρο των υπηρεσιών. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο αυτής της πρώτης, κάτω των κατώτατων ορίων, σύμβασης είναι ότι συνδέεται και με τους όρους που θέτει ο πελάτης της εταιρείας. Δηλαδή, το ύψος των αμοιβών καθορίζεται βάσει των δυνατοτήτων που έχει ο πελάτης με τον οποίο η εταιρεία θα παράσχει υπηρεσίες για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
...
Στο φόντο της κρίσης, η σταθερή απασχόληση έχει παραχωρήσει τη θέση της στα τριήμερα, τα τετραήμερα και τις διαθεσιμότητες για μεγάλο χρονικό διάστημα. Με ή χωρίς τη συναίνεση των εργαζομένων. Βιομηχανικές μονάδες, κατασκευαστικές εταιρείες, μελετητικά γραφεία, τουριστικές επιχειρήσεις, εμπορικά καταστήματα βρίσκονται στο πρώτο κύμα των αλλαγών που συντελέστηκαν ήδη από την άνοιξη.


Το 8ωρο έγινε 7ωρο και οι 5 ημέρες, 3
Τρία μεροκάματα την εβδομάδα. Απασχόληση όποτε υπάρχουν παραγγελίες. Μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών με «σύμφωνη» γνώμη του εργαζόμενου. Αμοιβή σε... είδος λόγω έλλειψης ρευστότητας. Αποζημιώσεις σε δόσεις.
Η εικόνα που περιγράφει ο νομικός σύμβουλος του ΕΚΑ, Γ. Μελισσάρης, θυμίζει δεκαετία του ’60 και φαίνεται να επιβεβαιώνει πλήρως την εκτίμηση του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, σχετικά με την εγκατάλειψη για πρώτη φορά μετά το 1968 –σε μεγάλη κλίμακα– του μοντέλου της μόνιμης απασχόλησης.
Σε άλλες επιχειρήσεις, το 8ωρο έγινε 7ωρο και οι αμοιβές περικόπηκαν με αμοιβαίες υποχωρήσεις. Κι όλα αυτά είναι πραγματικά γεγονότα, που έλαβαν και λαμβάνουν χώρα μέσα στην κρίση και που δεν επιδέχονται καμία αμφισβήτηση.


Ανθρωποι κρυμμένοι πίσω από το συσσίτιο
Κάθε μέρα όλο και πιο πολλοί, οι περισσότεροι Ελληνες, μπρος στην καντίνα του Κέντρου Σίτισης του Δήμου Αθηναίων


30% περισσότεροι στην ουρά για ένα πιάτο φαΐ
Μέχρι και 30% έχει αυξηθεί από πέρσι ο αριθμός των ανθρώπων στη Θεσσαλονίκη που απευθύνονται στους δήμους και τις μητροπόλεις για βοήθεια σε τρόφιμα, ρούχα, αλλά και χρήματα για να μπορέσουν να πληρώσουν κάποιο λογαριασμό.


Ολοένα περισσότεροι καταναλωτές αφήνουν απλήρωτους τους λογαριασμούς της ΔΕΗ και του ΟΤΕ, που παίρνουν τα μέτρα τους
Η κρίση χτύπησε για τα καλά την πόρτα των νοικοκυριών που καθυστερούν ακόμη και την πληρωμή των λογαριασμών της ΔΕΗ και του ΟΤΕ. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από τις μεγάλες εταιρείες κοινής ωφελείας, το ποσοστό καθυστερήσεων στη ΔΕΗ έχει φθάσει στο 12%, ενώ στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών οι καθυστερήσεις μαζί με τις διακοπές συνδέσεων πλησιάζουν το 25%.
Αυτό όμως που προκάλεσε αίσθηση είναι ότι η διοίκηση του ΟΤΕ, ακολουθώντας την τακτική των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, για πρώτη φορά στέλνει εξώδικα στους πελάτες για καθυστερούμενες οφειλές μόλις 73 ευρώ (!).


Η κρίση ωθεί τα παιδιά στο περιθώριο
Ποινές σε 2.342 παιδιά επιβλήθηκαν την περίοδο 2008-2009 έναντι 1.876 την προηγούμενη χρονιά για αδικήματα από ναρκωτικά, ληστείες και κλοπές έως τροχαίες παραβάσεις και πώληση πλαστών CD.
Ανησυχητικά μηνύματα μεταδίδει ο χάρτης της εγκληματικότητας ανηλίκων στην Αττική, καθώς αυξήθηκαν οι υποθέσεις με δράστες παιδιά, για τις οποίες το Δικαστήριο Ανηλίκων της Αθήνας επέβαλε καταδικαστικές αποφάσεις. Ο Σύνδεσμος της Υπηρεσίας Επιμελητών Ανηλίκων εκτιμά ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, που πλήττει και τους ανηλίκους.


Και κάτι από την Αγγλία:

Τα μέτρα - σοκ εξορίζουν 200.000 φτωχούς από το Λονδίνο
Πρόκειται για οικογένειες που αδυνατούν να πληρώσουν το νοίκι τους μετά την περικοπή της επιδότησης και ίσως αναγκαστούν να φυτοζωούν ως εργάτες γης.

Σε «κοινωνική εθνοκάθαρση» από τα αστικά κέντρα της Βρετανίας και έξοδο απελπισίας προς την ύπαιθρο οδηγούν τουλάχιστον 200.000 φτωχούς Λονδρέζους τα ανάλγητα μέτρα Κάμερον - Κλεγκ, που απορρίφθηκαν ως «υπερβολικά» ακόμη και από τον νεοφιλελεύθερο νομπελίστα Οικονομίας Κρίστοφερ Πισσαρίδη!
«Η κυβέρνηση μας γυρίζει στον 18ο αιώνα, όταν οι τσιφλικάδες έδιωξαν χιλιάδες ενοικιαστές-κολίγους στη Βόρεια Σκοτία!», τόνισε από την πλευρά του ο Εργατικός βουλευτής Τζον Κρούντας, με αφορμή την αποκάλυψη δημοτικών συμβούλων στις περιφέρειες του Λονδίνου ότι ψάχνουν καταλύματα για 200.000 εσωτερικούς πρόσφυγες στο Χάστινγκς, το Λούτον και σε άλλες επαρχιακές πόλεις.
...
Στο σφυρί ακόμα και τα κρατικά δάση
Η κυβέρνηση του Ντέιβιντ Κάμερον αποφάσισε να πουλήσει τα ακίνητα του Δημοσίου και τα κρατικά δάση προκειμένου να μειώσει το εθνικό χρέος το οποίο αυτήν τη στιγμή είναι 845 δισεκατομμύρια λίρες και του χρόνου υπολογίζεται να ξεπεράσει το ένα τρισεκατομμύριο, με τους ετήσιους τόκους να φθάνουν το ποσό των 45 δισεκατομμυρίων.
Σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης, τα περισσότερα δάση θα δοθούν σε επενδυτές, που ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν οικισμούς για διακοπές με πάρκα και γήπεδα γκολφ.
Μοιράσου το :

+ σχόλια + 3 σχόλια

Ανώνυμος
22 Ιανουαρίου 2011 στις 4:20 μ.μ.

Δείτε κι αυτό το σχετικό άρθρο:

Επιχειρησιακές συμβάσεις στη Fiat: ψέματα, εκβιασμοί κι ένας γυμνός βασιλιάς

Ο συντάκτης του εστιάζει και στον εκβιασμό που άσκησε ο Marchionne, αλλά και στο ότι ο ίδιος ο Marchionne σαν μάνατζερ είναι αποτυχημένος και δεν έχει πετύχει κανέναν από τους στόχους που ο ίδιος έθεσε.

22 Ιανουαρίου 2011 στις 8:25 μ.μ.

Η Fiat θα είχε καλύτερες επιδόσεις αν εγκατέλειπε την Ιταλία ή αν σχεδίαζε και κάνα αμάξι της προκοπής που να αξίζει να αγοράσει ο κόσμος;

Λέω εγώ τώρα.

Ανώνυμος
22 Ιανουαρίου 2011 στις 8:26 μ.μ.

O Marchionne είναι ένας ακόμα νεοφιλελεύθερος καραγκιόζης που κατηγορεί τους εργάτες για τη δική του αποτυχία.

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger