Ακροδεξιά πρόκληση στον δήμο
Ακροδεξιά πρόκληση στην πρεμιέρα του δημοτικού συμβουλίου Αθηναίων χθες από τον δημοτικό σύμβουλο και επικεφαλής της «Χρυσής Αυγής» Ν. Μιχαλολιάκο, ο οποίος απηύθυνε ναζιστικό χαιρετισμό στη λήξη της συνεδρίασης. Οι προθέσεις του Ν. Μιχαλολιάκου φάνηκαν από την αρχή της συνεδρίασης καθώς κατέφθασε στην αίθουσα συνοδευόμενος από οκτώ σωματοφύλακες. Το γεγονός καταδικάστηκε από τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Π. Μπέη, ο οποίος απευθυνόμενος στον ακροδεξιό δημοτικό σύμβουλο τόνισε ότι ο δήμος διέπεται από δημοκρατικές διαδικασίες. Η αντίδραση του προέδρου ουδόλως πτόησε τον Μιχαλολιάκο, ο οποίος προφανώς είχε έρθει αποφασισμένος να καταθέσει την ιδεολογική του ταυτότητα. Στην προκλητική συμπεριφορά ο δημοτικός σύμβουλος της «ΑΝΤΑΡΣΥΑ» Π. Κωνσταντίνου απάντησε πως «δεν δεχόμαστε φασίστες στο δημοτικό συμβούλιο», ωστόσο ο Ν. Μιχαλολιάκος έσπευσε να επαναλάβει τον ίδιο χαιρετισμό και στους διαδρόμους του δημαρχείου. |
Καλά έκανε βέβαια ο σύντροφος Κωνσταντίνου και αντέδρασε, αλλά εντάξει, η αντίδραση του ήταν..."καλή αλλά λίγη": Όλοι οι υπέρμαχοι του καθεστώτος πρέπει να χτυπιούνται, και αν φτάνουν στο σημείο κάποιοι εξ αυτών να δείχνουν ανοιχτά ότι υποστηρίζουν το φασισμό, πρέπει να χτυπιούνται και στην κυριολεξία, ώστε να μην το ξανακάνουν.
Πέρα από αυτό όμως, που δεν είναι παρά η "κατάληξη" του ζητήματος, ας ρίξουμε μια ματιά και στη "ρίζα" του: Ποιος είναι ο λόγος που τα φασισταριά της Χρυσής Αυγής βρίσκονται εκεί; Γιατί κάποιοι τους ψήφισαν;
Είναι άραγε επειδή η "Χρυσή Αυγή" θα επιλύσει με φιλολαικό τρόπο την παγκόσμια καπιταλιστική κρίση; Μα πόσοι άραγε πιστεύουν ότι αυτά τα φασισταριά ξέρουν από παγκόσμιες οικονομίες ή οτιδήποτε τέτοιο; Μάλλον ελάχιστοι. Παρόλα αυτά όμως, αυτά τα φασισταριά ξέρουν, έστω και ενστικτωδώς, κάτι το ιδιαίτερα σημαντικό στην πολιτική:
Το Α και το Ω είναι να μπορέσεις να ορίσεις το ποιος είναι ο εχθρός, και να δείξεις και το πώς θα τον καταπολεμήσεις. Η "Χρυσή Αυγή" το έχει κάνει αυτό, έχει πει ότι "για όλα φταίνε οι Εβραίοι"...εεε, συγνώμη, "για όλα φταίνε οι Μουσουλμάνοι" ήθελα να πω.
Όπως επισημαίναμε και σε παλιότερο άρθρο:
Η άρχουσα τάξη σε όλα λίγο-πολύ τα κράτη έχει τρομερό πρόβλημα να πείσει "με το καλό" τους λαούς να δεχτούν μια τρομερή αύξηση της εκμετάλλευσης ("κινεζοποίηση"), προκειμένου οι τραπεζίτες να πάρουν τρις $ σε "πακέτα σωτηρίας", και οι βιομήχανοι να έχουν στη διάθεση τους φτηνούς εργάτες στη δύση ("αλλιώς πάμε και Ασία άμα λάχει.."). Ως εκ τούτου, ολοένα και περισσότεροι εργάτες κινητοποιούνται, και τα κράτη λαμβάνουν το ένα κατασταλτικό μέτρο μετά το άλλο, ώστε να μπορούν να παρακολουθούν και να χτυπούν το λαό, μιας και ξέρουν ότι τον έχουν ρημάξει (και θα τον ρημάξουν κι άλλο), και αυτό ξέρουν ότι οδηγεί το λαό στο να αντιδράσει. Πώς θα αντιδράσει όμως; Είναι φανερό πως όσο περισσότερο χτυπιέται ο λαός, τόσο περισσότερο θα αναζητά το "ποιος φταίει" για αυτή την επίθεση που δέχεται. Θα αναζητά δηλαδή τον εχθρό. Ποιος λοιπόν είναι αυτός που ρημάζει άραγε το λαό; Όπως έχουμε δει και πάμπολλα άρθρα μας (πχ εδώ), οι ίδιοι οι αξιωματούχοι της άρχουσας τάξης (όπως πχ οι τραπεζίτες της Citigroup) παραδέχονται πως ελέγχουν ολιγοπωλιακά όλον τον κόσμο, και έχοντας κατορθώσει να αρπάξουν ένα τεράστιο μέρος του παγκόσμιου πλούτου και εξουσίας. Και εννοείται πως όλα αυτά τα "επιτεύματα" τους οι τραπεζίτες/βιομήχανοι/εφοπλιστές/δεσποτάδες, κτλ δεν τα κατάφεραν μόνοι τους. Είναι προφανές πως οι πολιτικοί της άρχουσας τάξης είναι εκείνοι που υπέγραψαν ένα σωρό αντιλαικούς νόμους, προκειμένου να ευνοήσουν τη συγκέντρωση του πλούτου στα χέρια μιας μικρής ολιγαρχίας. Όταν λοιπόν ο κόσμος δε φαίνεται πλέον να δέχεται την κυριαρχία αυτής της ολιγαρχίας επάνω του, καθώς η κυριαρχία αυτή γίνεται ολοένα και πιο τυραννική, είναι προφανές πως η άρχουσα τάξη πρέπει εκτός από το να καταστείλει, να δώσει στο λαό ένα θύμα, να τον τον πείσει δηλαδή ότι ο εχθρός που αναζητά δεν είναι η ίδια η κυβέρνηση, οι τραπεζίτες ή οι βιομήχανοι, ούτε βέβαια το καπιταλιστικό σύστημα εν γένει. Αντίθετα, η άρχουσα τάξη προσπαθεί να δώσει στο λαό θύματα όπως οι Εβραίοι επί Χίτλερ, ομάδες δηλαδή στις οποίες φορτώνουν όλο το φταίξιμο, και αποτελούν ένα "σάκο του μποξ" για να ξεσπάσει η[δικαιολογημένη προφανώς] οργή του λαού χωρίς τα "σκάγια" να πάρουν την άρχουσα τάξη. |
Αυτός λοιπόν είναι εν πολλοίς ο λόγος της εμφάνισης της ακροδεξιάς. Και βέβαια, όπως και η εξέγερση της Τυνησίας μας υπενθύμισε με τον πιο ωμό τρόπο, παρακρατικές ομάδες τύπου "Χρυσής Αυγής" είναι πάρα πολύ χρήσιμες στο κράτος και για έναν άλλο λόγο, καθώς αν ο λαός εξεγερθεί, τότε αυτές οι ομάδες αναλαμβάνουν δράση εναντίον του (στην Τυνησία, τέτοιες παρακρατικές ομάδες αυτή τη στιγμή δολοφονούν κόσμο, προσφέροντας σημαντική βοήθεια στο κράτος, προκειμένου να καταστείλει το λαό)
Απέναντι σε αυτά, καθήκον της κομμουνιστικής αριστεράς δεν είναι βέβαια μόνο το "να πλακώσει στο ξύλο τους φασίστες", αν και είναι και αυτό. Είναι επίσης:
(α) να αναδείξει τον πραγματικό εχθρό της εργατικής τάξης, δηλαδή την ολιγαρχία των τραπεζιτών, βιομήχανων, εφοπλιστών, εκκλησίας και άλλων ντόπιων και ξένων εκμεταλλευτών, και να δείξει το πως θα απαλλαχτούμε από αυτούς.
(β)να αλλάξει τις θέσεις της στο θέμα των μεταναστών -ειδικά η "ροζ" αριστερά με τις εντελώς ανθρωπιστικές κινήσεις της θυμίζει περισσότερο ομάδες εθελοντών ανθρωπιστών τύπου "γιατροί χωρίς σύνορα", παρά μάχιμη πολιτική δύναμη που θέλει τάχα "να φέρει την αλλαγή". Όπως λέγαμε σε άλλο άρθρο μας:
Η "κόκκινη αριστερά" δεν είναι και τόσο κόκκινη όσο αυτοπαρουσίαζεται, προς το παρόν τουλάχιστον. Όσο για τη "ροζ" αριστερά, που είναι μακράν η χειρότερη, πληρώνει τις "ανθρωπιστικές" θέσεις της στο μεταναστευτικό. Η Αριστερά, τουλάχιστον η μαρξιστική αριστερά, θα πρέπει να βλέπει τα πράγματα από τη σκοπιά του εργάτη, όχι του "ανθρώπου" γενικώς και αορίστως. Αυτό σημαίνει πως η αριστερά πρέπει να μιλήσει για το ότι οι εξαθλιωμένοι μετανάστες από τη Μ. Ανατολή (α) δημιουργούνται από τον ιμπεριαλισμό που χτυπά τους λαούς που "έτυχε" να ζουν σε περιοχές με πετρέλαιο και (β) χρησιμοποιούνται ως φτηνή εργατική δύναμη από τους δυτικούς εργοδότες όταν έρχονται εδώ. Όντας εξαθλιωμένοι μέχρι τέλους, είναι φτηνοί, ενώ παράλληλα αδυνατούν να αποκτήσουν(τουλάχιστον όχι εύκολα) ταξική-εργατική συνείδηση, και να ενωθούν με τη ντόπια εργατική τάξη. Η αριστερά κάτι λέει για το (α), αλλά για το (β) απλά ψελλίζει μισόλογα, και μετά...αρχίζει τη φιλανθρωπία. Βέβαια, όταν ο άλλος πεθαίνει, ορθά πρέπει να το κάνεις και αυτό. Αλλά η μαρξιστική τουλάχιστον αριστερά [θα έπρεπε να] ξέρει ότι η φιλανθρωπία απλά διαιωνίζει τη σκλαβιά (εξ ου και οι πάμπολλοι φιλάνθρωποι δισεκατομμυριούχοι, η Εκκλησία, κτλ): Πρώτα δημιουργούν τη φτώχεια για εμάς (και τα πλούτη για αυτούς), και μετά μας δίνουν και κανά ξεροκόμματο, ώστε να μη ψοφήσουν οι σκλάβοι, και τους λέμε και ευχαριστώ από πάνω διότι είναι "φιλάνθρωποι". Τέλος πάντων, εύκολη λύση δεν υπάρχει, διότι απλούστατα τα καραβάνια θα εξακολουθήσουν να έρχονται όσο συνεχίζονται οι βομβαρδισμοί στα σπίτια τους από το ΝΑΤΟ. Και οι βομβαρδισμοί είναι απαραίτητοι για τους ιμπεριαλιστές, για να αρπάζουν το πετρέλαιο. Οπότε ή τους ανατρέπουμε, ή εντάξει, τους αφήνουμε να βομβαρδίζουν, ρημάζοντας του λαούς, και εμείς θα ρημάξουμε τους μετανάστες όπως οι ναζί ρήμαξαν τους Εβραίους. Και έτσι οι τραπεζίτες, βιομήχανοι, πετρελαιάδες, δεσποτάδες θα συνεχίσουν να κυριαρχούν, μπορεί να κάνουν και έναν πόλεμο για το ποιος θα πάρει τί (διότι οι ΗΠΑ πέφτουν και η Κίνα ανεβαίνει), οπότε θα μας στείλουν και σε κανά πόλεμο, αλλά εντάξει "οι μετανάστες φταίνε για όλα", είναι ωραίος και βολικός στόχος |
Σε ένα άλλο ποστ μας, είχαμε δει τη μεγάλη-αλλά-μισοξεχασμένη διάκριση που έκανε ο Μαρξ ανάμεσα στους εργάτες ("προλεταριάτο") και τους διάφορους ζητιάνους, μικροκακοποιούς, κτλ ("λουμπέν προλεταράτο"), δείχνοντας ότι μόνο οι πρώτοι είναι ικανοί για επανάσταση, αντίθετα οι "λουμπέν" δεν είναι. Αυτά ίσως σε κάποιους να μη λένε τίποτα, ωστόσο στο κομμάτι εκείνο της αριστεράς που αυτοπροσδιορίζεται ως "μαρξιστικό", θα έπρεπε να να λένε κάτι:
Η λέξη «λούμπεν προλεταριάτο» (γνωστό και ως υποπρολεταριάτο ή κουρελοπρολεταριάτο) προέρχεται ετυμολογικά από τη γερμανική λέξη Lumpen (κουρέλια) και δηλώνει τα άτομα που βρίσκονται σε κατάσταση απόλυτης ένδειας ή έσχατης κοινωνικής εξαθλίωσης1. Το λούμπεν προλεταριάτο αντιστοιχεί προς την κατώτερη κάτω τάξη του εξαμερούς ταξινομικού σχήματος του αμερικανού κοινωνιολόγου Λ. Ουώρνερ2. Ο όρος χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από τον Μαρξ στο βιβλίο του «Ταξικοί αγώνες στη Γαλλία» (1848), όπου διακρίνει εφτά κοινωνικές τάξεις και στρώματα3: την αστική τάξη, τη βιομηχανική αστική τάξη, την εμπορική αστική τάξη, τους μικροαστούς, τους αγρότες, το προλεταριάτο και τέλος το λούμπευπρολεταριάτο4. Επίσης στο βιβλίο του «Η 18 Μπρυμαίρ του Λουδοβίκου Βοναπάρτη» περιγράφει αναλυτικά τα στοιχεία που συναποτελούν το λούμπεν προλεταριάτο. Τονίζει χαρακτηριστικά: «Πλάι στα διεφθαρμένα και τυχοδιωχτικά αποβράσματα της αστικής τάξης, βρίσκονταν αλήτες, απολυμένοι φαντάροι, πρώην κατάδικοι, δραπέτες των κάτεργων, απατεώνες, τσαρλατάνοι, λατζαρόνι, κλεφτοπορτοφολάδες, ταχυδαχτυλουργοί, χαρτοπαίκτες, προαγωγοί, μπορδελιάρηδες, χαμάληδες, γραφιάδες, λατερνατζήδες, ρακοσυλλέκτες, πλανόδιοι τροχιστές, γανωτζήδες και ζητιάνοι»5. Παρακάτω χαρακτηρίζεται το λούμπεν προλεταριάτο ως «το απόβρασμα, το κατακάθι, το ξάφρισμα απ' όλες τις τάξεις, εκείνη η ακαθόριστη ή ξεχαρβαλωμένη μάζα που οι Γάλλοι ονομάζουν La Boheme (μποέμ)». Όμως ο Μαρξ δεν αρκείται στην εκτενή και διεισδυτική κριτική του γαλλικού λούμπεν προλεταριάτου, το οποίο στρατολογούσε τότε ο Λουδοβίκος Βοναπάρτης. |
Ας δούμε τώρα πόσο ωραία ο Μαρξ εξηγούσε ότι οι 'λουμπέν προλετάριοι" ξεπέφτουν λόγω της άγριας επίθεσης του καπιταλισμού εναντίον σε αυτό το σημείο έσχατης εξαθλίωσης, και ας σκεφτούμε το πως πολλοί από τους μετανάστες που βλέπουμε σήμερα είναι όντως εργάτες, που πρέπει να τους στηρίξουμε, αλλά πολλοί άλλοι ΔΕΝ είναι, καθώς ως ζητιάνοι/μικροκακοποιοί, κτλ είναι "λουμπέν", και ΟΧΙ εργάτες:
Στον πρώτο τόμο του «Κεφαλαίου»6 αναλύει διεξοδικά την ιστορική διαδικασία του χωρισμού του παραγωγού από τα μέσα παραγωγής, του χωρισμού της εργασίας από τις εξωτερικές συνθήκες εργασίας και τέλος τη μεταμόρφωση του παραγωγού σε μισθωτό εργάτη. Το πέρασμα από τη φεουδαρχία στον πρώιμο καπιταλισμό συνοδεύτηκε από το ξερίζωμα των φτωχών αγροτών από τα χωριά τους και τη βίαιη μετακίνηση τους στα αστικά κέντρα, όπου θα επάνδρωναν τις μανιφακτούρες και κύρια τις βιομηχανίες υφαντουργίας. Παρατηρείται κοντολογίς μια απότομη μετάβαση από την κατάσταση του μικροϊδιοκτήτη φτωχού καλλιεργητή στην κατάσταση του ανειδίκευτου μισθωτού προλετάριου, που αναζητούσε εναγωνίως εργασία. Όπως ήταν φυσικό τα περιπλανώμενα αυτά πλήθη των προλετάριων δεν ήταν μπορετό να απορροφηθούν άμεσα στη νεοσχηματιζόμενη βιομηχανία. Ένα μεγάλο ποσοστό αποτελούσε τον εφεδρικό στρατό εργασίας, ενώ άλλοι - κάτω από την πίεση της ανεργίας και της πείνας - κατάντησαν κλέφτες, ληστές, απατεώνες και ζητιάνοι. Όμως αυτή τους η επιλογή δεν έγινε «με τη θέληση τους», αλλά κάτω από τις πιέσεις μιας σκληρής πραγματικότητας, δηλαδή των εκμεταλλευτικών παραγωγικών σχέσεων της μισθωτής δουλείας. Κοντολογίς η ένταξη μεγάλου μέρους του προλεταριάτου σ' αυτό που ονομάζεται «λούμπεν προλεταριάτο» δεν επήλθε ως «υποκειμενική» ενσυνείδητη επιλογή (όπως π.χ. η ελληνική περίπτωση των ρεμπετών), αλλά ήρθε ως αποτέλεσμα ενός αντικειμενικού προτσές βίαιης προλεταριοποίησης της αγροτιάς στη διαδικασία μορφοποίησης του πρώιμου καπιταλισμού, που ήρθε ν' αντικαταστήσει τον φεουδαρχικό δεσποτισμό. |
Έτσι και οι πρόσφυγες από Αφγανιστάν, Ιράκ και άλλα τέτοια μέρη έρχονται λόγω των ιμπεριαλιστών επιθέσεων, και αδυνατούν όμως να ενωθούν με τους ντόπιους εργάτες, διότι πολλοί εξ αυτών...δεν είναι εργάτες. Έχουν τσαλαπατηθεί τόσο πολύ, που πλέον είναι "λουμπέν".
Ο καπιταλισμός νομοτελειακά έχει ανάγκη από ένα απόθεμα εργαζομένων δίχως απασχόληση. Αυτή ακριβώς η περιοδική απασχόληση δημιουργεί τον εφεδρικό στρατό εργασίας και αναπόφευκτα μια εξαθλίωση περιστασιακή (για τα μεμονωμένα άτομα) και διαρκή (για την εργατική τάξη). Πρόκειται για μια εξαθλίωση δίχως όρια, που μπορεί να φτάσει μέχρι το θάνατο από πείνα. Άλλωστε «η αστυνομία θα αγρυπνά, ώστε (ο εργάτης) να πεθάνει της πείνας μ' ένα τρόπο ήσυχο, καθόλου προσβλητικό για την αστική τάξη». Οι άνεργες προλεταριακές μάζες επιδίδονται σε κάθε είδους δραστηριότητες (ακόμα και στη ζητιανιά ή τις κλοπές) προκειμένου να εξασφαλίσουν τα προς το ζην. Η ζητιανιά παίρνει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα. Οι άνθρωποι περιφέρονται στους δρόμους μεμψιμοιρώντας ή ζητούν ελεημοσύνη βγάζοντας ένα μικρό λόγο. Οι ζητιάνοι των εργατικών συνοικιών ζουν με ό,τι τους προσφέρουν οι άλλοι εργάτες. Σε ορισμένες περιπτώσεις μια ολόκληρη οικογένεια «εγκαθίσταται σιωπηλά στην άκρη ενός πολυσύχναστου δρόμου», προκειμένου να συγκινήσουν τους περαστικούς9. Κι όλα αυτά στα πλαίσια μιας κοινωνίας που χαρακτηρίζεται από τον κοινωνικό πόλεμο, τον πόλεμο όλων εναντίον όλων. Οι «οχληροί αυτοί άνθρωποι» στον αγώνα που κάνουν για την επιβίωση βρίσκουν αναπόδραστα διέξοδο στην κλεψιά, τη λεηλασία, το έγκλημα. Η περιφρόνηση προς την κοινωνική τάξη και τους αστικούς θεσμούς, που εγκαθίδρυσαν οι καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής, γεννά με τη σειρά της τον αλκοολισμό, την πορνεία και τελικά την περιθωριοποίηση. Μ' αυτό τον τρόπο ένα σημαντικό μέρος του βιομηχανικού προλεταριάτου εγγίζει τις παρυφές του λούμπεν προλεταριάτου, του κοινωνικού περιθωρίου. |
Ας δούμε, από το ίδιο άρθρο, την άποψη του Λένιν για τους "λουμπέν":
«Στις πόλεις πυκνώνουν τα τάγματα των ξυπόλητων και των αλητών, που κατοικούν σε σπηλιές σαν τα άγρια θηρία, στα προάστια των πόλεων ή σε τέτοιες φριχτές τρώγλες και υπόγεια όπως είναι η αγορά του Χίπροβο της Μόσχας. Υποσιτίζονται πιο πολύ απ' ότι συνήθως, πουλώντας στους τοκογλύφους τα τελευταία υπολείμματα από τα κουρέλια του σπιτιού τους»11. Αλλού κριτικάρει την ανοχή της κοινωνίας στη διαιώνιση αυτής της εξαθλίωσης: «Είναι αλήθεια ότι η αύξηση του αριθμού του κουρελιάρηδων, των ζητιάνων, των πελατών των νυχτερινών ασύλων, των τροφίμων των φυλακών και των νοσοκομείου δεν τραβάνε και τόσο την προσοχή γιατί "όλος ο κόσμος" έχει συνηθίσει στο γεγονός ότι οι μεγάλες πόλεις πρέπει να είναι παραγεμισμένες με την πιο μαύρη εξαθλίωση, τα νυχτερινά άσυλα και τα κάθε λογής καταγώγια»12. Σε μεταγενέστερα έργα του ο Λένιν δε διστάζει να χρησιμοποιήσει σκληρή γλώσσα εναντίον του λούμπεν προλεταριάτου, φέρνοντας το σε αντιπαράθεση με τη στρατηγική της εργατικής τάξης. Τονίζει συγκεκριμένα13: «τα αλήτικα στοιχεία, που τους σύντριψε ολότελα ο καπιταλισμός, δεν μπορούν να εξυψωθούν ως την ιδέα της προλεταριακής πάλης», μιας και δεν έχουν ταξική συνείδηση. Εξάλλου «διακρίνονται πότε για οξείες συγκρούσεις και πότε για καταπληκτική αστάθεια και ανικανότητα για πάλη»14. Σ' αυτό το σημείο Λένιν φαίνεται να υιοθετεί τη μαρξική αντίληψη ότι, περιθωριοποιημένο από τον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής, το λούμπεν προλεταριάτο δεν είναι δυνατό να οργανωθεί μαζί με το καθαυτό προλεταριάτο, επειδή οι συνθήκες εργασίας του και διαμονής του είναι εντελώς απροσδιόριστες, εξαρτώμενες αποκλειστικά από την τύχη15. Σε άλλο σημείο ασκεί δριμεία κριτική στον εξτρεμισμό του λούμπεν προλεταριάτου, εφόσον μαζί με τα μικροαστικά στρώματα συναποτελούν την κοινωνική βάση του αναρχισμού16, ενώ παράλληλα ο Λένιν καυτηριάζει τη συνήθη πρακτική ορισμένων καπιταλιστών να χρησιμοποιούν μόνιμα ως απεργοσπαστικό μηχανισμό εγκληματικά στοιχεία στρατολογημένα από το λούμπεν προλεταριάτο17. Παρόμοια φαινόμενα έχουν παρατηρηθεί και στη χώρα μας, όταν η Δεξιά, προκειμένου να καταστείλει άγριους απεργιακούς αγώνες, δε δίσταζε να στρατολογήσει απεργοσπάστες από το χώρο των «κουτσαβάκηδων» καθώς και από τις ποικιλώνυμες φασιστικές παρακρατικές συμμορίες. |
Λέει τέτοια πράγματα η σημερινή "λενιστική" αριστερά; Μάλλον όχι...Ο Λένιν όμως συνεχίζει:
Σε άλλο σημείο του έργου του ο Λένιν προτείνει συγκεκριμένα πρακτικά μέτρα προκειμένου να προστατευθεί η εργατική τάξη: «Τα αλήτικα και μισοαλήτικα στοιχεία είναι ό,τι χειρότερο έχει απομείνει από το παλιό καπιταλιστικό καθεστώς, γι’ αυτό πρέπει να τα βγάλουμε από τη μέση, να τα διώξουμε και στις εργοστασιακές επιχειρήσεις να εντάξουμε τα καλύτερα προλεταριακά στοιχεία»18. Τέλος, από τα γραφόμενά του προκύπτει ότι η τελική εξαφάνιση του λούμπεν προλεταριάτου είναι συνυφασμένη με την υπέρβαση του καπιταλισμού σε μια διαδικασία μετάβασης στο σοσιαλισμό. |
Βέβαια, "από την άλλη πλευρά", ο Λένιν έγραψε επίσης και το εξής:
"Ο καπιταλισμός δημιούργησε μια ιδιαίτερη κατηγορία μετανάστευσης των λαών. Οι γρήγορα αναπτυσσόμενες χώρες στο βιομηχανικό τομέα, χρησιμοποιώντας περισσότερες μηχανές, εκτοπίζοντας τις καθυστερημένες χώρες από την παγκόσμια αγορά, ανεβάζουν το μισθό εργασίας πάνω από το μέσο επίπεδο και προσελκύουν μισθωτούς εργάτες από τις καθυστερημένες χώρες. Εκατοντάδες χιλιάδες εργάτες φεύγουν έτσι και πηγαίνουν εκατοντάδες και χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά. Ο αναπτυγμένος καπιταλισμός τους παρασύρει βίαια στη δίνη του, τους αποσπά από τις απόμερες γωνιές, τους υποχρεώνει να συμμετέχουν σε ένα κοσμοϊστορικό κίνημα, τους φέρνει αντιμέτωπους με την ισχυρή, ενωμένη, διεθνή τάξη των βιομηχάνων. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι μόνο η εξαιρετική φτώχεια αναγκάζει τους ανθρώπους να εγκαταλείπουν την πατρίδα τους, και ότι οι καπιταλιστές εκμεταλλεύονται με τη μεγαλύτερη ασυνειδησία τους εργάτες-μετανάστες. Αλλά μόνο αντιδραστικοί μπορούν να κλείνουν τα μάτια στην προοδευτική σημασία της σύγχρονης αυτής μετανάστευσης των λαών. Λυτρωμός από το ζυγό του κεφαλαίου δεν υπάρχει και δεν μπορεί να υπάρξει, χωρίς την παραπέρα ανάπτυξη του καπιταλισμού, χωρίς την ταξική πάλη στη βάση του. Και σε αυτήν ακριβώς την πάλη τραβάει ο καπιταλισμός τις εργαζόμενες μάζες όλου του κόσμου, αναταράζοντας τη μουχλιασμένη και απονεκρωμένη τοπική ζωή, εξαλείφοντας τους εθνικούς φραγμούς και προλήψεις, συνενώνοντας τους εργάτες όλων των χωρών σε τεράστιες φάμπρικες και μεταλλεία της Αμερικής, της Γερμανίας κτλ. (…) Η αστική τάξη διεγείρει τους εργάτες του ενός έθνους ενάντια στους εργάτες του άλλου έθνους, προσπαθώντας να τους διαιρέσει. Οι ταξικά συνειδητοί εργάτες, κατανοώντας ότι είναι αναπόφευκτο και προοδευτικό το σπάσιμο όλων των εθνικών φραγμών που βάζει ο καπιταλισμός, προσπαθούν να βοηθήσουν στη διαφώτιση και την οργάνωση των συντρόφων τους από τις καθυστερημένες χώρες» |
Η φαινομενική "αντίθεση" αυτού του κειμένου με το προηγούμενο, γίνεται εύκολα κατανοητή, αν δει κανείς πως ο Λένιν μιλά για εργάτες, τους οποίους όμως έχει φροντίσει να διαχωρίσει από τους λουμπέν. Αντίθετα, η αριστερά σήμερα δεν κάνει κανέναν τέτοιο διαχωρισμό, ούτε καν αναγνωρίζει την ύπαρξη του "λουμπέν προλεταριάτου", όπως το όρισε ο Μαρξ (τον οποίον επικαλείται!). Και όσο βέβαια η αριστερά, στην πλειοψηφία της τουλάχιστον, έχει τέτοιες κωμικοτραγικές θέσεις, τόσο θα χτίζονται τείχη, ο άλλος θα χαιρετά φασιστικά, κτλ, κτλ, κτλ.
+ σχόλια + 15 σχόλια
To ζήτημα του ναζισμού έχει αντιμετωπιστεί μόνο από την εξωκοινοβουλευτική αριστερά και κάποιους Συριζαίους...
Το ΚΚΕ εδώ και χρόνια απών!
Λυπάμαι.
Βασίλης
Η διαφορα μεταξυ των σημερινων μεταναστων και των μεταναστων σε αλλοτινες περιοδους ειναι οτι οι"χωρις χαρτια"μεταναστες στην Ελλαδα(και αλλου)οντας"παρανομοι"αδυνατουν να ενωθουν με την ντοπια εργαικη ταξη,αδυνατουν να οργανωθουν ταξικα,ΚΑΙ γιατι ειναι"παρανομοι".ΙΜΟ η"παρανομια"τους ειναι που πρεπει να χτυπηθει και στηλιτευθει απο την ντοπια αριστερα εαν θελουμε κατ'αρχην να τους δωσουμε την ευκαιρια να ενωθουν με τους ντοπιους.
@Ciaoant1
Είναι οξύμωρο π.χ. από την μία η πολιτεία π.χ. να ζητά - έστω και τυπικά- τις αποζημιώσεις για τις ναζιστικές θηριωδίες στο Δίστομο και από την άλλη να παρακολουθεί σχεδόν απαθής τους φασιστικούς χαιρετισμούς.
O κόσμος που έρχεται από τις χώρες της Ασίας-Αφρικής δεν είναι όλοι λούμπεν. Συνήθως είναι μικροαστικά στρώματα, αρκετοί με μορφωτικό επίπεδο-ξένες γλώσσες. Που πληρώνουν(όλο το σόϊ) πανάκριβα τους δουλεμπόρους. Που στις χώρες τους που βρίσκονται στο "τίποτα". Πέρα από τις καταστροφές που προκαλούν οι κλιματικές αλλαγές(π.χ. πλημμύρες στο Πακιστάν), υπάρχουν οι ιμπεριαλιστικοί πόλεμοι για τα φυσικό αέριο - πετρέλαια(π.χ. Σουδάν), οι πόλεμοι στο Αφγανιστάν, η πείνα από την άνοδο της τιμής του αλευριού που έχει αντίκτυπο στα καθεστώτα όπως Μαρόκου – Αλγερίας - Αιγύπτου. Και φυσικά μην ξεχνάμε την νέα σταυροφορία του «πολέμου των πολιτισμών», «της νέας Μέσης Ανατολής» που εγκυμονεί όπως έλεγε η Κοντολίζα Ράις.
Χώρες όπως το Πακιστάν διαλύονται πέρα από την ανικανότητα της κομπαδόρικης αστική τους τάξης και για άλλους λόγους. Π.χ. σιδηροδρομικό δίκτυο που θα έρχεται από την Κίνα και θα διασχίζει το Πακιστάν, καταλήγοντας στο Βαλουχιστάν είναι αντίθετο στα συμφέροντα των ΗΠΑ. Είναι ένας λόγος που το Πακιστάν(και όχι μόνο το Πακιστάν) είναι και δεν είναι κράτος. Προκειμένου να μην χάσουν τα «ερείσματα», οι ΗΠΑ δεν διστάζουν να «βοηθούν» στην διάλυση κρατών π.χ. τριχοτομημένο Ιράκ, διαλυμένο Πακιστάν, διχοτομημένο Σουδάν και λοιπά.
Όλα τα προηγούμενα καταλήγουν στο ότι οι ροές μεταναστών θα ενταθούν, δεν θα μειωθούν. Είναι δύσκολο μία χώρα με περίπου το 40% της ακτογραμμής της Αφρικής, σταυροδρόμι ηπείρων και πολιτισμών όπως μας έλεγαν στο σχολείο, να αντιμετωπίσει τις ροές πεινασμένων-απελπισμένων ανθρώπων
Συμφωνώ πως εργατική τάξη χρειάζεται να έχει την πρωτοβουλία αλλά μην ξεχνάς πως και οι λούμπεν είχαν λάβει μέρος στην επανάσταση στην Αλγερία του Μπεν-Μπελά την δεκαετία του 1960 ( υπάρχει το βιβλίο του Λιβιεράτου, ενός από τους ιδρυτές του ΠΑΣΟΚ)
Συμφωνώ ότι η "ροζ" αριστερά είναι μακριά. Είμαι εδώ και ενάμισι χρόνο υπέρ της άποψης ότι ο ρόλος του ΣΥΡΙΖΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕ. Η «κόκκινη» δεν έχει διαμορφωθεί γιατί δεν έχει ακόμα το κόμμα της εργατικής τάξης. Tα γιαούρτια στον υπερφίαλο Αλαβάνο ήταν όμως και μία ένδειξη των μηχανισμών και ανθρώπων με "περίεργες διαδρομές". Το μεταναστευτικό είναι το τελευταίο αλλά γερό χαρτί του συστήματος της ελληνικής κομπαδόρικης αστικής τάξης.
Η οποία δεν θα διστάσει να συνεργαστεί με τα λούμπεν κομμάτια της ακροδεξιάς(το έχει κάνει και στο παρελθόν).
Ερωτήσεις Ciaoant1:
Με ποια κριτήρια γίνεται ο διαχωρισμός λούμπεν και μη; Π.χ. Στην Τυνησία ο "παράνομος του παραεμπορίου", ο χωρίς άδεια μικροπωλητής που αυτοπυρπολήθηκε που ανήκει; Ήταν 4 χρόνια άνεργος πληροφορικάριος. Ήταν λούμπεν; Και πως ενσωματώνεις –αν μπορείς – τον λούμπεν;
Πως καλλιεργείς ταξική συνείδηση στην Ελλάδα; Πως διαχωρίζεις εχθρoύς φίλους και σύμμαχους στην σημερινή εποχή;
Τι προτείνεται; Αναθεώρηση του Δουβλίνου ΙΙ; Στέγαση - τροφή σε κέντρα υποδοχής στους ανθρώπους που έρχονται; Ελεύθερη έξοδος προς όποια χώρα της ΕΕ θέλουν; Άδειες παραμονής; Κάρτες - ενσωμάτωση – σύνδεση με τα εργατικά κέντρα;
Προλετάριοι όλων των χωρών ενωθείτε. Και ποιοι είναι οι προλετάριοι; Αυτοί που δεν έχουν να χάσουν τίποτα σύντροφε Ciaoant1. Όταν κάποιος έχει περάσει από δικτατορικά καθεστώτα, πείνα, βασανιστήρια, βομβαρδισμούς, νάρκες, εξευτελισμούς δεν έχει να χάσει και πολλά. Και αυτό είναι που φοβούνται οι ακροδεξιοί και καπιταλιστές της κοινωνίας των 2/3
Και το βιβλίο που όλοι περιμένατε: "Γκρεμίζοντας τον μύθο της Χρυσής Αυγής" Download στο
http://www.mediafire.com/?3u3da57cuu8n813
To ποιο πρόσφατο από την τριλογία
https://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1187881
http://www.youtube.com/watch?v=LGjo2PPm6z8
Φιλε Βασιλη τα λογια σου να τα προσεχεις. Το ΚΚΕ, τα μελη και τα στελεχη του, εχουν πληρωσει με αιμα τον ναζισμο και τον φασισμο γενικοτερα. Ντροπη και αισχος σου. Το "αντιμετωπιζω τον ναζισμο", ειναι πολυ μαρκια απο αυτο που το φτωχο σου μυαλουδακι καταλαβαινει. Δεν ειναι εφηβικη εκτονωση και ξυλο με τους Χρυσαυγιτες, αντιμετωπιση του ναζισμου. Να ντρεπεσαι αν λεγεσαι εσυ αριστερος... Λιγα τα λογια σας για το Κομμα που με την πρωροπορια του απελευθερωσε την χωρα απο τουσ ναζι
Kagemusha,
Φίλε τα λόγια τα προσέχω και το "φίλε" το επικαλούμαι χωρίς προσποίηση...
Δεν είναι θέμα τραμπούκικης βίας σχετικά με τους φασίστες,αλλά θέμα σοβαρής ιδεολογικής διαπάλης ανάμεσα στα μέλη και μη των αριστερών κομμάτων. Αυτή λοιπόν η διαπάλη στο ΚΚΕ (αλλά και στην υπόλοιπη αριστερά) δεν έχει γίνει από το βήμα του κοινοβουλίου!
Όταν τα ΠΓ των κομμάτων της κομμουνιστικής αριστεράς αρκούνται σε πόλεμο ανανκοινώσεων για τα τραπεζάκια των νεολαίων τους στις σχολές,τα "αυγά" στρατολογούν όπου σταθούν κι όπου βρεθούν νεολαίους (μαθητές,φοιτητές κλπ).
Συγγνωμή αλλά την ειρωνεία σου το μυαλουδάκι μου είναι μικρό να την αντιληφθεί!
Βασίλης
@kagemusha ....
Katarxin den eimai yper tis diaspastikis aytis taktikis tou emfuliou metaksy ths aristeras...alla....
Thn xwra apo tous nazi thn apeleytherwsan osoi polemisan ....kai as tous apokurykse meta to komma .......Twra to na karpwnetai thn antistasi to KKE mou fainetai tragiko...giati polu pithanon an zousan simera oi agwnistes tis antistasis na eixan apostasiopoieithei apo to kke .Den mporeis na milas eksonomatos tous dld....ayto thelw na pw en oligois.
To thema einai simera ti ginetai... pou odws to KKE einai proklitika(giati oi epoxes einai perierges kai eudokimoun fasistikes ideologies patwntas ston fovo tou kosmou) apwn apo antifasistika kai antiratsistika kalesmata , fadazomai mono kai mono epeidh den ta kalei to idio(foveri epeixhrhmatologia btw).An exei kanei to idio kapoio kalesma prwsopika den to xw adilifthei ...as me parapepseis.
Na sai kala ...kalh dunamh.
A.A.
1)Kagemusha θυμώνεις με την απλή και ειλικρινή παρατήρηση πως το σημερινό ΚΚΕ 'είναι τραγικά απών'.Εσύ τι προτείνεις; Ιδού πεδίο δόξης λαμπρόν στον Αγιο Παντελεήμονα όπου η Χ.Α στήνει την πρώτη της βάση.Και να σου θυμίσω τις ομάδες αυτοάμυνας του KPD που συγκρούονταν ανοιχτά με τους ναζιστές στους δρόμους πριν το '33;'Η μήπως προτιμάς τούς Γάλλους κομμουνιστές που σε ενιαιομετωπική δράση με τους τότε σοσιαλιστές εργάτες στους δρόμους,εμπόδισαν το '34 την ανάπτυξη του φασιστικού κινήματος-πραξικοπήματος;Λες με το φτωχό εφηβικό μυαλουδάκι τους να έπαιζαν εκτονωτικό ξύλο κι εκείνοι; 'Οσο για τα παλιά μέλη του ΚΚΕ και του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ,άστα να αναπαύονται τιμημένα από όλους μας εν ειρήνη.Κανείς δεν τα πρόσβαλε.Τώρα τι γίνεται,είναι το θέμα.. 2)Σύντροφε Ciaoant1,πολύ ωραίο κ κατατοπιστικό το άρθρο.Αν και μόνο του νομίζω απαντά σε ορισμένα ερωτήματα που θέτει στην αρχή.Για μένα το ζήτημα δεν είναι να 'πλακώσουν' οι βουλευτές του ΚΚΕ τον Γεωργιάδη στη βουλή,ούτε να πυροβολήσει ο Κωσταντίνου τον Μιχαλολιάκο εντός Δ.Σ. Είναι να δράσει ενιαιομετωπικά η αριστερά στους χώρους δουλειάς,τις λαικές γειτονιές,τους δρόμους.Εκεί θα κερδηθούν οι μάχες.Κατά τα άλλα συμφωνώ απόλυτα και προσυπογράφω τις θέσεις και ερωτήματα του ανώνυμου 7.47
".Για μένα το ζήτημα δεν είναι να 'πλακώσουν' οι βουλευτές του ΚΚΕ τον Γεωργιάδη στη βουλή,ούτε να πυροβολήσει ο Κωσταντίνου τον Μιχαλολιάκο εντός Δ.Σ. Είναι να δράσει ενιαιομετωπικά η αριστερά στους χώρους δουλειάς,τις λαικές γειτονιές,τους δρόμους.Εκεί θα κερδηθούν οι μάχες."
Σωστός ο παραπάνω φίλος και επίσης εύστοχος ο ciaoant1 με τα παραθέματα από Μαρξ-Λένιν...
Βαθύ Κόκκινο παραθέτω βίντεο με τη σχέση φασισμού-καπιταλισμού...
http://www.youtube.com/watch?v=4Edt18jAJLk
Να μιλήσουμε επί του πρακτέου και να δούμε και τις νεότερες σχέσεις καπιταλισμού-ακροδεξιάς στην ΕΕ. Π.χ. "Το καμάρι" τους της Ουγγαρίας και οι "κωλοτούμπες" του σε μόλις 6 μήνες. Το Fidesz του Ορμπαν έκανε σημαία της προεκλογικής εκστρατείας του την απεμπλοκή της Ουγγαρίας από τον μηχανισμό στήριξης ΕΕ-ΔΝΤ. Μόλις βγήκε ανακοίνωσε περικοπές στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων, μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τους επενδυτές ότι μπορεί να περιορίσει το δημοσιονομικό έλλειμμα της χώρας.
Έλα ντε που "το ενάντια στο ΔΝΤ-ΕΕ" είναι για το "πόπολο"...
http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathextra_7_01/09/2010_353423
[...Ο Ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Ορμπάν δήλωσε στις 30 Αυγούστου ότι θα ήταν στο συμφέρον της χώρας να συμφωνήσει με το ΔΝΤ για την προσφορά δανείου, χωρίς ωστόσο το Ταμείο να διαμορφώσει την οικονομική πολιτική... Η Ουγγαρία, που εμφανίζει το υψηλότερο δημόσιο χρέος της Κεντρικής Ευρώπης (80% του ΑΕΠ) δεν θα μπορεί να αξιοποιήσει τα 20 δισ. ευρώ που απομένουν από το δάνειο του 2008, έως ότου συμφωνήσει με το ΔΝΤ και την ΕΕ..]
Γενικό ξεπούλημα στην ενέργεια + Ισχυρή καπιταλιστική Ευρώπη + (Πράσινη)ανάπτυξη ή «επενδύσεων σε νέες μορφές»|... http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_19/01/2011_373992
[..Κεντρικό σύνθημα της Ουγγρικής Προεδρίας θα είναι «Ισχυρή Ευρώπη», τόνισε ο κ. Ορμπάν, διευκρινίζοντας ότι κατά τη διάρκεια της προεδρίας της χώρας του στην ΕΕ θα επιδιωχθεί η ενίσχυση της αξιοπιστίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης έναντι των διεθνών της εταίρων…Στις προτεραιότητες της προεδρίας της χώρας του ενέταξε, ακόμη, τη διαμόρφωση μιας στρατηγικής για τον Δούναβη, την εξομάλυνση των οικονομικών διαφορών μεταξύ Βορρά-Νότου στην Ευρώπη, την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας και την ενίσχυση της εσωτερικής ευρωπαϊκής αγοράς, μέσω της ανάπτυξης και των επενδύσεων σε νέες μορφές..]
Περικοπές…
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=219107
[..Εως και 30.000 δημόσιοι υπάλληλοι θυσιάζονται στην Ουγγαρία στο βωμό του δημοσιονομικού ελλείμματος και του Συμφώνου Σταθερότητας.
Η κυβέρνηση της Ουγγαρίας ανακοίνωσε προχθές τους στόχους του νέου προϋπολογισμού για μείωση του ελλείμματος κάτω του 3%, ανακοινώνοντας την περικοπή 25.000 με 30.000 θέσεων εργασίας στο δημόσιο τομέα το 2011, σε σύνολο 690.000 δημοσίων υπαλλήλων..]
Και τέλος: Ο εθνικιστής Ορμπάν της Ουγγαρίας σπούδασε στην..Οξφόρδη με υποτροφία...του Σόρος!.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_3_16/01/2011_428979
[..Το 1990, ο 27χρονος Ορμπαν, που φορούσε ακόμη τζιν και σκουλαρίκι, εξελέγη βουλευτής, και τον επόμενο χρόνο βρέθηκε με υποτροφία του Ιδρύματος Σόρος στην Οξφόρδη. Ο Ουγγροεβραίος Τζορτζ Σόρος, ο οποίος εγκατέλειψε τη χώρα του το 1947 για να εγκατασταθεί πρώτα στη Βρετανία και μετά στις ΗΠΑ και να γίνει κραταιός τραπεζίτης των πέντε ηπείρων, έπαιξε καταλυτικό ρόλο στις «βελούδινες επαναστάσεις» της ανατολικής Ευρώπης, της πρώην ΕΣΣΔ και των Βαλκανίων, ενισχύοντας φιλελεύθερες, φιλοδυτικές δυνάμεις. Στο πρόσωπο του νεαρού Ορμπαν διέκρινε έναν πολλά υποσχόμενο ανερχόμενο αστέρα, ο οποίος δεν τον διέψευσε....]
Τελικά οι ακροδεξιοί φαίνεται να έχουν πολύ καλές σχέσεις με το κεφάλαιο. Π.χ.είδατε εδώ στην Ελλάδα κανένα ακροδεξιό να είπε όχι στα χρήματα των funds που έρχονται από τον τραπεζίτη; Καμία διαδήλωση ακροδεξιών εναντίων του "νεοταξίτη" κλπ κλπ Σόρος(έχει έρθει 3-4 φορές); Να διαμαρτύρεται η ακροδεξιά για τις επενδύσεις των Μουσουλμάνων Καταρανιών σε Ελληνικό-Αστακό; Να διαμαρτύρεται για την "επένδυση" στο Αστακό παρόλο που θα υποβαθμίζει την ζωή των κατοίκων;Με μπόλικα υποπροϊόντα υγροποιημένου αερίου στους πνεύμονες;
Η ακροδεξιά δεν είναι καθόλου «ρατσίστρια» όταν είναι για «επενδύσεις» και «μάσα»
Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια:
[..Οι πρώτες δημοπρατήσεις θα αφορούν το κέντρο της πόλης με προτεραιότητα τις υποβαθμισμένες περιοχές, ενώ, όπως ανακοινώθηκε επισήμως, στον Ελαιώνα πρόκειται να κατασκευαστεί το ισλαμικό τέμενος στη θέση του ναυτικού οχυρού. Τον προσεχή Ιανουάριο προγραμματίζεται η δημοπράτηση του έργου ανάπλασης των πλατειών Αγίου Παντελεήμονος Αχαρνών και Αττικής και η σύνδεσή τους μέσω της οδού Αγορακρίτου καθώς και της πλατείας Αγίου Νικολάου Αχαρνών..]
Μεταμόρφωση από το 2011
Οι πρώτες δημοπρατήσεις θα αφορούν το κέντρο της πόλης με προτεραιότητα περιοχές υποβαθμισμένες
Είναι δημοσιευμένα στο portal του ΤΕΕ. Εδώ http://www.pesede.gr/~pesede/site/UserFiles/Enimerosi20101110.doc
και εδώ http://portal.tee.gr/portal/page/portal/INFO_TEE/INFO_2010/2010_11/10-11/94B314195C5DBE70E04046D413C22B23
Φαίνεται ότι παίζονταν μεσιτικά παιχνίδια μεταξύ διαφόρων ίσως και αντικρουόμενων συμφερόντων ενόψει της "πίτας" της "αναβάθμισης".
Με λίγα λόγια όσοι αγόρασαν φτηνά εκεί τώρα θα βγάλουν χρυσό. Για άλλη μια φορά η ακροδεξιά έκανε την "βρώμικη" δουλειά κάποιων, ενώ κάποιοι βλέπουν "πατριωτικούς αγώνες". Που δεν φαίνεται να είναι και τόσο "αφιλοκερδείς".
«Κυνηγοί κεφαλών»
Ο επικεφαλής της «Χρυσής Αυγής», περιστοιχιζόμενος από ναζιστοειδή - μπράβους, «κοσμεί» το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας εκφωνώντας λόγους κατά των «Ινδομπαγκλαντέζων» και απευθύνοντας στους παριστάμενους «περήφανο» ναζιστικό χαιρετισμό!
Ο Βελόπουλος του ΛΑ.Ο.Σ. δηλώνει ότι πρέπει οι ακροβολισμένοι φαντάροι πάνω στο φράκτη του Παπουτσή, μετά το δεύτερο «Αλτ τις ει;», να πράττουν τα «δέοντα» κατά των μεταναστών...
Οι «σοσιαλιστές» παίζουν ένα παιχνίδι αποπροσανατολισμού και αναζητούν αποδιοπομπαίους τράγους στους μετανάστες για την οικονομική λεηλασία που οι ίδιοι προκαλούν στους Ελληνες εργαζόμενους, προχωρώντας σε πολιτικές κινήσεις έμφορτες κτηνώδους συμβολισμού τύπου «φράκτης».
Οι νεοδημοκράτες επιδίδονται σε αντιμεταναστευτικές ρητορείες, προσπαθώντας να τρυγήσουν κι αυτοί κατιτίς επενδύοντας στο κλίμα της ανασφάλειας, του φόβου και της ξενοφοβίας.
Οι δημοσκόποι υποδύονται τον «καθρέφτη» της κοινωνίας, την οποία εμφανίζουν με «δικτατορικά» ποσοστά, βγαλμένα μέσα από τον παραμορφωτικό καθρέφτη της δικής τους αφασίας, να ζητά «να φάμε τους μετανάστες».
*
Δυστυχώς, βέβαια, το φαινόμενο μια κοινωνία να οδηγείται σε παράκρουση δεν είναι απίθανο.
Με την κατάλληλη προπαγάνδα και την κατάλληλη πλύση εγκεφάλου, το ίδιο εύκολα μπορεί κάποιος να μάθει ότι 2+2 δεν κάνει 4, αλλά 5, όπως έλεγε ο Μπρεχτ. Συνέβη στις αρχές του 20ού αιώνα στην Αμερική, όταν οι «Αμερικαναράδες», ιδεολογικοί πρόγονοι των «Ελληναράδων», υποδείκνυαν ως υπαίτιους όλων των δεινών τους ...Ελληνες, τότε, μετανάστες. Συνέβη στη Γερμανία του μεσοπολέμου, όταν ως «αιτία της κρίσης» στοχοποιείτο το «διαφορετικό» και σταμπαριζόταν με ένα κίτρινο αστέρι στο ύψος της καρδιάς.
Εχει, δε, αποδειχτεί: Οποτε η άρχουσα τάξη αποφάσισε να προωθήσει τα συμφέροντά της παίζοντας το χαρτί της ακροδεξιάς, και μάλιστα στο όνομα του «κατευνασμού» της ακροδεξιάς, έσυρε την κοινωνία στη βαρβαρότητα και έγινε συνειδητά τροφός του φασιστικού φιδιού. Η περίπτωση Λεπέν στη Γαλλία ή της Λίγκας στην Ιταλία, είναι μερικά μόνο παραδείγματα της «δημοκρατικής» ΕΕ.
*
Η «πατρίδα», όπως τη διακονούν οι φορείς του αντιμεταναστευτικού μίσους, είναι πατριδοκαπηλεία, είναι δηλαδή ύβρις και προσβολή του γνήσιου πατριωτισμού εκ μέρους εκείνων που εννοούν το ακριβώς αντίθετό του. Η βία που εισηγούνται ενάντια στους «άλλους», στους «απ' έξω», είναι ευθέως ανάλογη του αυταρχισμού που επιδεικνύουν στα ενδότερα του «φράκτη».
Πριν λίγους μήνες, ο υπουργός Εσωτερικών του Μπερλουσκόνι, ο Μαρόνι, υπερασπιζόμενος το πογκρόμ του Σαρκοζί κατά των Τσιγγάνων, δήλωσε ότι έρχεται η ώρα των μαζικών απελάσεων όποιου «παραβιάζει τους κανόνες που απαιτούνται για να ζει κάποιος σε κράτος - μέλος της ΕΕ: Ελάχιστο επίπεδο εισοδήματος, στέγη και να μην είναι βάρος στην κοινωνική πρόνοια της χώρας που τον φιλοξενεί».
Σύμφωνα με τα «κριτήρια» του «κυρίου» Μαρόνι, πάνω από 2,5 εκατομμύρια κάτοικοι της Ελλάδας «περισσεύουν» και πρέπει να απελαθούν. Και δεν είναι μετανάστες...
*
Η λυδία λίθος για την προσέγγιση του μεταναστευτικού προβλήματος είναι τούτη: Ο μετανάστης θα αντιμετωπίζεται, τελικά, ως άνθρωπος ή σαν «ζώο» όπως εισηγούνται οι «κυνηγοί κεφαλών». Από εκεί απορρέουν όλα τα υπόλοιπα.
Είναι αλήθεια ότι η ελληνική κοινωνία έχει αντιστάσεις και, στην πλειοψηφία της, απαντά με απέχθεια στα «ζωώδη» ένστικτα του αγριανθρωπισμού.
Λόγω ιστορικών και πολιτικών καταβολών, έχει την πείρα και τα εργαλεία να ξεχωρίζει ότι η εθνικοφροσύνη, όπως κι αν εκδηλώνεται, με το ρατσισμό, την ξενοφοβία, το σοβινισμό, ήταν και είναι πάντα το ιδεολογικό μαστίγιο και το προσωπείο μιας τάξης που δε γνωρίζει πατρίδα. `Η που, μάλλον, σφετερίζεται την πατρίδα του λαού ως λάφυρο, ως ενέχυρο και ως βάση εξόρμησης για ίδιον όφελος και που το μίσος της απέναντι στον άνθρωπο δε σταματά μπροστά στο χρώμα του δέρματος ή στα νομιμοποιητικά έγγραφα. Είτε πρόκειται για αλλοδαπό, είτε για γηγενή.
Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ
Αντιρατσιστικός και αντιφασιστικός αγώνας
Η φωτογραφία του Νίκου Τούτουζα υποψηφίου δημάρχου Θήβας του ΛΑΟΣ, κρατώντας σιδερολοστό και κράνος, δίπλα σε συμμορίτες της “χρυσής αυγής”, αποτελεί απόδειξη αφενός των υπογείων σχέσεων μεταξύ ΛΑΟΣ και νεοναζιστών, αφετέρου για το ποιόν και τη σύνθεση των υποτιθέμενων “κατοίκων” του Αγ. Παντελεήμονα, που όχι μόνο κάτοικοι δεν είναι, αλλά επιπλέον έχουν καταλάβει την περιοχή και υπό την κάλυψη της αστυνομίας έχουν επιβάλει ένα ιδιότυπο καθεστώς απαρτχάιντ, φασιστικής και ρατσιστικής τρομοκρατίας. Την ώρα που οι φωτογραφίες του θηβαίου “κάτοικου” έκαναν το γύρο των καναλιών και του internet ο αρχηγός της χρυσής αυγής χαιρετούσε ναζιστικά ενώπιον του δημοτικού συμβουλίου υπό την προστασία 8μελούς φρουράς, ενδεχομένως και οπλισμένης, φωνάζοντας «να χαίρεστε τους μετανάστες που τους κάνετε Έλληνες και σας εξέλεξαν», ενώ για τα πρόσφατα συμβάντα στον Άγιο Παντελεήμονα είπε, απευθυνόμενος στον Π. Κωνσταντίνου της ΑντΑρΣυΑ ότι «τα ίδια θα κάνουμε αν ξαναγίνει εκδήλωση σας».
Συνέχεια εδω: http://avantgarde2009.wordpress.com
Το πόσο μεγάλα τομάρια είναι οι νεοναζί που παριστάνουν τους πατριώτες το ξέρουμε όλοι. Ομως ασχολούμαστε μονομερώς μαζί τους και ΟΧΙ με τις ΑΙΤΙΕΣ που αποκτούν τη νέα τους δημοτικότητα.
@ciaoant1, το θέμα δεν είναι τόσο η ιδιότητα του "λούμπεν" (που εξηγείς), όσο η υποβόσκουσα τεράστια ανθρωπιστική κρίση, που θα πλήξει ΚΑΙ Ελληνες ΚΑΙ ξένους ακόμη περισσότερο. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, τα παλιά (δογματικά) επιχειρήματα της "ανθρωπιστικής αριστεράς" κατά των περιορισμών στη μετανάστευση μπάζουν νερά. Το θέμα δεν είναι τόσο απλό. Δεν αποτελεί ρατσισμό να πεις ότι "δεν χωράνε τόσο μεγάλοι αριθμοί" νεο-εισερχόμενων ξένων, ΙΔΙΩΣ όταν το λες κυρίως λόγω αναγκαιότητας να περιθάλψεις σωστά όσους είναι _ήδη_ εδώ.
Το θέμα έχει πάρει νέες, τραγικές διαστάσεις. Δηλαδή οι μετανάστες (ΧΩΡΙΣ να είναι "στρατός κατοχής" όπως διατείνεται το φιλο-ναζιστικό "Ρεσάλτο") εν τούτοις είναι ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ και ΟΜΗΡΟΙ του συστήματος, που κάποτε πρέπει να φάνε και να κοιμηθούν κι αυτοί (όσο και "λούμπεν"). Και κάποια στιγμή, ακόμη και με τις καλύτερες (ανθρωπιστικές) προθεσεις, ΔΕΝ θα υπάρχουν resources, ούτε γι’ αυτούς αλλά ούτε και για τους Ελληνες άνεργους. Τη "νύφη" την πληρώνει ΚΥΡΙΩΣ η χώρα μας, με 80% των ξένων που μπαίνουν παράνομα στην Ε.Ε. να μπαίνουν ΕΔΩ, λόγω της συνθήκης Δουβλίνο-2.
Την αγωνία της πλειοψηφίας των Ελλήνων (ακόμη και των ΚΑΘΟΛΟΥ ξενόφοβων) ότι η χώρα καθίσταται ξέφραγκο αμπέλι σε τόσα πολλά ξένα στόματα ώστε δεν θα μπορούν καν να τραφούν, ΔΕΝ την κατανοούν οι πιο πολλοί ανθρωπιστές που ασχολούνται με φράχτες. (Εν πάσει περιπτώσει, ο φράχτης ή τοίχος δεν λύνει το πρόβλημα).
Δημοσίευση σχολίου